Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

geen mogelijkheid veilig te passeren 

Blijf altijd 4 treden van elkaar verwijderd op de roltrap, en 5 tegels op het perron zo is het veiligheidsadvies.

Ik begrijp dat iedereen denkt dat corrona op vakantie is maar verwacht op zijn minst dat het ns personeel het goede voorbeeld geeft vandaag op de rol trap drie ns medewerkers gezellig keuvelen naast elkaar geen mogelijkheid veilig te passeren 


Je maakt een probleem van NS collega;s die te dicht op elkaar staan op de roltrap maar wil ze zelf nog wel passeren op de roltrap.  Volgens mij hou je dan ook geen 1,5 mtr. afstand.

En misschien waren de collega’s wel uit 1 huishouden. :stuck_out_tongue_winking_eye::rofl:

Reputatie 2

Ik begrijp dat iedereen denkt dat corrona op vakantie is maar verwacht op zijn minst dat het ns personeel het goede voorbeeld geeft vandaag op de rol trap drie ns medewerkers gezellig keuvelen naast elkaar geen mogelijkheid veilig te passeren 

Belachelijk systeem dit

Goedemorgen MariskaS91. Welkom bij de NS Community.

Er zijn geen voorwaarden waaraan een reis moet voldoen om noodzakelijk te zijn. Dat is aan jezelf. Daarnaast zijn we bezig met een proef waarbij je je reis vooraf registreert. De proef is kort geleden een tweede fase ingegaan en we hopen dit snel beschikbaar te kunnen maken voor iedereen.

Weet iemand of de NS bezig is met een oplossing bedenken voor mensen die geen auto hebben en zijn aangewezen op het ov om familie/vrienden te bezoeken? Ik begrijp dat dat geen noodzakelijke reis is, en daarom reis ik nu niet met het ov, maar alleen maar zeggen “het mag niet” lijkt me wat kort door de bocht. Misschien plaatsreserveringen gaan instellen voor de weekenden? Ik reserveer met alle liefde een plekje in de trein als dat betekent dat ik weer op pad kan. 

Welkom bij de Community, ThonivdH.

Ik heb je bericht iets aangepast. Dit is een openbaar forum en voor iedereen toegankelijk. Wat betreft je niet gebruikte Keuzedagen en het doorgeven van je verhuizing kan je contact opnemen met onze Klantenservice. Hopelijk kunnen jullie snel weer naar jullie (klein)kinderen :smile: .

Ik vind het vreemd dat de regeling voor de keuzedagen die verlengd worden tot 31 december pas ingaan voor de kaarten die na 15 mei worden verstuurd door de NS. Mijn man en ik hebben vanwege de corona geen gebruik kunnen maken van de mogelijkheid om de verjaardagen van onze kleinkinderen te bezoeken (kaartjes maart en april) en nu juni en juli ziet het er ook niet naar uit dat we kunnen reizen, mede door de oproep van NS: reis alleen als dat noodzakelijk is…..Dus hoor ik graag dat de niet gebruikte kaartjes verlengd worden tot eind december.

Verder wil ik doorgeven dat wij verhuisd zijn 

 

Bericht aangepast door moderator 

Reputatie 7

Dank voor uw snelle antwoord. 

Maar waarom is het dan zo dat ik wel met het gezin in het vliegtuig naar Barcelona kan en niet voor een dagje uit naar Amsterdam, of naar het vliegveld, waarbij bovendien die reis ruim duurder is dan de vlucht naar Barcelona? Is het dan geen optie voor de NS om te investeren in binnenlandse vluchten per vliegtuig als dat goedkoper en veiliger is dan de trein?

 

Luchtvaartmaatschappijen worden oneigenlijk gesubsidieerd. Brandstof is bijv. vele malen goedkope dan benzine. Zie wat een vleigticket eigenlijk zou moeten kosten bijvoorbeeld deze pagina.

 

https://www.businessinsider.nl/vliegticket-prijs-btw-accijns/

 

@DJG

De toekomst van de luchtvaartsector ziet er, mede gezien de milieukosten, niet zo rooskleurig uit en ik zou niet weten waarom een volgepakt vliegtuig op dit moment veiliger zou zijn dan de trein.

 

@Pingpong 

En wat zou een treinkaartje eigenlijk moeten kosten ?

De vliegreiziger wordt “gesubsidieerd” maar de treinreiziger wordt dat in harde Euro’s nog veel meer.

Voor een retourtje Den Bosch-Amsterdam CS 2e klas vol tarief wordt € 33,20 gerekend maar dat zou mogelijk  € 66,40 moeten zijn (en met de huidige capaciteitsbeperking grofweg minstens € 166,00, dit terzijde).

Dit komt omdat de hoge kosten van de rails en wissels grotendeels niet in rekening worden gebracht bij de treinreiziger.

 

 

Hallo NS,

Ik heb een vraag over de fietsenstallingen. In bovenstaand bericht staat dat deze weer allemaal open zijn. Nu heb ik een fiets staan in een van deze stallingen sinds het begin van de crisis, maar heb ik verder geen noodzaak om met de trein daar naartoe te reizen. Kan ik mijn fiets hier voorlopig nog laten staan, of wordt er weer gehandhaafd (en worden fietsen na bepaalde tijd verwijderd)?

 

Op dit moment wordt er nog niet gehandhaafd. Wanneer dit wel gaat gebeuren is (nog) niet bekend.

Reputatie 7
Badge +1

Dank voor uw snelle antwoord. 

Maar waarom is het dan zo dat ik wel met het gezin in het vliegtuig naar Barcelona kan en niet voor een dagje uit naar Amsterdam, of naar het vliegveld, waarbij bovendien die reis ruim duurder is dan de vlucht naar Barcelona? Is het dan geen optie voor de NS om te investeren in binnenlandse vluchten per vliegtuig als dat goedkoper en veiliger is dan de trein?

NOS op 3 heeft al een filmpje gemaakt over dit onderwerp wellicht is het, het waard om die te bekijken: 

 

Hallo NS,

Ik heb een vraag over de fietsenstallingen. In bovenstaand bericht staat dat deze weer allemaal open zijn. Nu heb ik een fiets staan in een van deze stallingen sinds het begin van de crisis, maar heb ik verder geen noodzaak om met de trein daar naartoe te reizen. Kan ik mijn fiets hier voorlopig nog laten staan, of wordt er weer gehandhaafd (en worden fietsen na bepaalde tijd verwijderd)?

Dank voor uw snelle antwoord. 

Maar waarom is het dan zo dat ik wel met het gezin in het vliegtuig naar Barcelona kan en niet voor een dagje uit naar Amsterdam, of naar het vliegveld, waarbij bovendien die reis ruim duurder is dan de vlucht naar Barcelona? Is het dan geen optie voor de NS om te investeren in binnenlandse vluchten per vliegtuig als dat goedkoper en veiliger is dan de trein?

 

Luchtvaartmaatschappijen worden oneigenlijk gesubsidieerd. Brandstof is bijv. vele malen goedkope dan benzine. Zie wat een vleigticket eigenlijk zou moeten kosten bijvoorbeeld deze pagina.

 

https://www.businessinsider.nl/vliegticket-prijs-btw-accijns/

Reputatie 6

Dank voor uw snelle antwoord. 

Maar waarom is het dan zo dat ik wel met het gezin in het vliegtuig naar Barcelona kan en niet voor een dagje uit naar Amsterdam, of naar het vliegveld, waarbij bovendien die reis ruim duurder is dan de vlucht naar Barcelona? Is het dan geen optie voor de NS om te investeren in binnenlandse vluchten per vliegtuig als dat goedkoper en veiliger is dan de trein?

 

Ik zou deze vraag stellen aan de regering als ik u was..zij bepalen de regels.

Dank voor uw snelle antwoord. 

Maar waarom is het dan zo dat ik wel met het gezin in het vliegtuig naar Barcelona kan en niet voor een dagje uit naar Amsterdam, of naar het vliegveld, waarbij bovendien die reis ruim duurder is dan de vlucht naar Barcelona? Is het dan geen optie voor de NS om te investeren in binnenlandse vluchten per vliegtuig als dat goedkoper en veiliger is dan de trein?

 

Reputatie 7
Badge +3

Vervallen deze week ook de coronamaatregelen in de treinen (zoals alleen reizen als het nodig is, niet naast elkaar en niet aan het gangpad zitten) nu iedereen wel weer in een vol vliegtuig naast elkaar mag zitten?

En worden de NS-tarieven ook 20% lager om mensen weer in de trein te krijgen zoals ook de luchtvaart doet de komende maanden en waarvoor ze de noodsteun van de overheid inzetten?

Als de NS dat niet net als de luchtvaart doet of kan doen, komt er dan een lobby naar de politiek om net als de luchtvaart meer noodsteun te krijgen zodat de reiziger in het OV niet gedupeerd wordt?


Nee. En hou er rekening mee dat de huidige maatregelen tot september gaan duren

Nee. Alle acties zijn juist stop gezet, om te zorgen dat de treinen niet te vol worden.

Nee. Niet dat ik weet.

Vervallen deze week ook de coronamaatregelen in de treinen (zoals alleen reizen als het nodig is, niet naast elkaar en niet aan het gangpad zitten) nu iedereen wel weer in een vol vliegtuig naast elkaar mag zitten?

En worden de NS-tarieven ook 20% lager om mensen weer in de trein te krijgen zoals ook de luchtvaart doet de komende maanden en waarvoor ze de noodsteun van de overheid inzetten?

Als de NS dat niet net als de luchtvaart doet of kan doen, komt er dan een lobby naar de politiek om net als de luchtvaart meer noodsteun te krijgen zodat de reiziger in het OV niet gedupeerd wordt?

Reputatie 7
Badge +3

ik wil graag een voucher aanvragen voor de gemiste vrije reisdag in mei 2020 mijn kaartnummer is ****

mvrgr,

****


Goedendag, u meldt persoonlijke gegevens op een openbare community. U kunt deze verwijderen door binnen een uur op de 3 puntjes rechtsonder in te klikken.

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen u niet helpen aan een voucher. Hiervoor kunt u telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

ik wil graag een voucher aanvragen voor de gemiste vrije reisdag in mei 2020 mijn kaartnummer is ****

mvrgr,

****

Ik denk dat dat reuze mee gaat vallen. De mondkapjes gaan veel reizigers tegenhouden. Maar dan moet er wel streng (en zonder waarschuwing)  worden gecontroleerd.

 

Dat controleren gaat niet gebeuren. En dan nog dit is jouw mening en mijn mening is anders. Zoals ik ook al eerder schreef, dit gaat echt niet veranderen tot 1 september. Dis je kan nu nog 3 maanden dit soort berichten posten of je kan je erbij neerleggen.

 

Ik denk dat reizigers het simpelweg over een paar weken niet meer gaan accepteren. Maatregelen gaan averechts werken. Geen contole zal leiden tot verslapping en zwartrijden.

Je kan als overheid en vervoerders je kop in het zand steken. Maar dat is dom.

Geen controle zorgde al voor de coronacrisis voor zwartrijden dus daar is niets in gewijzigd. Poortjes houden echt geen zwartrijders tegen. Controle wel. Er zijn op dit forum heel veel topics over de weinige controle bij NS. Er zijn wat positieve uitzonderingen maar een oud spreekwoord leert dat één zwaluw nog geen zomer maakt.  

Reputatie 4

Ik denk dat dat reuze mee gaat vallen. De mondkapjes gaan veel reizigers tegenhouden. Maar dan moet er wel streng (en zonder waarschuwing)  worden gecontroleerd.

 

Dat controleren gaat niet gebeuren. En dan nog dit is jouw mening en mijn mening is anders. Zoals ik ook al eerder schreef, dit gaat echt niet veranderen tot 1 september. Dis je kan nu nog 3 maanden dit soort berichten posten of je kan je erbij neerleggen.

 

Ik denk dat reizigers het simpelweg over een paar weken niet meer gaan accepteren. Maatregelen gaan averechts werken. Geen contole zal leiden tot verslapping en zwartrijden.

Je kan als overheid en vervoerders je kop in het zand steken. Maar dat is dom.

Ik denk dat dat reuze mee gaat vallen. De mondkapjes gaan veel reizigers tegenhouden. Maar dan moet er wel streng (en zonder waarschuwing)  worden gecontroleerd.

 

Dat controleren gaat niet gebeuren. En dan nog dit is jouw mening en mijn mening is anders. Zoals ik ook al eerder schreef, dit gaat echt niet veranderen tot 1 september. Dis je kan nu nog 3 maanden dit soort berichten posten of je kan je erbij neerleggen.

Reputatie 4

Nu men denkt dat men weet onbeperkt mag gaan reizen omdat de dienstregeling weer normaal wordt, willen ook de gezinnetjes weer op pad.

Is het een idee om na stopzetten van samenreiskorting en geen fietsen meer mee, kids vrij voorlopig stop te zetten? Railrunners zouden nog wel kunnen voor de kinderen die echt met de trein moeten.

Is het geen idee om de Samenreiskorting en fietsen weet toe te laten...

Ja het is een idee, maar wel een slecht idee. Gaat zeker bij goed weer leiden tot overvolle treinen met veel te veel fietsen en veel te weinig plekken. Het is hopelijk maar 1 jaar dat we dit soort problemen hebben, ieder land heeft zijn eigen aanpak en bij ons is het helaas geen fietsen in de trein. 

 

Ik denk dat dat reuze mee gaat vallen. De mondkapjes gaan veel reizigers tegenhouden. Maar dan moet er wel streng (en zonder waarschuwing)  worden gecontroleerd.

 

Reputatie 7
Badge +3

@huibf Ik vind het een beetje dubbel, als er nog steeds opgeroepen wordt om zoveel thuis te werken er anderen roepen om maatregelen die er voor moeten zorgen dat het OV niet te druk wordt terug te draaien.

Dat voelt zo oneerlijk voor de mensen die al maanden noodgedwongen thuis zitten.

Fietsen kun je in de buurt doen, fietspomp mee, plakspullen mee of een busje lekweg.

Samenreizen kan, maar ieder met eigen abonnement voor de korting.

 

 

Nu men denkt dat men weet onbeperkt mag gaan reizen omdat de dienstregeling weer normaal wordt, willen ook de gezinnetjes weer op pad.

Is het een idee om na stopzetten van samenreiskorting en geen fietsen meer mee, kids vrij voorlopig stop te zetten? Railrunners zouden nog wel kunnen voor de kinderen die echt met de trein moeten.

Is het geen idee om de Samenreiskorting en fietsen weet toe te laten...

Ja het is een idee, maar wel een slecht idee. Gaat zeker bij goed weer leiden tot overvolle treinen met veel te veel fietsen en veel te weinig plekken. Het is hopelijk maar 1 jaar dat we dit soort problemen hebben, ieder land heeft zijn eigen aanpak en bij ons is het helaas geen fietsen in de trein. 

Reageer