Sticky

Even kennismaken..

Toon eerste bericht

573 reacties

Hallo, ik ben Sabine en ik reis regelmatig met de trein, dat is, naast de fiets, het enige vervoersmiddel wat ik heb als ik naar een andere plaats wil.

Voorheen reed ik dagelijks met de trein voor het woon-werk verkeer, dat is nu gelukkig niet meer zo. Ik zeg met nadruk "gelukkig", omdat het mij op den duur wel tegen ging zitten dat reizen. Vooral bij uitval van treinen en/of vertragingen...

Maar als ik nu met de trein ga, ervaar ik dat minder :-)

Ik vind het leuk dat dit forum er is, want als ik vragen heb, kan ik ze sowieso hier kwijt.
Hallo! Mijn naam is Melvin Bakker en ik woon in Nunspeet op de Veluwe. Op dit moment ben ik 21 jaar oud en werk bij een drukkerij in Harderwijk. Tevens ben ik de oprichter van de website www.respectvoorNS.nl waarbij ik vorig jaar de landelijke media heb gehaald. Verder reis ik natuurlijk graag met de trein, en met mijn weekend vrij abonnement lukt dat zeker! Ik hoop dat ik mijn steentje ook kan bijdragen op dit forum! Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!

Hallo,

Mijn naam ik Koen. Ik ben geen 'vaste' klant bij NS, maar regelmatig maak ik wel een treinreisje. Ik woon in de stad met het mooiste station van Nederland, wat dus zonder twijfel Haarlem is 🙂.

Een van mijn hobby's is fotograferen, wat goed te combineren valt met mijn andere twee hobby's treinen en fietsen.

Zaterdag's ben ik altijd aan de klus bij een vereniging met historische treinen om 'het verleden van NS een toekomst te geven' bij wijze van spreken 🙂. Meer hierover is te vinden op onze facebookpagina: www.facebook.com/bshonline .

Ik hoop op dit forum zo nu en dan een bijdrage aan 'n discussie te leveren, maar ik lees vooral mee.

Grtz,

Koen
Leuk je hier op het forum (ook) tegen te komen Melvin! Welkom!
Hallo beste forum leden

Mijn naam is Desiree Esser 24 jaar

Ervaringsdeskundige in NS treinen en reizen en treinliefhebber
hoi allemaal, ik ben nieuw op deze site en ik ben een dagelijkse (ma-vr) reiziger van NS tussen Dordrecht en Den Haag centraal.
Hallo Roeland, ik heb al jaren een voordeelurenabonnement met 7 keuzedagen, steeds met een papieren kaartje. Vanaf 1 mei gaat het zonder kaartje.

Nu wil ik nog een abonnement afsluiten met keuzedagen, kan dat op dezelfde ov kaart?
Hallo Roeland, ik heb al jaren een voordeelurenabonnement met 7 keuzedagen, steeds met een papieren kaartje. Vanaf 1 mei gaat het zonder kaartje.

Nu wil ik nog een abonnement afsluiten met keuzedagen, kan dat op dezelfde ov kaart?

Hallo Nel,

Als je op de OV-chipkaart met voordeelurenabonnement een nieuw type abonnement (bijv. Dal voordeel) wilt zetten, wordt het voordeelurenabonnement overschreven.

Als je dus én een voordeelurenabonnement wilt behouden én een tweede abonnement met korting (bijv. dal voordeel) wilt hebben kom je naar mijn mening toch uit op 2 OV-chipkaarten, elk met hun eigen abonnement.

En dan is het natuurlijk logisch dat ook keuzedagen bij die abonnementen ook bij het ophalen terecht komen op de kaart van het bijbehorende abonnement.

Vr,gr

Hans

Hallo Nel,

Als je op de OV-chipkaart met voordeelurenabonnement een nieuw type abonnement (bijv. Dal voordeel) wilt zetten, wordt het voordeelurenabonnement overschreven.

Als je dus én een voordeelurenabonnement wilt behouden én een tweede abonnement met korting (bijv. dal voordeel) wilt hebben kom je naar mijn mening toch uit op 2 OV-chipkaarten, elk met hun eigen abonnement.

En dan is het natuurlijk logisch dat ook keuzedagen bij die abonnementen ook bij het ophalen terecht komen op de kaart van het bijbehorende abonnement.

Vr,gr

Hans

Hallo Hans,

Dat worden dan 2 ov kaarten, bedankt voor de reactie.

Groeten

Nel
ik heb al jaren een voordeelurenabonnement met 7 keuzedagen, steeds met een papieren kaartje. Vanaf 1 mei gaat het zonder kaartje.

Nu wil ik nog een abonnement afsluiten met keuzedagen

Kan dat eigenlijk, meer dan 7 keuzedagen van één persoon? In de voorwaarden van het VDU staat van niet, voor de andere abonnementen zag ik het niet staan.

Kun je even een link geven waar dat staat Dennis?
Welkom Jan, Ik fiets ook graag, met ondersteuning. Ik ben 61 en help ook vaak mensen op het station. Mijn kortingskaarten verlopen nogal eens. Druk met werk. Jammer, maar helaas 🙂 Veel plezier op het forum!!
Reputatie 7
Badge +3

In dit oude topic wordt er een idee geopperd voor een game, maar ik heb niet het idee dat er ooit iets concreets mee is gedaan.

Reputatie 7
Badge +4
Goedkoper dan met keuzedagen reizen, kan geen enkele automobilist. Jammer dat Drachten de grootste plaats zonder station is.
Reputatie 7
Badge +3

Er wordt inderdaad her en der een hoop gehobbyd. Er zijn ook Nederlandse treinen, stations en trajecten e.d. nagemaakt voor o.a. OpenTTD en TrainSimulator.

8.4 Bij sommige door NS op ns.nl/voorwaarden aangegeven Abonnementen

voor onbepaalde tijd, heeft u, indien u 60 jaar of ouder bent, éénmaal per

Abonnementsjaar het recht om tegen gereduceerd tarief een vaste set

Keuzedagen aan te schaffen. NS kan voorwaarden verbinden aan het gebruik

van een Keuzedag
Conclusie, als het niet in de voorwaarden staat, is het dus mogelijk. Anders zullen de voorwaarden aangepast moeten worden. Als al eerder blijkt dat je meerdere abonnementen kan afsluiten, zal dat niet snel gaan gebeuren.
Reputatie 6
Badge +2
Ik vraag me trouwens af hoe een conducteur kan vaststellen of ik met een keuzedag van abonnement A, B of C reis.

De abonnementen staan op naam, dus verkoop van een tweede set zou geweigerd kunnen worden als het niet zou mogen.
Reputatie 2

Hoi allemaal, ik hang hier al een tijdje rond zo nu en dan, maar ik heb toch maar eens besloten een account aan te maken. Ik ben op dit moment student maar naast mijn studie ben ik ook een liefhebber van treinen en het spoor. Ik ben altijd nieuwsgierig en leer graag nieuwe dingen. Leuk om kennis te maken!

Reputatie 6
Badge +2
Dat is waar, het hoort hier eigenlijk niet.
Hi Fa Ro Jas. Please have a look at https://forum.ns.nl/abonnementen-2/how-to-cancel-your-subscription-from-abroad-17024. If you still have any questions, please ask them in that topic. Thank you!
Reputatie 7
Badge +4
Toen zich een paar nieuwelingen aandienden, vroeg ik me af wie nu weer weg zouden gaan. Jammer dat jij het bent. Niet leuk, maar het is niet anders. Ik heb je in ieder geval erg gewaardeerd. Nauwkeurig, enpathisch en met de goede toon. Dank voor alles en ik wens je alle goeds bij de nieuwe stap die je maakt!

Ik wens je alles wat goed is en gelukkig maakt!

Tom
Reputatie 7
Badge +4
Toen zich een paar nieuwelingen aandienden, vroeg ik me af wie nu weer weg zouden gaan. Jammer dat jij het bent. Niet leuk, maar het is niet anders. Ik heb je in ieder geval erg gewaardeerd. Nauwkeurig, empathisch en met de goede toon. Dank voor heel veel, en ik wens je alle goeds bij de nieuwe stap die je maakt!

Ik wens je alles wat goed is en gelukkig maakt!

Tom
Ik ben nieuw, maar heb ook een vraag... Ik heb al jaaaaaren een kortingskaart die ingaat om 09.00 uur 's ochtends. Nou wil ik nog wel eens een trein nemen om 09:01 (kortingskaart geldig), maar dat betekent meestal dat ik al een paar minuten eerder incheck (08:57 dus kortingskaart niet geldig). Hoe wordt dit opgelost? Voor mij is dit extra belangrijk omdat ik sinds een jaar 'seniora' ben en dus leuke keuzedagen heb....

Je mag vanaf 08:55 (legaal) inchecken.

Wel even goed op de tijd op het display van het incheckpaaltje of het poortje letten. Want t/m 08:54:59 betaal je echt nog het volle pond.En vanaf 08:55:00 reis je met korting c.q. keuzedag.

Dus als jij om 08:57 incheckt dan mag je gewoon met korting met die trein van 09:01 mee. Je mag immers vanaf 09:00 met korting reizen op een voordeelurenkaart?

Hoi Guus, en van harte welkom! Leuk dat je je hebt aangemeld.

Reageer