NS propageert het gebruik van de NS app als basis voor alle informatie. De gele vertrekposters en stationsklokken kunnen verdwijnen. Alles vindt de reiziger in de "app". Voor de digibeten blijft er voorlopig op elk station een beeldscherm met vertrektijden, en op grotere stations een beeldscherm bij elk perron. Treinkaartjes zitten ook in de "app".
Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.
Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".
Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?
Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.
Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?
Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?
Bladzijde 7 / 12
Meldt ze even aan Bram, Loes. Dan kan hij wat schermen van zijn verzamellijstje afstrepen en kijken hoe lang het duurt voor ze tot Groningen zijn gevorderd 😉
Dat geld toch voor heel veel ? TV's, auto's etc etc
Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.
Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.
A
De TCA's die er in de jaren '80 waren, waren zelden defect, ja af en toe bleef er een rolletje hangen of sloeg een cijferblad niet goed om. Maar dat waren uitzonderingen. Die waren natuurlijk niet digitaal, maar "ouderwets". Maar waarom een "ouderwets" systeem dat eigenlijk altijd OK werkte, inwisselen voor een digitaal systeem dat om de haverklap storing vertoont? Kan iemand mij dat uitleggen?
Die op Laan van NOI is ook nog defect, maar dat is deze pas sinds een week of 3. Zal wel onderaan de lijst staan.
In Weesp waren ze nog defect, net als op de lijn naar Almere toe. Zijn ze nog niet geweest vermoed ik.
Bedoel je van die TB21 schermen in de hal?
Want de CTA's op de perrons zijn nog dezelfde
Want de CTA's op de perrons zijn nog dezelfde
Ik zag trouwens wel op Utrecht en Den Haag dat ze al een tijdje daar binnen plattere schermen hebben, die ook wat groter zijn. Krijgen we die overal?
Nou, ik ben benieuwd.
Ik las wel bij één van de tweets over defecte schermen dat iemand, die blijkbaar dichter bij het vuur zit, meldde dat er weer voorraad schermen was binnen gekomen en dat de verwachting was dat defecte schermen nu snel zouden worden gerepareerd.
Ik las wel bij één van de tweets over defecte schermen dat iemand, die blijkbaar dichter bij het vuur zit, meldde dat er weer voorraad schermen was binnen gekomen en dat de verwachting was dat defecte schermen nu snel zouden worden gerepareerd.
Niet dat het defecte scherm gemaakt was, maar was de dag na mijn melding wel voorzien van een ForeyeT defect sticker :$
Naar ik vanmorgen van *** gehoord heb, wordt hard gewerkt om alle schermen voor 1 mei a.s. gerepareerd te hebben.
Tweet naar @ProRail met foto en schermnummer werkt ook uitstekend,
Niet dat het defecte scherm gemaakt was, maar was de dag na mijn melding wel voorzien van een ForeyeT defect sticker 😳
Niet dat het defecte scherm gemaakt was, maar was de dag na mijn melding wel voorzien van een ForeyeT defect sticker 😳
5900 en dat mailadres zijn van NS Stations stom genoeg 🙂 Dat is ook waar ik mijn meldingen altijd naartoe stuur, tegenwoordig vaak via de 'Mijn Station'-app, wat direct bij diezelfde servicedesk komt te liggen.
Enkelen van ons forumleden/reizigers hebben onderling contact, buiten het forum om. Eén van ons heeft een klacht ingediend bij het Ministerie I&M over de reeks aan defecten op en rond de stations. Ik hoor zojuist van hem het volgende (met het verzoek dit hier te posten):
Meldingen van defecten op stations via NS Klantenservice blijken niet aan te komen bij de ProRail verantwoordelijken.
Nadrukkelijk is gevraagd om storingen en defecten op stations en het spoor NIET via NS te melden, maar rechtstreeks aan ProRail. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.30 uur kunt u terecht met vragen, klachten, complimenten en meldingen over stations en het spoor via (gratis) telefoon 0800 - 776 72 45 of via Twitter https://twitter.com/ProRail.
Constateert u acute storingen, mankementen of gevaarlijke situaties op of bij stations (denk aan overlast door vuil, kapotte lamp of ruit, stilstaande roltrap, defecte lift, losse stoeptegel, etc.)? Neem dan contact op met de afdeling Service & Storingen via 030 235 59 00 of servicedesk@nsstation.nl of via het contactformulier op http://www.stations.nl/contact .
Prorail hanteert een oplostijd van 4 uur na melding. Het helpt ProRail in snelheid als de locatie zo exact mogelijk wordt aangegeven. Een foto helpt daarbij. Ook het doorgeven van apparaatnummer is prettig maar niet noodzakelijk.
PS. Schiet niet op de boodschapper.
Meldingen van defecten op stations via NS Klantenservice blijken niet aan te komen bij de ProRail verantwoordelijken.
Nadrukkelijk is gevraagd om storingen en defecten op stations en het spoor NIET via NS te melden, maar rechtstreeks aan ProRail. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.30 uur kunt u terecht met vragen, klachten, complimenten en meldingen over stations en het spoor via (gratis) telefoon 0800 - 776 72 45 of via Twitter https://twitter.com/ProRail.
Constateert u acute storingen, mankementen of gevaarlijke situaties op of bij stations (denk aan overlast door vuil, kapotte lamp of ruit, stilstaande roltrap, defecte lift, losse stoeptegel, etc.)? Neem dan contact op met de afdeling Service & Storingen via 030 235 59 00 of servicedesk@nsstation.nl of via het contactformulier op http://www.stations.nl/contact .
Prorail hanteert een oplostijd van 4 uur na melding. Het helpt ProRail in snelheid als de locatie zo exact mogelijk wordt aangegeven. Een foto helpt daarbij. Ook het doorgeven van apparaatnummer is prettig maar niet noodzakelijk.
PS. Schiet niet op de boodschapper.
ProRail zal ongetwijfeld weten welke schermen en zo er kaduuk zijn en hier een bestand van bijhouden. Want ik zie ook regelmatig meldingen met schermnummer op Twitter waarop de reactie van ProRail is dat melding al bekend is. Dat zijn dan ook de gevallen indien er foto is meegestuurd dat er een Defect sticker opzit.
In een ander topic is de reactie van klant_Jac helaas als spam aangemerkt en verwijderd, ik had er in dit topic naar willen linken, maar in essentie had hij wel gelijk.
Wij kunnen als forummers, reizigers, in eigen tijd actieve NS'ers, bedenk het allemaal maar, van alles willen, roepen en vinden, maar er zijn voor management geen enkele consequenties terwijl de status quo waarschijnlijk voor een forse kostenbesparing zorgt.
Je zal mensen moeten aanspreken op een verantwoordelijkheid, in post #79 noemde ik er al vier. Er zullen harde afspraken, KPI's en consequenties moeten komen voor verantwoordelijke mensen om te zorgen dat er actie wordt ondernomen. (Keten)partners, opdrachtgevers en eventueel de politiek kan (tot op zekere hoogte) eisen stellen in dat opzicht, wij niet.
Wij kunnen als forummers, reizigers, in eigen tijd actieve NS'ers, bedenk het allemaal maar, van alles willen, roepen en vinden, maar er zijn voor management geen enkele consequenties terwijl de status quo waarschijnlijk voor een forse kostenbesparing zorgt.
Je zal mensen moeten aanspreken op een verantwoordelijkheid, in post #79 noemde ik er al vier. Er zullen harde afspraken, KPI's en consequenties moeten komen voor verantwoordelijke mensen om te zorgen dat er actie wordt ondernomen. (Keten)partners, opdrachtgevers en eventueel de politiek kan (tot op zekere hoogte) eisen stellen in dat opzicht, wij niet.
Over alles valt te praten, binnen NS en ook ProRail zitten een hoop aardige mensen. Mijn uurtarief voor dat soort werkzaamheden is E80/uur ex btw en mijn 06-nummer is vast wel bekend bij de juiste mensen :D
Zonder gekheid, ik snap je insteek, maar het lijkt mij echt onzin dat betalende klanten vrijwillig ook nog dit soort werkzaamheden moeten gaan verrichten. Dat is de omgedraaide wereld.
Zonder gekheid, ik snap je insteek, maar het lijkt mij echt onzin dat betalende klanten vrijwillig ook nog dit soort werkzaamheden moeten gaan verrichten. Dat is de omgedraaide wereld.
Bladzijde 7 / 12
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.