beantwoord

herinneringen ns flex factuur



Toon eerste bericht

83 reacties



Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?
Als Danny NS aangeeft dat dit gewoon kan, dan mag je daar wel van uitgaan. :)


Ik geef aan dat na het verlopen van de iDeal link je de gegevens kan gebruiken om het alsnog over te maken. Ik zeg niet dat het dan sowieso op tijd zal zijn.
In principe wordt Flex geblokkeerd 33 dagen na de datum dat u betaald had moeten hebben, en u kunt dan een half jaar geen Flex meer aanvragen. U krijgt dan ook nogeen incassobureau op uw dak. Dat is nog eens 40 euro en lijkt me zonde van het geld Met andere woorden, zorg wel dat u binnen de termijn betaalt.

Als u zorgt dat het geld dan op de rekening van NS staat, dan kan het dus nog, al is het niet de bedoeling dat het zo werkt. Als de factuurdatum de vijfde is en u op de dertigste er voor zorgt dat het geld bij NS is bijgeschreven, bent u wel te laat, maar wordt uw abonnement nog niet geblokkeerd en zijn de andere consequenties er ook niet.

Bedenk wel dat er op de vijfde dan weer een rekening klaar staat die automatisch moet worden afgeschreven. ;-)


Nee dat begrijp ik dat dit niet de normale gang van zaken is!
Als ik het dan goed begrijp als jullie rond de 30ste het geld hebben dan zijn er geen consequenties?

Groetjes Romy



Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?
Als Danny NS aangeeft dat dit gewoon kan, dan mag je daar wel van uitgaan. :)
Ik geef aan dat na het verlopen van de iDeal link je de gegevens kan gebruiken om het alsnog over te maken. Ik zeg niet dat het dan sowieso op tijd zal zijn.


Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?
Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?

Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.
Overigens als u vaker niet op de normale datum betaalt maar steeds pas na één of meer aanmaningen mag NS wettelijk na een paar keer ook uw abonnement beëindigen.

Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.


Ja dat begrijp ik,alleen je krijgr na de 1ste toch altijd nog een 2de brief maar dan thuis gestuurd? Dus dan heb ik alsnog een kans?
Dat snap ik, heb het alleen nu over deze keer ivm een banenwissel. Niet de bedoeling dat ik dit steeds doe


Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.
Ja dat begrijp ik,alleen je krijgr na de 1ste toch altijd nog een 2de brief maar dan thuis gestuurd? Dus dan heb ik alsnog een kans?


Dat klopt! Maar dat hadden we al uitgelegd toch?
Nog 1 vraag aan Tom,die 33 dagen is dat nadat de factuur online kwam of wanneer hij afgeschreven word?
Online stond hij 3 juli en 5 juli zouden ze hem afschrijven.
Ik wil wel al delen beginnen af te betalen met het geld wat ik nu heb.
Ook om me goede wil te laten zien omdat het logisch is dat ik betaal haha



Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.
Ja dat begrijp ik,alleen je krijgr na de 1ste toch altijd nog een 2de brief maar dan thuis gestuurd? Dus dan heb ik alsnog een kans?
Dat klopt! Maar dat hadden we al uitgelegd toch?


Ja klopt maar omdat je net zei dat het dan alsnog stopgezet kan worden en ik had het over de 1ste herrinering dus begreep het even verkeerd
Let op dat het bij Flex veel korter duurt voordat je abonnement (administratief) beëindigd wordt en er een incassoprocedure wordt gestart.

Ik las ergens 25 dagen na een mislukte incasso, dus langer dan 3 weken zou ik niet wachten i.v.m. verwekingstijd tussen banken.

Na een mislukte incasso krijg je binnen een week een e-accept die een week geldig is. Daarna volgt een brief (of e-mail, dat weet ik niet precies) met een betaaltermijn van 14 dagen. Wellicht is er iemand in je omgeving die de e-accept voor je kan betalen?


Bedankt voor de info.
Wellicht kan me vriend het eventueel voorschieten. Ik ga me best doen ik vind de situatie zelf ook vervelend omdat je niet kam bellen met de vraag of je het eenmalig later op een andere datum kan betalen. Er kan altijd wat gebeuren


Na een mislukte incasso krijg je binnen een week een e-accept die een week geldig is. Daarna volgt een brief (of e-mail, dat weet ik niet precies) met een betaaltermijn van 14 dagen.
Je krijgt dan inderdaad een brief, geen e-mail.

Het verwarrende in dit geval is dat er in de accept mail al staat dat het abonnement wordt beëindigd als de accept mail niet wordt betaald en er een incassobureau wordt ingeschakeld.

Er wordt daarna echter nog een brief verstuurd met inderdaad een betaaltermijn van 14 dagen.


Dus als ik het dan goed begrijp moet ik dat van die accept mail niet letterlijk nemen dat als ik dan niet betaal me abbo word stopgezet, ivm dat er nog een brief thuis komt?
Die 25 dagen geldt niet of niet meer. NS is radicaal maar kan niet als kredietmaatschappij functioneren. Het gaat inderdaad in op de dag van de mislukte incasso. Er is geen ruimte voor deelbetalingen. Ik zou in uw geval uw vriend even vragen.

Het betalingsproces zou onbetaalbaar worden als het niet was geautomatiseerd en strak geregeld.



Het is dus alsnog 33 dagen en geen 25 meer? Is beetje verwarrend nu haha
Robert B, zo het lijkt is dat inderdaad het geval. Er is (bijna) niks fijner dan 1 lijn! 🙂


Dus als ik het dan goed begrijp moet ik dat van die accept mail niet letterlijk nemen dat als ik dan niet betaal me abbo word stopgezet, ivm dat er nog een brief thuis komt.


Ja, dat (brief met 14 dagen betalingstermijn na mislukte/gestorneerde incasso en na niet-betalen van acceptmail) is de procedure zoals aangegeven door de moderators hier en zoals ik deze in de praktijk heb zien worden uitgevoerd.

Mijn tip is. Mocht je de mogelijkheid hebben om het iemand voor te laten schieten, doe dat gewoon. Mocht dat niet zo zijn, in vrijwel alle gevallen wordt eerst nog een brief gestuurd met een betalingstermijn van 14 dagen.

Waarom de informatie wat betreft beëindiging in de acceptmail niet klopt weet ik niet. Geen idee of dit wordt gebruikt om mensen op de urgentie te wijzen om te betalen, hier niet goed genoeg over nagedacht is. i.c.m.Flex of dat men het wil kunnen gebruiken om toch te beëindigen als het nodig wordt geacht weet ik niet.
Ik vind het ook verwarrend, maar we moeten de juiste informatie geven. 😇

Ja en wat is de juiste informatie als het verwarrend is en als de juiste informatie mensen verwart. 😃
Met iDeal krijgt de ontvanger direct bericht dat het bedrag is voldaan.
Ik heb net met ns gebeld en hun kunnen niet zien dat het betaald is,terwijl in het mailtje staat betaald op 15 juli.
Hoelang duurt het meestal als je daarop drukt via ideal dat het in mijn ns ook als betaald staat? Volgens hun is de betaling nog niet binnen
Reputatie 7
Badge +4
Het is 33 dagen, dat is de juiste informatie in dit geval.
JHet is 33 dagen, dat is de juiste informatie in dit geval.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/gestorneerde-incasso-ns-flex-abonnement-58340

Klopt, Thom.

De verwarring wordt, ik ieder geval bij mij, mede veroorzaakt door te late Flex-betalingen waar deze 33 dagen niet wordt toegepast en ik helaas ook niet weet waarom.

Dit is niet het enige geval van een eerder beëindigd Flex-abonnement en de tekst in de eerste acceptmail lijkt de mogelijkheid open te houden voor een veel snellere beëindiging dan 33 dagen (de e-mail kondigt zelfs een gegarandeerde beëindiging aan).
Reputatie 7
Badge +4
Wat wel eens misgaat is dat het binnen 33 dagen op de rekening van NS moet staan. Mensen kunnen dan toch te laat zijn omdat ze via een ander kanaal betalen en het dan niet op tijd administratief is verwerkt. Met name de uiterstegrensbetalers kunnen hier last van hebben. Als je iets koopt moet je gewoon op tijd betalen, en een keer even te laat kan, maar niet structureel.
Wat wel eens misgaat is dat het binnen 33 dagen op de rekening van NS moet staan. Mensen kunnen dan toch te laat zijn omdat ze via een ander kanaal betalen en het dan niet op tijd administratief is verwerkt.

Wat bedoelt u met een ander kanaal? Als ik die brief zou krijgen dan zou ik het handmatig overmaken op de iban die er in staat etc
Wat wel eens misgaat is dat het binnen 33 dagen op de rekening van NS moet staan. Mensen kunnen dan toch te laat zijn omdat ze via een ander kanaal betalen en het dan niet op tijd administratief is verwerkt.

Oké, dan vergeten we voor het gemak even dat er maar een half uur zat tussen de acceptmail en de beëindiging van NS-Flex....

Wat trouwens exact klopt met de informatie in de acceptmail (bij niet-betalen wordt het abonnement direct beëindigd). Vandaar dat ik nog bewust een kleine slag om de arm houd wat betreft de 28 + 5 = 33 dagen.
Reputatie 7
Badge +4

Wat wel eens misgaat is dat het binnen 33 dagen op de rekening van NS moet staan. Mensen kunnen dan toch te laat zijn omdat ze via een ander kanaal betalen en het dan niet op tijd administratief is verwerkt.Wat bedoelt u met een ander kanaal? Als ik die brief zou krijgen dan zou ik het handmatig overmaken op de iban die er in staat etc


De opmerking is niet naar u gericht. Mensen maken het wel eens handmatig over van een andere rekening dan bij NS bekend is of niet naar het goede banknummer. Dat wordt door het betalingssysteem van Ns niet goed verwerkt. Het klopt altijd als het automatisch op de goede dag wordt afgeschreven.
De betaling zelf zal inderdaad vrij snel verwerkt zijn, echter gaat er in dit geval ook tijd overheen om de betaling te koppelen aan jouw gegevens zodat het openstaande bedrag van jouw factuur wordt verrekend. Daar kan een paar dagen overheen gaan, dus het is goed mogelijk dat dit op dit moment voor ons nog niet is terug te zien als je deze betaling gisteren hebt uitgevoerd.
Okay maar als er een paar dagen overheen gaan ben ik alsnog wel optijd dam hoop ik? Sorry is allemaal nieuw haah
Reputatie 7
Badge +3

Wat wel eens misgaat is dat het binnen 33 dagen op de rekening van NS moet staan. Mensen kunnen dan toch te laat zijn omdat ze via een ander kanaal betalen en het dan niet op tijd administratief is verwerkt.Wat bedoelt u met een ander kanaal? Als ik die brief zou krijgen dan zou ik het handmatig overmaken op de iban die er in staat etc


Handmatig betalen kan langer duren.
NS doet niet aan betalingsregeling en of deelbetalingen. Gewoon op tijd betalen en niet de uiterste betaaltermijn opzoeken.

Reageer