Sticky

Vraag het de hoofdconducteur!

  • 15 November 2016
  • 244 reacties
  • 21537 Bekeken


Toon eerste bericht

244 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Slidestops Ben jij het zelf op je foto? Dan ben je nu beroemd 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Het is een maatschappelijk verschijnsel dat zich ook bij NS manifesteert. Overigens ben ik het volstrekt niet met u eens dat er niets meer te lachen valt. Soms moet je jezelf ook kietelen, anders lach je nooit. Het is ook een keuze denk ik, het is hooguit een kwestie van wat rekening te houden met de kortelontjesagressie.

Als we alleen nog kunnen lachen om wat de media voor ons als zijnde als lollig bedenken, zijn we diep gezakt.
Net naar een documentaire over de Londense metro zitten kijken. En dan vraag ik me af ..... zou de humor ooit nog terug mogen keren bij NS ? Ik reis lang genoeg met de trein om te weten hoe het vroeger was. Tegenwoordig valt er niets meer te lachen. Ik geef toe het is niet het meest belangrijke maar ik mis het toch wel en een grap kan ook heel positief werken. Het lijkt wel uitgebannen denk ik soms.....
Ik ook, maar niet als ik na moet gaan of iemand mag terugsteken. Dat doe ik via onze officiele app.
De meeste HC's, waaronder ikzelf, gebruiken Rijden de Treinen 😉
Reputatie 6
Badge
Inderdaad, ik gebruik gewoon jullie Android App 🙂
Reisplanner is leidend, dan hoeft er idd niet te worden omgecheckt. Dat de HC dat niet direct weet (wij kennen niet alle uitzonderingen) is het zaak dat wij bij twijfel ook de reisplanner raadplegen. Geen OV9292, maar onze eigen NS-planner.
Reputatie 6
Badge
Vraag: mag je als je vanuit Lombardijen naar Tilburg wilt en je hebt op de NS App als profiel Student Weekend Vrij staan, omreizen via Rotterdam Centraal zonder uit te checken als de reisplanner zegt dat je niet uit hoeft te checken en inderdaad het beste om kan via Rotterdam CS?
Das een heel kwalijke zaak te noemen. Juist het rijdend personeel kan hier het verschil maken en ook als het om een bemenst station gaat. Is het vaak op hetzelfde station of gebied gebeurd? Dan mag dit zeker intern aangekaart worden, want wat u beschrijft mag onze werkwijze niet zijn MoDe.
Reputatie 7
Badge +3
Hmm vreemde situatie.
Ik wil nog wel even benadrukken dat de NS je altijd thuis moet brengen als je door hun "schuld" niet thuis kunt komen. Dit is meestal in de vorm van een taxi;)
Dat is dan in theorie, want in de praktijk werkt dat niet. Nacht op een stationsplein staan wachten op bussen die zouden komen, nadat de laatste trein vanwege aanrijding niet meer reed... een man die aangaf niet meer thuis te kunnen komen, omdat hij aansluiting zou missen werd uren aan het lijntje gehouden. Er kwamen wel bussen, maar niet voor ons. We konden niet zitten, er was geen drinken en konden niet naar toilet. Nu 3 uur wachten werd gezegd dat als binnen een uur geen bus zou komen we met de taxi naar huis gebracht werden. Uur later nog steeds geen bus en ook geen ns-mensen meer die een taxibon mochten uitschrijven.... Een incident? Nee hoor. heb regelmatig midden in de nacht van alles moet regelen voor kind die weer eens gestrand was...ns deed niets.
Het is in ieder geval de bedoeling dat je zo ver mogelijk reist met de trein, in dit geval is dat kwa kilometers denk ik Amsterdam CS.
Hmm vreemde situatie.
Ik wil nog wel even benadrukken dat de NS je altijd thuis moet brengen als je door hun "schuld" niet thuis kunt komen. Dit is meestal in de vorm van een taxi;)


Als bleek reis Dordrecht - Almere Centrum (zoals eerder als vb. gebruikt) ik wel van de thuis breng service (zonder eigen schuld dus) gebruik van had gemaakt, had dan nog iets uitgemaakt of ik op Schiphol uit gestapt was of op Amsterdam CS?

Dit voor het geval (of op welk ander traject dan ook) niet voor verrassingen te komen.

De opmerking is verder gewoon duidelijk.
Voor de geïnteresseerden onder ons, wij kunnen dus gegevens opvragen, via onze veiligheidscentrale die we bellen, van een reiziger. Dit gebeurt na een staande houding, indien nodig (controleren gegevens op juistheid bijvoorbeeld). De veiligheidscentrale kijkt in de GBA, de Gemeentelijke BasisAdministratie en levert ons de gegevens, telefonisch dus.
In die tijd niet Loes. 😉 Het is alweer even geleden.:8

Voor mij klink het redelijk nieuw om bonnen via je mobiel te schrijven.


Fijn dat het weer ff geleden is en ik hoop dat je het zo houdt, wordt anders een dure hobby 😉
Wij hebben geen toegang bij het RDW, we kunnen wel GBA gegevens opvragen.
[edit] Reactie past beter in dit topic https://forum.ns.nl/off-topic-32/buitengewoon-opsporings-ambtenaren-de-boa-informatief-28690
Nu hoef je ook geen bewijsje mee te geven, alleen aanzeggen is voldoende, de brief valt thuis vanzelf op de mat!
In die tijd niet Loes. 😉 Het is alweer even geleden.:8

Voor mij klink het redelijk nieuw om bonnen via je mobiel te schrijven.
Nee, dat hoeft niet meer. Stadswachten die parkeerbonnen schrijven, iig in Eindhoven doen dat digitaal en hoeven niets meer af te geven. Politie heeft die mogelijkheid ook, apart dat je nog een uitgeschreven bekeuring hebt gekregen.

@Slidestops

Dacht dat ik het erin had gezet, bedankt voor de uitbreiding. VenS eerst, dan wij idd.
@Loes,

Ik neem toch aan dat je die combibon moet printen.
@Loes helaas nog niet gezien, komt voor ons pas later als voor V &S
Het was ook niet als verwijd bedoeld, maar aansluitingen in het algemeen (dus ook op gewone "werk"dagen) is soms over de gehele dag een ramp. En het ging me nog niet zo meer om het thuis brengen maar meer om de aansluitingen op de boven genoemde data's.
@Nooduitgang

Deze gaat draaien op onze smartphone.

@Hendrik-Jan

Ik ken alleen onze concessie en als daar te weinig rekening mee wordt gehouden is dat wel een punt om aan te kaarten. Ik weet niet in hoeverre de andere vervoerders reizigers moeten thuisbrengen.
Daarom roep ik ook graag reizigers op met dit soort problemen, dus niet door hun schuld meer thuis kunnen komen om actief het personeel te zoeken en te benaderen om een soepel reisvervolg kan komen. Als aanvulling iig.

Het enige (maar misschien is dat wat meer voor OV in het algemeen) zijn de (soms) beroerde aansluitingen op 27 April of 5 Mei. Omdat daar niet (in mijn ogen) altijd door de NS naar omrijden van bv. bussen wordt gekeken.

Ik zal daar volgend jaar nog wel eens een aparte topic over maken, want ik heb al een keer (door vertraging een Bus trein aansluiting (door vertraging bij het moeten omrijden van de normale bus route) gemist en de trein was de laatste in de dienstregeling van die dag.
De laatste bon die ik van een agent heb gekregen was nog met de hand geschreven. Draait dat programma op de railpocket?

Reageer