Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT? | NS Community

Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?

  • 26 December 2017
  • 280 reacties
  • 10509 Bekeken


Toon eerste bericht

280 reacties

Update: Ik heb nog geen reactie ontvangen van ProRail. Ik verwacht sowieso dat ik die op zijn vroegst pas volgend jaar ga krijgen 🙂
Melding gedaan via de NS-app, ontvangstbevestiging gekregen van de NS servicedesk. Wie is hier nou uiteindelijk verantwoordelijk om te zorgen dat die schermen naar behoren functioneren. Wie mogen we aan het einde van de rit boos aankijken?
Reputatie 7
Badge
Melding gedaan via de NS-app, ontvangstbevestiging gekregen van de NS servicedesk. Wie is hier nou uiteindelijk verantwoordelijk om te zorgen dat die schermen naar behoren functioneren. Wie mogen we aan het einde van de rit boos aankijken?
wie bepaalt "urgentie"? Vanuit de reiziger(s) gezien is onjuiste of ontbrekende reisinformatie zeer urgent! De gele vertrekstaten zijn/worden afgevoerd, dus je hebt geen back up
Bij invoeren melding kan je urgentie (geen/laag/middel/hoog) en onveilige situatie (ja/nee) aanvinken. Servicedesk zal daar later ook nog wel redactie op toepassen. De reisinformatie was in dit geval correct, de kleur van het scherm was enkel geel. Zal nog wel een paar weken duren voordat het scherm daadwerkelijk faalt en op zwart gaat. Dit soort hardwarekwalen zijn natuurlijk wel het begin van het einde, daarom maar lekker neutraal 'middel' aangevinkt 😉
Reputatie 7
Badge
... Zal nog wel een paar weken duren voordat het scherm daadwerkelijk faalt en op zwart gaat. Dit soort hardwarekwalen zijn natuurlijk wel het begin van het einde, -)
Dat lijkt de voorbode van een domino uitval. Dan zijn er straks veel schermen te vervangen...
Denice NS schreef in het Lage Zwaluwe topic dat er *ook voor andere uitgevallen panelen* nieuwe schermen besteld waren en in de loop van januari 2018 zouden aankomen. Daarna moet er nog een monteur worden ingepland. En op is op. Dus weer bijbestellen en wachten...
Ik verwacht nog veel topics ...
Die oude TFT-panelen falen aan de lopende band ja, kan je blijven bestellen, lol. Ben een tijdje geleden gestopt met me druk te maken om dit soort dingen, kan er alleen maar om lachen, haha.
Update: Ik heb helaas nog geen reactie ontvangen van ProRail. Ik ga morgen proberen of ik ze op een andere manier te pakken kan krijgen.
Badge +3
En daar is de volgende (Almelo)....
En daar is de volgende (Almelo)....Doorgegeven 🙂
Je hebt toch wel het serienummer en het lokatienummer nauwkeurig genoteerd en doorgegeven? En o ja, liefst ook nog het bord opengeschroefd, zodat je kon zien welk printplaatje doorgebrand was, daar het fabrikatienummer, type en montageplaats van doorgegeven? Tja, zo niet, dan kunnen ze er niks aan doen...
Badge +3
Je hebt toch wel het serienummer en het lokatienummer nauwkeurig genoteerd en doorgegeven? En o ja, liefst ook nog het bord opengeschroefd, zodat je kon zien welk printplaatje doorgebrand was, daar het fabrikatienummer, type en montageplaats van doorgegeven? Tja, zo niet, dan kunnen ze er niks aan doen...
Haha da's dan jammer maar het serienummer staat erbij. Vond de foto's in de @NS_Online feed op Twitter want ben zelf al een paar weken niet in Almelo geweest, en al helemaal niet met de trein!
Je hebt toch wel het serienummer en het lokatienummer nauwkeurig genoteerd en doorgegeven? En o ja, liefst ook nog het bord opengeschroefd, zodat je kon zien welk printplaatje doorgebrand was, daar het fabrikatienummer, type en montageplaats van doorgegeven? Tja, zo niet, dan kunnen ze er niks aan doen...
Haha da's dan jammer maar het serienummer staat erbij. Vond de foto's in de @NS_Online feed op Twitter want ben al een paar weken niet in Almelo geweest, en al helemaal niet met de trein!


Daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat het voor NS voldoende moet zijn als je als klant meldt dat het bord op perron 1B van station X defect is. En dat je dan geen reactie moet krijgen van "ja maar, ga nog even terug om het serienummer ofzo te noteren, want anders kunnen we er niks mee". Nondeju, als ik bij mij in de gemeente meld dat het verkeerslicht op het kruispunt van straat X n Y niet werkt, dan gaan ze gewoon kijken en desnoods repareren, echt niet dat ik dan terug moet fietsen om een serienummer te noteren...
Badge +3
Nondeju, als ik bij mij in de gemeente meld dat het verkeerslicht op het kruispunt van straat X n Y niet werkt, dan gaan ze gewoon kijken en desnoods repareren, echt niet dat ik dan terug moet fietsen om een serienummer te noteren...
Tja, blijkbaar heeft ProRail een of ander systeem waarbij een * (verplicht veld) staat voor dat nummer... Heb het ook niet bedacht maar vreemd dat NS dan niet een plattegrond of database krijgt met alle borden en waar ze hangen, zodat ze zelf het nummer kunnen herleiden.
Reputatie 7
Badge
, blijkbaar heeft ProRail een of ander systeem waarbij een * (verplicht veld) staat voor dat nummer.
Henk_NL schreef al eerder dat als je 12345 intypt, het systeem de melding accepteert.
NS Klantenservice heeft die conversie database wel. Maar dan moet iemand van NS aan het zoeken, terwijl NS kennelijk vindt dat ProRail moet zoeken.
NS Klantenservice niet, merk je aan de reacties van o.a. Webhelp hier. Verderop in de organisatie moet die informatie er haast wel zijn, al is dat voor mij ook niet iets dagelijks. In de tijd dat ProRail verantwoordelijk was voor RI, was er een ArcGIS-viewertje voor waar ik al eerder naar gelinkt heb, maar die is logischerwijs niet meer actueel.

Voor spoorpersoneel is er een appje om meldingen over stations door te geven, dat is van en gaat naar NS Stations. Daar kwam ook het screenshot hierboven uit. Wanneer je kiest voor een reisinformatie-probleem, dan dwingt de app af om een clusterid ("serienummer") in te vullen. Soms is dat er niet, bijvoorbeeld omdat het onleesbaar is, en dan gebruik ik idd vaak 12345 om in het volgende venster te komen. Daar moet alsnog locatie, foto en beschrijving worden toegevoegd namelijk.

Wie nou feitelijk verantwoordelijk is blijft de vraag. ProRail doet netwerkinfra voor die dingen en CTA-bakken e.d. staan op de plaat ook als ProRail-systeem, maar als je naar eerdere besluiten kijkt dan lijkt NS toch eindverantwoordelijk voor de gehele keten. Dezelfde discussie als RIG die bijvoorbeeld SSC-diensten doet, CGI die TAB doet, et cetera.
Reputatie 7
Badge
als je naar eerdere besluiten kijkt dan lijkt NS toch eindverantwoordelijk voor de gehele keten. Dezelfde discussie als RIG die bijvoorbeeld SSC-diensten doet, CGI die TAB doet, et cetera.
doet me denken aan de meldingen WMO en jeugdzorg.....
Update: Ik heb contact gehad met ProRail en helaas zijn dit cijfers die, voor zover ik heb begrepen, niet openbaar gemaakt mogen of zullen worden. Ik heb verder ook even nagevraagd hoe het precies zit met de verantwoordelijkheid, en volgens de persoon waar ik contact mee had klopt het wat ik eerder heb aangegeven. Dat de informatie die getoond wordt op de borden en klokken de verantwoordelijkheid van de NS is, maar van de fysieke borden en klokken zelf bij ProRail ligt. Sommige meldingen gaan vervolgens wel door naar NS Stations, maar dat is voornamelijk om iets te laten inspecteren door stationsmedewerkers. Reparatie of vervanging is dan weer aan ProRail, wat ik ervan heb begrepen.

Ik vind het jammer dat ik geen exact antwoord op de vraag heb kunnen geven, klant_Jac, maar helaas is die informatie in handen van ProRail, waar wij geen toegang tot hebben.
Het wordt wel steeds grappiger zo 😳
Reputatie 7
Badge
ik vind het jammer dat ik geen exact antwoord op de vraag heb kunnen geven, klant_Jac, maar helaas is die informatie in handen van ProRail, waar wij geen toegang tot hebben.bedankt voor jd moeite, Stijn NS

ah???!!! WOB verzoek is in de maak 🙂
Reputatie 1
Het tb-scherm op station Breda aan de centrumzijde als je de trap afkomt en de passage inloopt is ook al maanden kapot. Nummer is niet te zien omdat het scherm in de wand is verwerkt. Al diverse malen via Twitter aangegeven maar wordt niks aan gedaan. Dit is de laatste poging...
Reputatie 7
Badge
Dit is de laatste poging...
thx! Is er mss een foto van?

Ik kan ze niet repareren, maar wel vuur aan de schenen leggen.
Dat scherm is _echt_ al maanden stuk, dat is niet overdreven. Heb hem ook al meermaals doorgegeven via de app, natuurlijk zonder clusterid want onleesbaar.
Dit is de laatste poging...
thx! Is er mss een foto van?

Ik kan ze niet repareren, maar wel vuur aan de schenen leggen.


Geloof gelijk in jouw goede bedoelingen, maar geloof jij nou zélf dat er dan morgen een monteur staat om dat ding te repareren?
Reputatie 7
Badge
Ik kan ze niet repareren, maar wel vuur aan de schenen leggen.
Geloof gelijk in jouw goede bedoelingen, maar geloof jij nou zélf dat er dan morgen een monteur staat om dat ding te repareren?

nee, maar is inmiddels wel een aantrekkelijk topic voor "Kanniewaarzijn" geworden:D
Men wacht nog steeds op de onderdelen. Taart naar de LvP en de overburen aan het Moreelsepark als ze een jaar bezig zijn? Lijkt me wel leuk :D

Reageer