beantwoord

Mag ik op doorreis uitgebreid ontbijten op het station, zonder dat ik verplicht moet uitchecken?



Toon eerste bericht

365 reacties

Off topic, want het heeft weinig met de intentie van TS te maken. 🆒

Is er überhaupt een voorziening, ergens in Nederland, binnen de poortjes waar je twee uur zou willen lunchen :?
1 dat kan nog steeds. Met een los kaartje of e-ticket.

2 omdat de prijzen gelijk zijn getrokken, een retourtje uit de automaat halen is net zo duur als de ov-chipkaart gebruiken (exclusief 1 Euro toeslag voor 't kaartje)


Dit zou niet uit mogen maken! Een los kaartje = 100 % gelijkwaardig aan een incheck met OVstudentenkaart of OV chip. Tenslotte is mijn vervoersbewijs geldig en mag ik onderweg reis evenzo onderbreken. Het feit dat het een papierenkaartje betreft of zo maakt niet conform het doel van het ticket en is anders in strijd met de geest van de wet.
Reputatie 7
Badge
Op Amsterdam CS, bij de brasserie wellicht. Maar goed, het zijn vaak proefballonnen die TS wil laten doen opstijgen...
Ik weet niet anders, of met een papieren kaartje was het al sinds jaar en dag mogelijk om je reis op iedere plaats op de route zo lang te onderbreken als je zelf wilde. Logisch ook, want je betaalde NS voor vervoer van A naar B, en dat je onderweg in plaats C een paar uur bleef hangen, betekende voor NS geen extra kosten, want die hoefde je nog steeds maar alleen van A naar B te vervoeren. Niet dat je dan meer gebruik maakte van de trein, zeg maar.

Dus waarom is dat nu opeens, sinds de invoering van de OV-chipkaart, niet meer mogelijk zonder extra kosten?
Ik bedoel natuurlijk ontbijten. Excuses...:$ De brasserie is pas om 8:30 open.. Maar ik zal er eens gaan lunchen. :)

Moet ik wel uitchecken.
http://www.restaurant1eklas.nl/nl/home/
NS heeft ook nooit geargumenteerd of met bewijzen gekomen waarbij je je reis niet zou mogen onderbreken zonder het OV Chipkaart gebied te verlaten. De begrippenlijst van NS zelf werd daarbij compleet genegeerd zoals al eerder is gezegd.

Hetzelfde geval als later met de OV Fiets voorwaarden.
Reputatie 7
Badge
Als je 's middags daar aankomt, uiteraard tegen daltarief, dan kun je tussen 17.00 en 19.00 genieten van het happy hour en dan weer voordelig verder reizen..... 🙂
Badge +3
Het is gewoon erg lastig om bij reizen met een ov-chipkaart te bepalen of je op doorreis bent of twee aparte reizen maakt. Verlaat je het station (door poortjes), dan heb je 35 minuten dus of anders is het een nieuwe reis.

Ben je dat van plan? Dan niet uitchecken (in geval van paaltjes) of koop een e-ticket.
Moet je per sé door poortjes? Dan koop een € 1,08 e-ticket enkeltje Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom en open daarmee alle poortjes in Nederland.

Huur ik in Utrecht een OV-fiets en lever ik die een paar uur later weer in, en dan naar Amsterdam ga en daar ook voor een paar uurtjes een OV-fiets huur, dan heb ik minder dan 24 gebruik gemaakt van een OV-fiets maar ik betaal voor twee keer huren...
Reputatie 4
Het restaurant in Amersfoort zou ook kunnen.
Reputatie 7
Badge
waarom is dat nu opeens, sinds de invoering van de OV-chipkaart, niet meer mogelijk zonder extra kosten?NS heeft een nieuwe inkomstenbron gevonden. Fyra fiasco moet ergens op verhaald worden.
Ontbijten in Amersfoort zit er ook niet in. Vroeger kwam ik er enkele malen per jaar en mocht ik daar weer eens belanden zal het zeker in de middag zijn. Zat zelf met de volgende zaken in mijn hoofd. http://retail.nsstations.nl/formules En om daar twee uur te ontbijten, zie ik zelf niet zo zitten. 😞
Het is gewoon erg lastig om bij reizen met een ov-chipkaart te bepalen of je op doorreis bent of twee aparte reizen maakt. Verlaat je het station (door poortjes), dan heb je 35 minuten dus of anders is het een nieuwe reis.

Ben je dat van plan? Dan niet uitchecken (in geval van paaltjes) of koop een e-ticket.
Moet je per sé door poortjes? Dan koop een € 1,08 e-ticket enkeltje Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom en open daarmee alle poortjes in Nederland.

Huur ik in Utrecht een OV-fiets en lever ik die een paar uur later weer in, en dan naar Amsterdam ga en daar ook voor een paar uurtjes een OV-fiets huur, dan heb ik minder dan 24 gebruik gemaakt van een OV-fiets maar ik betaal voor twee keer huren...


Ik snap de redenatie nog steeds niet. Stel, ik reis van Venlo naar Utrecht. Of ik de reis nou onderbreek of niet in Eindhoven (ligt dus gewoon op de route), dat kost NS geen cent meer, immers, de prestatie die ze heeft geleverd, is: mij vervoeren van Venlo naar Utrecht. Ik maak voor geen stuiver méér gebruik van de diensten van NS. Dus waarom kon dat vroeger wel en nu niet meer met die poortjes (of ja, het kan nog wel, maar dan kost het me opeens extra geld)...
@hlubbers
Ik ben met je eens dat Michiel inderdaad alleen maar bezig is met onzin-topics te verzinnen.
Het is gewoon erg lastig om bij reizen met een ov-chipkaart te bepalen of je op doorreis bent of twee aparte reizen maakt. Verlaat je het station (door poortjes), dan heb je 35 minuten dus of anders is het een nieuwe reis.

Ben je dat van plan? Dan niet uitchecken (in geval van paaltjes) of koop een e-ticket.
Moet je per sé door poortjes? Dan koop een € 1,08 e-ticket enkeltje Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom en open daarmee alle poortjes in Nederland.

Huur ik in Utrecht een OV-fiets en lever ik die een paar uur later weer in, en dan naar Amsterdam ga en daar ook voor een paar uurtjes een OV-fiets huur, dan heb ik minder dan 24 gebruik gemaakt van een OV-fiets maar ik betaal voor twee keer huren...


Alleen kan je je afvragen waar die 35 minuten vandaan komen. Dat is wel degelijk zo bepaald om meer geld te vangen lijkt het. Met een strippenkaart kon je je reis vroeger een uur of 1,5 uur onderbreken, nu opeens maar 35 min. Een verkapte prijsverhoging dus.

En een los kaartje kopen is duurder of bij een e-ticket te omslachtig.

En NS weet zelf niet eens wat onderbreken van een reis inhoudt.
Ik deel die mening
Ben je dat van plan? Dan niet uitchecken (in geval van paaltjes) of koop een e-ticket.
Moet je per sé door poortjes? Dan koop een € 1,08 e-ticket enkeltje Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom en open daarmee alle poortjes in Nederland.


Op de creatieve toer? Wel goed gevonden trouwens 🙂 Maar volgens mij mag het officieel niet. Wat betreft niet uitchecken bij paaltjes, niemand kan vaststellen dat je langer dan 35 minuten bent weggeweest (je kunt op elk tussenstation een half uur rondgehangen hebben). Je bent volgens mij pas in overtreding op het exacte moment dat je het perron betreedt en al ingecheckt bent. Buiten de NS grenzen heeft de NS niets te zeggen en eenmaal op het perron ben je gewoon ingecheckt. Maar ja, juist bij paaltjes is de scheiding tussen stoep en perron meestal niet zo scherp.
Waarom reageren jullie dan ?

Zie reactie 10 verder.
Het is gewoon erg lastig om bij reizen met een ov-chipkaart te bepalen of je op doorreis bent of twee aparte reizen maakt. Verlaat je het station (door poortjes), dan heb je 35 minuten dus of anders is het een nieuwe reis.

Ben je dat van plan? Dan niet uitchecken (in geval van paaltjes) of koop een e-ticket.
Moet je per sé door poortjes? Dan koop een € 1,08 e-ticket enkeltje Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom en open daarmee alle poortjes in Nederland.

Huur ik in Utrecht een OV-fiets en lever ik die een paar uur later weer in, en dan naar Amsterdam ga en daar ook voor een paar uurtjes een OV-fiets huur, dan heb ik minder dan 24 gebruik gemaakt van een OV-fiets maar ik betaal voor twee keer huren...


Ik snap de redenatie nog steeds niet. Stel, ik reis van Venlo naar Utrecht. Of ik de reis nou onderbreek of niet in Eindhoven (ligt dus gewoon op de route), dat kost NS geen cent meer, immers, de prestatie die ze heeft geleverd, is: mij vervoeren van Venlo naar Utrecht. Ik maak voor geen stuiver méér gebruik van de diensten van NS. Dus waarom kon dat vroeger wel en nu niet meer met die poortjes (of ja, het kan nog wel, maar dan kost het me opeens extra geld)...


Ben nog steeds benieuwd naar de uitleg.
Ik deel die mening

Heb je die voorwaarde al gevonden overigens ? Van reactie 1 ?
Volgens mij moet je er niet teveel achter zoeken. Het is gewoon een regel die de NS ingesteld heeft. Op lange reizen verdient de NS meer dan op korte, dus wordt het maken van lange reizen gestimuleerd d.m.v. een korting. Net als b.v. kwantum-korting in de supermarkt; 2e product voor de halve prijs krijg je ook alleen als je 2 producten tegelijk koopt.
Waarom reageren jullie dan ?

Zie reactie 10 verder.


Omdat mijn inziens TS de vraag ook directer kan formuleren.
Volgens mij moet je er niet teveel achter zoeken. Het is gewoon een regel die de NS ingesteld heeft. Op lange reizen verdient de NS meer dan op korte, dus wordt het maken van lange reizen gestimuleerd d.m.v. een korting. Net als b.v. kwantum-korting in de supermarkt; 2e product voor de halve prijs krijg je ook alleen als je 2 producten tegelijk koopt.

Ik koop geen twee producten tegelijkertijd. Ik koop 1 product: vervoer van Helmond naar Breda. En dat product wordt niet duurder voor NS als ik in Eindhoven uitstap, daar twee uur ga winkelen, en vervolgens de rest van de reis naar Breda maak. Ik maak namelijk op geen enkele manier extra gebruik van de diensten van NS. Waarom rekent NS me daar tegenwoordig dan wél meer voor, terwijl dat in de tijd van het papieren kaartje gewoon mogelijk was?
Ja in mijn eerste post staat ie 😉
Badge +3
Simpel: Omdat na 35 minuten je reis opgesplitst wordt in twee losse reizen, en dus de langeafstandkoting Helmond - Breda vervalt. Je betaalt (voltarief) € 3,20 voor Helmond - Eindhoven en € 10,80 voor Eindhoven - Breda. Totaal dus € 14,00.


WAAROM? Omdat je anders bijvoorbeeld ook Helmond - Breda kan reizen (enkele reis voltarief, 71 tariefeenheden € 13,00, retour € 26,-) en dan uren later terug naar Helmond voor maar € 8,40 (want de prijs van 142 tariefeenheden is € 21,40).

Dat is dus niet de bedoeling, DAAROM als je niet binnen 35 minuten verder (of terug) reist is het een nieuwe reis.

Maar wat je wilt kan dus gewoon nog steeds -een onderbreking van meedere uren in Eindhoven- als je reist op een e-ticket (uitgeprint of in de Reisplanner Xtra app).

Dat is dan precies het papieren/digitale kaartje waar je aan refereert, en scheelt je dus die € 1,00 voor als je het met een ov-chipkaart zou doen (in de daluren zelfs maar € 0,60)

Helder zo :?
Als ik vroeger een kaartje kocht, kon ik, mits het op de route lag, op elk gewenst station de reis zolang onderbreken als ik zelf wilde. Al reisde ik pas na 4 of 5 uur verder, maakte niks uit. Waarom kan dat niet meer?

En waarom betaal ik tegenwoordig als ik heen en terug ga, eigenlijk twee enkeltjes? Een retourtje was vroeger zo'n 30 tot 40% goedkoper dan twee enkeltjes, dus waarom kan dát eigenlijk niet meer?

Reageer