Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?



Toon eerste bericht

269 reacties

Badge +3
Update via Twitter:

Hi, zou jullie nog laten weten over die nummers; de schermen waarop de vertrekkende treinen vermeld worden op hlms doen het weer aan beide kanten vd trappen. Enkel de klokken staan nog steeds stil.5:37pm · 17 Oct 2018 · Twitter for AndroidHaarlem, Nederland, Nederland

Gisteren Conducteur Bram nog 'blij' gemaakt met wat foto's voor zijn collectie. Het lijkt dat er weer steeds meer stuk zijn de laatste tijd.. Oh, en de nodige liften ook... 🤔
Reputatie 7
Badge
De webpagina (daar is je URL) is wel net iets anders dan wat de schermen tonen, zo staat er gewoon "NS" in plaats van een logo. Het is dus niet dezelfde pagina, maar lijkt er wel op.

Ziet er geinig uit. Hoe worden die ID's gegenereerd? Enig idee?
Reputatie 7
Badge +3
Dat is dus nummertje 15317

Delft, perron 2b. Scherm is al zo’n week op zwart.
Badge +3
Volgende (maar al bekend, want sticker)


Beste @NS_online dit 'bord/beeld' is nu al weken kapot, u geeft aan te werken aan spoedig herstel, wat verstaat u onder spoedig? En heeft u deze digitale borden niet op voorraad?

Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165

Edit: Is Gouda dus
Badge +3
Ik zag het eerder voorbij komen op Twitter en daar is dus de 'schuldige' :P

Dank dus Rens voor die info.
Ah, wel van ForeyeT, daar was ik even benieuwd naar, had me ook nog voor kunnen stellen dat een enthousiaste hobbyist zelf een interfaceje in elkaar had geknutseld.
De webpagina (daar is je URL) is wel net iets anders dan wat de schermen tonen, zo staat er gewoon "NS" in plaats van een logo. Het is dus niet dezelfde pagina, maar lijkt er wel op.
De uiteindelijke presentatielaag op de CTA-bakken is gewoon een webpagina, haha. Incidenteel zie je foto's van schermen die een HTTP 500 o.i.d. geven.

Herken de interface van jouw screenshot zo snel even niet overigens, kan de URL ook niet zien helaas. Maar uiteindelijk zou iedereen zo'n interface kunnen bouwen, de achterliggende datastroom is openbaar. Je mist alleen wat handelingen die een reisinformant in PUB kan doen ("Niet instappen", "Vooraan instappen" e.d.).

Badge +3
Hee, dat is handig (en ziet er nog hip uit ook) :P

Scherm defect op het perron van Duivendrecht, maar grote sticker met QR-code er overheen geplakt. Werkt zo te zien goed!


Reputatie 7
Badge +3
We hebben er weer eentje. ☹️
Gisterochtend deed 'ie het nog, maar vanmorgen niet meer. Maar wel heel snel stickertje dat schade is opgenomen (06-09-2018). Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.....

Is overigens scherm 11343 op De Vink

Dat was niet helemaal waarom ik hem plaatste overigens, anders had ik hem zelf ook wel even doorgegeven via de storingsorganisatie 😉 Lijkt me een snellere weg, haha.
Bedankt voor de heads-up Henk_NL. Ik begrijp dat dit inmiddels alsnog is opgepakt en doorgegeven.
Haha nee dankje, maar ik vind het wel erg opmerkelijk dat een klant, die de moeite doet om een defect te melden, zo in een spel tussen NS en ProRail moet eindigen. NS stuurt hem nog op pad om een nummer te zoeken, ProRail kan dat nummer zo terugvinden in asset management, en daarna bakkeleien we nog even over wie er verantwoordelijk is (hint: NS).

Klant laat melden een volgende keer wel uit z'n hoofd.
Reputatie 7
Badge +3
Zakdoekje hebben Henk?
De tranen springen je spontaan in de ogen.



Badge +3
Schermen aan beide kanten spoor 1a op Amersfoort doen disco...
https://twitter.com/twitter/statuses/1019980507751346176 (met video)
@Robert B

Dat bord doet het naar behoren. Geen gele vloed.

Wat heb ik er nou weer mee te maken 😵😵
Dat was vanmorgen nog niet het geval, toen deed ie het nog naar behoren. Is mij idd niet onbekend nee 🤣. Zal hem morgen direct melden.
Badge +3

@Loes

Ik zie deze op Ehv voorbij komen wegens vertraging.. beetje geelzucht, dus aan vervanging toe voordat die op zwart gaat?

Jij weet natuurlijk meteen waar dat is, gezien het 'personeelshuisje' op de achtergrond.

Wel druk die rookzone zeg! Uche uche 😛 Het nummer.. zoek maar uit!
 

e51cd49a-54c8-4684-a2b6-256ed4aa8eca.jpg

Reputatie 7
Badge +3
Loes,
Die had jij volgens mij al eerder hier gemeld dan ik mijn Laan van NOI scherm, die intussen al lang en breed gefixed is. Maar goed, op het betreffende station speelt ook nog een issue van een CTA die naar verwachting ergens in 2e kwartaal verplaatst zou worden, weet alleen niet of het dan om hetzelfde scherm gaat. Dat zou gaan om "de klok en de CTA (de enige op het perron richting Eindhoven) die hangen op het perron aan de Deurnese zijde, terwijl de treinen nu stoppen op het verlengde perrondeel aan Eindhovense zijde".
Uit dit topic: https://forum.ns.nl/op-het-station-17/stopplaats-treinen-op-station-helmond-35594
Die heb ikal tijden op de radar staan. Zit een mooie sticker defect op, dat wel 😞.
Badge +3
Bijna alles wat ik hier meld komt via Twitter (uit mijn TweetDeck @NS_online kolommetje als ik het toevallig voorbij zie komen, ik ga er zoals gezegd echt niet naar zoeken!)

Nog eentje dan.. Helaas geen foto maar hier de betreffende tweet

@NS_online @ProRail @NS_Stations CTA 10203 op Hm, spoor 1 is al weken aan 1 zijde defect.... Ik heb 'm al aangemeld bij de Mijn NS Stations App maar reparatie laat erg lang op zich wachten. Kunnen jullie nog iets betekenen?

Wel grappig dat webcare (ondanks het nummer) even wilde checken of een CTA een informatiebord was 😛
Was hij via Twitter ook specifiek gemeld aan ons, of was dit meer een algemene Tweet van iemand?

Reageer