Dat ‘meer inzage door een afdeling’ is blijkaar erg beperkt… geef je zelf ook al aan.
Catch-22 situatie dus, vanuit NS krijgt iMark geen info behalve ‘afwachten’ en zelf contact opnemen met TLS (en waarschijnlijk zelf de vernieuwing moeten doen met restitutie achteraf door NS) vond hij geen optie.
Leveringsplicht is het grote woord hier, maar hoe keihard staat dat in jullie voorwaarden? Velen zijn hem voorgegaan (en braaf zelf maar via TLS vernieuwd omdat de 6-weken periode vóór verlopen van de kaart verstreken was).
Dat laatste (als je kaart binnen 6 weken verloopt zélf naar TLS) is eigenlijk altijd het standaard antwoord geweest. Dus dan is er ineens geen leveringsplicht meer, en wordt het een gevalletje doe-het-zelf-maar en restitutie?
Met als klap op de vuurpijl de reactie “als je 2 dagen voor de verloopdatum nog steeds geen nieuwe hebt dan regelen we tijdelijk reisrecht voor je!".
Da’s mooi, op welke kaart dan? Ja, dat mag een anonieme zijn, maar dan moet je die wel hebben want anders kost dat je ook weer € 7,50 voor een kaart waar je verder weinig aan hebt.
Maar goed het is verder niet mijn probleem, vind alleen de procedure nogal onhandig omdat het redelijk duidelijk is hoe dit voor @iMark (en anderen die hem voor gingen) gaat eindigen.
@Robert B Dat is het hem juist, daar heb ik geen inzage in. Ik kan alleen inzien of de pasfoto-upload (indien die er is) goed is gegaan. Verder heb ik geen inzage in het bestel/vervangingsproces. Daarom vroeg in het begin van het topic Stijn NS aan iMark in eerste instantie ook om even contact op te nemen met TLS, want wij kunnen niet in hun systeem kijken. Vandaar dat ik mij in eerste instantie ook berust op mijn collega's van de achterliggende afdeling die meer inzage hebben in dit soort zaken.
Is goed, nog een paar weken te gaan. Maar waarom lees ik dan elders dat de achterstand bij TLS inmiddels ingelopen is, en je een nieuwe kaart echt wel binnen een week binnen hebt (als PostNL meewerkt)?
Die achterstand zit dus bij NS, want TLS -zie kaartstatus- weet blijkbaar van niets, en kan toch geen maand zijn (sinds 8 augustus)!?
De vraag is dus wanneer is de aanvraag van NS naar TLS gegaan? Dat is toch niet zo lastig uit te zoeken? Bovendien kan dat niet korter dan 6 weken voor de einddatum zijn, want daarna kan NS immers niets meer voor je doen?
@Robert B Ik heb even navraag gedaan voor iMark en het is mij ter ore gekomen door de achterliggende afdeling dat de vertraging in kaartlevering nog steeds aanhoudt. Vandaar dat ik iMark heb verzocht het even tot vrijdag af te wachten.
De status is ook nog niet veranderd. De achterstanden zijn groter dan eerst gedacht. Eerst de post van vrijdag afwachten.
Ik zou er niet op rekenen, want als de status aangeeft dat er nog helemaal geen vernieuwing in gang is gezet (door NS in augustus, na succesvol aanleveren pasfoto) dan komt er echt geen nieuwe kaart vrijdag.
Wat zei de NS klantenservice, gewoon afwachten? Dat kunnen ze toch gewoon inzien… “wij hebben voor u bij TLS een nieuwe kaart aangevraagd op datum X”?
De status is ook nog niet veranderd. De achterstanden zijn groter dan eerst gedacht. Eerst de post van vrijdag afwachten.
Is de kaartstatus bij OV-chipkaart ook nog niet veranderd?
@Rueben NS De post is vandaag geweest maar niet de OV-chipkaart ontvangen. Ik zal een privébericht sturen.
@Rueben NS Dank voor je reactie. Ik houd de brievenbus in de gaten. Ik zal de post van dinsdag afwachten alvorens te reageren.
Dag @iMark,
Heb je inmiddels al je nieuwe OV-chipkaart ontvangen? Kan je mij anders na het weekend een privébericht sturen? Dan is namelijk ook de achterstand bij TLS verwerkt en zou jij je nieuwe OV-chipkaart binnen moeten hebben. In het geval dat je de OV-chipkaart dan niet hebt ontvangen, kan ik even kijken naar wat er aan de hand is.
Er is een achterstand in de kaartproductie bij TLS. Bij NS is er een vertraging in het verwerken van NS Flex bestellingen. Geen lekkere combi in sommige gevallen.
Inderdaad geen lekkere combi.
Maar de vraag is of mijn kaart geleverd gaat worden voor 12 oktober 2020. Die vraag is door NS nog steeds niet beantwoord.
Want ja, je kunt natuurlijk gewoon een account aanmaken met onjuiste gegevens en vervolgens een abonnement bestellen.
de naam van de contracthouder lijkt me in ieder geval te moeten kloppen met de tenaamstelling van de bankrekening, omdat je bij het bestellen van een abonnement altijd een incassomachtiging/e-mandate/1 cent verificatie o.i.d. afgeeft
Op abonnementen die je 'daaronder hangt' voor anderen, bijvoorbeeld KidsVrij of Flex voor minderjarigen, zit bij het bestellen geen enkele controle. Ik ken mensen die KidsVrij voor niet-bestaande kinderen gebruiken als 'passagepas'. Is natuurlijk niet de bedoeling, maar NS controleert op geen enkele wijze of die kinderen ook echt bestaan (wat natuurlijk bijzonder vreemd is).
Alles klopte (helmaal geldige persoongegevens en een bestaand postadres, of ik daar woon doet er niet toe).
Nogmaals, het was maar een test voor Sandertje, een tijdje terug.
Mag hopen dat die al vele stappen verder is met bestellen voor zijn meisje.. Dat kan dus gewoon door wie dan ook van 18+
Detail, bij mij stonden er 3 personen op de ‘foto’ en werd er eentje uit gepikt dus.
Werkt dus alle kanten op!
Maar was de opgegeven geboortedatum jonger of ouder dan 18 jaar? Want ja, je kunt natuurlijk gewoon een account aanmaken met onjuiste gegevens en vervolgens een abonnement bestellen. Je valt alleen door de mand als de conducteur de geboortedatum niet vertrouwt en identiteit gaat controleren.
Als de geboortedatum jonger was dan 18, klopt het natuurlijk niet.
Denk dat ze jouw Avatar al hebben geupload als nieuwe foto
Die is in ieder geval charmanter dan de foto in m’n paspoort. Denk alleen dat @Loes me bij controle dan streng toespreekt, met zo’n bloem als foto.
Mijn pasfoto was te oud. NS had toestemming mijn foto voor de derde keer te gebruiken maar heeft geen gebruik gemaakt van dat ruimhartige aanbod.
Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom ik actie zou moeten ondernemen. Laat NS de problemen oplossen.
Hear, hear. Hier ook een kaart die afloopt waarvoor ik al bericht had moeten krijgen over insturen nieuwe foto. Nog niks gehoord van NS.
Dan zal je hergebruik van de huidige foto ooit toegestaan moeten hebben (net als @Momo) en krijg je automatisch een nieuwe kaart (op hoop van zegen) zonder verdere melding daarvan.
Check de kaartstatus bij OV-chip, als er binnen 6 weken voor einddatum nog geen ‘wordt vernieuwd’ staat weet je genoeg, en heeft NS geen vernieuwing aangevraagd.
Hear, hear. Hier ook een kaart die afloopt waarvoor ik al bericht had moeten krijgen over insturen nieuwe foto. Nog niks gehoord van NS.
Denk dat ze jouw Avatar al hebben geupload als nieuwe foto
Hear, hear. Hier ook een kaart die afloopt waarvoor ik al bericht had moeten krijgen over insturen nieuwe foto. Nog niks gehoord van NS.
Allemaal leuk en aardig maar als klant interesseert het me weinig tot niets wat de oorzaken zijn van een een eventuele late levering van mijn nieuwe kaart.
NS heeft leveringsplicht zodat ik vanaf 12 oktober met mijn nieuwe kaart kan reizen, inclusief mijn lopende Voordeelurenabonnement. Ik heb aan mijn verplichtingen voldaan door tijdig een nieuwe pasfoto te uploaden.
NS weet al zo’n 5 jaar dat mijn huidige kaart gaat verlopen.
Dat had ik door. Ik zie echter niet helemaal hoe de conclusie dat er een vertraging in de opdrachten van NS naar TLS zouden zitten n.a.v. het bericht van de collega wat iMark meestuurt.
Er is een achterstand in de kaartproductie bij TLS. Bij NS is er een vertraging in het verwerken van NS Flex bestellingen. Geen lekkere combi in sommige gevallen.
Dit gaat niet om een NS Flex bestelling maar een simpele kaartvernieuwing (verzoek om pasfoto op 8 augustus). Dat de vernieuwing dan nog steeds niet bij TLS aangemeld is (status kaart zou ‘wordt vernieuwd’ moeten zijn) en je dus een brief krijgt van TLS is reden om zelf actie te ondernemen.
Binnen 6 weken voor de einddatum (waarvan er nu nog precies 5 over zijn) kan/wil NS dat namelijk niet meer.
Er is een achterstand in de kaartproductie bij TLS. Bij NS is er een vertraging in het verwerken van NS Flex bestellingen. Geen lekkere combi in sommige gevallen.
Die vertraging bij de productie/levering van kaarten is jaarlijks, maar dat de opdrachten van NS aan TLS vertraagd zouden zijn is nieuw.
Ik zou i.p.v. van die 2 dagen gewoon 2 weken aanhouden en dan zelf maar via TLS vernieuwen. Denk dat je dat ook moet als je 12 dagen Tijdelijk Reisrecht via NS doet.