stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Meer dan 3 jaar geleden is de problematiek van het verplicht in- en uitchecken op sommige stations bij een overstap van NS op NS al aangekaart.
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/overstap-ns-ns-verplicht-uit-en-inchecken-4598
Het ging toen om stations als Amsterdam Muiderpoort, Hilversum en Hoofddorp.
Het is heel opvallend (en treurig) dat in dat topic door werkelijk helemaal niemand van NS is gereageerd. En dan nu net doen of het een "nieuw" probleem is.

In plaats van het probleem op te lossen op deze stations is NS doodleuk verder gegaan met vergroten van de problematiek door ook in Amsterdam Sloterdijk zo'n ongewenste situatie te creëren. Dit is precies een voorbeeld waarom mensen NS zo'n rare organisatie vinden: niet de problemen oplossen maar met oogkleppen op gewoon meer problemen veroorzaken. Je verstand staat er bij stil. Het is stuitend monopolistengedrag.
Reputatie 7
Badge


Uit deze reactie hadden ze het al kunnen destilleren:
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/plaats-poortjes-amsterdam-sloterdijk-onlogisch-32778?postid=215244
Heeft dit dan gevolgen voor de mogelijke omreisroute van reizigers van de kennemerlijn? Als er op de kennemerlijn weer eens problemen zijn moet ik van Zandvoort via Sloterdijk naar Alkmaar. Dat houdt dan dus in dat ik van het ene perron naar het andere perron in Sloterdijk door poortjes zal moeten gaan. Aangezien Sloterdijk in dit geval buiten mijn trajectabo valt, zie ik de bui al hangen dat ik bij iedere verstoring op de kennemerlijn dus moeite moet gaan doen om teveel betaalde reiskosten terug te gaan vorderen.
10 maanden geleden ...

Inmiddels is Zandvoort - Sloterdijk - Alkmaar gewoon de route die de reisplanner aangeeft.


11 maanden geleden stonden die poortjes er al hoor.

En wat een onzin is dit weer zeg. Wat moet ik hier eigenlijk mee thomroos? Dit heeft toch helemaal niks te maken met dit onderwerp? ik heb de TS in dat linkje van jou echt helemaal niks horen zeggen over de problemen dat reizigers meer betalen omdat ze moeten omrijden en verplicht in en uit moeten checken in Sloterdijk.
Het enige wat hij zegt is dat hij bang is dat er in de spits veel mensen verdrukt zullen raken en dat hij die poortjes helemaal niks vind.
Reputatie 5
Hoe tof zou het zijn als NS haar concessie verliest in 2025. Dat gewoon andere vervoerders de Intercitydiensten in Nederland oppikken. Want in 2025 is het vást wel mogelijk om een uniforme checkin/out te realiseren.

Iedere regionale dienst waar NS niet meer werkzaam is heeft geleid tot een stijging van het aantal reizigers.

Overigens zijn de poortjes van Prorail en niet van NS ;)
Maarja, Prorail en projecten zijn ook geen vriendjes. "kuch, station Zwolle Stadshagen".
Reputatie 1
11 maanden geleden stonden die poortjes er al hoor.
Maar toen waren ze nog niet gesloten.
Reputatie 7
Badge +3
Beheerste Toegang Stations (BTS) is wel degelijk een project van NS en niet van de andere vervoerders. Die moeten verplicht meeliften wanneer er door NS poortjes worden geplaatst (en gesloten).
Hier een citaat uit het jaarverslag van NS uit 2013.


Bron: http://2013.nsjaarverslag.nl/jaarverslag-2013/s1046_VerslagVanActiviteiten/s1064_WijDenkenVanDeurTotDeur/s1068_ToegangTotStations/a1118_default

De poortjes werden en worden gezien als hét middel om zwartrijders en andere overlastveroorzakers uit de trein te weren. En voor die zienswijze moet alles wijken, ook wanneer het plaatsen van poortjes tot andere problemen leidt. Typisch het gedrag van een monopolist die weigert de plannen te herzien wanneer daar aanleiding toe is.
Reputatie 4
Dagelijks blijven wij in contact en scherpen wij de directie aan n.a.v. de feedback op dit forum. Juist omdat wij als forummoderators de belangen van de reizigers hierin voorop stellen. Dit probleem ligt al bij de NS-directie klant_Jac en we hopen z.s.m. een antwoord te ontvangen.

Wat moet dat frustrerend zijn als je merkt dat met die berichten helemaal niets gedaan wordt omdat de belangen van de reizigers bij degenen die ook daadwerkelijk iets zouden kunnen doen voor die reizigers er kennelijk niet toe doen.
Reputatie 4
Hoe tof zou het zijn als NS haar concessie verliest in 2025. Dat gewoon andere vervoerders de Intercitydiensten in Nederland oppikken. Want in 2025 is het vást wel mogelijk om een uniforme checkin/out te realiseren.

Iedere regionale dienst waar NS niet meer werkzaam is heeft geleid tot een stijging van het aantal reizigers.

Overigens zijn de poortjes van Prorail en niet van NS ;)
Maarja, Prorail en projecten zijn ook geen vriendjes. "kuch, station Zwolle Stadshagen".


Ik heb niet de illusie dat dan opeens alles beter zou worden, maar het zou me niet verkeerd lijken als de arrogantie en de minachting van de klant een keer zou worden bestraft. Nu lijkt men er van uit te gaan toch wel overal mee weg te komen en daar wordt iets te veel misbruik van gemaakt.
Miriam van de NS schreef overigens 9 maanden geleden het volgende:

Miriam NS


Moderator
Reacties: 2797


9 maanden geleden
Rapporteer
34
Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Het klopt inderdaad dat diverse toegangen worden voorzien van poortjes. Op de perronuiteinden zijn de poorten geïnstalleerd en in de stationshal worden nu de voorbereidingen (kabel en leidingen o.a.) getroffen. Ik hoop dat dit de situatie wat duidelijk maakt.

Betreffende de tarieven, hier kom ik nog even op terug.

Hieruit blijkt dus overduidelijk dat dit probleem al 9 maanden genegeerd wordt door NS.
Voor wie het allemaal nog even wil nalezen: vanaf post 30 t/m post 34:

Miriam geeft zowel in post 33 als in post 34 aan dat zij navraag zal doen. Tot op heden heeft dit dus nergens toe geleid.

https://forum.ns.nl/op-het-station-17/plaats-poortjes-amsterdam-sloterdijk-onlogisch-32778/index2.html#post220190

Misschien kan een moderator even aangeven waarom hier niets mee is gebeurd?

Ik denk eigenlijk dat ik het toch niet helemaal eens ben met IMark, ik vind NS geen rare organisatie, ik vind NS een nare organisatie. (Dat je zo kan omgaan met je klanten....)
Reputatie 7
Badge +3
NS is vooral erg raar maar de uitkomsten zijn op sommige momenten als deze ook nog eens bijzonder naar. Het is een ongelooflijk staaltje monopolistengedrag van een grote organisatie. Er is totaal geen coördinatie. Men doet maar wat en niemand bij NS durft of kan een beslissing te nemen om tot een oplossing te komen.

Het is te schofterig voor woorden dat het stupide poortjesplan in Sloterdijk doorgang heeft mogen vinden terwijl al jaren bekend was tot welke problemen het zou leiden. De enige oplossing is om de fouten toe te geven, de poortjes weer te openen of zelfs weg te halen. Daarna uithuilen en opnieuw beginnen en eerst de tariefmatige problemen oplossen. Maar wie durft of kan besluit nemen binnen NS? Wie slaat er eens met de vuist op tafel en zorgt dat de incompetente poortjesplaatsers nooit meer iets mogen ontwerpen voor plekken waar betalende reizigers in de buurt komen? Wat een onkunde gekoppeld aan desinteresse.
Ik zou willen dat op ieder station poortjes stonden.
4 paaltjes op een onmogelijke plek, waar hangjongeren rondom staan.
Inchecken lukt niet en als je dan op bestemming bent moet je door poortje 20 euro kwijt.
Gewoon altijd door poortjes, het is toch normaal dat je betaald voor iets waar je gebruik van hebt gemaakt.
Oké de trein in Nederland is duur maar dat is een discussie los van de poortjes.
Reputatie 5
Valt ook wel weer mee hoe duur een treinkaartje is hoor.
Prima die poortjes, mits deze goed geplaatst zijn en het systeem erachter gewoon goed functioneert.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb in principe niets tegen poortjes. Maar wanneer de poortjes leiden tot onbedoelde neveneffecten als te hoge ritprijzen vanwege nodeloos omchecken, dan zet ik mijn vraagtekens bij de competentie van NS om een dergelijk project goed uit te voeren. Er is al meer dan 3 jaar bekend dat het omchecken tot problemen leidt. NS heeft helemaal niets gepresteerd om het probleem op te lossen. Het enige wat NS wel heeft gedaan is het probleem nog groter te maken door de poortjes in Sloterdijk te plaatsen. Dat kun je niet verzinnen.
De moderators nemen een snipperdag??? Ik zou toch wel heel graag willen weten wat Miriam in die 9 maanden gedaan heeft om het probleem van het in- en uitchecken (en daarmee meer geld in rekening brengen) op te lossen. Zo te zien dus helemaal niets.

Mogen wij dan zeer sceptisch zijn als er nu gezegd wordt dat het probleem onder de radar is?
De moderators geven het alleen door, dat NS er verder niets aan doet kunnen ze ook weinig aan doen, de beslissing hierover zal toch meer op directieniveau liggen.

Al ben ik wel met je eens dat er een terugkoppeling zou moeten zijn, al was het alleen maar dat ze geen reactie krijgen van de betreffende afdeling.

Maar NS neemt dit forum ook niet echt serieus.
Helaas heb ik geen snipperdag vandaag, hlubbers 🙂
Ik zou het liefst met nieuwe info bij jullie aankomen, maar dit is helaas niet het geval. Er wordt hier in de organisatie zeker aandacht aan besteed en ik en de andere moderators hopen jullie snel van verdere info te voorzien.
Beste Iris, Chiel, Miriam, Stijn, Erryt, en Klaas-Jan,

Zoals ik in post 172 heb aangegeven; Zegt Miriam hierin toe dat ze één en ander gaat uitzoeken.
Deze post is van 9 (negen) maanden geleden.

Jullie meldingen dat dit aandacht heeft bij jullie organisatie is op zijn minst dubieus te noemen. Vertel nu eens een eerlijk verhaal.
Ik kan er niets anders van maken dan wat er momenteel al bekend is. Het probleem heeft de aandacht intern en er wordt zeker gezocht naar een oplossing. Zodra wij meer weten zullen we dat uiteraard ook op het forum bekend maken.
Badge +3
Horror scenario, maar het kán morgen geïmplementeerd worden zonder kosten!

code:
1. Het reisadvies volgens de reisplanner leidend maken (en hey hallo, dat is het al toch :?)

2. Schrap alle reisadviezen met die overstap op Sloterdijk als er een kortere route is, of een (cross platform) overstap op Zaandam ook mogelijk is.

3. Niemand betaalt meer te veel of buiten traject vanwege gesloten poortjes onderweg.

4. Mensen die per se via Sloterdijk willen reizen nemen (tegen het advies van de planner in!) dan dus BEWUST die omweg, en betalen dus wat meer óf krijgen later een factuur voor reizen buiten hun traject.

5.Probleem opgelost.

Zo dan maar :?
Reputatie 7
Badge


Jullie meldingen dat dit aandacht heeft bij jullie organisatie is op zijn minst dubieus te noemen. Vertel nu eens een eerlijk verhaal.


Probeer nou eerst eens op een vriendelijke manier te communiceren. Dat zou namelijk al een hele hoop kunnen schelen.
Reputatie 7
Badge +3
[/code]
Zo dan maar :?

Nee, beslist niet. NS moet de problemen oplossen. Niet alleen op Sloterdijk maar ook op Muiderpoort, Amsterdam Zuid, Hilversum etc.

NS is uitgebreid gewaarschuwd voor de problematiek en heeft ijzerenheinig toch nog meer poortjes gesloten. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Reputatie 7
Badge
Toch zie ik het niet gebeuren dat die poortjes weer weggehaald zullen worden. Ik kan mij natuurlijk vergissen..maar ja.
Nee dat ziet niemand gebeuren, de schijn oplossing van Robert zal wel gemeengoed worden of iets dergelijks, maar dat lost niets op natuurlijk.
Vanmiddag op de terugreis van mijn werk. Plakkaten op de palen bij spoor 7 en 8: Met de tekst: Reizigers die overstappen naar perron 3 en 4 moeten niet uitchecken maar via spoor 11 en 12 lopen. Nog even gekeken bij spoor 3 en 4, daar was op de ruit dezelfde poster maar met de omgekeerde tekst op de afscheidingswanden geplakt.

Wel niet de mooiste oplossing, maar beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
Badge +3
Zojuist via Twitter:

Het wordt echt poortjesgate op Amsterdam Sloterdijk. @NS_online laat ons nu omlopen en bewijst zo de mispeer met de poortjes, toch @ROVER_online?

Heeft NS ook nog tipje als we naar spoor 9 en 10 willen? Taxi nemen ofzo?


Reageer