Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61436 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

Ik zie dat ik dan nr. 11 ben, zoals men zegt dus het gekkengetal.
In hoeverre dat op mij van toepassing is, laat ik graag aan anderen ter beoordeling over.
Zelf denk ik dat er wel een kern van waarheid in zit.

Bij het vorige forum van NS ("Ikchip" , dacht ik) was ik ook regelmatig te vinden.
En ik hoop ook bij dit forum weer van tijd tot tijd mijn steentje bij te dragen door mijn ervaringen in het OV in het algemeen en bij NS in het bijzonder met anderen te delen.
Reputatie 7
Badge +4
Er is in het verleden een fraai liedje over je geschreven 😉 Maar als je 31 bent, was het net voor je tijd, vrees ik. Ik hoop maar dat je snel weer opknapt en hier een goede tijd hebt.
Ik ben Marjolein van Doorn, klant. Reis iedere dag met de trein. Vind dit forum een goed idee, want ik kan mijn ervaringen, tips en ergernissen tot op heden nergens kwijt.
Hallo mijn bijnaam is NSgids. Sinds mijn twaalfde reis ik al met de trein. Ik heb het altijd al prachtig gevonden om onderweg te zijn. Van grote tot kleine treinen. Het blijft gewoon een fijn vervoersmiddel. 🆒
hallo mijn naam is david_meyer27 en ik ben al vanaf kleins af aan gek op treinen en dat ben ik nog steeds en ik vindt de trein een fijne vervoersmiddel.
Ik ben een klant, houd van wakker schudden.
Misschien zijn er dingen die ook anders kunnen.
Goedenavond NS-Forum leden!,

Mijn is Dijango en sinds 7 maanden werkzaam bij de NS. Ik ben 2 weken geleden geslaagd voor de opleiding HoofdConducteur te Roosendaal.

Groetjes,

Dijango
Groot spoorwegenfanaat. Trouw, netjes, eerlijk en vriendelijk! Helaas in het verleden slachtoffer geweest van (cyber)pesten en discriminatie met alle gevolgen van dien. Enorm eigenwijs en stijfkoppig persoon dat graag de mooie kanten in het leven wilt belichten in plaats van de donkere kanten en steeds weer opduikt. Een kei in laten zien dat praatjes van pestkoppen niet kloppen en aan dingen een optimistische draai probeert te geven waar mogelijk.

Eindelijk na jaren de moed gevonden om mij weer op een online platform te bevinden met mijn passie voor het spoor en gelukkig zijn er hier in tegenstelling tot Facebook waar je niets aan hebt vele moderators actief die in kunnen grijpen als iemand wel besluit te gaan pesten.

Ik voel mij tot nu toe veilig en merk dat iedereen hier met respect met elkaar omgaat wat ik erg fijn vind.
Hallo, ik ben Sabine en ik reis regelmatig met de trein, dat is, naast de fiets, het enige vervoersmiddel wat ik heb als ik naar een andere plaats wil.
Voorheen reed ik dagelijks met de trein voor het woon-werk verkeer, dat is nu gelukkig niet meer zo. Ik zeg met nadruk "gelukkig", omdat het mij op den duur wel tegen ging zitten dat reizen. Vooral bij uitval van treinen en/of vertragingen...
Maar als ik nu met de trein ga, ervaar ik dat minder :-)
Ik vind het leuk dat dit forum er is, want als ik vragen heb, kan ik ze sowieso hier kwijt.
Hallo! Mijn naam is Melvin Bakker en ik woon in Nunspeet op de Veluwe. Op dit moment ben ik 21 jaar oud en werk bij een drukkerij in Harderwijk. Tevens ben ik de oprichter van de website www.respectvoorNS.nl waarbij ik vorig jaar de landelijke media heb gehaald. Verder reis ik natuurlijk graag met de trein, en met mijn weekend vrij abonnement lukt dat zeker! Ik hoop dat ik mijn steentje ook kan bijdragen op dit forum! Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!
Hallo,
Mijn naam ik Koen. Ik ben geen 'vaste' klant bij NS, maar regelmatig maak ik wel een treinreisje. Ik woon in de stad met het mooiste station van Nederland, wat dus zonder twijfel Haarlem is 🙂.
Een van mijn hobby's is fotograferen, wat goed te combineren valt met mijn andere twee hobby's treinen en fietsen.
Zaterdag's ben ik altijd aan de klus bij een vereniging met historische treinen om 'het verleden van NS een toekomst te geven' bij wijze van spreken 🙂. Meer hierover is te vinden op onze facebookpagina: www.facebook.com/bshonline .

Ik hoop op dit forum zo nu en dan een bijdrage aan 'n discussie te leveren, maar ik lees vooral mee.
Grtz,
Koen
Leuk je hier op het forum (ook) tegen te komen Melvin! Welkom!
Hallo beste forum leden
Mijn naam is Desiree Esser 24 jaar
Ervaringsdeskundige in NS treinen en reizen en treinliefhebber
hoi allemaal, ik ben nieuw op deze site en ik ben een dagelijkse (ma-vr) reiziger van NS tussen Dordrecht en Den Haag centraal.
Hallo Roeland, ik heb al jaren een voordeelurenabonnement met 7 keuzedagen, steeds met een papieren kaartje. Vanaf 1 mei gaat het zonder kaartje.
Nu wil ik nog een abonnement afsluiten met keuzedagen, kan dat op dezelfde ov kaart?
Hallo Roeland, ik heb al jaren een voordeelurenabonnement met 7 keuzedagen, steeds met een papieren kaartje. Vanaf 1 mei gaat het zonder kaartje.
Nu wil ik nog een abonnement afsluiten met keuzedagen, kan dat op dezelfde ov kaart?


Hallo Nel,

Als je op de OV-chipkaart met voordeelurenabonnement een nieuw type abonnement (bijv. Dal voordeel) wilt zetten, wordt het voordeelurenabonnement overschreven.
Als je dus én een voordeelurenabonnement wilt behouden én een tweede abonnement met korting (bijv. dal voordeel) wilt hebben kom je naar mijn mening toch uit op 2 OV-chipkaarten, elk met hun eigen abonnement.
En dan is het natuurlijk logisch dat ook keuzedagen bij die abonnementen ook bij het ophalen terecht komen op de kaart van het bijbehorende abonnement.

Vr,gr
Hans

Hallo Roeland, ik heb al jaren een voordeelurenabonnement met 7 keuzedagen, steeds met een papieren kaartje. Vanaf 1 mei gaat het zonder kaartje.
Nu wil ik nog een abonnement afsluiten met keuzedagen, kan dat op dezelfde ov kaart?


Hallo Nel,

Als je op de OV-chipkaart met voordeelurenabonnement een nieuw type abonnement (bijv. Dal voordeel) wilt zetten, wordt het voordeelurenabonnement overschreven.
Als je dus én een voordeelurenabonnement wilt behouden én een tweede abonnement met korting (bijv. dal voordeel) wilt hebben kom je naar mijn mening toch uit op 2 OV-chipkaarten, elk met hun eigen abonnement.
En dan is het natuurlijk logisch dat ook keuzedagen bij die abonnementen ook bij het ophalen terecht komen op de kaart van het bijbehorende abonnement.

Vr,gr
Hans

Hallo Hans,

Dat worden dan 2 ov kaarten, bedankt voor de reactie.

Groeten
Nel
ik heb al jaren een voordeelurenabonnement met 7 keuzedagen, steeds met een papieren kaartje. Vanaf 1 mei gaat het zonder kaartje.
Nu wil ik nog een abonnement afsluiten met keuzedagen

Kan dat eigenlijk, meer dan 7 keuzedagen van één persoon? In de voorwaarden van het VDU staat van niet, voor de andere abonnementen zag ik het niet staan.


Kun je even een link geven waar dat staat Dennis?
Welkom Jan, Ik fiets ook graag, met ondersteuning. Ik ben 61 en help ook vaak mensen op het station. Mijn kortingskaarten verlopen nogal eens. Druk met werk. Jammer, maar helaas 🙂 Veel plezier op het forum!!
Reputatie 7
Badge +3

In dit oude topic wordt er een idee geopperd voor een game, maar ik heb niet het idee dat er ooit iets concreets mee is gedaan.

Reputatie 7
Badge +4
Goedkoper dan met keuzedagen reizen, kan geen enkele automobilist. Jammer dat Drachten de grootste plaats zonder station is.
Reputatie 7
Badge +3

Er wordt inderdaad her en der een hoop gehobbyd. Er zijn ook Nederlandse treinen, stations en trajecten e.d. nagemaakt voor o.a. OpenTTD en TrainSimulator.

Nou, hier ook een NS-klant.

Ik hoop hier veel op te steken en dingen te kunnen vinden indien ik weer eens ergens tegen aan loop!

8.4 Bij sommige door NS op ns.nl/voorwaarden aangegeven Abonnementen
voor onbepaalde tijd, heeft u, indien u 60 jaar of ouder bent, éénmaal per
Abonnementsjaar het recht om tegen gereduceerd tarief een vaste set
Keuzedagen aan te schaffen. NS kan voorwaarden verbinden aan het gebruik
van een Keuzedag

Reageer