Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT? | NS Community

Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?

  • 26 December 2017
  • 280 reacties
  • 10509 Bekeken


Toon eerste bericht

280 reacties

@iMark,
Tabak verkopen toch? ?
Reputatie 7
Badge
Is er geen openbare lijst (Google Docs) met daarop alle nummers, datum van melding en locaties van de defecte borden?

Dat lijkt me ook wel handig om alles bij elkaar te verzamelen, zodat het tevens kan worden teruggekoppeld naar ProRail, als het een keer nodig zou zijn. Ik begin me ook al langzamerhand te storen aan de borden die defect zijn.
ProRail had tot 2012 ArcGIS-kaarten met daarop alle bebording, die lijst zal er dus vast zijn. Er moet sowieso een koppeling zijn tussen bord en spoor(fase)/station om de juiste informatie erop te krijgen, dus het zal vast niet zo moeilijk zijn.

Willen is een andere discussie 😃
Reputatie 7
Badge
@Pejeka
Het doet mij nu juist weer helemaal niet denken aan de situatie die jij omschrijft. Het doet mij denken aan hoe het ook kan.

Een paar weken geleden was de lantaarnpaal tegenover ons huis uitgevallen. Ik heb op zaterdag een melding (met lantaarnpaalnummer) gedaan op de website van de gemeente. Op dinsdag kwam er een busje voorrijden en werd de lamp vervangen. De gemeente heeft een contract met een onderhoudsbedrijf dat binnen twee werkdagen moet langskomen om het probleem op te lossen.
Ik heb de monteur nog even gesproken en die vertelde me dat onderdeel van het contract is dat ze ook een voorraad onderdelen moeten hebben om allerlei soorten problemen op te lossen.

Zo gaan dingen in de echte wereld.

In de gemeente Woerden gaat het anders. Voorheen deed Citytec (die goede ervaring met openbare verlichting ) al het onderhoud, en werd een door mij gemelde defecte lantaarnpaal in enkele dagen gerepareerd of voorzien van een defectsticker. Maar tegenwoordig is de gemeente verantwoordelijk voor de openbare straatverlichting, en die hebben het uitbesteed aan een ander bedrijf.

Het resultaat: Een jaar lang kapotte straatverlichting gezien hier en daar, die inmiddels inmiddels ook hier en daar worden vervangen. Zelf een mooie gebogen lantaarnpaal op de weg naar ons dorp is nu vervangen door een rechtopstaand industrieël ogende lantaarnpaal. En het mooiste is dat we in ons dorp een soort moderne replica hebben van oude gas-gestookte lantaarnpalen.En die kunnen ze wel weer vervangen 😛
Reputatie 7
Badge
ProRail had tot 2012 ArcGIS-kaarten met daarop alle bebording, die lijst zal er dus vast zijn. Er moet sowieso een koppeling zijn tussen bord en spoor(fase)/station om de juiste informatie erop te krijgen, dus het zal vast niet zo moeilijk zijn.

Willen is een andere discussie :D

Wij zitten hier in de topic en op Twitter een hoop meldingen te doen, maar ik vroeg me af of het niet handig is om dit gewoon te bundelen in een openbaar bestand. Dan hebben we tenminste iets waarmee we ProRail hard kunnen overtuigen van de defecte borden i.p.v. dat ze mogelijk een issue-systeem hebben met diverse andere issues waarbij het allemaal ondersneeuwt.
Over alles valt te praten, binnen NS en ook ProRail zitten een hoop aardige mensen. Mijn uurtarief voor dat soort werkzaamheden is E80/uur ex btw en mijn 06-nummer is vast wel bekend bij de juiste mensen :D

Zonder gekheid, ik snap je insteek, maar het lijkt mij echt onzin dat betalende klanten vrijwillig ook nog dit soort werkzaamheden moeten gaan verrichten. Dat is de omgedraaide wereld.
In een ander topic is de reactie van klant_Jac helaas als spam aangemerkt en verwijderd, ik had er in dit topic naar willen linken, maar in essentie had hij wel gelijk.

Wij kunnen als forummers, reizigers, in eigen tijd actieve NS'ers, bedenk het allemaal maar, van alles willen, roepen en vinden, maar er zijn voor management geen enkele consequenties terwijl de status quo waarschijnlijk voor een forse kostenbesparing zorgt.

Je zal mensen moeten aanspreken op een verantwoordelijkheid, in post #79 noemde ik er al vier. Er zullen harde afspraken, KPI's en consequenties moeten komen voor verantwoordelijke mensen om te zorgen dat er actie wordt ondernomen. (Keten)partners, opdrachtgevers en eventueel de politiek kan (tot op zekere hoogte) eisen stellen in dat opzicht, wij niet.
Reputatie 7
Badge +3
ProRail zal ongetwijfeld weten welke schermen en zo er kaduuk zijn en hier een bestand van bijhouden. Want ik zie ook regelmatig meldingen met schermnummer op Twitter waarop de reactie van ProRail is dat melding al bekend is. Dat zijn dan ook de gevallen indien er foto is meegestuurd dat er een Defect sticker opzit.
Reputatie 7
Badge +3
ProRail geeft overigens ook zelf aan dat meerdere schermen in het hele land defect zijn maar dat de leverancier de onderdelen niet kan leveren nu.

Ja, zo kan je je eigen beleid ook verwoorden en de schuld afschuiven op een ander 😃
Reputatie 7
Badge
Enkelen van ons forumleden/reizigers hebben onderling contact, buiten het forum om. Eén van ons heeft een klacht ingediend bij het Ministerie I&M over de reeks aan defecten op en rond de stations. Ik hoor zojuist van hem het volgende (met het verzoek dit hier te posten):

Meldingen van defecten op stations via NS Klantenservice blijken niet aan te komen bij de ProRail verantwoordelijken.
Nadrukkelijk is gevraagd om storingen en defecten op stations en het spoor NIET via NS te melden, maar rechtstreeks aan ProRail. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.30 uur kunt u terecht met vragen, klachten, complimenten en meldingen over stations en het spoor via (gratis) telefoon 0800 - 776 72 45 of via Twitter https://twitter.com/ProRail.

Constateert u acute storingen, mankementen of gevaarlijke situaties op of bij stations (denk aan overlast door vuil, kapotte lamp of ruit, stilstaande roltrap, defecte lift, losse stoeptegel, etc.)? Neem dan contact op met de afdeling Service & Storingen via 030 235 59 00 of servicedesk@nsstation.nl of via het contactformulier op http://www.stations.nl/contact .

Prorail hanteert een oplostijd van 4 uur na melding. Het helpt ProRail in snelheid als de locatie zo exact mogelijk wordt aangegeven. Een foto helpt daarbij. Ook het doorgeven van apparaatnummer is prettig maar niet noodzakelijk.

PS. Schiet niet op de boodschapper.
5900 en dat mailadres zijn van NS Stations stom genoeg 🙂 Dat is ook waar ik mijn meldingen altijd naartoe stuur, tegenwoordig vaak via de 'Mijn Station'-app, wat direct bij diezelfde servicedesk komt te liggen.
Reputatie 7
Badge
5900 en dat mailadres zijn van NS Stations stom genoeg 🙂 Dat is ook waar ik mijn meldingen altijd naartoe stuur, tegenwoordig vaak via de 'Mijn Station'-app, wat direct bij diezelfde servicedesk komt te liggen.Jij hebt een hotline nummer in je mail
Oh wat leuk, fanmail 🆒 🆒 🆒

Tnx.
Reputatie 7
Badge +3
Tweet naar @ProRail met foto en schermnummer werkt ook uitstekend,
Niet dat het defecte scherm gemaakt was, maar was de dag na mijn melding wel voorzien van een ForeyeT defect sticker 😳
Reputatie 7
Badge
Tweet naar @ProRail met foto en schermnummer werkt ook uitstekend,
Niet dat het defecte scherm gemaakt was, maar was de dag na mijn melding wel voorzien van een ForeyeT defect sticker :$


Naar ik vanmorgen van *** gehoord heb, wordt hard gewerkt om alle schermen voor 1 mei a.s. gerepareerd te hebben.
Reputatie 7
Badge +3
Nou, ik ben benieuwd.
Ik las wel bij één van de tweets over defecte schermen dat iemand, die blijkbaar dichter bij het vuur zit, meldde dat er weer voorraad schermen was binnen gekomen en dat de verwachting was dat defecte schermen nu snel zouden worden gerepareerd.
Reputatie 7
Badge
En hopelijk leggen ze nu ook een reserve voorraad aan. ☺️

Ik houd Woerden in de gaten ?
Reputatie 7
Badge
Ik zag trouwens wel op Utrecht en Den Haag dat ze al een tijdje daar binnen plattere schermen hebben, die ook wat groter zijn. Krijgen we die overal?
Reputatie 7
Badge +3
Bedoel je van die TB21 schermen in de hal?
Want de CTA's op de perrons zijn nog dezelfde
De twee defecte CTA bakken in Eindhoven zijn gefixed. Viel me gisteren op.
Reputatie 7
Badge +3
Er begint dus schot in te komen.
In Weesp waren ze nog defect, net als op de lijn naar Almere toe. Zijn ze nog niet geweest vermoed ik.
Reputatie 7
Badge +3
Die op Laan van NOI is ook nog defect, maar dat is deze pas sinds een week of 3. Zal wel onderaan de lijst staan.
Badge +3
Hadden we 10498 al (Haarlem Spaarnwoude) :?


@NS_online dit bord is nu al ruim 3 maanden zo. Als t niet langer is. Wordt tijd voor verandering

Nou ja, er zit in ieder geval een sticker op... 😃

Reageer