Werkzaamheden rond Leiden Centraal: 3 weken (teveel) overlast | NS Community
beantwoord

Werkzaamheden rond Leiden Centraal: 3 weken (teveel) overlast



Toon eerste bericht

225 reacties

Reputatie 7
Badge +3
En nu een aanrijding Leiden - Haarlem. Geen 2100 of 6300
@VIRM en @Lies succes met thuiskomen.
En nu een aanrijding Leiden - Haarlem. Geen 2100 of 6300
@VIRM en @Lies succes met thuiskomen.


Ik zat zelf in de trein van Amsterdam richting Den Haag CS (via Haarlem), toen het bericht van de aanrijding werd omgeroepen. Trieste gebeurtenis natuurlijk. Misschien nog één kleine tip voor NS, de omroep in zowel de trein als op perron Haarlem was alleen in het Nederlands. Ik werd aangesproken door een 3-tal personen uit …., die onderweg naar Den Haag CS waren. In het Engels kunnen uitleggen dat ze terug moesten naar Sloterdijk en dan via Schiphol moesten reizen. Misschien zeker in de komende maanden bij dit soort vervelende gebeurtenissen ook een omroep in het Engels.
Reputatie 6
En nu een aanrijding Leiden - Haarlem. Geen 2100 of 6300
@VIRM en @Lies succes met thuiskomen.


Het was dramatisch. Er werd in de app géén omreisadvies gegeven. Überhaupt was er geen enkel advies. Ik ben vanaf kantoor met een bus naar Hoofddorp gegaan. Daar trof ik een stampvol perron aan want de afgelopen weken passen mensen al niet in de trein omdat ook daar door de werkzaamheden minder treinen rijden. En die paar mensen extra die vanaf Haarlem via Hoofddorp naar Den Haag weten te reizen is dan ook lastig. Gelukkig stopte de trein precies zo dat ik onverwacht de vierde was bij de deur. Kon mezelf erin proppen, met aantal die de vorige trein half uur eerder niet mee mochten. Lekker lang gestaan tot aan Leiden. En nu dus ipv 18.12, om 18.58 op den haag cs. Had ik de NS gevolgd dan was ik waarschijnlijk nog niet weggeweest uit Haarlem...

Geen recht op vertragingsvergoeding nu maar had het er niet voorover om 1,5 uur te gaan wachten tot er weer iets zou rijden..
Ik kwam net aanwandelen op Den Haag Centraal toen bekend werd dat er geen treinen reden tussen Leiden en Haarlem. De 2152 die ik wilde hebben werd opgeheven. 14 minuten later kon ik mee met de 1863 van spoor 8. Uiteindelijk slechts +12 gehad.
@Lies87 De reisplanner app van de ns heeft al enige dagen een storing waarbij de app geen andere adviezen geeft bij calamiteiten, probleem is bekend ze zijn druk bezig om het probleem op te lossen maar helaas is dat nog niet gelukt.
Reputatie 6
@Lies87 De reisplanner app van de ns heeft al enige dagen een storing waarbij de app geen andere adviezen geeft bij calamiteiten, probleem is bekend ze zijn druk bezig om het probleem op te lossen maar helaas is dat nog niet gelukt.

Tot nu toe is dit probleem er haast altijd als er dit soort calamiteiten zijn tussen Leiden en Haarlem. Ik krijg zelden tot nooit een omreisadvies naar Den Haag.
Badge +3
Leve het gebrek aan goede communicatie, en frappant dat @VIRM inclusief visuele beperking het dan toch lukt om een alternatief te nemen dat maar +12 opleverde.

Oké, dat was dus in de andere richting...
Reputatie 7
Badge +3
Ja, best knap om slechts +12 te hebben.

Ik had er eigenlijk weinig last van, mijn trein 4669 van 17.40 ging gewoon, met +3. Maar wel weer, zoals nu ongeveer iedere dag sinds 25 maart, overvol, ik stond weer ergens half in de verdrukking in een gangpad.
Ik val in herhaling, maar wederom achterblijvers op Den Haag Centraal en Laan van NOI, al hebben enkelen zich er hier toch nog in weten te wurmen. Reizigers die daar iedere dag om die tijd de trein willen nemen zullen het wel zat worden om iedere keer niet mee te kunnen.

Aanrijding was overigens met een klein wegvoertuig, meldt een ProRail ploegleider.
Edit, met een auto die een stukje kleiner is geworden, bestuurder kwam met de schrik vrij.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/3821631/Treinverkeer-tussen-Leiden-en-Haarlem-hervat-na-ongeluk-op-onbewaakte-overweg
Reputatie 6
Begrijp ik het goed dat er wel sprinters hebben gereden tussen Haarlem en Den Haag? De vraag is of ik mee had gekund maar dan was ik waarschijnlijk toch weer 20 minuten eerder op bestemming geweest... Maar goed volgens de app reed er niets op het moment dat ik keek.
Reputatie 7
Badge +3
Nee, de sprinter serie 4600 via Schiphol reed wel gewoon maar de serie 6300 naar /via Haarlem reed maar tot Leiden Centraal vanaf Den Haag.
Reputatie 6
Nee, de sprinter serie 4600 via Schiphol reed wel gewoon maar de serie 6300 naar /via Haarlem reed maar tot Leiden Centraal vanaf Den Haag.

Ah helder. Dacht even dat ik een snellere optie gemist had.
Reputatie 7
Badge +3
Mogelijk wel vanaf Haarlem via Sloterdijk weer naar Den Haag. Maar is ook flink langer.


Maar kan morgen die plaaggeest eens thuisblijven? Dat we gewoon alleen die werkzaamheden hebben en geen andere rare fratsen? En dan maandag back to normal.
Ik kan niet wachten tot ik maandag weer lekker mijn 2200 of 3300 kan pakken. Overigens was de aanrijding van vandaag als ik zo op Google Maps kijk bij een beveiligde overgang zonder slagbomen. Een gevalletje motor laten afslaan uit paniek?
Leve het gebrek aan goede communicatie, en frappant dat @VIRM inclusief visuele beperking het dan toch lukt om een alternatief te nemen dat maar +12 opleverde.

Oké, dat was dus in de andere richting...



Kwestie op Den Haag Centraal van spoor 10 naar spoor 8 wandelen, en de IC van 14 minuten later nemen. 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Toch ook nog wel iets van omreizen en een andere overstap dan normaal?
Wel een andere overstap dan oorspronkelijk gepland ja. Maar niet eens omreizen.
Vraagje waarom wordt hier in de omroepen gesproken over een aanrijding met een persoon? Je gaat dan veelal uit van het ergste. In dit geval was er m.i. sprake van een aanrijding met een voertuig.
Reputatie 7
Badge +3
De omroep hiervan had ik niet eens gehoord op het station. De omroep die ik wel hoorde was alleen de standaard over de werkzaamheden van/naar/vis Leiden. Er zal op Den Haag C vast wel zijn omgeroepen dat de IC Amsterdam niet reed vanwege deze aanrijding maar toen stond ik al een volle sprinter.
De storingsinfo op de site sprak alleen van een aanrijding, stond niet met een persoon bij.
Reputatie 7
Badge +3
https://nieuws.ns.nl/ns-krijgt-hoog-rapportcijfer-van-reiziger-compliment-voor-onze-collegas/

Onderzoek zeker niet uitgevoerd onder reizigers rond Leiden tijdens de werkzaamheden?
Ik wilde serieus een paar dagen geleden schrijven dat ik de overlast minder vond geworden en de algehele situatie verbeterd vond. Ik ervoer minder drukte en langere treinen. Maar ik denk dat dat ook ligt aan dat ik zo veel mogelijk probeer buiten de spits te reizen en, de keren dat ik wel in de spits reisde, was het waarschijnlijk rustig omdat veel mensen ofwel thuiswerken ofwel de auto pakken door dit gedoe.

Hoe dan ook. Ik ben er weer vanaf gestapt...Gisteravond weer omreizen via Sloterdijk (nu wel dat ik eens NIET door poortjes hoefde!), maargoed een aanrijding, dat is naar en kan NS verder niets aan doen natuurlijk. Wel ook hele dag wisselstoringen in rondom Den Haag en Schiphol. Vervelende was dat ik eerder weg van werk ben gegaan om de ergste OV-erlast te vermijden met het idee dat ik mijn resterende werk deze ochtend wel zou doen. Maaaaar, weer storing nu en wel tot 12u.

Voor mij persoonlijk gooit dat (weer eens) mijn werkplan in de war en zal niet de enige zijn...
Vraagje waarom wordt hier in de omroepen gesproken over een aanrijding met een persoon? Je gaat dan veelal uit van het ergste. In dit geval was er m.i. sprake van een aanrijding met een voertuig.
In wat ik heb gehoord spraken ze alleen over "aanrijding" zonder iets erbij, zowel in de schriftelijke als mondelijke berichtgeving.
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad, mijn verzoek dat de plaaggeest vandaag eens thuis kon blijven had geen effect.
Wisselstoring tussen Haarlem en Leiden. Meldingen dat een trein (of meerdere) die onderweg naar Leiden was, nu terug gaat naar Haarlem/Amsterdam.

Zelf was ik vanmorgen eerder op werk dan verwacht.
Ik zag thuis nog net op tijd dat een eerdere sprinter dan degene die ik plande te nemen +10 had. Op dat moment zou ik nog 7 minuten hebben en ik loop er 6 minuten over. Dus maar even heel rap weg en doorgestapt. De +10 werd +15 maar nog wel een eerdere overstap op Den Haag Centraal gehaald en daarmee de gewone "niet werkzaamheden" tijd op Delft.
Maar dat was net na 7 uur, dus voordat deze wisselstoring begon.
https://nieuws.ns.nl/ns-krijgt-hoog-rapportcijfer-van-reiziger-compliment-voor-onze-collegas/
Onderzoek zeker niet uitgevoerd onder reizigers rond Leiden tijdens de werkzaamheden?


Onderzoek gaat over 2018, voor de werkzaamheden dus. Die zijn binnenkort afgerond en tegen de tijd dat het nieuwe onderzoek plaats vindt is iedereen de werkzaamheden bij Leiden alweer vergeten, daarom worden die natuurlijk uitgevoerd in het begin van het jaar 😆
Reputatie 6
Het is zover. De eerste dag zonder werkzaamheden! Wat een verademing. Ik heb meteen radicaal de trein met overstap naar Haarlem genomen. Omdat het kan.

Eigenlijk had ik vandaag vrij (na 3 weken Sint-juttemis vieren) maar dat gratis kopje koffie of thee wilde ik niet missen... 😂🤣

Reageer