Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT? | NS Community

Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?

  • 26 December 2017
  • 280 reacties
  • 10509 Bekeken


Toon eerste bericht

280 reacties

Oftewel, vooral ProRail én (keten)partners (NS, lokale vervoerders op de desbetreffende stations, concessieverleners, et cetera) blijven lastigvallen met defecte schermen en de doorlooptijden daarvan.

[...]
- Concessiehouders zijn vaak conform het PvE verantwoordelijk voor reisinformatie op stations en afspraken daarover met NS (DC)RI;
- Concessieverleners kunnen bovenstaande concessiehouders weer aanspreken op deze verantwoordelijkheid.

Nog meer suggesties?


Qbuzz geeft in ieder geval toe dat ze zelf verantwoordelijk zijn, al hebben ze weinig touwtjes om aan te trekken. Goed om te horen! Aanspreken dus.
Badge +3
Er worden records gebroken zo te lezen... (Almere wordt 'binnenkort' geheel vernieuwd, dus wellicht hebben ze daarom geen haast?)

https://twitter.com/desbarts/status/1155592099041034240


Van harte gefeliciteerd @NS_online, @ProRail en @ForeyeT met het 1 jarig jubileum van het defecte reisinformatiescherm in #Almere op spoor 4. Gaan jullie nog trakteren?

Reputatie 7
Badge +3
Stationsklok op entree station Utrecht Lunetten doet het nog steeds niet
Badge +3
Stationsklok op entree station Utrecht Lunetten doet het nog steeds niet
Mjah, die blijft ook voorbij komen op Twitter en zo. Heeft iemand een nummertje vraagt men dan vanuit de NS? Is al tig keer aangemeld..

Erg lastig natuurlijk, misschien maar gewoon door ProRail laten verwijderen? Probleem ook opgelost!
De klok aan de voorgevel van station Vlissingen is ook al enige tijd defect. 23 februari al en afgelopen zondag nogsteeds zelfde tijd 8.10 en was er rond 12.00 uur.
Badge +3
Om het topic levend te houden...

Station Glanerbrug heeft 1 perron en daar staat 1 NS-klok. Om 15.44 stond dat ding op 15.40. Als je vanaf het wachthuisje richting Duitsland kijkt. Andere kant van de wijzerplaat niet bekeken.

Bron: https://twitter.com/Eleni92725794/status/1183062790438871041

Ik zie weer een gevalletje kastje-muur want

Nou dacht ik dat de klokken onder @ProRail vielen. De ov-paal is trouwens van @KeolisBlauwnet en er rijdt idd @DB_Bahn

My job here is done... en de NS hoeven er ook niets aan te doen! 😂
Badge +3

Toch komen ze weer/nog regelmatig voorbij… (foto omgedraaid voor leesbaarheid):

@NS_online Dit lijkt mij niet de bedoeling. Treinstel 8651 die om 21:49 vanuit Eindhoven vertrekt richting Venlo. Beeldschermen in trein geven deze melding, oorspronkelijk zelfs op z'n kop.

Bron https://twitter.com/joopjr/status/1259933608426590214

Dergelijke meldingen geven we volgens mij zelf door tegenwoordig. Ik zie dat dit ook hier gedaan is, alleen vraagt de collega's 2 keer om informatie. 

Badge +3

Utrecht bevangen door de hitte (in de ochtend)?

Nummer volgt, want dat weten sommige mensen zomaar..

Oh, is al aangemeld lees ik.

Halve info is ook info… de trein/machinist weet de weg :joy:

Reputatie 7
Badge

Dat de schermen in de trein de foutmeldingen, onterechte login-promts, of start-up sequences op zijn kop laten zien is geen fout. De schermen hangen ook op zijn kop vanwege de aansluitingen, en worden in de OBIS-software 180 graden gedraaid :).

Reputatie 7
Badge

Leuk feitje. Momenteel worden er heel veel CTA's voorzien van een revisie met onder meer nieuwe hardware. Als ik de video zie gaat het om de CTA's die niet onder een overkapping staan en twee schermen boven elkaar hebben.

https://www.facebook.com/ConclusionForeyeT/posts/3691979827587909 (video)

https://www.foreyet.nl/nieuws/nieuwe-55-inch-displays

 

Badge +3

Tilburg vr 19-02-2021… 

Via https://twitter.com/KiyoTheWolf/status/1362834876316200960

 

Badge +3

˙ʇǝᴉu ɯǝǝlqoɹd ʇǝɥ ǝᴉz ʞI

Tochjo komt uit Australië confirmed. The man from the land down under. 

Badge +3

TB7 Gaanderen… 25-07-2021 in de avond.

 

@Robert B noted! Thanks!

Da’s weer eens iets anders, gewoon direct de stacktrace in beeld.

Badge +3

Utrecht Centraal tussen spoor 11/12.

Webcare vraagt om een nummer van het bord...

 

Zijn we weer terug op het “Ja maar we hebben altijd een ClusterID nodig” punt? Tijd om die fabel de wereld weer uit te helpen...

Badge +3

Even nieuw leven in dit topic blazen (gaat tegenwoordig meer om liften en roltrappen)

 

 

Een beetje een trieste aanblik op station Kruiningen-Yerseke gisteren.

Het kleine beeldschermpje is nummer 15420, welke een wit beeld toont. (Dit deed hij een paar weken geleden ook, ik heb geen idee of hij het in de tussentijd weer gedaan heeft.) Er rijden wel gewoon treinen dus hij heeft geen reden om wit te zijn.

Van de grote beeldschermen op het perron is van allebei enkel één zijde defect, die in de lengte van het perron wijst. De linker (31301) toont een zwart beeld, flikkert soms naar wit en gaat dan na een halve seconde snel weer uit. De rechter heeft een grote (ingebrande?) oranje plek in beeld en is nummer 31302.

Genoteerd! Er gaat iemand naar kijken. Bedankt voor het melden en excuus voor het ongemak.

Badge +3

@NS_online het infobord op station Boxtel, perron 3, doet het niet. Andere kant werkt wel.

Webcare: Heb je het boordnummer voor mij? Deze staat achter het boord genoteerd! ^ZJ

Doe maar de 5 cijfers aan de onderkant (als die er op staan, zo te zien niet)… 😥

Badge +3

Weten we dat ook weer, Ubuntu LTS (long term support) dus…
Scherm 11984 maar die is al gemeld. 

 

Ja klopt, vrij veel Ubuntu in NS-land. En ja, dat is een opvallende keuze. Maar het is echt. Paar stukjes in OBIS domein ook overigens. 

Reageer