NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam



Toon eerste bericht

848 reacties

Wie zegt dat we er blij van worden? Over de komst van badges en ranks is destijds uitgebreid gesproken en de meerderheid vond het juist onzin.
Sommige persoonlijke badges kunnen best origineel zijn. 🤔
Lig nog even wakker na een dagje zwoegen. 🙃 pijntje aan mijn achilleshiel. Muziek wil meestal wel helpen. 😁
En anders een paracetamol of twee. 💣💥

https://youtu.be/9SOryJvTAGs
Reputatie 7
Badge +3
Heb net alle Chrome browsedata verwijderd en nu kan ik wel inloggen, ook met AdBlock ingeschakeld.
Sorry voor de overlast, zal voortaan eerst zelf wat meer onderzoek doen 🙂
Mag als superuser nog steeds topics van anderen op beantwoord zetten en moet ook ontzettend opletten dat niet te doen, omdat de knop op de plek zit van de like-knop die ik nog wel eens gebruik. Kan NS dit op laten lossen?
Badge +3
Ik zie een recente topic waar ik niet op kan reageren 🤔Deze in dit geval.
Bij deze weer eentje.. dit topic

Ik kan op geen enkel topic in de subforums Abonnementen en NS Flex reageren. Lijkt een fout in de instellingen van het forum bij het toekennen van rechten aan verschillende gebruikersgroepen.
Als er een issue zou zijn met de datum/tijd zou Chrome het certificaat ook niet accepteren en zou ik op alle sites met SSL problemen moeten hebben en is zou ik de melding moeten krijgen dat het certificaat ongeldig is. Ik krijg juist de melding dat de certificate authority ongeldig is.
Als het goed is kunnen jullie nu weer reageren in het subforum Abonnementen. Datzelfde geldt voor NS Flex.
Na het handmatig toevoegen van het certificaat van de Staat der Nederlanden Organisatie Services CA in Android zelf gaat het goed in beide browsers, maar dat lijkt mij niet de bedoeling en de normale gebruiker zal dat nooit gaan doen.
Kortom: bij mobiele browsers die de standaard Android certificate trust store gebruiken lijkt het mis te gaan. Chrome lijkt een eigen lijst te hebben, waardoor het wel goed gaat in die specifieke browser.
Ik gebruik overigens Android 7.

Edit: met het toevoegen van die certificaten zie ik ook in Android de volledige certificate chain. Eerder zag ik enkel het certificaat van community.ns.nl en het KPN PKIoverheid certificaat.

Edit 2: het Staat der Nederlanden Organisatie Services CA certificaat wordt niet meegeleverd door de server en moet dus of automatisch gedownload worden of al herkend worden door de browser. Blijkbaar zijn beide opties niet beschikbaar voor de Samsung Chromium browser en Opera Mobile onder Android 7 en wordt de certificate chain daarom afgekeurd.

Edit 3: weird. Na het weer verwijderen van de handmatig toegevoegde certificaten blijft het goed gaan in de Samsung browser, maar geeft Opera weer vrolijk de foutmelding, terwijl ik zou verwachten dat beide browsers weer een foutmelding zouden gaan geven, hoewel dat natuurlijk een gevalletje caching zou kunnen zijn.
Dat zou inderdaad niet het geval moeten zijn Julian. Ik heb zelf ook een Samsung telefoon en ervaar ook problemen. Morgen ben ik ook actief op het forum dus dan ga ik er direct even achteraan. Bedankt voor je feedback, mocht ik een terugkoppeling ontvangen dan laat ik dat zeker weten.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb nog een verbetervoorstel voor het forum. Ik vind het vreemd dat mensen hun eigen bijdragen kunnen liken. Ik wil voorstellen om dat onmogelijk te maken. Het gebeurt wel eens per ongeluk maar wanneer het vaker gebeurt ziet het er nogal potsierlijk uit wanneer iemand zijn of haar eigen bijdragen zit te liken.🤔

Ik zie zowel boven als onder 1, een aantal stipjes en dan 30, 31, 32 en 33.

 

 

Badge +3
Bij de eerste reactie van de topic starter kan je het sterretje inschrijven aanklikken. Zodoende voeg je deze dan toe aan favorieten zonder dat je een reactie hoeft achter te laten.
Dan zou ik de (nogal letterlijke) tekst Inschrijven vervangen door Abonneren (subscribe) zoals het voorheen ook was en op andere forums ook gebruikt wordt. Of zet er gewoon Favoriet neer.
Reputatie 7
Badge +3
Dan maar via Google zoeken:
https://community.ns.nl/de-ns-community-61/ik-kan-het-beste-antwoord-geven-op-een-vraag-die-ik-niet-stelde-50694/index1.html#post342188


Edit, je had hem zelf al gevonden. Ik zag even niet dat er al weer nieuw pagina was begonnen in dit topic.

Geen idee of er iets is gewijzigd, maar het is weer lastig reacties plaatsen, zowel in Edge als Chrome. Kennelijk is de Rich Text Editor een heilig huisje. 

Reputatie 7
Badge +3
Test. Doet het zo te zien wel in Chrome in een incognitovenster.
Nog steeds niet ideaal, nu ipv een 2e browser een extra Chrome venster open alleen voor het forum.
Ach het kost een beetje tijd en een heleboel likes om te geven aan anderen maar dan zakt deze persoon zo weg uit dit lijstje

Wat sta jij opeens hoog Momo 😉 😃 😃
Ja het is inderdaad meer een kleuterklas, oooh dan was ik net dus een kleuter die even een paar vaste forummers omhoog geliked heb 😃 : D 😃

Maar ook dat geeft aan dat die likes gewoon helemaal geen zin hebben.
Er zit sowieso weinig consistentie in de (toepassing van) de regels soms. Sommige moderators vallen over namen die genoemd worden, waar andere moderators berichten met dezelfde inhoud zelfs liken. Dat zie ik als impliciete bevestiging dat het bericht in ieder geval voldoet aan de huisregels. Erg vervelend om ineens zo tegenover elkaar te staan, in plaats van aan dezelfde kant.
Yep. Daarnaast heeft deze moderator het meerdere keren over dat ik aan het dreigen ben. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Iedereen die me een beetje kent weet dat dat obsulute onzin is. Alleen maar omdat ik aangeef wat je zoal op internet kan vinden. Ik plaats buiten dit forum niks over anderen en citeer niet uit pb berichten. Plaats geen openbare links. Sivan weet en zou kunnen bevestigen dat ik zeer secuur om ga met persoonlijke informatie die te vinden is op het internet. Zocht alleen wat info over bepaalde moderators nadat ze een beetje onprofessioneel bezig waren. Vooral dat van dat dreigen vind ik vervelend. Gewoon niet waar en erg vervelend dat soort opmerkingen. Gelukkig ontvang ik geen priveberichten meer van deze moderator.

@Robert B: het lijkt het weer te doen, gelukkig maar. Ik had al geen hoge pet op van de ontwikkelaars, aangezien het amateuristische Rich Tekst Editor er nog steeds is.

Reputatie 7
Badge +3
Wat sta jij opeens hoog Momo 😉 😃 :D

Hoe zou dan nou komen? 😉 Jij bent niet meer in te halen zo 😂
Badge +3
Ik zie inderdaad veel liever mijn reacties/antwoorden als 'beste' (opgelost) gemarkeerd dan dat iemand mijn reacties gaat liken. Okee, als iemand het nuttig vindt (bijvoorbeeld door aanvullende info op een al beantwoorde vraag, of een goede bijdrage in een lang topic) is dat prima natuurlijk ;)


Die 10% score vind ik voor mijzelf als 'Snelle Jelle' redelijk belangrijk.. of in ieder geval een goede balans. Als dat percentage veel lager wordt is dat voor mij een teken dat ik te veel post/reageer 😛
Reputatie 7
Badge +3
Ik krijg nu sinds een paar dagen niet eens meer mails dat ik een privebericht heb, niet dat ik het mis maar viel me op.

En kreeg ik eerst vanmiddag een bericht dat ik een nieuwe rank had "Reisleider" alleen die had ik al jaar gezien eenzelfde bericht van een jaar geleden. Vervolgens tot 2 maal toe een bericht dat ik weer een nieuwe rank had, nu "Koploper".
Afgezien van het feit dat die ranks nogal nietszeggend zijn is 1 keer bericht ervan sturen wel genoeg.

Maar ik kan nu eindelijk gewoon in Chome berichten posten na nogmaals cookies te hebben verwijderd en daarna alleen noodzakelijke cookies te accepteren.
Het opvallende is dat het tonen van die avatar niet consistent gebeurt.
Kijk bijvoorbeeld naar het profiel van Niek: https://community.ns.nl/members/niek2-15603

De bovenste twee reacties hebben netjes een avatar, eronder niet.

Bij Sivan zie ik hem in de overlay niet, op haar profiel wel, bij de reactielijst op haar profiel niet.

Bij Loes zie ik enkel een avatar bovenaan het profiel, en in de lijst bij een beantwoorde vraag.

https://community.ns.nl/members/loes-177

Lijkt allemaal erg selectief. Klink random op wat profielen en het begint op te vallen.
Tja sommige individuen hier kunnen het slecht hebben als ze niet in het lijstje voorkomen, zo heeft dat individu zich nu maar via eigen likes naar plek 1 geklikt

Vond het wel een leuk grapje, nadat sommige onwaarschijnlijk snel gestegen waren.
Verder denk ik, JBa, met jou gewaarderde kennis en capaciteiten zou ik me om zo'n geintje niet zo druk maken, zeker niet als je er zelf toch geen waarde aan hecht.
Die likes gaan echt nergens over.
Over 370 berichten in nog geen 30 dagen kan je ook wat vinden, maar doe ik ook niet. Moet je echt zelf weten.
Zullen we weer lief zijn voor elkaar ?
Functionaliteit lijkt platformbreed te worden uitgerold zonder per klant bepaalde wijzigingen te kunnen maken. Een wijziging zou dan uitgerold moeten worden voor alle inSided-klanten. Érg onhandig opgezet met zo weinig zaken instelbaar maar wel doorgedrukt.

In dat opzicht begrijp ik wel dat Sivan met de rug tegen de muur staat, waar enerzijds bij inSided heel weinig mogelijk is, maar er anderzijds totaal andere belangen zijn om bij inSided te blijven.

Reageer