Skip to main content
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?

• Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!
Ik krijg nu sinds een paar dagen niet eens meer mails dat ik een privebericht heb, niet dat ik het mis maar viel me op.

En kreeg ik eerst vanmiddag een bericht dat ik een nieuwe rank had "Reisleider" alleen die had ik al jaar gezien eenzelfde bericht van een jaar geleden. Vervolgens tot 2 maal toe een bericht dat ik weer een nieuwe rank had, nu "Koploper".

Afgezien van het feit dat die ranks nogal nietszeggend zijn is 1 keer bericht ervan sturen wel genoeg.

Maar ik kan nu eindelijk gewoon in Chome berichten posten na nogmaals cookies te hebben verwijderd en daarna alleen noodzakelijke cookies te accepteren.
Tja sommige individuen hier kunnen het slecht hebben als ze niet in het lijstje voorkomen, zo heeft dat individu zich nu maar via eigen likes naar plek 1 geklikt

Vond het wel een leuk grapje, nadat sommige onwaarschijnlijk snel gestegen waren.

Verder denk ik, JBa, met jou gewaarderde kennis en capaciteiten zou ik me om zo'n geintje niet zo druk maken, zeker niet als je er zelf toch geen waarde aan hecht.

Die likes gaan echt nergens over.

Over 370 berichten in nog geen 30 dagen kan je ook wat vinden, maar doe ik ook niet. Moet je echt zelf weten.

Zullen we weer lief zijn voor elkaar ?
Het likes-gedoe is totaal overtrokken en voegt geen fluit toe aan discussies. Een top 5-lijstje van meest geliketen, en zeker de mogelijkheid om eigen posts te liken, is al helemaal van de zotte. Komaan, het is hier Facebook niet.

En inmiddels is het op de mobiel (nog steeds F-SAFE Browser, Android 7.0) zelfs niet eens meer mogelijk om in te loggen...

Zo krijg je mij wel lekker snel van het forum af, hoor. Héél snel wegwezen met alle nutteloze toeters en bellen, en de focus terug naar waar die hoort te liggen: de inhoud en het basale functioneren van het forum. Als de toegankelijkheid en inhoudelijkheid naar de knoppen gaan en we er een duimpjescircus voor terugkrijgen dat zo lek als een mandje is, heb ik er geen trek meer in.
Het liken en de ranks/badges zijn er al 2 jaar.

Het heeft nooit wat toegevoegd en NS gaat het een prominente plaats geven 🤓
Ach, die hele discussie is in 2015 al eens gevoerd over badges en likes, met ook toen voornamelijk de vraag of het niet juist zorgt voor het willen scoren van punten/hoge tellertjes/et cetera, in plaats van het plaatsen van inhoudelijk goede reacties. Een aantal weken later waren er badges en ik moet toegeven, het heeft lang mogen duren totdat dit circus begonnen is.

Maar in 2015 hadden we dat onzalige lijstje met "Meest gewaardeerd" nog niet prominent op het forum staan en geen forumlid die systematisch zijn eigen reacties liked (ook al voor het "leuke grapje" zoals hij dat zelf noemt).

Iemand nog een stuk pizza? 😅

Nu even niet, zit net aan een oranje tompouce. Ik heb er nog eentje, jij interesse?
Jongens, ik denk dat de likes nu wel genoeg besproken zijn en zeker in de evaluatie meegaan. Kritiek blijft natuurlijk wel welkom 🙂 (en likes ook, maar ik stel voor dat we het onderwerp even laten liggen).

Wat gaat er dan gebeuren met de kritiek ? Ga er wat aan doen. Dit leeft blijkbaar erg onder de vaste forummers. Vorige keer is er ook niets mee gedaan, integendeel het is verder uitgebreid in deze nieuwe update.
Het op deze wijze zichtbaar maken van de likes is, gezien het gedrag dat er voor iedereen zichtbaar uit volgde, geen goede greep geweest.
Dat populaire onderwerpen is ook vrij nutteloos, klik je op 1 van de trefwoorden krijg je topics van maanden, zelfs jaren oud als eerste te zien, klik je op OV Chipkaart is het eerste topic 4 jaar oud, nr 2,3 en 4 zijn 3 jaar oud.

Voor gerelateerde topics geldt hetzelfde.
...

Voor gerelateerde topics geldt hetzelfde.

Moet eerlijk toegeven dat dat ook voor dit topic geldt. 🤥

Als er dan toch zo nodig een ranglijstje moet zijn doe dat dan over iets zinnigs: het aantal opgeloste vragen.

Maak dan natuurlijk meteen onmogelijk dat je je eigen vraag kunt beantwoorden. Want anders krijgen we dezelfde koekenbakkers weer die leuk gaan doen.

Ik ga ook niets of niemand meer liken en mezelf al helemaal niet.

Volwassen mensen welke zeer serieus kunnen doen over likes op een forum, ik kan er maar niet aan wennen.

Likes en badges, het is gewoon de digitale vorm van het plakplaatje op de kleuterschool.

Je daar überhaupt druk over maken, zeker als een ander daar bij wijze van grapje de draak mee steekt, zegt toch wel iets.

Volwassen mensen die zich gedragen alsof ze op de kleuterschool zitten. Ik kan er maar niet aan wennen.
@JBa Het is niet helemaal goed gegaan met het quoten: in je bericht staat geen tekst meer van @klant-peter.

Inhoudelijk ben ik het (uiteraard) geheel met je eens. Wil dit forum (ik krijg het woord beginnend met een "c" en eindigend op "ommunity" niet uit mijn toetsenbord) een serieuze indruk maken dan is het aan te bevelen al het kleuterschoolgerommel te verwijderen.
De SuQqeL query bij "Reacties geplaatst door ...." is volgens mij niet goed. Zie bijvoorbeeld https://forum.ns.nl/search/activity/reactions?userid=35314 Kan natuurlijk ook zijn dat het kopje "..... heeft reacties geplaatst in de volgende topics." had moeten zijn.

Ooh , klopt wel. Alleen de lay-out is verwarrend. 🤓
....(ik krijg het woord beginnend met een "c" en eindigend op "ommunity" niet uit mijn toetsenbord) een serieuze indruk maken dan is het aan te bevelen al het kleuterschoolgerommel te verwijderen.

https://forum.ns.nl/off-topic-32/muziek-38902/index1.html#post254015 🍦; - )

Geintje Trein-D. 😊 (Al had je in dit geval wel een verdomd goed zicht op de toekomst.)

@iiMark,

(C)omnienogwat is het nieuwe ideaal... "forum"? Doe ff normaal 😍
via IE kan ik er nog steeds niet op, wel via Chrome
Ja klopt 😀
Robert B, dat valt me wel tegen dat jij het verschil niet ziet 😉 Kijk nog eens goed wat is er verdwenen in het overzichtsscherm met de recent actieve topics???

Ok, er moet nog meer weg maar een begin is er.

Hahaha.. de Likes zijn weg, perfect inderdaad!

Nu die rankings/badges nog inderdaad, want de meeste daarvan zijn ook al jaren geleden uitgedeeld :P

Neem aan dat je dat bedoelde JBa ?

Waar blijven die camera’s nou. De lol is er wel af zo 🙃
Voorheen konden we het niet zien, waarom is daar dan voor gekozen ? Daar is bewust voor gekozen. Je kan het ook helemaal verwijderen, het is vrij zinloos. Het leidt alleen maar af van de inhoud en daar moet het om gaan.

Gaan de gerelateerde onderwerpen nog aangepast worden ? Hiernaast staan ook weer 3 onderwerpen van 3 resp. 1 jaar geleden vermeld.
Ha ha, Henk ziet mogelijkheden 💰

Altijd, altijd. Maar nu niet, het komt de laatste dagen al aanvliegen doordat bepaalde partijen aan het prutsen zijn 😅
Hebben we iets gemeen. Wanneer hier alles goed zou gaan hoef ik geen materiaal bij onze klanten retour te halen en klachten af te handelen of bij onze vervoerder achter zoekgeraakte zendingen aan te jagen 😁
Ik mis de nummering van reacties, want nu moet je elke keer quoten i.p.v. "zoals X in reactie nummer # zegt.."

Dit is ook een probleem in oudere topics natuurlijk, waar verwezen wordt naar een bepaalde reactie.
Ik mis de nummering van reacties, want nu moet je elke keer quoten i.p.v. "zoals X in reactie nummer # zegt.."

Dit is blijkbaar een feature. Nu kunnen moderators zonder probleem een reactie verwijderen...
Misschien een melding bij "Start een topic" dat dit een openbaar forum is.

https://forum.ns.nl/off-topic-32/prive-is-prive-12564
@Robert B: omdat we te maken hebben met vaste templates, kan die nummering niet worden toegevoegd. Ik verwacht niet echt problemen, maar snap dat je het fijner had gevonden als het was behouden.

201805 8 15:05 forumverslechteringen

Waarom voeren jullie zonder reden zulke verslechteringen door? Bedoel je dat Insided templates heeft veranderd en dat jullie daar machteloos tegenover staan? Of dat dit een offer was dat gebracht moest worden om een bepaalde verbetering te kunnen realiseren? Zo ja, welke verbetering, en waardoor was dat onverbrekelijk met elkaar verbonden?

Reageer