Skip to main content
Sticky beantwoord

Ik heb een OV-fiets gevonden, en nu?


Ik heb een OV-Fiets gevonden. Nr 75601

239 reacties

Het enige wat we bij de klantenservice kunnen doen is de melding zo duidelijk mogelijk doorzetten. We hebben geen inzicht in de vervolgstappen, op een eventuele notitie na van het OV-fiets team dat de fiets niet is gevonden bijvoorbeeld. Waar het fout kan gaan kan ik je niet vertellen. In de afgelopen 7 dagen zijn er 412 zwerffietsmeldingen verwerkt op basis van input van de klantenservice. 48 meldingen konden niet gelijk verwerkt worden en zijn nog in afwachting van afhandeling.

Reputatie 7
Badge +1

Het enige wat we bij de klantenservice kunnen doen is de melding zo duidelijk mogelijk doorzetten. We hebben geen inzicht in de vervolgstappen, op een eventuele notitie na van het OV-fiets team dat de fiets niet is gevonden bijvoorbeeld. Waar het fout kan gaan kan ik je niet vertellen. In de afgelopen 7 dagen zijn er 412 zwerffietsmeldingen verwerkt op basis van input van de klantenservice. 48 meldingen konden niet gelijk verwerkt worden en zijn nog in afwachting van afhandeling.

412 fietsen in 7 dagen dat zijn er dus 60 op een dag!!!! en dus bijna 2000 in een maand!!!! Ik denk dat daar een zeer groot gedeelte van niet op slot stond toen de verhuur werd gestart en ja dan doet het slot het dus niet meer nadat je je rit hebt gemaakt. Is daar al wat vooruitgang in inmiddels? Volgens mij heb ik ergens van @Daniel gelezen dat er een proef was in Leiden?? met nieuwe software voor deze sloten?? 

Reputatie 7
Badge +2

Ik weet niks van een proef in Leiden, daar waren de fietsen op de laatste keer dat ik er potentieel eentje wilde huren.

Wel zag ik in Dordrecht afgelopen weekend een bordje staan met de melding dat ze een proef deden met een omroepbericht dat je de fiets op slot moet zetten, maar de omroep zelf niet gehoord. En in Alphen aan den Rijn stond laatst een OV fiets niet op slot in de stalling, gelukkig let ik daar tegenwoordig zelf extra op.

Ik kan zelf niets vinden omtrent een proef met sloten te Leiden. Wat zou er getest worden?

Reputatie 7
Badge +1

Ik kan zelf niets vinden omtrent een proef met sloten te Leiden. Wat zou er getest worden?

Met mijn geheugen is gelukkig nog niet veel mis. Blijkt alleen een bijdrage van @Momo te zijn en niet van Daniel. Dat groen licht zie ik wel maar een hard geluid en een rood licht??

 

 

Dat zou moeten leiden ;) tot minder zwerffietsen. Helaas kan ik dit zelf niet in kaart brengen omdat het overzicht met meldingen per interval niet te filteren is op locatie.

Bedankt voor de attentie bramgeenen. Ik heb wederom een ophaalverzoek ingeschoten.

De fiets staat er nog steeds

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor de attentie bramgeenen. Ik heb wederom een ophaalverzoek ingeschoten.

De fiets staat er nog steeds

Hey bramgeenen! Staat de fiets nog steeds tegenover de slagboom? Bij alle meldingen komt de terugkoppeling dat de fiets niet is aangetroffen. Kun je wellicht nog iets specifieker omschrijven waar de fiets staat?

De fiets staat niet tegenover de slagboom, daar heeft hij nooit gestaan. Hij staat in de rode cirkel.

 

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor de plattegrond. Ik heb het weer doorgezet en ik ga er vanuit dat de fiets nu wel gevonden gaat worden.

Reputatie 7
Badge

In Woerden lijkt er bij de rotonde Rembrandtlaan/Jozef Israëlslaan ook al enige tijd een OV-fiets te staan ter hoogte van de Kruiskerk.

Nummer: 12135 met nieuw slot.

 

Reputatie 6

Bedankt voor het melden Aar! Ik heb het doorgezet.

Deze OV fiets, 83721, staat alweer enige tijd bij ons op kantoor gestald, ogenschijnlijk zonder beweging.

Omgeving papendorpseweg Utrecht.

Specifiekere locatie per dm.

 

Deze fiets staat al een tijdje op de Bremenweg in Deventer tegenover nr 37. 
nr van de fiets is 16435

Reageer