beantwoord

Foute programmering mobiele incheck zuil



Toon eerste bericht

441 reacties

Ik heb helaas nog geen nieuwe update. Wel heb ik er nogmaals een bericht achter aangestuurd. Later deze week ben ik nog weer aanwezig voor andere werkzaamheden en hoop ik jullie nog van een nieuwe update te kunnen voorzien. 

Al 21 dagen geen update.

 

 

Goed dat je dit aangeeft. Ik heb Sanne om een update gevraagd en ze heeft aangegeven daar dit weekend tijd voor te hebben. 

Ik snap de teleurstelling, vanuit een ieder. Ook vanuit jouw vraag Henk_NS! Ik heb deze uitstaan bij de correcte afdeling, maar ook voor hen is dit een lastige kwestie. Er wordt echt naar gekeken en zodra ik een echte update heb, dan deel ik deze ook. Ik ga dit niet loslaten, tot ik een antwoord voor jullie heb. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat we wel een onderscheid moeten maken tussen de OV-chipkaart zelf en de administratie bij NS. 

Met de OV-chipkaart zelf is eigenlijk niets aan de hand. Het ding werkt tenzij die fysiek stuk is.

Over de administratie van NS daarentegen kunnen we hele folianten volschrijven.

Alle OV Chip-techniek is over de schutting geflikkerd op het bordje van TLS (met overigens NS als grootste aandeelhouder) 

Ik ben toch vaak langs de afdeling “paaltjes en poortjes” gelopen, destijds gehuisvest op de 16e verdieping, waar men zo’n roze overstap-banner aan het plafond had gehangen in de gang. Dat pand had een NS-logo naast de voordeur.

 

Men flikkert het vooral graag over de Amersfoortse schutting als het zo uitkomt.

Ik zal in ieder geval de laatste zijn om een van jullie hier persoonlijk op aan te kijken Erryt, je kent me hopelijk langer dan vandaag, maar krijg wel de kriebels van de antwoorden die vanuit de organisatie komen. Ben erg benieuwd naar inhoudelijke onderbouwing. 

Dat waardeer ik, Henk. Het is voor ons ook erg lastig. Je kan de verandering binnen de community al goed inzien. Waar we in onze beginjaren (heb ik helaas net niet meegemaakt) een topic tot ons kregen waarin een probleem werd vermeld keken wij naar het e-mailadres van de gebruiker en zochten deze op in ons systeem, vervolgens losten wij het probleem op en gaven wij een terugkoppeling. Nu dienen wij eerst een hele hand vol gegevens op te vragen voordat wij hier mogen inkijken. Het is natuurlijk een voorbeeld die niet aansluit op dit topic, maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is dat er erg veel is veranderd met betrekking tot de privacy wetgeving de afgelopen jaren.

Ik heb nog een extra update. Ik heb net persoonlijk een medewerker binnen NS gesproken die bezig gaat met het uitzoeken van dit probleem. Hij gaat kijken of er misschien voor in de toekomst een oplossing gevonden kan worden dat dit kan worden doorgezet. Daarnaast gaat hij specifiek met deze check in en uit aan de slag om te kijken of hier al een oplossing in te vinden is. Hij zal mij zo spoedig mogelijk proberen te voorzien van een update en vanuit deze update ga ik dan weer voor jullie aan de slag. Maar er is zeker een balletje aan het rollen gebracht. 

Badge +3

De tijd zou dan ook wat groter mogen, i.p.v. rechtsboven in een hoekje… want dat gaat ook nog wel eens mis (bij overstappen, al scheelt het soms maar seconden).

Sorry voor mijn lange afwezigheid. Ik ben zelf recentelijk begonnen met een nieuwe stage waardoor ik wat minder voor NS aanwezig ben. Hierdoor heeft deze update even op zich laten wachten. Een update kan ik het helaas ook niet noemen, want ik heb geen nieuwe update ontvangen. Ik heb er nogmaals een bericht achteraan gestuurd. Hopelijk weet ik jullie komende week wel van een update te voorzien!  Daarnaast wil ik wel aangeven, Pingpong, dat reizigers zeker wel hun geld terug krijgen. Wij kunnen het echter niet actief communiceren zoals ik reeds heb aangegeven. Mochten zij hier zelf een bericht over sturen, dan krijgen ze het gewoon volledig van ons vergoed! 

Reputatie 7
Badge +3

Iets ouds kan voor een ander nieuw zijn.

Reputatie 7

Zou het een coproductie zijn met de afdeling die het “reserveren” van fietsplaatsen van de afgelopen zomer evalueert? :wink:  

 
 
×
 
 
 

@iMark: Misschien ook wel een coproductie met de afdeling die destijds ging over het sturen van een maandelijkse factuur?? (ov-fiets e.d.)

@marv87 Daar heb je helemaal gelijk in, mijn excuses. De update komt er echt wel en ik snap dat het vervelend is dat ik een belofte doe en deze niet na kom. Dit heeft te maken met het feit dat op dit moment verschillende afdelingen aan het samenwerken zijn om een correcte woordvoering hiervoor neer te leggen en ook aan het kijken zijn hoe dit voor in de toekomst kan worden opgelost. 

Reputatie 7
Badge +3

Ironiedetector mag aan.

Wat ik er zo lastig aan vind, is dat we juist in Nederland de Wbp hadden die al vrij degelijk in elkaar stak. Maar toen kwam toverwoord GDPR en ineens is het de smoes voor alles. Daarom juist ben ik benieuwd naar de inhoudelijke analyse. 
 

De veranderingen binnen klantenservice vind ik ook het nodige van, maar zal het maar niet delen hier publiekelijk. Steek jij de frituur aan, neem ik een kist bier mee? 😏 

Ik ben weer terug van een aantal dagen vrij, maar helaas nog zonder update! Ik ben er wel voor jullie achteraan gegaan en hoop volgende week de update wel te hebben! 

Reputatie 3

Ik verwacht een reactie met excuses van @Erryt NS. Ook voor moderators gelden de huisregels.

 
 
×
 
 
 

Hij had dienst op het moment dat BrunoEst zijn opmerking inzake het Privacystatement plaatste => geen enkele reactie van Erryt, die kwam pas na een paar uur van Sanne. Dus mijn verwachtingen wat betreft excuses zijn niet hoog gespannen.

Ik heb inmiddels een doorgang gevonden en ben in gesprek met een collega over deze case. Ik hoop jullie volgende week van een update te kunnen voorzien! 

@Sanne NS  Ik kan me voorstellen dat jij niet altijd aanwezig bent, maar ik neem aan dat er meer mensen werken bij de NS klantenservice en dat jullie een onderwerp als het belangrijk is ook delen met elkaar. Beetje zonde dat dit heel lang duurt en 1 van de redenen is dat jij maar beperkt aanwezig bent hiervoor.

Verder snap ik uit je bericht niet helemaal wat het ‘enige’  is waar je op wacht. Ik krijg het beeld dat je nog steeds geen antwoord hebt van de afdelingen op de initiele vraag waarom jullie niet proactief de reizigers kunnen compenseren. Maar dat is toch dezelfde vraag die 16 maanden geleden al gesteld is?

 

Reputatie 3

Je hoeft dan natuurlijk nog niet onmiddellijk je excuses aan te bieden. Maar een reactie in de trend van ik ga dit uitzoeken en kom hier snel op terug had wel op zijn plaats geweest. 

@marv87 Dat is een deel van de vraag die wij inderdaad nog aan het beantwoorden zijn. Voor een deel heb ik daar maanden geleden al een antwoord op gegeven, maar we zijn nog bezig waarom het niet automatisch wordt overgezet naar mensen met een anonieme kaart en ook de mensen met een abonnement. Maar ook ligt het vraagstuk nog waarom er geen communicatie over volgt. Deze 3 punten worden nu onderzocht door de afdeling die gaan over de incheckpalen en het systeem hierachter in combinatie met onze privacy afdeling, woordvoering en een stukje ook samen met OV-chipkaart.

De reden dat ik de communicatie doe in dit topic en ook met de afdelingen is dat het een topic is dat op mijn naam staat. Ik ben elke week aanwezig, maar wil jullie geen loze updates geven elke week. Als ik er niet ben, dan zet ik het zeker wel over naar een collega. Dit is vorig jaar niet gebeurd, omdat ik zeer plotseling ben uitgevallen met ziekte. Ik ben daarin ook echt niet in staat geweest om te werken of zelfs maar met werk bezig te zijn. Daardoor heeft het een tijdje stilgelegen.  

Onderschat niet hoeveel vergaderen er vooraf gaat aan een request for change. Een regel toevoegen met de naam van het ingestelde station in het idle-screen zat ik idd ook al op te broeden bij het lezen. 
 

Dat een fout als deze voor komt in het proces lijkt me uiteindelijk onoverkomelijk. Mijn grootste ergernis is de passieve houding daarna wat betreft het oplossen van zo’n fout. Het initiatief moet dan ineens bij de klant liggen. 

De laatste alinea ben ik het geheel mee eens. NS maakt de fout. Het was ook al bekend bij NS en alleen omdat dan iemand het op dit forum plaatst wordt er uiteindelijk na aandringen iets mee gedaan. 

Ik ben er inderdaad nog mee bezig, maar ben het aan het escaleren met onze coördinatie voor het forum, omdat het volledig is klem gelopen. De desbetreffende afdeling die hierover gaat kan mij niet verder helpen namelijk en ik merk dat ik klem ben gelopen in het uitzoeken. Dus ik hoop dat zij mij weer op het goede spoor kan zetten voor het laatste stukje van het antwoord en ik het definitief met jullie kan afsluiten. 

Badge +3

Er is e.e.a. mis gegaan met transacties van 27 en 28 november, dus dat zal daar wel mee te maken hebben.

Bij Flex wordt een gemiste uitcheck ‘hersteld’ op basis van je reisgedrag. Blijkbaar reis je dus regelmatig naar Amsterdam Centraal?

Via de Klantenservice kan je dat wel laten corrigeren naar Blaak, want als je het zo laat staan komt die rit gewoon op je factuur. Heb je Weekend Vrij of een ander vrij reizen abonnement (dus geen bijkomende kosten), dan natuurlijk lekker zo laten.

De ‘dubbele reizen’ zullen automatisch gecorrigeerd worden.

Reputatie 7

NS heeft in dit topic alle geloofwaardigheid wat mij betreft al lang verspeeld. De 2 reacties van ene Pingpong aan het begin van dit topic zijn dus exact wat er zo'n beetje met dit topic gebeurd is.

Treffend is ook dat NS nu gaat uitzoeken waarom er destijds niets gecommuniceerd is.

Reputatie 7
Badge

Ik wet niet of ik hierom moet lachen of huilen. 

Reageer