Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?

  • 26 December 2017
  • 280 reacties
  • 10541 Bekeken


Toon eerste bericht

280 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Meldt ze even aan Bram, Loes. Dan kan hij wat schermen van zijn verzamellijstje afstrepen en kijken hoe lang het duurt voor ze tot Groningen zijn gevorderd 😉
CTA bak in Best op spoor 1 is ook weer in dienst. Werken gewoon van Zuid naar Noord ?
Dat geld toch voor heel veel ? TV's, auto's etc etc

Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.
De TCA's die er in de jaren '80 waren, waren zelden defect, ja af en toe bleef er een rolletje hangen of sloeg een cijferblad niet goed om. Maar dat waren uitzonderingen. Die waren natuurlijk niet digitaal, maar "ouderwets". Maar waarom een "ouderwets" systeem dat eigenlijk altijd OK werkte, inwisselen voor een digitaal systeem dat om de haverklap storing vertoont? Kan iemand mij dat uitleggen?
Ik heb hem voor de zekerheid nog even doorgezet Robert 🙂
Badge +3
Hadden we 10498 al (Haarlem Spaarnwoude) :?


@NS_online dit bord is nu al ruim 3 maanden zo. Als t niet langer is. Wordt tijd voor verandering

Nou ja, er zit in ieder geval een sticker op... 😃
Reputatie 7
Badge +3
Die op Laan van NOI is ook nog defect, maar dat is deze pas sinds een week of 3. Zal wel onderaan de lijst staan.
In Weesp waren ze nog defect, net als op de lijn naar Almere toe. Zijn ze nog niet geweest vermoed ik.
Reputatie 7
Badge +3
Er begint dus schot in te komen.
De twee defecte CTA bakken in Eindhoven zijn gefixed. Viel me gisteren op.
Reputatie 7
Badge +3
Bedoel je van die TB21 schermen in de hal?
Want de CTA's op de perrons zijn nog dezelfde
Reputatie 7
Badge
Ik zag trouwens wel op Utrecht en Den Haag dat ze al een tijdje daar binnen plattere schermen hebben, die ook wat groter zijn. Krijgen we die overal?
Reputatie 7
Badge
En hopelijk leggen ze nu ook een reserve voorraad aan. ☺️

Ik houd Woerden in de gaten ?
Reputatie 7
Badge +3
Nou, ik ben benieuwd.
Ik las wel bij één van de tweets over defecte schermen dat iemand, die blijkbaar dichter bij het vuur zit, meldde dat er weer voorraad schermen was binnen gekomen en dat de verwachting was dat defecte schermen nu snel zouden worden gerepareerd.
Reputatie 7
Badge
Tweet naar @ProRail met foto en schermnummer werkt ook uitstekend,
Niet dat het defecte scherm gemaakt was, maar was de dag na mijn melding wel voorzien van een ForeyeT defect sticker :$


Naar ik vanmorgen van *** gehoord heb, wordt hard gewerkt om alle schermen voor 1 mei a.s. gerepareerd te hebben.
Reputatie 7
Badge +3
Tweet naar @ProRail met foto en schermnummer werkt ook uitstekend,
Niet dat het defecte scherm gemaakt was, maar was de dag na mijn melding wel voorzien van een ForeyeT defect sticker 😳
Oh wat leuk, fanmail 🆒 🆒 🆒

Tnx.
Reputatie 7
Badge
5900 en dat mailadres zijn van NS Stations stom genoeg 🙂 Dat is ook waar ik mijn meldingen altijd naartoe stuur, tegenwoordig vaak via de 'Mijn Station'-app, wat direct bij diezelfde servicedesk komt te liggen.Jij hebt een hotline nummer in je mail
5900 en dat mailadres zijn van NS Stations stom genoeg 🙂 Dat is ook waar ik mijn meldingen altijd naartoe stuur, tegenwoordig vaak via de 'Mijn Station'-app, wat direct bij diezelfde servicedesk komt te liggen.
Reputatie 7
Badge
Enkelen van ons forumleden/reizigers hebben onderling contact, buiten het forum om. Eén van ons heeft een klacht ingediend bij het Ministerie I&M over de reeks aan defecten op en rond de stations. Ik hoor zojuist van hem het volgende (met het verzoek dit hier te posten):

Meldingen van defecten op stations via NS Klantenservice blijken niet aan te komen bij de ProRail verantwoordelijken.
Nadrukkelijk is gevraagd om storingen en defecten op stations en het spoor NIET via NS te melden, maar rechtstreeks aan ProRail. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.30 uur kunt u terecht met vragen, klachten, complimenten en meldingen over stations en het spoor via (gratis) telefoon 0800 - 776 72 45 of via Twitter https://twitter.com/ProRail.

Constateert u acute storingen, mankementen of gevaarlijke situaties op of bij stations (denk aan overlast door vuil, kapotte lamp of ruit, stilstaande roltrap, defecte lift, losse stoeptegel, etc.)? Neem dan contact op met de afdeling Service & Storingen via 030 235 59 00 of servicedesk@nsstation.nl of via het contactformulier op http://www.stations.nl/contact .

Prorail hanteert een oplostijd van 4 uur na melding. Het helpt ProRail in snelheid als de locatie zo exact mogelijk wordt aangegeven. Een foto helpt daarbij. Ook het doorgeven van apparaatnummer is prettig maar niet noodzakelijk.

PS. Schiet niet op de boodschapper.
Ja, zo kan je je eigen beleid ook verwoorden en de schuld afschuiven op een ander 😃
Reputatie 7
Badge +3
ProRail geeft overigens ook zelf aan dat meerdere schermen in het hele land defect zijn maar dat de leverancier de onderdelen niet kan leveren nu.

Reputatie 7
Badge +3
ProRail zal ongetwijfeld weten welke schermen en zo er kaduuk zijn en hier een bestand van bijhouden. Want ik zie ook regelmatig meldingen met schermnummer op Twitter waarop de reactie van ProRail is dat melding al bekend is. Dat zijn dan ook de gevallen indien er foto is meegestuurd dat er een Defect sticker opzit.
In een ander topic is de reactie van klant_Jac helaas als spam aangemerkt en verwijderd, ik had er in dit topic naar willen linken, maar in essentie had hij wel gelijk.

Wij kunnen als forummers, reizigers, in eigen tijd actieve NS'ers, bedenk het allemaal maar, van alles willen, roepen en vinden, maar er zijn voor management geen enkele consequenties terwijl de status quo waarschijnlijk voor een forse kostenbesparing zorgt.

Je zal mensen moeten aanspreken op een verantwoordelijkheid, in post #79 noemde ik er al vier. Er zullen harde afspraken, KPI's en consequenties moeten komen voor verantwoordelijke mensen om te zorgen dat er actie wordt ondernomen. (Keten)partners, opdrachtgevers en eventueel de politiek kan (tot op zekere hoogte) eisen stellen in dat opzicht, wij niet.
Over alles valt te praten, binnen NS en ook ProRail zitten een hoop aardige mensen. Mijn uurtarief voor dat soort werkzaamheden is E80/uur ex btw en mijn 06-nummer is vast wel bekend bij de juiste mensen :D

Zonder gekheid, ik snap je insteek, maar het lijkt mij echt onzin dat betalende klanten vrijwillig ook nog dit soort werkzaamheden moeten gaan verrichten. Dat is de omgedraaide wereld.

Reageer