Nu is extra reistijd natuurlijk vaak onvermijdelijk in geval van werkzaamheden, maar naar mijn idee wordt er wederom te gretig gesneden in het treinenaanbod. Aangemoedigd door
Uitkomst van de puzzel is dat zowel de 2200 als 700/1800 serie kunnen rijden, weliswaar zonder cross-platform overstap. De sprinter richting Haarlem rijdt een kwartier later, zodat de 2100 tussen Haarlem en Amsterdam Centraal wordt vervangen. De 4600 halteert kort te Leiden Centraal, wat weer gunstig is voor de spoorbezetting. De uitwerking staat onderaan.
Voordelen:
- Geen extra reistijd tot maar liefst 5 minuten tussen Den Haag Centraal en Leiden Centraal
- 2x/uur rechtstreekse verbinding Den Haag HS - Leiden Centraal (- Haarlem - Amsterdam Centraal)
- 4x/uur (ipv 2x/uur) IC Leiden Centraal - Schiphol Airport (- Lelystad Centrum)
- Ruimte voor goederen
Uiteraard heb ik geen weet van eventuele verborgen redenen waardoor mijn voorstel niet zou kunnen, maar zolang die er niet zijn of worden genoemd (net zoals vorige maand), worden er naar mijn idee zonder goede reden reizigers benadeeld. Nu weet ik wel dat het alweer te laat is om dit überhaupt te overwegen, maar ik wil hiermee aangeven dat er wederom minder uitval mogelijk lijkt dan gepland.
Omdat er naar mijn mening dus meer dan noodzakelijk overlast wordt veroorzaakt, vraag ik mij af waar er beschreven staat hoeveel hinder abonnementhouders per jaar mogen ervaren door werkzaamheden en vooral hoe dit zo beperkt mogelijk wordt gehouden.