stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

De posters op sloterdijk zijn inmiddels weer verwijderd. Zoals iMark al aangeeft het is allemaal broddelwerk.

Wanneer gaat NS nu eens echt actie ondernemen????????????????????????????
Volgens mij zit er zo langzamerhand wel een hele grote weeffout in de poortjes, alleen NS weigert stelselmatig hier iets aan te doen. Triest.

Inmiddels dus problemen:
Amsterdam Sloterdijk
Almere
Boxtel
Den Haag CS
Hilversum
Reputatie 7
Badge +3
Van spoor 7 naar spoor 2 is in Boxtel bepaald geen overstap op hetzelfde perron. Alleen voor overstappen op hetzelfde perron mag de minimale marge van 2 minuten worden aangehouden. Ik krijg die snelle overstappen alleen te zien wanneer de trein tussen Boxtel en Vught vertraagd is en er bijgevolg meer overstaptijd dan 2 minuten is in Boxtel.



Het reguliere patroon is:



Een overstap van 32 minuten..... Dat is te triest voor woorden. Maar meer iets voor de discussie over de vergelijking tussen de dienstregeling van 2016 en de huidige dienstregeling.
Badge +3
Haha, grappig #223 klant_Jac!

Wel binnen 2 minuten sprinten van spoor 7 naar spoor 2 en dan mag je daarna in Vught 240 meter lopen in 4 minuten (wat de meeste mensen achteruitlopend ook nog wel lukt).. :D

#224 iMark die korte overstap adviezen krijg je als je van of naar een adres plant. Die adviezen komen van 9292 (staat er ook bij rechtsonder) en daar houden ze geen rekening met cross-platform e.d. maar dat wist je al uiteraard 😛
Reputatie 7
Badge +3
@Robert B
De in #224 geplaatste reisadviezen zijn heel bewust van station naar station gepland. Die komen dus van NS en niet van 9292. Probeer maar.
Reputatie 7
Badge
@Robert B
En Vught heeft niet eens loopvertragende poortjes 🙂
Ik maak me niet zo druk over de verschillen in NS reisplanner versies, en ook niet over de meestal onhaalbare overstap (met de onzekerheid of de machinist in Boxtel een viertje bij de 4 of 8 neerzet), maar erger me aan het gemak waarmee NS met de strategische positie van de poortjes stiekum meer geld binnenhaalt van overstappende reizigers.

@iMark
Ik plan bewust niet tussen station en station, want dan manipuleert NS de uitkomst. Nu zie ik meer treinverbindingen in het advies, en ook dat de reguliere bus soms sneller kan zijn.
Daarom heb ik de pest aan de veel te krappe TVV (NS-bus) tijden in het NS reisadvies, omdat je daarmee feitelijk snellere verbindingen niet te zien krijgt.
Reputatie 7
Badge +3
@klant_Jac
Ik plan normaal gesproken ook van adres naar adres. Maar in #224 wilde ik testen of NS de eigen overstapvoorwaarden goed verwerkt in de adviezen. Het is op zijn minst opvallend te noemen dat bij vertraging een reis dus korter (zo'n 30 minuten!) kan duren dan in de geplande dienstregeling.

In Groot-Britannië gebruiken ze dan weer heel ander trucs. Daar heb ik ook ooit meegemaakt dat ik een half uur eerder op de bestemming was dan gepland. Daar proppen ze alle "recovery time" op lange afstanden in het laatste deel van het traject. Een trein kan dus op alle stations onderweg te laat aankomen maar op tijd (en dan vaak veel te vroeg) op het eindstation. Voor de statistiek heeft de trein dan op tijd gereden. Ik kwam ooit 10 minuten te vroeg in Edinburgh aan waardoor ik een eerdere trein naar Glasgow kon halen en daar 30 minuten eerder aankwam dan gepland.
Reputatie 7
Badge
.... Het is op zijn minst opvallend te noemen dat bij vertraging een reis dus korter (zo'n 30 minuten!) kan duren dan in de geplande dienstregeling.
Inderdaad! Dat is de reden om NS reisadvies van adres naar adres op te vragen. Dan weet ik of 't zin heeft bij de juiste deur klaar te gaan staan, en een sprintje te nemen. Ik win meestal er een half uur mee, en 'avonds laat een uur. Bijkomstigheid is dat ik vaker na 6 maanden de helft van de prijs van het treinkaartje terugkrijg 🙂 door de bijpassende NS screenprint mee te sturen. Anders wijzen de GTBV'rs je claim af "want u heeft op het station koffie gedronken"
Reputatie 7
Badge +3
Maar gezien de voorbeelden in #224 maakt het dus helemaal niet uit of je een advies van adres naar adres opvraagt of van station naar station als je voordeel kunt krijgen door een vertraging. De "real-time" informatie wordt verwerkt in de reisadviezen. Wel goed om te weten trouwens dat het heel zinvol kan zijn om ook op je bekende traject altijd adviezen op te vragen. Zeker wanneer het gaat om een normaal niet haalbare overstap zoals in Boxtel.

Ik vind het overigens grenzen aan oplichting/valsheid in geschrifte wanneer je een GBTV-claim indient wanneer je helemaal geen vertraging gehad hebt of door een vertraging juist eerder thuisgekomen bent. Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich afwegen.
Reputatie 7
Badge
Maar gezien de voorbeelden in #224 maakt het dus helemaal niet uit of je een advies van adres naar adres opvraagt of van station naar station als je voordeel kunt krijgen door een vertraging. De "real-time" informatie wordt verwerkt in de reisadviezen. Wel goed om te weten trouwens dat het heel zinvol kan zijn om ook op je bekende traject altijd adviezen op te vragen. Zeker wanneer het gaat om een normaal niet haalbare overstap zoals in Boxtel.
ja duh! Ik heb geen reisplanner op de telefoon. Veel andere mensen ook niet. Wij digibeten gaan met een geprint reisadvies op reis. Hoe weten wij dan dat de aansluitende trein (op het andere perron) vertraging heeft? Dat merken we pas bij aankomst, en dan ook nog alleen als je alert en goed ter been bent! Wel ff normaal doen ;)

Ik vind het overigens grenzen aan schoffering/valsheid wanneer een GBTV-claim snel wordt afgewezen wanneer NS meent zeker te zijn met het NS reisadvies (ook al komt dat soms van 9292) dat je in 2 minuten kunt overstappen. Als je niet bij de juiste uitgang klaar kunt staan, en als de conducteur van de aansluitende trein 30 sec. voor vertrek fluit en sluit, haal je dat niet in 2 minuten. Ik zou daar een media rel over schoppen. Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich afwegen
4 dagen geleden
220
De posters op sloterdijk zijn inmiddels weer verwijderd. Zoals iMark al aangeeft het is allemaal broddelwerk.

Wanneer gaat NS nu eens echt actie ondernemen????????????????????????????

Enige reactie vanuit NS blijft helaas weer uit
Reputatie 7
Badge +3
Op Amsterdam Zuid hangt nu dit bord:


Als cabarettekst vind ik het wel geslaagd. En als kleutertekening ook.
Blijkbaar is dit de beste oplossing waar de NS kan komen. Hopelijk kunnen de moderatoren nagaan of dit de eindoplossing van de werkgroep is of dat er nog een daadwerkelijke structurele oplossing in de maak is.
De moderators hebben dit topic inmiddels "opgegeven" ben ik bang voor. Probleem doet zich nl op veel meer stations voor en ach we incasseren lekker door van de onwetende reiziger. Het is allemaal zeer teleurstellend en vooral de tijd die NS zich meent te kunnen veroorloven om allerlei topics te beantwoorden is zeer beschamend. De privacy van mensen wordt geschaad (zie topic MIJNNS) en NS is al maanden bezig om dit uit te zoeken. Met de incasso zonder vooraankondiging zijn ze nu ook al zo'n 9 maanden bezig. Het topic reizen naar Antwerpen is ook al zo'n topic. Als NS nu een klein bedrijf was waar maar enkele mensen van afhankelijk waren zou je nog denken Alla, maar een bedrijf met zoveel werknemers en waar zoveel mensen dagelijks van afhankelijk zijn. Het is treurig.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb ook geen idee waarmee men zich bezighoudt op de burelen van NS. Maar niet met oplossen van knelpunten en problemen of het beantwoorden van vragen.
Badge +3
Ergens in APRIL gaan ze (NS dus, volgens dakje ^RM) toch maar eens in gesprek met de verschillende (consumenten)organisaties!


Dus dan komt kort daarna ook het lang verwachte antwoord (en/of natuurlijk een verslag van die besprekingen!) wel onze kant op ergens in 2018 :?

Zolang het maar een 'red hot' topic/issue blijft en dus niet ergens op de back burner belandt !?
Mijn glazen bol verwacht dat de "oplossing" gaat zijn dat de reisplanner deze adviezen niet meer geeft :D ?
Reputatie 7
Badge
Mijn glazen bol verwacht dat de "oplossing" gaat zijn dat de reisplanner deze adviezen niet meer geeft :D ?
Ze werken zich het schuim op de mond in Amersfoort om de planner aan te passen... 🙂
Badge +3
Ze werken zich het schuim op de mond in Amersfoort om de planner aan te passen... :)
Dan is het opgelost inderdaad, en is het jouw of mijn probleem om die (veel) snellere route via Sloterdijk of Zuid te nemen, want dan is het omreizen ineens op eigen initiatief en eigen kosten..

Leuk voor trajectabonnementen.. Krijg je een factuur achteraf en dan ineens niet meer vergoeden (zoals nu nog wel gebeurt, maar nog altijd niet automatisch, en dus extra moeite kost voor de beste reiziger)?

Overigens zolang de planner met 9292 adviezen (op adres en korte overstappen in Utrecht en zo) gewoon de snelste route geeft moeten ze dat ook maar weer uit de app en zo slopen. :?

Gisteren +3 (Woerden - Utrecht - Eindhoven) en dan 2 minuten banjeren van spoor 11 naar 18 gaat prima in 2 minuten.

Reisplanner zei NO (overstap onmogelijk, dus 17 minuten bivakkeren of rennen?) maar kruipend had ik het ook nog gehaald.. want de IC Wd-Ut stond nog vóór 22:05 op het perron, en hoefde ook niet verder dus hoezo +2):? De HC riep nog om "we zijn keurig op tijd en vergeet je bagage niet.. voor richting het zuiden en oosten spoor 18/19")

https://www.ovtijden.com/arnu/rl/8881/2018-03-23T21:54:00+0100 met overstap op https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2981/2018-03-23T22:09:00+0100

Tussen Ut en Ht wel even langzaam (geen idee waarom), maar toch op tijd in Ehv.

Reageer