NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam



Toon eerste bericht

848 reacties

Reputatie 7
Badge
Mensen mensen! Laten we een klein beetje positief zijn over de veranderingen op dit forum.
Het forum is nu gewoon heel erg vooruit gegaan en daar moeten wij ons op concentreren.
Dat we nu zoveel keus hebben uit vele smileys en dat we nu alles kunnen liken en ook kunnen zien welke personen er hebben geliked is toch juist alleen maar handig lijkt mij?
Had Michiel daar niet ook een hele tijd last van? Dat zou door het spamfilter komen dacht ik dat men toen zei.

Ja, dat spamfilter. https://community.ns.nl/de-ns-community-61/spamtopics-44044

Mis trouwens de mogelijkheid om NS emoticons te plaatsen. Komt dat ook door het spamfilter?
Ik heb er ééntje uit de filter gehaald Nooduitgang, die is nu zichtbaar als het goed is.
Reputatie 7
Badge +3
Een paar uur later werkt de website sneller. Ik vind het nog niet erg handig werken maar dat zal ongetwijfeld onwennigheid zijn. De vormgeving van de site is wel wat verbeterd. Ik vind handig dat vet, cursief en onderstreept nu eenvoudig zijn te verwerken, net als aandachtbolletjes.
Een externe IMG includen (een iframe eigenlijk dus, tenzij je eerst een lokale kopie/momentopname maakt) lijkt me niet handig/wenselijk, want kan je later aanpassen naar alles wat je maar wenst. Niet toestaan dus natuurlijk :D
Nope, is tegenwoordig vrij gebruikelijk. Zelf proxy'en en cachen en het probleem is opgelost.
Ik heb er ééntje uit de filter gehaald Nooduitgang, die is nu zichtbaar als het goed is.
Dank Miriam. Zal gelijk proberen of ik een nieuw topic kan aanmaken.
Het probleem lijkt verholpen. Wel vreemd dat het spamfilter mij opeens in het vizier heeft. 🤔

Mis nog wel de NS emoticons. Enig idee wat daar de oorzaak van is?
Ja ik durf niet aan te geven hoe dat kan. Ik zal een aantal topics met een link in de naam, misschien dat dat de reden is geweest. Fijn dat het nu verholpen is, heb je testtopic ook verwijderd.

Sinds wanneer mis je die mogelijkheid om NS emoticons te plaatsen?
Wat zijn NS emoticons/emoji?

Kom niet veel verder dan deze 🚂🚃🚄🚅🚆🚇🚋🚝 en nog wat andere in die categorie..

Die InSided emoticons. Een grote .gif vol kleine afbeeldingen.
Die mooie sprite bedoel je? 😍

https://d1l3dvtwmus0pt.cloudfront.net/images/emojione.sprites.png
Unicode emoji’s (die dingen van telefoons e.d.) worden nu vertaalt naar passende smilies. Dat is an sich leuk, maar de wat modernere smilies werken niet. In plaats van gewoon het origineel tonen geeft de software het direct op en maakt er ???? van.
Zo'n simpel iets en daar is NS al een jaar mee bezig.

Misschien ook leuk als er eens iemand reageert van NS.
Dat spamfilter is wel selectief zeg, interessante machine learning 🤣
Reputatie 7
Badge +3
Maakt geen enkel verschil, error verschijnt wat ik ook doe.

Jammer dan, dan maar niet kloppende info in mijn profiel. Ik ga er geen tijd meer besteden.
Het is natuurlijk gezellig, maar niet zo gezellig 😉.
Hallo @Ben NS, welkom bij de club 😉
Een aantal knoppen verdwijnt inderdaad uit de editor wanneer je viewport onder een bepaalde maat is, zelf heb ik er geen last van, ook niet met de lagere resolutie op m'n Macbook, maar het zou zeker in die hoek kunnen zitten.
Goede binnenkomer xD 💁‍♀️
Reputatie 5
Bedankt voor het hartelijke welkom!

Ik zal zometeen in het voorsteltopic iets meer over mezelf vertellen, zodat jullie weten wat voor vlees jullie in de kuip hebben 🙂.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zal wel iets geschreven hebben dat veel geliked is, en dat is mooi natuurlijk, maar ik kwam op een flink aantal en het kan haast niet van een week zijn.
No worries, van Thomas mag ik de nieuwe modjes altijd even uitproberen... Prima terrasjes in Groningen! 😍
Met zulke uitspraken moet je tegenwoordig erg oppassen, kan helemaal verkeerd overkomen 😂🤣
Ach, ze kennen me langer dan vandaag gelukkig 🙂 Moet je de mails met m'n collega's eens lezen soms............ 😎
Reputatie 6
Badge +2
201804 21 12:15 absolutetijden
Graag absolute tijden zoals ''2 oktober 2016, 06:07'' erbij, niet alleen maar relatieve tijden zoals ''8 uur geleden''. Zie verder https://forum.ns.nl/off-topic-32/handleiding-forum-door-een-forumlid-15595/index2.html#post319963 e.v.

Het font is vorige week inderdaad al aangepast, inclusief wat andere kleine wijzigingen. Vandaag is de layout ook aangepast, zoals duidelijk te zien bij loklok.

Het font is vorige week inderdaad al aangepast, inclusief wat andere kleine wijzigingen. Vandaag is de layout ook aangepast, zoals duidelijk te zien bij loklok.

Persoonlijke mening: Ik vind het er niet mooier/duidelijker op geworden

Badge +3
Overigens (nog meer off-topic) over de superusers die een dienstblad en spoorblok kregen (en/of een pet of cape)...

Dit zat in mijn 2017 kerstpakket van de -een paar maanden nog want in 2019 gaat iemand anders het proberen- TVV maatschappij :)


Als ik post-it achtige dingen (spoorblok) nodig heb ga ik wel naar de Action of naar een andere Super user 😛

Reageer