Door poortjes bij sloterdijk extra betalen



Toon eerste bericht

129 reacties

Reputatie 1

Elders binnen deze community is meegedeeld dat er geen nieuwe posters zullen komen, omdat de vorige agressie naar het personeel zouden hebben opgeroepen.

NS heeft geconcludeerd dat het OV-Chipkaartsysteem niet afdoende kan worden aangepast en heeft vervolgens het probleem bij het reizend publiek neergelegd. Naar gemeld heeft bureau Mijksenaar - de vaste ontwerper van NS - inmiddels de opdracht om de "wayfinding" (hoe verzin je het) op Sloterdijk te verbeteren. Het is in professionele handen; voorlopig geduld dus. Er komen mooie, agressie dempende borden die de omlooproute aangeven.
En, zoals al eerder gezegd, is de omlooproute klantonvriendelijk, onhaalbaar voor mensen met een wandelwagen of beperking en loop je hierdoor de kans je aansluiting te missen. De omlooproute is een non-optie en ik vind het schandalig dat de NS doet alsof dit een prima alternatief is. Verwijzen naar de omlooproute is derhalve in mijn ogen, hoe ludiek en olijk ook gebracht, te allen tijde agressie-opwekkend.
Badge +3

Misschien snap ik het niet, want kom er niet vaker dan noodzakelijk :sweat_smile:

Ik vergelijk het zelf maar met Bijlmer ArenA (waar het probleem van omreizen niet speelt).

Als je daar vanaf een perron naar de stationshal wilt.. Boem, poortjes boven of onderaan de (rol)trappen, geen ontkomen aan.

Poortjes onderaan een roltrap naar beneden ook geen goed idee trouwens, maar dat terzijde...

Reputatie 1
Ten overvloede wil ik natuurlijk wel opmerken dat agressie naar het personeel nooit getolereerd mag en kan worden. Het enige dat wij als reizigers kunnen doen is altijd het te veel betaalde terug eisen en op alle mogelijke manieren bekend maken hoe onterecht deze handelswijze is. Niet alleen via deze Community (want dit blijft helaas allemaal binnen de voor de NS "veilige" omgeving) maar ook zo veel mogelijk daarbuiten.

Er zijn op Sloterdijk 2 poortjes gebieden. 3, 4, 11 en 12 en 5 t/m 8, 11 en 12. Als je dus van 3 of 4 naar 5 t/m 8 (en vica versa) wil zonder door de poortjes te gaan, zal je via 11 en 12 (de bovenste sporen moeten lopen). Ik kan mij heel goed voorstellen dat je als je dat elke dag moet doen omdat je voor je werk moet overstappen dat je dat niet wil en dus dagelijks een claim neerlegt. Ook met koffers , kinderwagens e.d. is deze omlooproute niet te doen. (vanaf sloterdijk 2 (spoor 9 en 10) moet je overigens altijd door de poortjes) Problemen hier komen echter bijna uitsluitend voor als er werkzaamheden tussen Haarlem en Leiden zijn en er moet omgereisd worden via Sloterdijk.

 

Reageer