NS propageert het gebruik van de NS app als basis voor alle informatie. De gele vertrekposters en stationsklokken kunnen verdwijnen. Alles vindt de reiziger in de "app". Voor de digibeten blijft er voorlopig op elk station een beeldscherm met vertrektijden, en op grotere stations een beeldscherm bij elk perron. Treinkaartjes zitten ook in de "app".
Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.
Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".
Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?
Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.
Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?
Bladzijde 4 / 12
Het was deze rit https://treinposities.nl/ritinfo/20181102/6649 met treinstel 2220.
Helaas vandaag moeten constateren dat deze 15317 op Delft 2b nog steeds op zwart staat. Is al weken zo.
Indien je het traject, tijdstip van traject en treinstelnummer wilt vermelden dan maak ik er graag een melding van. Deze kan je ook via andere kanalen aan ons doorspelen.
In een aantal Flirts staan de klokken op de reisschermen niet goed. Waaronder de 2220.
Kan hier naar gekeken worden?
Kan hier naar gekeken worden?
Is ook een manier ja.
En dan nu eens goed nieuws, vanmiddag op weg naar huis mocht ik bij 3 eerder defecte schermen constateren dat die weer naar behoren werkten.
11355 Laan van NOI spoor 6
11354 Laan van NOI spoor 5
11343 De Vink spoor 1
Lijkt er dus op dat de onderdelen bestelling binnen is. Als dat zo is dan zullen de andere schermen ook wel gerepareerd zijn of snel volgen.
Als ik één dezer dagen weer eens te vroeg op Delft ben zal ik richting het scherm op 2b lopen.
En dan nu eens goed nieuws, vanmiddag op weg naar huis mocht ik bij 3 eerder defecte schermen constateren dat die weer naar behoren werkten.
11355 Laan van NOI spoor 6
11354 Laan van NOI spoor 5
11343 De Vink spoor 1
Lijkt er dus op dat de onderdelen bestelling binnen is. Als dat zo is dan zullen de andere schermen ook wel gerepareerd zijn of snel volgen.
Als ik één dezer dagen weer eens te vroeg op Delft ben zal ik richting het scherm op 2b lopen.
Briljant!
In Den Bosch functioneerde de stationsklok op spoor 4a niet goed maar dat heeft ProRail.adequaat opgelost door hem definitief weg te halen.
Beste @NS_online dit 'bord/beeld' is nu al weken kapot, u geeft aan te werken aan spoedig herstel, wat verstaat u onder spoedig? En heeft u deze digitale borden niet op voorraad?Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165
Edit: Is Gouda dus
Op 30/10 is wederom gemeld dat deze kapot is....
Maar geeft dus geniet reisinfo
Next (zonder foto nog):
Oh, die doet het dus wel (foto nagestuurd gekregen) Never mind!
CTA 10913 op sp 4b Asd geeft geen reisinfo1:30pm · 20 Oct 2018
Oh, die doet het dus wel (foto nagestuurd gekregen) Never mind!
Ach gossie, een eenzame in Groningen (12073) die maar is gaan fietsen ergens na 23-9-2018?
9:04pm · 19 Oct 2018
Update: Vanochtend een update van ForeyeT dat die 30 oktober gefixt gaat worden
9:04pm · 19 Oct 2018
Update: Vanochtend een update van ForeyeT dat die 30 oktober gefixt gaat worden
Update via Twitter:
Gisteren Conducteur Bram nog 'blij' gemaakt met wat foto's voor zijn collectie. Het lijkt dat er weer steeds meer stuk zijn de laatste tijd.. Oh, en de nodige liften ook...
Hi, zou jullie nog laten weten over die nummers; de schermen waarop de vertrekkende treinen vermeld worden op hlms doen het weer aan beide kanten vd trappen. Enkel de klokken staan nog steeds stil.5:37pm · 17 Oct 2018 · Twitter for AndroidHaarlem, Nederland, Nederland
Gisteren Conducteur Bram nog 'blij' gemaakt met wat foto's voor zijn collectie. Het lijkt dat er weer steeds meer stuk zijn de laatste tijd.. Oh, en de nodige liften ook...
Ziet er geinig uit. Hoe worden die ID's gegenereerd? Enig idee?
Delft, perron 2b. Scherm is al zo’n week op zwart.
Volgende (maar al bekend, want sticker)
Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165
Edit: Is Gouda dus
Beste @NS_online dit 'bord/beeld' is nu al weken kapot, u geeft aan te werken aan spoedig herstel, wat verstaat u onder spoedig? En heeft u deze digitale borden niet op voorraad?
Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165
Edit: Is Gouda dus
Ik zag het eerder voorbij komen op Twitter en daar is dus de 'schuldige' :P
Dank dus Rens voor die info.
Dank dus Rens voor die info.
Ah, wel van ForeyeT, daar was ik even benieuwd naar, had me ook nog voor kunnen stellen dat een enthousiaste hobbyist zelf een interfaceje in elkaar had geknutseld.
De webpagina (daar is je URL) is wel net iets anders dan wat de schermen tonen, zo staat er gewoon "NS" in plaats van een logo. Het is dus niet dezelfde pagina, maar lijkt er wel op.
De uiteindelijke presentatielaag op de CTA-bakken is gewoon een webpagina, haha. Incidenteel zie je foto's van schermen die een HTTP 500 o.i.d. geven.
Herken de interface van jouw screenshot zo snel even niet overigens, kan de URL ook niet zien helaas. Maar uiteindelijk zou iedereen zo'n interface kunnen bouwen, de achterliggende datastroom is openbaar. Je mist alleen wat handelingen die een reisinformant in PUB kan doen ("Niet instappen", "Vooraan instappen" e.d.).
Herken de interface van jouw screenshot zo snel even niet overigens, kan de URL ook niet zien helaas. Maar uiteindelijk zou iedereen zo'n interface kunnen bouwen, de achterliggende datastroom is openbaar. Je mist alleen wat handelingen die een reisinformant in PUB kan doen ("Niet instappen", "Vooraan instappen" e.d.).
Hee, dat is handig (en ziet er nog hip uit ook) :P
Scherm defect op het perron van Duivendrecht, maar grote sticker met QR-code er overheen geplakt. Werkt zo te zien goed!
We hebben er weer eentje.
Gisterochtend deed 'ie het nog, maar vanmorgen niet meer. Maar wel heel snel stickertje dat schade is opgenomen (06-09-2018). Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.....
Is overigens scherm 11343 op De Vink
Gisterochtend deed 'ie het nog, maar vanmorgen niet meer. Maar wel heel snel stickertje dat schade is opgenomen (06-09-2018). Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.....
Is overigens scherm 11343 op De Vink
Dat was niet helemaal waarom ik hem plaatste overigens, anders had ik hem zelf ook wel even doorgegeven via de storingsorganisatie Lijkt me een snellere weg, haha.
Bedankt voor de heads-up Henk_NL. Ik begrijp dat dit inmiddels alsnog is opgepakt en doorgegeven.
Haha nee dankje, maar ik vind het wel erg opmerkelijk dat een klant, die de moeite doet om een defect te melden, zo in een spel tussen NS en ProRail moet eindigen. NS stuurt hem nog op pad om een nummer te zoeken, ProRail kan dat nummer zo terugvinden in asset management, en daarna bakkeleien we nog even over wie er verantwoordelijk is (hint: NS).
Klant laat melden een volgende keer wel uit z'n hoofd.
Klant laat melden een volgende keer wel uit z'n hoofd.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.