beantwoord

Reisassistentie boeken in de app

  • 1 December 2022
  • 38 reacties
  • 1001 Bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb even contact gehad met Tomas NS en er is nog geen update, de issue staat nog open bij het development team. 

Tegenwoordig blijkbaar de standaard werkwijze van NS. NS gooit iets over de schutting en de klant mag het vervolgens gaan testen en bij extra kosten de nodige moeite gaan doen om zijn/haar geld terug te krijgen. Zie nu ook bijvoorbeeld OV/Pay. Dit topic is extra zuur omdat het hier over vooral kwetsbare reizigers gaat die nu al 2 maanden weer extra moeite moeten doen om e.e.a. te regelen.  

Ik had hierover ook al contact opgenomen…

De app pakt het niet meer, de verwijzing naar site is omslachtig en onhandig en de drempel om dus met assistentie de trein te nemen is weer hoger…

 

Zelf reis ik veel met de trein en altijd met assistentie maar het wordt wel steeds lastiger om positief te blijven over de inclusie van de NS…

Wel zijn er echt een aantal fijne NS medewerkers die ontzettend meedenken en er echt zin! 

Reputatie 6

Ik heb even contact gehad met Tomas NS en er is nog geen update, de issue staat nog open bij het development team. 

Is er inmiddels al een update? 

Ik antwoord even in dit topic, @VIRM, zodat het overzichtelijk blijft.

Dit klinkt alsof de VoiceOver niet goed overweg kan met de app. Ik ga dit inderdaad neerleggen bij mijn collega's van de app zodat zij zich hierover kunnen buigen. Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van VoiceOver, dus ik zet het uitgebreid op de mail.

Ik heb nog even lopen puzzelen. Het is geen pagina dat lekker doorloopt, waardoor je met VoiceOver continu naar rechts kunt vegen om zo de hele inhoud van de pagina door te kunnen lopen. Je kunt dus wel de hulp voor het instappen, overstappen of uitstappen aan- en uitzetten, maar vanwege de layout van de pagina is het een crime om dat stukje   te benaderen. Dat had je collega op kunnen vallen..

Graag het beste antwoord deselecteren (want dat is dus niet het juiste antwoord) en dit even doorgeven.
 

Mijn collega bij reisassistentie geeft aan dat het bij haar nog wel werkt via de app (wellicht dat enkel het proces is veranderd) door: de reisgegevens in te vullen, de reis te selecteren in het volgende scherm, klikken op ‘NS Reisassistentie boeken’ (blauwe balk) en pas in het scherm dat volgt kan je uitklikken of je bij de in-, over- of uitstap assistentie wilt. 

Ik durf het zo niet te zeggen, maar ik zal het navragen!

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb niet bepaald het idee dat het nu beste gekozen antwoord ook het antwoord is op de vraag van @VIRM. 🤔

Wat ik bedoel: als ik van station A naar C ga via B, kan ik bij A en C niet uitvinken dat ik daar geen reisassistentie wil, zodat ik alleen overstaphulp bij B krijg. Voorheen kon dat wel. 
 

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet niet precies hoe e.a. er in de app uit ziet, maar misschien is het een idee om het in de app te vermelden als er om wat voor reden ook geen reisassistentie mogelijk is?

Voorkomt weer een hoop verwarring en onduidelijkheid.

Reputatie 6

Hey VIRM! Ik ben even gaan rond vragen en het blijkt dat als er wat aan de hand is op een station (zoals bijvoorbeeld een defecte lift) dat het dan inderdaad niet mogelijk is om dit via de app aan te vragen. Je kunt ons dan nog wel bellen, zodat er samen gekeken kan worden naar een oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

Te weinig mensen misschien om reisassistentie te verlenen?

Reageer