stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

Noordhollands Dagblad (onderdeel van Telegraaf Media Groep) is inmiddels ook wakker geworden.
Kop" poortjes op station Sloterdijk onlangs gesloten" en in kapitalen daaronder "Extra betalen voor omreizen."
Zoals al door vele forumleden aangegeven, constateert ook de krant dat klanten niet actief worden geïnformeerd. Woordvoerster van de NS weet nog te melden dat de reizigers inderdaad kunnen omlopen via spoor 11 en 12.

Aangezien dit soort publiciteit niet wenselijk is, heb ik zo maar het idee dat we binnenkort "witte rook" gaan zien.
Kan je de kosten van een hartaanval ook claimen ? 😃
https://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/extra-betalen-voor-omreizen-sloterdijk
https://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/extra-betalen-voor-omreizen-sloterdijk

Bedankt voor het plaatsen; ik las het in de krant. Artikel op de site is overigens uitgebreider dan het artikel in de krant.
Badge +3


Mwah, die stopt toch ook op Zaandam? No problem, veel handiger! 😛
Reputatie 7
Badge +3
De 2100-serie (van Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal) rijdt echt niet via Zaandam. Of stel je een extra overstap in Zaandam voor?
Zoals jullie hebben kunnen lezen zijn wij inmiddels in gesprek met reizigersorganisaties hoe we dit het beste kunnen aanvliegen en -pakken.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is de verkeerde volgorde. NS had met de consumentenorganisaties moeten overleggen VOORDAT de poortjes werden gesloten. Het lijkt wel of NS het principe van eerst overleggen en oplossingen zoeken en pas daarna wijzigingen doorvoeren maar niet schijnt te willen begrijpen. Geen wonder dat veel mensen NS maar een rare organisatie vinden.
Het is niet de keuze van NS om in gesprek te gaan, meer dat het min of meer onder dwang gebeurt (na klachten, aandacht in de media)

En ondertussen blijven de poortjes gewoon dicht en NS weet natuurlijk heel goed dat die ook dicht blijven (of er moeten wel hele gekke dingen gebeuren)
Dat is de verkeerde volgorde. NS had met de consumentenorganisaties moeten overleggen VOORDAT de poortjes werden gesloten. Het lijkt wel of NS het principe van eerst overleggen en oplossingen zoeken en pas daarna wijzigingen doorvoeren maar niet schijnt te willen begrijpen. Geen wonder dat veel mensen NS maar een rare organisatie vinden.

Ik ben het geheel met je eens.
Reputatie 6
De woordvoerster van NS maakt het probleem alvast maar klein: NS gaat de reiziger "extra (?) attenderen" op de (m.i. idiote) omlooproute en het betreft trouwens volgens haar "slechts een hele kleine groep reizigers". Ik ben benieuwd waar die woordvoerster dat op baseert. Het betreft alle saldo- en TrajectVrij-reizigers van Rotterdam, Den Haag, Leiden en Haarlem naar Alkmaar en verder, die allen reisadviezen via Amsterdam Sloterdijk kunnen krijgen - en dan een onjuiste prijs voorgeschoteld krijgen.
Dat geeft alvast vertrouwen in een goede afloop 😃
Reputatie 4
Als NS daadwerkelijk van mening is dat het slechts een hele kleine groep reizigers betreft, dan was het toch een hele kleine moeite geweest om deze mensen hierop te attenderen en pro-actief te compenseren voor het ongemak?
Maar het zullen wel weer de bekende alternatieve feiten zijn.
Reputatie 6
Haarlem - Castricum morgen omstreeks 14.30. Advies is of de sprinter of via Sloterdijk. In laatste geval van spoor 8 naar spoor 3 in 3 minuten. Dat lukt zeker niet met de omlooproute? Ik wilde sowieso de sprinter nemen want die is sneller maar goed je krijgt zelfs dan reisadvies via Sloterdijk.
Reputatie 7
Badge

NS moet heel goed gaan nadenken welke effecten dit soort akkefietjes hebben op de beeldvorming over het bedrijf. Na het Fyra-fiasco en de corruptie in Limburg moet er hoognodig iemand aan het roer komen die de reputatie van NS voorop stelt. Dit soort klantonvriendelijke flauwekul moet ogenblikkelijk intern aangepakt worden. NS-ers moeten weer gaan begrijpen dat ze niet zijn besteld om klanten af te zetten. Kortom: fouten moeten worden hersteld en excuses moeten worden aangeboden. Verder moeten er eindelijk een oplossing komen voor de problemen met de tarifering wanneer op hetzelfde station door de plaatsing van de poortjes tariefmatige problemen ontstaan. En als die oplossing met gesloten poortjes niet gevonden kan worden dan verzint NS maar wat anders. Haal die poortjes dan maar weer weg.

Er lopen veel te veel onderwerpen op het forum waarin NS zich onmachtig toont om fouten toe te geven en problemen op te lossen. Dat is een zeer zorgelijke ontwikkeling, zeker wanneer het gaat om de reputatie van NS. Het zijn allemaal symptomen van een bedrijf waar het niet bepaald goed gaat.
heb je dit al richting NS-directie en RvC gestuurd? Want murmelen op dit forum komt niet verder dan een kleine kring van NS-verslaafden, die NS aan 1,5 miljoen besparing helpen.
Reputatie 7
Dagelijks blijven wij in contact en scherpen wij de directie aan n.a.v. de feedback op dit forum. Juist omdat wij als forummoderators de belangen van de reizigers hierin voorop stellen. Dit probleem ligt al bij de NS-directie klant_Jac en we hopen z.s.m. een antwoord te ontvangen.
Reputatie 7
Badge +3
De directie zou communicatie- en marketingmedewerkers die komen aankakken met dooddoeners als dat slechts een beperkt aantal reizigers last hebben van een probleem een ernstige waarschuwing moeten geven. Zo hoort een fatsoenlijk bedrijf niet met klachten van betalende reizigers om te gaan. Zeker niet wanneer het bedrijf zelf de problemen heeft veroorzaakt. De directie zou zich de ogen uit de kop moeten schamen over zoveel onwil en onkunde binnen de eigen gelederen.

Het forum is een prima plaats om kritiek te leveren. Het zou verplichte kost voor alle NS-ers moeten zijn. Dan lezen ze eens wat voor een rare en klantonvriendelijke indruk NS maakt op de buitenwereld. Typisch monopolistengedrag.
Als NS daadwerkelijk van mening is dat het slechts een hele kleine groep reizigers betreft, dan was het toch een hele kleine moeite geweest om deze mensen hierop te attenderen en pro-actief te compenseren voor het ongemak?
Maar het zullen wel weer de bekende alternatieve feiten zijn.


Het is eerder een demonstratie van onvermogen van de kant van NS. Men is bekend met het probleem van het plaatsen van poortjes op bepaalde stations. Vervolgens plaatst men de poortjes toch. NS creëert zelf een probleem maar onderkent dat probleem ook maar doet er gewoon niets aan. De dooddoener is dan dat het slechts een kleine groep mensen treft. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat in dit soort gevallen om het principe.

NS moet heel goed gaan nadenken welke effecten dit soort akkefietjes hebben op de beeldvorming over het bedrijf. Na het Fyra-fiasco en de corruptie in Limburg moet er hoognodig iemand aan het roer komen die de reputatie van NS voorop stelt. Dit soort klantonvriendelijke flauwekul moet ogenblikkelijk intern aangepakt worden. NS-ers moeten weer gaan begrijpen dat ze niet zijn besteld om klanten af te zetten. Kortom: fouten moeten worden hersteld en excuses moeten worden aangeboden. Verder moeten er eindelijk een oplossing komen voor de problemen met de tarifering wanneer op hetzelfde station door de plaatsing van de poortjes tariefmatige problemen ontstaan. En als die oplossing met gesloten poortjes niet gevonden kan worden dan verzint NS maar wat anders. Haal die poortjes dan maar weer weg.

Er lopen veel te veel onderwerpen op het forum waarin NS zich onmachtig toont om fouten toe te geven en problemen op te lossen. Dat is een zeer zorgelijke ontwikkeling, zeker wanneer het gaat om de reputatie van NS. Het zijn allemaal symptomen van een bedrijf waar het niet bepaald goed gaat.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het lijkt er nu op dat er een hele kudde paarden is uitgebroken.


Ik heb al lange tijd het vertrouwen in de NS verloren. Gisteren trouwens ook nog een leuke actie op Zaandam. Ik moest naar Beverwijk en in veel gevallen is het dan handiger om met de Bus te gaan. Bus doet er nl 25 minuten over. Ik had echter net de bus gemist en vroeg derhalve bij het serviceloket hoe laat ik in Beverwijk zou zijn als ik de trein nam. Antwoord: Kan ik u niet vertellen: Internet ligt eruit. Toen maar rechtsomkeert gemaakt en alsnog de bus genomen
Reputatie 7
Badge
heb je dit al richting NS-directie en RvC gestuurd? Want murmelen op dit forum komt niet verder dan een kleine kring van NS-verslaafden, die NS aan 1,5 miljoen besparing helpen.

Het forum dient juist om dit soort dingen door te spelen toch? Je doet net alsof het totaal geen nut heeft om deze zaken aan te kaarten op dit forum.
Dagelijks blijven wij in contact en scherpen wij de directie aan n.a.v. de feedback op dit forum. Juist omdat wij als forummoderators de belangen van de reizigers hierin voorop stellen. Dit probleem ligt al bij de NS-directie klant_Jac en we hopen z.s.m. een antwoord te ontvangen.

Als het antwoord net zo lang op zich laat wachten als in dit topic: Hoe gaat met dienstregeling 2018 treinverkeer en grensabonnement lopen naar Antwerpen?

Dan hebben we nu nog ongeveer 8 maanden te gaan.
Reputatie 1
heb je dit al richting NS-directie en RvC gestuurd? Want murmelen op dit forum komt niet verder dan een kleine kring van NS-verslaafden, die NS aan 1,5 miljoen besparing helpen.

Het forum dient juist om dit soort dingen door te spelen toch? Je doet net alsof het totaal geen nut heeft om deze zaken aan te kaarten op dit forum.


Is er iets mee gedaan dan? Het werd al ruim vóór de poortjes gesloten werden aan de kaak gesteld ...
Als NS daadwerkelijk van mening is dat het slechts een hele kleine groep reizigers betreft, dan was het toch een hele kleine moeite geweest om deze mensen hierop te attenderen en pro-actief te compenseren voor het ongemak?
Maar het zullen wel weer de bekende alternatieve feiten zijn.


Het is eerder een demonstratie van onvermogen van de kant van NS. Men is bekend met het probleem van het plaatsen van poortjes op bepaalde stations. Vervolgens plaatst men de poortjes toch. NS creëert zelf een probleem maar onderkent dat probleem ook maar doet er gewoon niets aan. De dooddoener is dan dat het slechts een kleine groep mensen treft. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat in dit soort gevallen om het principe.

NS moet heel goed gaan nadenken welke effecten dit soort akkefietjes hebben op de beeldvorming over het bedrijf. Na het Fyra-fiasco en de corruptie in Limburg moet er hoognodig iemand aan het roer komen die de reputatie van NS voorop stelt. Dit soort klantonvriendelijke flauwekul moet ogenblikkelijk intern aangepakt worden. NS-ers moeten weer gaan begrijpen dat ze niet zijn besteld om klanten af te zetten. Kortom: fouten moeten worden hersteld en excuses moeten worden aangeboden. Verder moeten er eindelijk een oplossing komen voor de problemen met de tarifering wanneer op hetzelfde station door de plaatsing van de poortjes tariefmatige problemen ontstaan. En als die oplossing met gesloten poortjes niet gevonden kan worden dan verzint NS maar wat anders. Haal die poortjes dan maar weer weg.

Er lopen veel te veel onderwerpen op het forum waarin NS zich onmachtig toont om fouten toe te geven en problemen op te lossen. Dat is een zeer zorgelijke ontwikkeling, zeker wanneer het gaat om de reputatie van NS. Het zijn allemaal symptomen van een bedrijf waar het niet bepaald goed gaat.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het lijkt er nu op dat er een hele kudde paarden is uitgebroken.


Heel mooi geschreven en helaas maar al te waar.
Reputatie 7
Badge


Is er iets mee gedaan dan? Het werd al ruim vóór de poortjes gesloten werden aan de kaak gesteld ...


Ooh ja is dat zo? Mag ik dan even dat topic zien dat toen werd geopend voor dat de poortjes werden geïnstalleerd op Sloterdijk?
Reputatie 5
Ik hoor dat dit nu al bijna twee weken duurt. Hoe lang duurt het om een knopje te zoeken: 'open poortjes Amsterdam Sloterdijk'.
Er zijn klachten, dan kies je toch eerst even voor een noodoplossing? (poortjes weer open doen). Waarom moet dat 2 weken duren. Moderator heeft dat dag 1 waarschijnlijk doorgegeven. Dan is dat dag 1 ook bij de juiste persoon beland. En die juiste persoon had in diezelfde dag 1 ook het knopje kunnen indrukken om de poortjes te openen.

Diep triest van de NS weer.
Reputatie 1


Is er iets mee gedaan dan? Het werd al ruim vóór de poortjes gesloten werden aan de kaak gesteld ...


Ooh ja is dat zo? Mag ik dan even dat topic zien dat toen werd geopend voor dat de poortjes werden geïnstalleerd op Sloterdijk?


Uit deze reactie hadden ze het al kunnen destilleren:
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/plaats-poortjes-amsterdam-sloterdijk-onlogisch-32778?postid=215244
Heeft dit dan gevolgen voor de mogelijke omreisroute van reizigers van de kennemerlijn? Als er op de kennemerlijn weer eens problemen zijn moet ik van Zandvoort via Sloterdijk naar Alkmaar. Dat houdt dan dus in dat ik van het ene perron naar het andere perron in Sloterdijk door poortjes zal moeten gaan. Aangezien Sloterdijk in dit geval buiten mijn trajectabo valt, zie ik de bui al hangen dat ik bij iedere verstoring op de kennemerlijn dus moeite moet gaan doen om teveel betaalde reiskosten terug te gaan vorderen.
10 maanden geleden ...

Inmiddels is Zandvoort - Sloterdijk - Alkmaar gewoon de route die de reisplanner aangeeft.

Reageer