beantwoord

herinneringen ns flex factuur



Toon eerste bericht

83 reacties

Wat bedoelt u met een ander kanaal? Als ik die brief zou krijgen dan zou ik het handmatig overmaken op de iban die er in staat etc
Als je een andere bank hebt dan NS en/of als er een weekend tussen zit kan het een paar dagen duren voor het bij NS op de rekening staan. De data die NS noemt zijn echter altijd de data waarop het geld bij NS binnen moet zijn, niet data waarop jij het geld overschrijft.
Badge +3
Er is dus een (groot) verschil tussen een mislukte incasso en het door jouzelf storneren/terugboeken van een reeds geïncasseerd bedrag.

In het eerste geval ontstaat er een betalingsachterstand en in het tweede geval 'weiger' je te betalen (om welke reden dan ook, kan per ongeluk zijn want het is in een bankieren app gewoon één druk op een knop) en ben je wellicht volgens de NS een wanbetaler.

Dat laatste wordt dus strenger aangepakt, en vereist zo snel mogelijk contact met de klantenservice om uitleg te geven. Geef je daar geen gehoor aan, dan zal dat dus wel strenger aangepakt worden? 🤔 Dit is een aanname, maar wellicht kan een moderator e.e.a. toelichten.
Badge +3
Ik wilde reageren maar mijn berichten verdwijnen in het niets?

Edit: Storing dus (bevestigd via Twitter) maar het werkt weer!
Met 100% zekerheid durf ik het niet te zeggen gezien ik de exacte details niet onder ogen heb gehad, maar gebaseerd op je eerste bericht zou je nog ruim op tijd moeten zijn. Als de factuur van 5/6 juli is en het rond die tijd ook niet is gelukt met afschrijven, dan zou je sowieso nog tot augustus hebben om de betreffende factuur alsnog te voldoen. Nadat de betaling bij ons weer komt open te staan, krijg je ongeveer een maand om die alsnog te betalen en daar zit jij momenteel ruimschoots binnen. :)
Okay ik zie dit in de acceptmail staan,dus zoiezo voor de 18de van juli zoals in de mail stond. Neem aan dat hun ook zien dat ik dan die datum betaald heb en tijdstip?

Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag me ten zeerste af of dat zo is, Robert B. Ik vind 't eerlijk gezegd een beetje spookverhalen over die ontzettend korte termijnen en het direct stopzetten van abonnementen. De soep wordt meestal niet zo heet gegeten als-ie wordt opgediend. Ik ken geen enkel bedrijf dat zo streng is. Er is altijd netjes een herinnering, vervolgens vaak nog een 2e, dan een aanmaning, en dan moet je inderdaad wel gaan opschieten 🙂
Misschien dat een moderator eens een definitief antwoord aan de afdeling Incasso/Financiele administratie kan vragen. Of misschien staat het ergens diep verstopt in een van de voorwaarden?
Badge +3
Ik vraag me ten zeerste af of dat zo is, Robert B. Ik vind 't eerlijk gezegd een beetje spookverhalen over die ontzettend korte termijnen en het direct stopzetten van abonnementen.
Ik refereerde aan https://community.ns.nl/ns-flex-60/herinneringen-ns-flex-factuur-58976#post397825 waar het na een storno ineens wel heel snel ging... veel te snel eigenlijk dus.

Of dat 'by design' is weet ik niet, maar die waarschuwing bij de e-accept (of zie de andere screenshots in dat topic) zou ik dus niet zomaar wegwimpelen 'want er komt toch nog wel een brief'.

Voorbeelden zijn welkom, want uiteraard sta ik niet te popelen om het te gaan testen zonder toezegging dat er geen incassobureau aan te pas gaat komen en ik zes maanden geen Flex meer mag aanvragen. Morgen of overmorgen wordt er € 1,17 geïncasseerd. Heb (tijdelijk) Flex zonder abonnement.
Ik weet zelf niet exact wat er precies gezien wordt, gezien ik geen inzage heb in de financiële systemen, maar daar ga ik wel van uit. Overigens ie de deadline in de acceptmail voornamelijk voor de geldigheid van de iDeal betalingslink in die e-mail, het is niets dat dit je harde laatste deadline is. :)
Nee oke haha.
Ik heb het iniedergeval gister via het acceptmailtje betaald en anders heb ik me bankafschrift nog haha
Reputatie 2
...

Ik las ergens 25 dagen na een mislukte incasso, dus langer dan 3 weken zou ik niet wachten i.v.m. verwekingstijd tussen banken.


Dat is nu vrijwel van de baan, Robert. Binnen 1 oogwenk staat het al op hun rekening. Zie het zelfs tijdens het handmatig overboeken dat het geld meteen op de tegenrekening wordt gestort.

Reageer