stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

Ik ben het eens met achja, de reden moet erbij staan, want nu denken mensen van ja doei waarom dan en er moet bij staan hoe te handelen als mensen dat niet doen.
Reputatie 4
Badge
Voormalig moderator Hessel net op Radar om toelichting te geven over iemand die een vergelijkbaar probleem op Almere heeft (heb niet hele topic gezien, dus ik weet de case niet precies). In een zin geeft hij ook aan dat het probleem op Sloterdijk speelt. Lijkt mij dat het probleem op Sloterdijk veel groter is en dat Radar daar beter aandacht aan had kunnen geven.
Reputatie 7
Badge +3
Wat een bedroevende vertoning.
Reputatie 1
Het hele basisidee was dat je met de OV-Chipkaart incheckt aan het begin en uitcheckt aan het einde van de reis. Je betaald over de afstand, ongeacht vervoersmiddels of transporteur.
Dat kan helemaal niet als de vervoerders opbrengst verantwoordelijk zijn.

 

Dat kan prima met steekswijse controle en verdeelsleutels. Zo ging dat vroeger namelijk ook. Maar de vervoerders willen graag 100% controle op iedere kilometer die je rijdt waardoor ze je lastig vallen met onhandige overstappaaltjes.

Reputatie 6
Badge +2
Voor houders van onder meer Dal Vrij is het goed om te weten dat in de daluren (en als ''van rit naar reis'' werkt) de instructie om om te lopen genegeerd kan worden. bijdragevandennis
Badge +3
Misschien wel een Pyrrusoverwinning...
Ik ga zo het tv item kijken, maar lig nu al dubbel... zou het een Pejekaoverwinning zijn?
Reputatie 4
(heb niet hele topic gezien, dus ik weet de case niet precies)..
Ging over DenHaag NOI naar Naarden/Bussum met zo'n overstap in Almere.
Badge +3

Voor houders van onder meer Dal Vrij is het goed om te weten dat in de daluren (en als ''van rit naar reis'' werkt) de instructie om om te lopen genegeerd kan worden. bijdragevandennis


Ja, maar dat zijn maar een paar mensen.. die voor 6:30 of 16:00 daar geen last van hebben (zal NS ook wel zeggen).

Traject Vrij (en dat zijn er meer) dus wel! Utrecht - Haarlem stuurt je nog altijd vrolijk via Sloterdijk. Mijn eerdere 'pasklare oplossing' om die overstappen weg te laten (Utrecht - Haarlem lukt ook wel met overstap op Centraal maar dan lopen) was natuurlijk ironisch/sarcastisch bedoeld. :)

Reputatie 6
Badge +2
(heb niet hele topic gezien, dus ik weet de case niet precies)..
Ging over DenHaag NOI naar Naarden/Bussum met zo'n overstap in Almere.

Met ook hier een looproute met en een zonder poortjes.

In het Radar-tv-programma wordt de kijker eerst verkeerd geleerd hoe het zit, en het aan het eind wordt dat gecorrigeerd. Informatie over hoe het zit en over ondeskundigheid van personeel wordt een beetje rommelig vermengd. bijdragevandennis
Reputatie 6
Is de Speciale Projectgroep nu uitgedacht over het landelijke overstapdilemma? Is de "oplossing" een poster met een verwijzing naar "perron" 11 en 12? Elders - ook op mijn dorpsstationnetje - leggen ProRail en NS (terecht) voor tonnen liften aan, maar op Sloterdijk kun je vier trappen lopen om een stiekeme toeslag te vermijden. Ook wanneer die toeslag niet van toepassing is, bijvoorbeeld op de reis Utrecht-Haarlem. Jammer voor reizigers met koffers, een kinderwagen, een fiets of een rollator, want de liften liggen buiten het aangesloten OV-Chipkaartgebied.
Zijn alle technische aanpassingen al onderzocht - zoals het door mij eerder voorgestelde Out-of-Station Interchange, zoals die werkt op de Oyster-kaart in Londen?
Reputatie 6
Badge +2
Zijn alle technische aanpassingen al onderzocht - zoals het door mij eerder voorgestelde Out-of-Station Interchange, zoals die werkt op de Oyster-kaart in Londen?
Nog een keer de link is dan wel handig: https://tfl.gov.uk/corporate/publications-and-reports/out-of-station-interchanges. bijdragevandennis
Als ik nu overstap van spoor 8 naar spoor 3/4 op Sloterdijk en ik ga door de poortjes met een business card met daarop reizen op saldo, tikt hij dan ook teveel af?
Als het goed is wel, voor zover ik weet kent de backoffice hierin geen uitzondering. Enige verschil is dat de berekening naderhand plaatsvindt, en niet bij het uitchecken.
Als het goed is... ? 😉
Ik beloof niks 😃
https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/controle-vervoerbewijs-door-andor-security-45799/index2.html#post305043

Ik kan wel lekker koken. 🙂
Badge +3

Kwam deze zojuist tegen:

Dat is in ieder geval wat duidelijker dan de posters. Reisplanner geeft helaas nog wel Vermijd extra kosten: overstappen via de stationshal, wat verwarrend kan zijn omdat daar juist het binnengebied bedoeld wordt, en niet de stationshal met kaartautomaten e.d.

Badge +3
Gooi maar in de blender dan maken we er wat van... Oh wacht die peuk hoorde er niet in... Ik las roken maar koken kan ik ook wel!

Achter op de glazen muur hangt 1 van de 3 posters op Sloterdijk die het probleem uitlegt. Ik denk dat 99,9% van de reiziger totaal geen weet heeft van het probleem met uit- en opnieuw inchecken en de eventuele extra kosten. Zij gaan daar gewoon terecht van uit dat een fatsoenlijk bedrijf dit allang heeft opgelost. Er wordt ook bijvoorbeeld bij werkzaamheden tussen Haarlem en Leiden en het daardoor verplicht omreizen via Sloterdijk totaal geen voorlichting aan de klant gegeven noch op het station noch in de trein. Het blijft dus gewoon een verdienmodel voor NS.

Badge +3
Ik mis twee cruciale teksten op die poster:
1. De reden van het moeten omlopen (namelijk dat je anders wordt opgelicht door NS, wat men blijkbaar nog steeds niet wil erkennen).
2. Hoe te handelen als je toch bent opgelicht.

Dat ja, maar dat leidt dan weer tot dit soort conversaties, want het kost lang niet iedereen extra om gewoon uit en weer in te checken bij een overstap... Zet er dan bij "voor reizigers tussen Haarlem / Den Haag en Castricum / Alkmaar (en verder) die hier overstappen en op saldo reizen.." Alhoewel, da's ook niet al te duidelijk maar daar komt het wel op neer.

Badge +3
Overigens... Hoe denkt NS mij te kunnen informeren met posters?
Oh ja, ook dat nog de visueel beperkte reizigers.. 😞
Ook nog leuk. Arnold reageert in een ander topic "Mijn NS" ook nog even over Sloterdijk.
Ik kan hier alleen maar uit concluderen dat NS bewust de klant teveel in rekening brengt ter meerder glorie van het "hogere doel" nl de poortjes in Sloterdijk gesloten houden.

Arnold NS

Moderator
Reacties: 969
4 dagen geleden
Rapporteer
25
Het is niet dat ik deze informatie van jou (/jullie) onthoud @klant_Jac. Ik zou per situatie moeten uitvragen wat de reden is dat een geopperde suggestie afgewezen wordt. In het geval van Sloterdijk is het geloof ik zo dat we een oplossing willen waarbij het station middels poortjes afgesloten kan blijven bijvoorbeeld. Deze heeft zich nog niet gepresenteerd en als dit al wel het geval is, dan kan dit pas gecommuniceerd worden als er concrete plannen liggen om misinformatie te voorkomen. Het is niet altijd zwart/wit in zulke gevallen. Leg ik dit duidelijk uit (zonder ook hier een Sloterdijkdiscussie te krijgen)?
Badge +3
Overigens mag op deze pagina Sloterdijk van mij best toegevoegd worden, ook al hoef je niet altijd door poortjes om daar over te stappen...
Snap ik, Robert B. Ik zal vragen of dit station er (met aanvullende info over de poortjes) bij geplaatst kan worden.
Reputatie 7
Badge +3
De pagina is ook nog eens niet volledig.

In Amsterdam Zuid is het mogelijk om zonder omchecken over te stappen wanneer je de roltrappen gebruikt. Bij de trappen echter heb ik nog nooit een poster zien hangen met het advies om over te stappen via de roltrappen. Het is allemaal broddelwerk dat van de inconsequenties aan elkaar hangt.

Reageer