News

PILOT: Treinreizen met GPS

PILOT: Treinreizen met GPS

Toon eerste bericht

119 reacties

Badge +3

Blijkbaar is er voor Android een NS Lab Beta app die (logisch eigenlijk) niet in de Play Store staat?

Een mailtje naar M-Lab (zie vorige pagina) wordt normaal gesproken binnen een dag wel beantwoord.

Edit voor @VIRM, het adres is beta.mlab@ns.nl

Reputatie 2

Is het niet zinnig dat wij zelf contact kunnen leggen? Het punt is dat op zo'n manier communiceren wel weinig nuttig is in zo'n testfase.

Bedankt voor de antwoorden! We gaan hier weer verder mee, en wachten het voor nu af. Zodra we meer informatie hebben lezen jullie dit hier.

Jazeker had ik die ontvangen. Via de uitnodiging in mijn mail heb ik de NS Lab-app, die al op mijn telefoon stond, geupdate. Daarna crashte hij alleen maar.
 

Reputatie 2

Ja zeker zie ik die. Alles klopt alleen de koppeling naar reizen met GPS is niet mogelijk.

Mijn kaartnummer en als gegevens “uitgecheckt”

Had je dan 1 ontvangen?

Wanneer krijg ik een nieuwe uitnodiging voor de NS Lab Beta-app?

Dat is vreemd. Je ziet na het inloggen en het koppelen van je kaart wel Mijn OV-chipkaart staan?

Reputatie 2

Ik heb de ns lab app gebruikt en deze is naar mijn idee de juiste… check deze link en dan de video dat verklaart meer

https://www.ns.nl/reisinformatie/treinreizen-met-gps/deelname.html?utm_source=ns&utm_medium=email&utm_campaign=22_wk7_nsr_c12768_treinreizenmetgps&utm_content=12274_5&utm_term=service_tmg_video_btn&ESI=A12F1F53-E73F-4994-8974-05C44CD71AE6#video

Bij de stap die in de video wordt omschreven dat je dan reizen met GPS moet aanklikken en activeren door middel van de stappen gaat het mis heb deze hele optie niet om te kunnen starten met het reizen met GPS… alles klopt dus behalve dat ik onder mijn profiel geen activatie zie

Ik heb de vraag uitgezet welke app je exact dient te downloaden en of deze stappen kloppen. @Xander2111986 welke app heb je nu zelf exact getest en wat kreeg je te zien nadat je op profiel had geklikt?

Reputatie 2

Dit is de mail die ik heb ontvangen… verder niks vandaag

Volgens mij moet je wel een uitnodiging hebben gehad, maar ik durf nog even niets te zeggen.

Reputatie 2

Ah okay ja ik ging uit dat je Android had ;)

@Errit: bij het downloaden van de Lab app voor iOS (of het updaten daarvan), crashte hij de hele tijd. Dus verwijderen en opnieuw installeren. Maar voor dat opnieuw installeren heb ik dus een uitnodiging van Testflight nodig.

@Xander: voor Apple werkt het downloaden van beta-apps net wat anders dan bij Android. :)

Hij moet inderdaad vanuit de play store te downloaden zijn. Ik probeer momenteel te achterhalen wat de exacte stappen zijn.

Reputatie 2

@VIRM Die is toch gewoon te downloaden uit de Playstore de lab app… omdat je schrijft dat je een uitnodiging nodig hebt..

Wij zijn hierbij de aparte support kanaal. Ik ben al aan het overleggen wat de exacte stappen zijn. Waar loop jij precies tegen aan, VIRM?

Nou, ik heb de Lab app verwijderd, want soms helpt opnieuw installeren wel eens. Nope, daar moet ik dus weer een nieuwe uitnodiging voor hebben.

En mee eens, een apart support kanaal voor deze proef zou handig zijn. Het gaat niet om een gigantisch aantal reizigers. 

De app is te downloaden via de link die we per mail toesturen. Daarna kan je de 4 stappen doorlopen die Stijn vermeld in zijn openingsbericht. Er zijn niet veel collega's binnen de klantenservice die informatie over de app of over deze proef hebben, maar als je wel 1 treft mag je van veel geluk spreken. Mocht het niet lukken dan help ik je graag verder, Xander2111986.

Reputatie 2

Thanks voor de email! Ik ga dat zeker even doen als ik er verder niet uit ga komen. Sta nu in contact met de ns klantenservice. Lijkt toch iemand mogelijk wat meer te weten.

Badge +3

Nee dat is juist het vervelende er is geen link en ook nog eens 0 support mogelijk… je kunt alleen de klantenservice bellen maar zij weten ook niks dus… een support mogelijkheid zou zeer welkom zijn..

Hmm, ik zie in de Store (bij die NS Beta app) wel een link naar https://community.ns.nl/ns-app-beta-versie-67/beta-versie-android-56098 maar daar heb ik geen toegang toe.

Voor de rest het adres beta.mlab@ns.nl daar kunnen ze je vast helpen. Geef aan dat het om Tmgps gaat en je uitgenodigd bent.

Reputatie 2

Nee dat is juist het vervelende er is geen link en ook nog eens 0 support mogelijk… je kunt alleen de klantenservice bellen maar zij weten ook niks dus… een support mogelijkheid zou zeer welkom zijn..

Badge +3

Zag  het, heb mijn reactie al aangepast.

Voor Treinreizen met gps download je de app NS Lab Bèta. Doe je mee aan de proef? Dan ontvang je per e-mail instructies hoe je Treinreizen met gps in deze app activeert en start.

Reputatie 2

Hoe kom je daar bij? Dat is helemaal niet de juiste… of ik begrijp het verkeerd…

Check deze link

https://www.ns.nl/reisinformatie/treinreizen-met-gps/deelname.html?utm_source=ns&utm_medium=email&utm_campaign=22_wk7_nsr_c12768_treinreizenmetgps&utm_content=12274_5&utm_term=service_tmg_video_btn&ESI=A12F1F53-E73F-4994-8974-05C44CD71AE6#video

Badge +3

Ah oke deze is op mijn telefoon onvindbaar…. Heb jij een direct link? De Playstore van Google laat deze dus niet zien.

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.ns.android.activity.beta maar ik denk niet dat die het is, en de juiste app niet in de Play Store staat maar via een link in je uitnodiging te downloaden is.

Reageer