Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?
Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.
Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".
Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?
Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.
Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?
Dat lijkt haast wel een intrinsiek probleem van die platte schermen, waarbij het display ooit vervangen is naar iets soortgelijks als de andere schermen. Onvoldoende koeling wellicht bij schermen die vrijwel constant aan staan?
Je ziet het in Hilversum in elk geval ook, maar alleen bij de platte schermen die oorspronkelijk werden gebruikt voor borden die niet onder een perronkap hingen.
Maar raar is dan dat jaarbetaling nu juist duurder is.
Ik snap het niet.
Dit heeft er gewon mee te maken of je 1,4 of 12 keer per jaar betaald.
Veel bedrijven geven korting als je een heel jaar in 1 keer betaald.
Off-topic ik kreeg een hele dikke, (3 echte postzegels er op!) A4 enevelop van mijn inboedel+aansprakelijkheid verzekeraar!
Over cyber nogwat dekking…. https://www.nn.nl/Zakelijk/Schadeverzekeringen/cyberverzekering.htm
Neuh, voor dat soort dingen ga ik geen € 18,35 per jaar betalen, per kwartaal € 4,54 en per maand € 1,51 Goh, ze kunnen rekenen!
Ja klopt, vrij veel Ubuntu in NS-land. En ja, dat is een opvallende keuze. Maar het is echt. Paar stukjes in OBIS domein ook overigens.
@NS_online het infobord op station Boxtel, perron 3, doet het niet. Andere kant werkt wel.
Webcare: Heb je het boordnummer voor mij? Deze staat achter het boord genoteerd! ^ZJ
Doe maar de 5 cijfers aan de onderkant (als die er op staan, zo te zien niet)… 😥
Een beetje een trieste aanblik op station Kruiningen-Yerseke gisteren.
Het kleine beeldschermpje is nummer 15420, welke een wit beeld toont. (Dit deed hij een paar weken geleden ook, ik heb geen idee of hij het in de tussentijd weer gedaan heeft.) Er rijden wel gewoon treinen dus hij heeft geen reden om wit te zijn.
Van de grote beeldschermen op het perron is van allebei enkel één zijde defect, die in de lengte van het perron wijst. De linker (31301) toont een zwart beeld, flikkert soms naar wit en gaat dan na een halve seconde snel weer uit. De rechter heeft een grote (ingebrande?) oranje plek in beeld en is nummer 31302.
Zijn we weer terug op het “Ja maar we hebben altijd een ClusterID nodig” punt? Tijd om die fabel de wereld weer uit te helpen...
Leuk feitje. Momenteel worden er heel veel CTA's voorzien van een revisie met onder meer nieuwe hardware. Als ik de video zie gaat het om de CTA's die niet onder een overkapping staan en twee schermen boven elkaar hebben.
https://www.facebook.com/ConclusionForeyeT/posts/3691979827587909 (video)
https://www.foreyet.nl/nieuws/nieuwe-55-inch-displays
Dat de schermen in de trein de foutmeldingen, onterechte login-promts, of start-up sequences op zijn kop laten zien is geen fout. De schermen hangen ook op zijn kop vanwege de aansluitingen, en worden in de OBIS-software 180 graden gedraaid :).
Utrecht bevangen door de hitte (in de ochtend)?
Nummer volgt, want dat weten sommige mensen zomaar..
Oh, is al aangemeld lees ik.
Halve info is ook info… de trein/machinist weet de weg
Dergelijke meldingen geven we volgens mij zelf door tegenwoordig. Ik zie dat dit ook hier gedaan is, alleen vraagt de collega's 2 keer om informatie.
Toch komen ze weer/nog regelmatig voorbij… (foto omgedraaid voor leesbaarheid):
@NS_online Dit lijkt mij niet de bedoeling. Treinstel 8651 die om 21:49 vanuit Eindhoven vertrekt richting Venlo. Beeldschermen in trein geven deze melding, oorspronkelijk zelfs op z'n kop.
Station Glanerbrug heeft 1 perron en daar staat 1 NS-klok. Om 15.44 stond dat ding op 15.40. Als je vanaf het wachthuisje richting Duitsland kijkt. Andere kant van de wijzerplaat niet bekeken.
Bron: https://twitter.com/Eleni92725794/status/1183062790438871041
Ik zie weer een gevalletje kastje-muur want
Nou dacht ik dat de klokken onder @ProRail vielen. De ov-paal is trouwens van @KeolisBlauwnet en er rijdt idd @DB_Bahn
My job here is done... en de NS hoeven er ook niets aan te doen! 😂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.