beantwoord

elke keer opnieuw inloggen bij community

  • 4 December 2023
  • 141 reacties
  • 1865 Bekeken


Toon eerste bericht

141 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Om via de link in de mail naar dit topic te reageren moest ik weer opnieuw inloggen. Dat had ik tot voor kort niet. Dan hoefde ik alleen opnieuw in te loggen als ik een ander apparaat gebruikte dan normaal.

 

Om via de link van een mention naar het topic te gaan, moet ik eerst het mailtje over de mention als “niet spam” markeren, want alles van de community komt nog steeds in de spambox en vanuit mailtjes in de spambox van mijn webmail kan ik geen linkjes aanklikken. Markeren als geen spam doe ik normaal niet, maar nu wel even gedaan, hoef dan niet opnieuw in te loggen. 

 

Badge +3

Niet om het een of ander maar Community mails markeren/rapporteren als ‘geen spam’ (of NS als vertrouwde afzender markeren of altijd filteren naar een mapje) heeft in ieder geval Gmail totaal maling aan. Die mails blijven (volkomen terecht) in de spambox binnenkomen.

Markeren als ‘geen spam’ heeft als enige effect dat die ene specifieke mail naar je gewone inbox gaat en je dus een link naar ‘Bekijk dit topic’ kunt aanklikken.

Het probleem is het rode kadertje (via amazonses.com) dat Gainsight gebruikt… Lekker zo laten 😅

 

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, heeft ook KPN webmail maling aan, dus doe ik normaal ook niet. Het enige waar het goed voor is, is dat ik dan via de link naar die reactie kan gaan en dat heb ik nu even gedaan om te zien of ik net als MoDe opnieuw zou moeten inloggen. Wat dus niet het geval was. 

Badge +3

Klopt, heeft ook KPN webmail maling aan, dus doe ik normaal ook niet. Het enige waar het goed voor is, is dat ik dan via de link naar die reactie kan gaan en dat heb ik nu even gedaan om te zien of ik net als MoDe opnieuw zou moeten inloggen. Wat dus niet het geval was. 

Nee, maar dan had je je browser (Community tabblad sluiten maakt niet uit) dus nog open.

Voor Mijn NS https://www.ns.nl/mijnns#/dashboard (via login.ns.nl) hetzelfde, maar dat was altijd al zo en vind ik redelijk normaal (altijd inloggen, als is het maar aangeven ‘ja ik ben het’) want daar staan privégegevens en bovendien heb ik meerdere accounts dus op welke wil je inloggen?

Maar goed, het forum/community mag mij ‘onthouden’ (dat vinkje) en heeft altijd prima gewerkt maar is nu ‘kapot’ (en gedraagt zich bij Monica dus nog veel grilliger want die blijft maar die login pagina krijgen, al is het maar om een reactie te kunnen plaatsen).

Reputatie 7
Badge +3

Nee, maar dan had je je browser (Community tabblad sluiten maakt niet uit) dus nog open.

Intussen even laptoppie opnieuw opgestart, werd een beetje trager, en dus alles gesloten en weer geopend, hoef nog steeds niet opnieuw in te loggen hier. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik start zojuist op en ben nog ingelogd 🤘

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb e.a. hier nog eens getest, maar ook wanneer ik het inloggen tot één device beperk wordt ik nog steeds uitgelogd.

De ene dag open ik de community op het apparaat waar ik het laatst was ingelogd, en ben ik nog ingelogd ondanks het volledig afgesloten te zijn geweest van bijvoorbeeld Chrome. De andere keer sluti ik Chrome af, en ben ik later toch weer uitgelogd (ik heb dan in de tussentijd nergens anders ingelogd).

Het inloggen op bijvoorbeeld mobiel, zorgt er sowieso voor dat ik uitgelogd raak op de pc. Maar ook niet altijd, soms blijf ik wel ingelogd op beiden.

Overigens heb ik mijn community account gekoppeld aan mijn NS-account. Ik weet niet of dat nog verschil maakt. Het telkens opnieuw inloggen maakt de extra handeling om via een NS-account in te loggen wel vervelend… Vooral als je enkel een bericht wilt liken en daarvoor telkens eerst het hele circus door moet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb geen mobiel waarop ik ook kan inloggen en de laptop laat ik altijd aan staan, dan wel op slaapstand. Alleen wanneer het ding trager wordt of een update moet draaien start ik hem eens opnieuw op. Ik log verder niet in met mijn NS account maar met mijn Community usernaam/wachtwoord. De mogelijkheid om met NS account in te loggen was er toen ik in 2014 lid werd nog niet. 

Reputatie 7
Badge +1

Achteraf gezien had ik mijn community account ook liever niet aan Mijn NS gekoppeld. Het zorgt altijd voor een extra handeling, en vaak gaat het mis bij het inloggen. Maar omdat ik eigenlijk altijd ingelogd bleef, was dat niet zo'n probleem. Nu ik steeds opnieuw moet inloggen maakt die extra handeling het inloggen wel vervelend, waardoor ik vaak denk: Laat maar. 

Reputatie 7
Badge +3

Kun je dan nu niet alsnog met je gebruikersnaam een community account met eigen wachtwoord aanmaken? Ik kan bv als ik wil ook inloggen met mijn MijnNS account, kan dus kiezen. Mijn community account en mijn MijnNS account zijn aan elkaar gekoppeld aangezien ik voor beiden hetzelfde emailadres gebruik. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Beetje jammer dat ik nog steeds moet inloggen, terwijl dit voorheen niet was. Gelukkig ben ik zo te lezen niet de enige.

Ik heb de syntax aangepast in de instellingen waardoor een browsingsessie nu pas na 48 uur zou moeten verversen. Zouden jullie willen kijken of dit naar behoren werkt?

Reputatie 7
Badge +3

't Is bij mij niet dat ik steeds voor elke reactie moet inloggen. Maar wel als ik de browser sluit en later weer open. Voorheen bleef ik altijd gewoon ingelogd. Dit speelt nu opeens op al m'n pc's en telefoons.

Reputatie 7
Badge +1

Ik start zojuist op en ben nog ingelogd 🤘

Ik wil de pret niet verpesten, maar hier helaas nog wel steeds weer uitgelogd 😅

Badge +3

Tja, https://bit.ly/3Uz7m0v (Vanaf vandaag-is-het-mogelijk-in-te-loggen-met-mijn-ns)

Maar of het werkt (tegeliijk op verschillende apparaten)….  Nee dus.

Ik heb helaas geen update, maar ik werk nog hard aan een oplossing samen met Gainsight.

Badge +3

Ik heb ook een update!

Als ik inlog op mijn telefoon zonder de optie ‘onthoud mij’ dan ben ik een volgende keer/dag nog gewoon ingelogd op mijn desktop!

Inloggen op telefoon is een kwestie van opgeslagen gebruikersnaam/wachtwoord aantikken en klaar (op de pc ook trouwens).

Lekker zo laten dus.

Dat is positief. Bedankt voor de update!

Reputatie 7
Badge +1

Op de telefoon werkte dat bij mij altijd al niet lekker en moet ik sowieso altijd opnieuw inloggen. Op de pc blijft het goed, tot ik de browser opnieuw start en dan ben ik meteen uitgelogd. 

Inloggen lukt nu ook niet helemaal: Ik kom na het inloggen op een witte pagina terecht. Wanneer ik dan weer naar de startpagina van deze site ga, ben ik niet ingelogd volgens de site. Als ik dan nog een keer op inloggen klik (rechtsboven in het menu) dan ben ik zonder iets te doen opeens wel ingelogd.

Bedankt voor de informatie. Ik heb het doorgespeeld.

Ik heb al een tijdje niets meer vernomen van Gainsight. Ze zijn er nog druk mee bezig. Er is wel wat aangepast, maar zover ik weet is het probleem nog niet gevonden. Hebben jullie nog bevindingen die ik met Gainsight moet delen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik mag ook nog steeds inloggen…..

 

Ik heb een mail gestuurd zodat hier naar gekeken kan worden. Ik zal een update geven als ik meer weet.

Reputatie 7
Badge +3

't Is bij mij niet dat ik steeds voor elke reactie moet inloggen. Maar wel als ik de browser sluit en later weer open. Voorheen bleef ik altijd gewoon ingelogd. Dit speelt nu opeens op al m'n pc's en telefoons.

Ah, dat verklaart misschien waarom ik er geen problemen mee heb, heb mijn browser al een tijdje niet gesloten. 

@Robert B @Momo @JurgenH Hebben jullie trouwens nog steeds dezelfde ervaringen na afgelopen vrijdag?

Reageer