Even kennismaken..
Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!
Voorheen reed ik dagelijks met de trein voor het woon-werk verkeer, dat is nu gelukkig niet meer zo. Ik zeg met nadruk "gelukkig", omdat het mij op den duur wel tegen ging zitten dat reizen. Vooral bij uitval van treinen en/of vertragingen...
Maar als ik nu met de trein ga, ervaar ik dat minder :-)
Ik vind het leuk dat dit forum er is, want als ik vragen heb, kan ik ze sowieso hier kwijt.
Mijn naam ik Koen. Ik ben geen 'vaste' klant bij NS, maar regelmatig maak ik wel een treinreisje. Ik woon in de stad met het mooiste station van Nederland, wat dus zonder twijfel Haarlem is 🙂.
Een van mijn hobby's is fotograferen, wat goed te combineren valt met mijn andere twee hobby's treinen en fietsen.
Zaterdag's ben ik altijd aan de klus bij een vereniging met historische treinen om 'het verleden van NS een toekomst te geven' bij wijze van spreken 🙂. Meer hierover is te vinden op onze facebookpagina: www.facebook.com/bshonline .
Ik hoop op dit forum zo nu en dan een bijdrage aan 'n discussie te leveren, maar ik lees vooral mee.
Grtz,
Koen
Mijn naam is Desiree Esser 24 jaar
Ervaringsdeskundige in NS treinen en reizen en treinliefhebber
Nu wil ik nog een abonnement afsluiten met keuzedagen, kan dat op dezelfde ov kaart?
Nu wil ik nog een abonnement afsluiten met keuzedagen, kan dat op dezelfde ov kaart?
Hallo Nel,
Als je op de OV-chipkaart met voordeelurenabonnement een nieuw type abonnement (bijv. Dal voordeel) wilt zetten, wordt het voordeelurenabonnement overschreven.
Als je dus én een voordeelurenabonnement wilt behouden én een tweede abonnement met korting (bijv. dal voordeel) wilt hebben kom je naar mijn mening toch uit op 2 OV-chipkaarten, elk met hun eigen abonnement.
En dan is het natuurlijk logisch dat ook keuzedagen bij die abonnementen ook bij het ophalen terecht komen op de kaart van het bijbehorende abonnement.
Vr,gr
Hans
Hallo Nel,
Als je op de OV-chipkaart met voordeelurenabonnement een nieuw type abonnement (bijv. Dal voordeel) wilt zetten, wordt het voordeelurenabonnement overschreven.
Als je dus én een voordeelurenabonnement wilt behouden én een tweede abonnement met korting (bijv. dal voordeel) wilt hebben kom je naar mijn mening toch uit op 2 OV-chipkaarten, elk met hun eigen abonnement.
En dan is het natuurlijk logisch dat ook keuzedagen bij die abonnementen ook bij het ophalen terecht komen op de kaart van het bijbehorende abonnement.
Vr,gr
Hans
Dat worden dan 2 ov kaarten, bedankt voor de reactie.
Groeten
Nel
Nu wil ik nog een abonnement afsluiten met keuzedagen
Kan dat eigenlijk, meer dan 7 keuzedagen van één persoon? In de voorwaarden van het VDU staat van niet, voor de andere abonnementen zag ik het niet staan.
Kun je even een link geven waar dat staat Dennis?
In dit oude topic wordt er een idee geopperd voor een game, maar ik heb niet het idee dat er ooit iets concreets mee is gedaan.
Er wordt inderdaad her en der een hoop gehobbyd. Er zijn ook Nederlandse treinen, stations en trajecten e.d. nagemaakt voor o.a. OpenTTD en TrainSimulator.
voor onbepaalde tijd, heeft u, indien u 60 jaar of ouder bent, éénmaal per
Abonnementsjaar het recht om tegen gereduceerd tarief een vaste set
Keuzedagen aan te schaffen. NS kan voorwaarden verbinden aan het gebruik
van een Keuzedag
De abonnementen staan op naam, dus verkoop van een tweede set zou geweigerd kunnen worden als het niet zou mogen.
Hoi allemaal, ik hang hier al een tijdje rond zo nu en dan, maar ik heb toch maar eens besloten een account aan te maken. Ik ben op dit moment student maar naast mijn studie ben ik ook een liefhebber van treinen en het spoor. Ik ben altijd nieuwsgierig en leer graag nieuwe dingen. Leuk om kennis te maken!
Ik wens je alles wat goed is en gelukkig maakt!
Tom
Ik wens je alles wat goed is en gelukkig maakt!
Tom
Je mag vanaf 08:55 (legaal) inchecken.
Wel even goed op de tijd op het display van het incheckpaaltje of het poortje letten. Want t/m 08:54:59 betaal je echt nog het volle pond.En vanaf 08:55:00 reis je met korting c.q. keuzedag.
Dus als jij om 08:57 incheckt dan mag je gewoon met korting met die trein van 09:01 mee. Je mag immers vanaf 09:00 met korting reizen op een voordeelurenkaart?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.