beantwoord

Mag ik op doorreis uitgebreid ontbijten op het station, zonder dat ik verplicht moet uitchecken?



Toon eerste bericht

365 reacties

Reputatie 7
Badge
Nogmaals gesteld : Zolang de voorwaarden niet zijn aangepast, mag het gewoon.

Al doen jullie daar 10 jaar over, je kan je daar niet op beroepen.

Als jullie de klant echt serieus nemen in deze, geef je de klant gelijk en zeg je dat gewoon, nu blijven jullie zeggen, ja je hebt misschien een punt, we gaan er naar kijken maar eigenlijk hebben wij gelijk en geven wij je gewoon een boete.



Ja maar wat wil je dan horen?
Je denkt toch niet dat zo´n regel zomaar even veranderd kan worden?
En al zou Klaas-Jan toegeven dat jij (zogenaamd) gelijkt hebt dan nog zal er verder niet zomaar iets gaan veranderen.
En met alle respect, maar ik vind het een beetje laag van jou om op de man te spelen eigenlijk. Daar ga je sowieso niks mee bereiken hoor.
Ik speel niet op de man, met jij en we bedoel ik NS. Ik besef ook heel goed dat KJ de boodschapper is.

Het gaat niet of NS de regel gaat veranderen, het gaat erom wat er nu staat, zolang dat er staat heeft NS geen gelijk.

En ja ik wordt inderdaad kwaad als NS een dergelijke reactie geeft na weken wachten . Begrippen staan niet voor niets omschreven, het staat HEEL DUIDELIJK wat ONDERBREKEN is, daar is geen discussie over mogelijk.

Laat NS dan gewoon zeggen, ok het staat er niet goed, we gaan het aanpassen en zolang dat niet is gebeurt is het toegestaan wat TS zegt.

En met alle respect, met een dergelijke aanpassing die beslist of een klant een geldig vervoersbewijs heeft ja of nee kan je niet wachten, dat moet bovenaan de lijst staan.
Reputatie 7
Badge


En met alle respect, met een dergelijke aanpassing die beslist of een klant een geldig vervoersbewijs heeft ja of nee kan je niet wachten, dat moet bovenaan de lijst staan.


Ja maar in de praktijk zal je daar echt niet snel een boete voor krijgen hoor. Waarom denk jij dat steeds?
Er wordt niet op de man gespeeld.

Het probleem is dat NS zich beroept op voorwaarden die nog niet bestaan.
Dat kan niet, dus dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Je verandert per direct de voorwaarden. Maar aangezien dat praktisch niet uitvoerbaar is, kom je eigenlijk automatisch uit bij de andere mogelijkheid.
2, Je beroept je niet meer op de nog niet bestaande voorwaarden. In dit draadje betekent dat dat Klaas Jan namens NS zijn antwoord op de initiële vraag weer intrekt en alsnog toegeeft dat wat de topic starter vraagt, inderdaad is toegestaan. En wat excuses voor de onduidelijkheid die is veroorzaakt, zou dan ook wel op zijn plaats zijn.
Precies.
Reputatie 7
Badge

2, Je beroept je niet meer op de nog niet bestaande voorwaarden. In dit draadje betekent dat dat Klaas Jan namens NS zijn antwoord op de initiële vraag weer intrekt en alsnog toegeeft dat wat de topic starter vraagt, inderdaad is toegestaan. En wat excuses voor de onduidelijkheid die is veroorzaakt, zou dan ook wel op zijn plaats zijn.


Klaas-Jan heeft al vaak genoeg zijn excuses aangeboden, en hoezo zou hij zijn excuses moeten aanbieden aan jou?
Hij heeft die regels toch ook niet zelf gemaakt?

En wat betreft de onduidelijkheid over deze regel.... zo onduidelijk is dit helemaal niet. De regel is ´´ je mag je reis niet langer onderbreken dan 35 minuten´´ hoezo is dat onduidelijk? zelfs ik snap het.
Nee, als je je reis langer als 35 minuten onderbreekt dien je uit te checken.
Hij heeft die regels toch ook niet zelf gemaakt?

Wat begrijp je niet aan "namens NS"?
Hoe kan dat ? Je moet uitchecken bij de poortjes bij de meeste stations en vervolgens ga je binnen de poortjes weer ontbijten.

Dan moet je dus volgens de regels elke 35 minuten uit en inchecken, dat is natuurlijk geen doen.
Reputatie 7
Badge
Precies.

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van jou op mijn vraag.
Reputatie 4
Rare regel inderdaad met al die voorzieningen binnen de poortjes waar je iets kunt eten of drinken.
Tijd om deze regel aan te passen aan de actuele situatie.
Waarom citeer je dan ook niet wat onderbreken is ? Dat snapt iedereen toch ?

Ik lees nergens excuses, ik lees alleen dat NS star vast houdt aan hun gelijk en daardoor zelfs de begrippenlijst straal negeert.
Wat Michael wil riekt niet naar ontbijten maar naar misbruik om tegen daltarief in de spits te kunnen reizen. Dus logisch die 35 minuten regel.
Precies.

Ik had je nog een vraag gesteld maar ik krijg er maar geen antwoord op.


Wij ook niet, dan weet je hoe de klant zich voelt.

NS stelt duidelijk mensen geen geldig vervoersbewijs hebben en dus een boete kunnen krijgen.
Reputatie 7
Badge


Wij ook niet, dan weet je hoe de klant zich voelt.



Are you kidding me right now?
Nee, als je je reis langer als 35 minuten onderbreekt dien je uit te checken.
Welk punt uit de voorwaarden is dit precies? Ik kan het namelijk niet terugvinden. In de algemene voorwaarden komt het getal 35 helemaal niet voor, in de voorwaarden van reizen op saldo wel maar alleen in de context van of een onderbroken reis als één rit of twee losse ritten gezien wordt, niet in de context dat het verplicht is uit en opnieuw in te checken. Enige verplichting die ik kan vinden is dat je binnen 30 minuten na inchecken moet beginnen aan je reis, en dat je moet uitchecken indien je het station verlaat. Maar niet dat je op een tussenstation (dus je hebt voldaan aan voorwaarde 1) binnen de poortjes mag rondhangen (dus voorwaarde twee is niet van toepassing).


De definitie van een onderbroken reis zoals deze in de voorwaarden staat:
Onderbreken/onderbroken:
De situaties waarbij u de laatste NSkaartlezer(s) passeert om het station te verlaten of om gebruik te maken van een voorziening binnen het station die buiten het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt
Voorzieningen binnen het door kaartlezers omsloten gebied vallen dus niet onder een onderbroken reis.
[quote=Trein-NS.]

En wat betreft de onduidelijkheid over deze regel.... zo onduidelijk is dit helemaal niet. De regels is ´´ je mag je reis niet langer onderbreken dan 53 minuten´´ hoezo is dat onduidelijk? zelfs ik snap het.


Wat is dan onduidelijk aan het begrip onderbreken ? Ondebreekt TS zijn reis dan op basis van onderstaande ?

Voorwaarden Reizen op saldo bij NS
Onderbreken/onderbroken: De situaties waarbij u de laatste NSkaartlezer(s) passeert om het station te verlaten of om gebruik te maken van een voorziening binnen het station die BUITEN (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt.
Wat Michael wil riekt niet naar ontbijten maar naar misbruik om tegen daltarief in de spits te kunnen reizen. Dus logisch die 35 minuten regel.

Nee want Michiel moet binnen de poortjes ontbijten, moet uitchecken, moet dus weer inchecken aan de andere kant en dat gaat niet als je al uitgecheckt bent. Dat moet je dus meteen weer doen.

Al blijft Michiel 4 uur ontbijten, hij blijft tegen daltarief reizen, zowel bij uit en inchecken binnen 35 minuten als bij het niet uit en inchecken binnen 35 minuten.
Reputatie 7
Badge


Ik lees nergens excuses, ik lees alleen dat NS star vast houdt aan hun gelijk en daardoor zelfs de begrippenlijst straal negeert.


Ik heb de moderators al heel vaak hun excuses aan zien bieden in meerdere topics.
Misschien niet in dit topic....maar eigenlijk snap ik dat ook wel.

Mag ik je verder nog een fijne dag wensen beste MvanGelden.
Ik zie de verplichting ook niet staan in de voorwaarden. Je moet pas uitchecken als je het poortjesgebied verlaat en inderdaad binnen 30 minuten beginnen met je reis.

Blijf je binnen de poortjes onderbreek je je reis feitelijk niet.
Ik heb al eerder gezegd dat moderators de boodschappers zijn en ik geen excuses van hun verwacht. Dat ze het in andere topics doen lijkt me niet heel relevant trouwens maar ik zal voortaan alle topics doorlezen.:D

Hopelijk reageer je nog op mijn vraag hierboven, want het lijkt mij vrij duidelijk wat onderbreken betekent.
5 mei is voorbij dus Michiel heeft weer een nieuw topic verzonnen. Ik zou zeggen get a life en ga je moeder pesten....
Vandaag nogmaals een conducteur dit voorgelegd en zolang je binnen de poortjes blijft is het geen probleem, zegt hij. Wel gaf hij aan dat er vast en zeker conducteurs zijn die ervoor zouden schrijven, maar dat je dan contact met de NS zou moeten opnemen om gebruik te maken van de coulanceregeling.
Reputatie 7
Iedereen heeft het recht op zijn eigen mening hlubbers, maar ik vind deze reactie ongepast en onnodig. Ieder forumlid heeft zijn eigen interesses, aandachtspunten en specialiteiten. Elkaar daarop veroordelen op de man af is niet de bedoeling, wil je daar a.u.b. op letten?
Dat slaat natuurlijk nergens op, conducteurs moeten gewoon de regels kennen, onwetendheid is geen excuus :D

Jammer dat NS dit niet serieus neemt en niet reageert waarom ze bv hun eigen begrippenlijst aan hun laars lappen.

Reageer