Reactie NS op Corona (Covid-19) virus | NS Community
Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Reputatie 6

ik kan het niet vinden?

Het is een pilot dus nog niet beschikbaar. Registreren op reserveren is niet nodig.

ik kan het niet vinden?

registreren? hoe dan?  en als ik de trein mis? kan ik dan 1 later nemen maar ik moet wel zop snel mogelijk die reis maken. (anders ging ik niet )

Goedemorgen,

Hierbij wil ik even informeren naar het huidige beleid op fietsstalling Amsterdam Amstel.

Ik heb een jaarabonnement voor deze stalling, maar omdat enkele maanden geleden de jaarstickers op waren, heb ik een sticker gekregen die t/m april geldig was. 

Vanwege het weer openen van de stalling is mijn vraag hoelang ik heb om mijn fiets te voorzien van een nieuwe sticker. Is de kans groot dat de fiets snel verwijdert zal worden? 

Ik ben momenteel in Gelderland en voorlopig niet in staat weer naar Amsterdam te reizen.

Vriendelijk bedankt.

Abonnementen bij stallingen zijn steeds verlengt tijdens de crisis. Het beleid is vooral coulant zijn en begrijpen dat reizigers op dit moment hun fiets niet ophalen. Hoe dit concreet per station zit, qua ruimte en weghalen, wordt per station bekeken maar daarbij geldt steeds dat we zo coulant mogelijk willen zijn. Ik verwacht dan ook dat je voorlopig de tijd hebt en je fiets kunt laten staan. 

 

Hoi allen,

 

Heeft iemand enig idee waarom het alleen mogelijk is om tot 15 minuten voor vertrek je treinreis te registreren? 

Ik ben uitgenodigd voor de pilot en neem hier onderhand ook deel aan. Ik werk in de zorg en regelmatig ga ik eerder/later weg dan gepland. Dit ontdek ik pas op het moment zelf (vb: rustig op werk, overwerk door bijvoorbeeld escalatie), waarna het registeren van een nieuwe reis vaak niet meer mogelijk is (omdat de eerste trein die ik dan pak binnen 15 min vertrekt). 

Zo zorgt de pilot bij mij voor ergernis, maar heeft NS ook weinig aan mijn deelname. 

Iemand enig idee of hierin iets te veranderen valt? 

Groeten,

Jeroen

Er moet ergens een grens gelegd worden, Jeroen. Ik denk dat de 15 minuten als grens is genomen. Ik snap dat je hierdoor soms reizen mist. Ik denk dat het belangrijk is om dit na afloop van de pilot goed aan te geven. Als registreren niet lukt kun je altijd onze Klantenservice benaderen zodat de reis alsnog geregistreerd wordt. 

Hoi allen,

 

Heeft iemand enig idee waarom het alleen mogelijk is om tot 15 minuten voor vertrek je treinreis te registreren? 

Ik ben uitgenodigd voor de pilot en neem hier onderhand ook deel aan. Ik werk in de zorg en regelmatig ga ik eerder/later weg dan gepland. Dit ontdek ik pas op het moment zelf (vb: rustig op werk, overwerk door bijvoorbeeld escalatie), waarna het registeren van een nieuwe reis vaak niet meer mogelijk is (omdat de eerste trein die ik dan pak binnen 15 min vertrekt). 

Zo zorgt de pilot bij mij voor ergernis, maar heeft NS ook weinig aan mijn deelname. 

Iemand enig idee of hierin iets te veranderen valt? 

Groeten,

Jeroen

Goedemorgen,

Hierbij wil ik even informeren naar het huidige beleid op fietsstalling Amsterdam Amstel.

Ik heb een jaarabonnement voor deze stalling, maar omdat enkele maanden geleden de jaarstickers op waren, heb ik een sticker gekregen die t/m april geldig was. 

Vanwege het weer openen van de stalling is mijn vraag hoelang ik heb om mijn fiets te voorzien van een nieuwe sticker. Is de kans groot dat de fiets snel verwijdert zal worden? 

Ik ben momenteel in Gelderland en voorlopig niet in staat weer naar Amsterdam te reizen.

Vriendelijk bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Lin,

Vouwfietsen mogen gewoon gratis mee, mits opgevouwen.

Hallo,

Ik weet dat de NS ivm COVID-19 niet langer fietsen toestaat in de trein, maar geld hetzelfde voor opgevouwen vouwfietsen?

Groeten,

Lin

Hallo Lymi02, welkom op de NS Community. 

 

Ik zie dat mrfreeze je vraag al heeft beantwoord. Het verzoek is om alleen te reizen als het noodzakelijk is, maar je reden van reizen wordt niet gecontroleerd. Als het kan zou ik niet tijdens de spits gaan reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Ja hoor, dat kan. Het is voor niemand verboden om met de trein te reizen. Het advies is om alleen voor noodzakelijke reizen het OV te gebruiken, maar een boete zul je niet krijgen.

Mijn moeder en zusje gaan in de vakantie 4 weken naar assen maar ik ga maar een paar dagen heen. Ik kan nog geen auto rijden maar ik moet toch terug naar heerhugowaard. Mijn vraag is dus of ik gewoon terug kan reizen met de trein, uiteraard met mondkapje op, zonder problemen te krijgen want ik zit niet bepaald te wachten op een boete??

Reputatie 7
Badge +3

Graag bij vastgezet bericht onder Keuzedagen aangeven dat vouchers pas na verlopen van de keuzedag aangevraagd kunnen worden. Wanneer de voucher een paar dagen voor het verlopen aangevraagd wordt, krijgt men het verzoek om wederom contact op te nemen na het verlopen.

Dat is niet wat de klantenservice zegt (vanaf een week voor het verlopen kan je een code krijgen), of is dat inmiddels veranderd?


er werd gezegd dat het een paar dagen geleden was veranderd. Maar een maand geleden was het precies hetzelfde. De website zegt na verlopen, de community zegt vanaf een week voor verlopen. Het hangt van de klantenservicemedewerker af welke termijn gehanteerd wordt. Maar na een paar dagen opnieuw contact op te moeten nemen is geen goede service. Zeker niet als mensen lang hebben moeten wachten op reactie. Zo zorg je alleen maar voor nog langere wachttijden bij de klantenservice nog meer irritaties.

Badge +3

Dan inderdaad gewoon na het verlopen contact opnemen, zit je altijd goed.

Graag bij vastgezet bericht onder Keuzedagen aangeven dat vouchers pas na verlopen van de keuzedag aangevraagd kunnen worden. Wanneer de voucher een paar dagen voor het verlopen aangevraagd wordt, krijgt men het verzoek om wederom contact op te nemen na het verlopen.

Dat is niet wat de klantenservice zegt (vanaf een week voor het verlopen kan je een code krijgen), of is dat inmiddels veranderd?

Er is helaas wat onduidelijkheid in. Voor zover wij (Moderators dan) oorspronkelijk hebben begrepen is het de bedoeling dat er enige speling is en dat de couponcodes ook verstrekt mogen worden als de Keuzedagen over enkele dagen verlopen. Hierin is echter intern nogal wat onduidelijkheid, waarbij er ook geregeld echt gehanteerd wordt dat de Keuzedagen werkelijk verlopen moeten zijn. Uiteraard proberen we om hier één lijn in te trekken en meer duidelijkheid te krijgen, maar feit is dat een garantie niet het geval is op dit moment. Vandaar de aanpassing.

Badge +3

Graag bij vastgezet bericht onder Keuzedagen aangeven dat vouchers pas na verlopen van de keuzedag aangevraagd kunnen worden. Wanneer de voucher een paar dagen voor het verlopen aangevraagd wordt, krijgt men het verzoek om wederom contact op te nemen na het verlopen.

Dat is niet wat de klantenservice zegt (vanaf een week voor het verlopen kan je een code krijgen), of is dat inmiddels veranderd?

Reputatie 7
Badge +3

Graag bij vastgezet bericht onder Keuzedagen aangeven dat vouchers pas na verlopen van de keuzedag aangevraagd kunnen worden. Wanneer de voucher een paar dagen voor het verlopen aangevraagd wordt, krijgt men het verzoek om wederom contact op te nemen na het verlopen.

Reputatie 6

Volgens het NOS artikel op https://nos.nl/l/2333848 moeten reizigers van NS vanaf 1 juni indien er geen stoel met een groene sticker beschikbaar is een volgende trein nemen. Hoe moet dit in de praktijk gaan werken? Is er opeens overal nauwkeurige drukte-indicatie beschikbaar? Worden de halteertijden enorm verlengd? Voor ik de hele trein door zou hebben kunnen lopen om te kijken of er nog ergens een stoel met een groene sticker beschikbaar is, zou een trein normaal al lang rijden en dit lijkt me vanaf buiten niet goed te zien. Daarbij bestaat 

Ik ben bang dat we hier simpelweg nog geen reactie op hebben, Olav93. Er zijn wel al tests uitgevoerd met de stickers, waaruit is gebleken dat zo’n 95% van de reizigers de groene stickers opvolgden. Na 1 juni zal het waarschijnlijk drukker worden in de trein, dus hoe het er dan precies uit zal gaan zien is simpelweg nog onbekend. Ook is er nog geen besluit genomen over hoe dit eventueel gehandhaaft zou moeten worden.

Laten we hopen dat het gezonde verstand zal overheersen en niet de Corona hysterie. Ik vind de sticker methode als richtlijn prima, zolang er voldoende plaatsen beschikbaar zijn. Zo kunnen de mensen zo verspreid mogelijk zitten. Dit zal in de meeste gevallen wel goed gaan, verwacht ik. Het wordt een ander verhaal als mensen niet meer mee kunnen. En in mijn optiek moet dat altijd kunnen, zolang er zitplaatsen zijn. Dan creëer je de minste chaos, ergernis en agressie. Juist dat zal zorgen voor een grotere verspreidingskans. Je kunt mensen er wel op aanspreken die op een niet gestikkerde-stoel gaan zitten als er voldoende beschikbare stikker-stoelen zijn. En zo niet, dan moet je  dit gewoon accepteren. Dat is het risico van het reizen met het OV, hoe hoog of laag je dat risico ook inschat. Maar de maatregelen worden nu zo drastisch toegepast, het hele OV wordt kapot gemaakt. Ik heb bijv. bij mij in de stad hele bussen haltes voorbij zien rijden met  6-7 reizigers aan boord, mededeling op de bus: sorry, bus is vol. Ik zal waarschijnlijk de enige op dit forum zijn, maar ik zeg het toch: ik vind dat waanzin. Kijk in de landen om je heen en noem me één land die dit ook doet. 

ik vind het ronduit schandalig dat de fiets niet meer in de trein kan vanwege corona maatregelen. U kunt het nu wel vasthouden als een extra zitplaats, dat kan er trouwens maar 1 zijn ivm 1 ½ samenleving. Trouwens je zit dan wel met je snuffert tegen het toilet aan, dat weet u toch wel? nb Mensen zijn ook afhankelijk van een fiets, dus ook fiets in de trein. U jaagt alle klanten weg met al deze flauwekul. Waar is uw gezond verstand gebleven? U kunt u nou wel verschuilen door de overheid opgelegde regels, maar u doet nog gekker dan het allemaal al is. We moeten toch mondkapjes dagen? En waarom geen fiets meer U klaagt dat de NS zwaar krimpt, tja vindt u het gek met die bespottelijke regels van de NS? En denk erom: klanten die weggaan, komen meestal ook net meer terug. Ik heb nog keuze dagen staan, destijds betaald en ook samen reis korting is van de baan. Lekker bezig!!!

 

Ik kan me voorstellen dat je je fiets graag mee wilt nemen de trein in, als je hiervan afhankelijk bent. Fietsen staan vaak bij in- en uitgangen, en ja, ze nemen ook ruimte in. Jammer om te lezen dat je geen begrip hebt voor deze tijdelijke maatregel. Als je wilt, kan ik jouw feedback hierover intern doorgeven. 

 

Wat betreft jouw Keuzedagen, als deze in de Corona periode zijn vervallen, dan kan je rekenen op compensatie. Je kunt het beste contact opnemen met de Klantenservice, zodat je een voucher kunt krijgen. Uitgegeven Keuzedagen vanaf 18 mei, lopen tot eind dit jaar. 

Reputatie 3

Dat is al opgemerkt en dat dubbele bericht is verwijderd. Is per ongeluk gegaan. Maar pingpong rustig aan svp niet gelijk dat korte lontje. Zonder passagiers kan ns niet voortbestaan. Dus wees s aardiger tegen klanten. Ik reis meerdere malen per week voor t corona tijdperk. Ben goede klant. Doeslief

Voor de zekerheid, Pingpong is een user op dit forum en is geen medewerker van NS en verkondigd aldus zijn eigen mening en niet die van de NS.

Dat is al opgemerkt en dat dubbele bericht is verwijderd. Is per ongeluk gegaan. Maar pingpong rustig aan svp niet gelijk dat korte lontje. Zonder passagiers kan ns niet voortbestaan. Dus wees s aardiger tegen klanten. Ik reis meerdere malen per week voor t corona tijdperk. Ben goede klant. Doeslief

@maRRRR: U heeft zelf hier al een topic over geopend en gaat dan ook hier maar weer dezelfde klacht droppen. Dit is niet conform de huisregels van dit forum. Er mogen tot nader order geen fietsen meer mee in de trein. Deal with it en anders misschien maar het hele stuk fietsen ipv een stuk met de trein.  

ik vind het ronduit schandalig dat de fiets niet meer in de trein kan vanwege corona maatregelen. U kunt het nu wel vasthouden als een extra zitplaats, dat kan er trouwens maar 1 zijn ivm 1 ½ samenleving. Trouwens je zit dan wel met je snuffert tegen het toilet aan, dat weet u toch wel? nb Mensen zijn ook afhankelijk van een fiets, dus ook fiets in de trein. U jaagt alle klanten weg met al deze flauwekul. Waar is uw gezond verstand gebleven? U kunt u nou wel verschuilen door de overheid opgelegde regels, maar u doet nog gekker dan het allemaal al is. We moeten toch mondkapjes dagen? En waarom geen fiets meer U klaagt dat de NS zwaar krimpt, tja vindt u het gek met die bespottelijke regels van de NS? En denk erom: klanten die weggaan, komen meestal ook net meer terug. Ik heb nog keuze dagen staan, destijds betaald en ook samen reis korting is van de baan. Lekker bezig!!!

Ik zit een beetje met de term ‘noodzakelijke reis’. Mijn situatie: op 4 juni moet ik mijn bibliotheekboeken ingeleverd hebben als ik geen boete wil krijgen. Fietsen is te ver (meer dan 10 km) en ik heb geen auto. Ik wil met reizen wachten to minstens 2 juni en dan met mondkapje en buiten de spits. Kan dit gezien worden als een noodzakelijke reis of moet ik maar wachten tot een vaccin beschikbaar is (en ondertussen de boeken maar van de bib kopen)?

Waarom wachten tot na 1 juni vraag ik mij dan af. Per 1 juni wordt het alleen maar drukker in de trein. Zeker op doordeweekse dagen is het nu heel rustig in de trein (vandaag dan weer niet, want dag na hemelvaart). Indien je zelf met mondkapje wil reizen kan dat ook, maar zeker tussen 11.00 uur en 15.00 uur is het zeker niet druk in de trein en kan je ook gemakkelijk 1,5 meter afstand houden. 

Reputatie 6

In dit topic https://community.ns.nl/op-het-station-17/handhaving-fietsenstalling-na-20-mei-delft-i-v-m-corona-65202 staat dat de stallingen 25 mei weer open gaan. In de beginpost staat hier nog steeds oude informatie van maart.

Nu zie ik dusop de website bij Haarlem Carré staan dat deze vooralsnog gesloten is. Dus dat lijkt nu tegenstrijdig aan het eerdere bericht. Of wordt de informatie op de site nog geüpdatet?

https://www.ns.nl/fietsenstallingen/info/haarlem-carr-

Ik kan heel misschien dinsdag mijn fiets uit de stalling halen en verplaatsen naar kantoor stalling dus fijn als de stalling weer toegankelijk is ipv medewerker zoeken om naar binnen te mogen ) 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zit een beetje met de term ‘noodzakelijke reis’. Mijn situatie: op 4 juni moet ik mijn bibliotheekboeken ingeleverd hebben als ik geen boete wil krijgen. Fietsen is te ver (meer dan 10 km) en ik heb geen auto. Ik wil met reizen wachten to minstens 2 juni en dan met mondkapje en buiten de spits. Kan dit gezien worden als een noodzakelijke reis of moet ik maar wachten tot een vaccin beschikbaar is (en ondertussen de boeken maar van de bib kopen)?

Meer dan 10 km maar minder dan 15 km is maximaal 1 uur fietsen op een gewone fiets. Ik fiets een half uur over 10 km op een stadsfiets. Mijn max ligt op 15 km fietsen voor woon-werkverkeer. Maar dat is hoe ik er in sta.

Je moet voor jezelf bepalen of je het een noodzakelijk reis vindt. Reizen met OV is niet verboden.

Reageer