Gorinchem - Amsterdam, NS flex dal vrij



Toon eerste bericht

91 reacties

Update: Ik heb vandaag een herinnering gestuurd met de vraag of er al meer bekend is over een oplossing. Hopelijk krijg ik hier een reactie op.

Reputatie 5

@Stijn NS Ik ben een tijdje afwezig geweest van dit forum; mijn Flex abonnement staat momenteel stop. Ik vind het positief dat je met regelmaat een update plaatst, ook al valt er niets te melden.

 

Ik las net het andere draadje wat ook gaat over de ellende met Qbuzz. Echt bizar dat dit na 16 maanden nog steeds een issue is. En bijzonder teleurstellend dat een oplossing op korte termijn dus niet te verwachten valt.

Het valt me op dat jullie als NS’ers op dit forum wel heel vaak geen reactie krijgen van de rest van NS, zeg maar.

Update: Voor nu zal ik dit topic laten rusten, gezien alle beperkingen vooralsnog zijn verlengd. Eind april zal ik kijken of er meer bekend is.

Update: Helaas heb ik nog steeds geen verdere informatie gekregen. Gezien de huidige situatie in Nederland verwacht ik echter ook niet spoedig meer informatie hierover.

Update: Still waiting.

Update: Wederom heb ik geen verdere informatie, ik wacht nog steeds op een reactie.

Update: Ook deze week heb ik nog geen informatie over de testresultaten. Ik heb wederom een herinnering verstuurd.

Update: Vooralsnog heb ik nog geen verdere update gekregen over de testresultaten. Mogelijk dat ik die later deze week nog krijg.

Update: Ik heb begrepen dat er momenteel nog een aantal testen lopen. Naar verwachting krijgen we volgende week de resultaten daarvan. Hopelijk valt er dan iets meer te zeggen.

Badge +3

In een ander (nogal recent, zie hier) topic gaf iemand aan dat Qbuzz zegt dat ze eigen voorwaarden hebben, en ze zich dus (waarom en sinds wanneer?) niet aan die van de NS hoeven te houden.

Fijn om te weten, als dat zo afgesproken is of zo. Voor de bussen misschien?

Ik ben benieuwd… rond kerst 2019 zou het al opgelost zijn volgens hun IT-afdeling.

Met dank aan alle oplettende (nieuwe) NS Flex klanten… :rolling_eyes:

Reputatie 5

Tja, jammer dat het Qbuzz niet lukt. Dat ze naar de NS wijzen voor vergoeding is wel terecht want je hebt Reizen op Rekening NS tenslotte (Flex).

Het positieve is dat zowel Qbuzz als NS aangeven op de hoogte van het issue te zijn en samen werken aan een oplossing. Maar ik vind het toch wel bijzonder dat het allemaal zo lang moet duren. Is het systeem van Qbuzz dan zo anders dan dat van andere treinvervoerders? We wachten geduldig af...

Badge +3

Tja, jammer dat het Qbuzz niet lukt. Dat ze naar de NS wijzen voor vergoeding is wel terecht want je hebt Reizen op Rekening NS tenslotte (Flex), en of daar een Dal Vrij of Dal Voordeel of wat dan ook achter hangt kan Qbuzz onmogelijk weten.

Reputatie 2

Zie hier de reactie van Qbuzz op mijn (nieuwe) klacht.

Update: Helaas heb ik nog geen update gekregen over het testen. Ik heb de situatie via een andere route geëscaleerd, ik hoop dat ik op die manier iets sneller een reactie kan krijgen.

Update: Ik heb vooralsnog geen update, maar heb begrepen uit mijn vorige gekregen update dat er vorige week getest zou moeten worden. Ik heb zojuist gevraagd naar de status hiervan.

Ben ik het met je eens, Toefor Onijn. Ook voor ons als Moderators is dit vrij frustrerend. Ik heb inmiddels begrepen dat onze NS Flex afdeling ook contact heeft gezocht met QBuzz en aan heeft gegeven dat hun oplossing niet werkt. Ik weet echter niet of QBuzz daar al op gereageerd heeft, ik heb gevraagd om een update.

Reputatie 5

 

@Toefor Onijn: Wat is jouw dossiernummer bij Qbuzz? Ik wil graag daarnaar verwijzen bij het indienen van een klacht.

 

Initieel heb ik mijn klacht hier gemeld > https://www.qbuzz.nl/dmg/service-contact/contact/klacht/ov-chipkaart (doorlooptijd 10 werkdagen). Daarna direct via mail op klantenservicedmg@qbuzz.nl.

Mijn dossiernummer bij Qbuzz over dit onderwerp is 62978. Vermeld duidelijk dat het om NS FLEX gaat, want anders krijg je het standaard antwoord dat de kosten terecht zijn omdat je tijdens de spits wisselt van vervoerder. Net zoals bij NS klantenservice is ook bij Qbuzz klantenservice niet iedereen op de hoogte van het verschil op dit punt tussen de traditionele en de Flex abonnementen.

 

Hou je ons op de hoogte? Ik zal het hier melden als ik mijn Flex abonnement weer activeer en weer met de trein ga reizen.

@Stijn NS, fijn dat nog steeds meeleest/meeleeft met dit topic. Het lijkt me wel erg frustrerend om continu contact te zoeken met een afdeling die tot op heden eigenlijk geen enkele reactie heeft gegeven over dit issue. Dan zit er bij NS intern toch iets niet helemaal goed. Hopelijk verandert dat snel.

 

Ik heb inderdaad ook andere voorbeelden onder ogen gekregen waaruit blijkt dat het issue nog steeds niet is opgelost. Ik ben momenteel nog steeds in afwachting van een reactie van onze NS Flex afdeling hierover.

Reputatie 2

Update: Ik heb helaas nog steeds geen verdere informatie gekregen van onze NS Flex afdeling over het wel of niet succesvol zijn van de oplossing. Ik heb nogmaals om een terugkoppeling gevraagd.

 

Het probleem is in 2020 nog niet opgelost, zie hier.

 

@Toefor Onijn: Wat is jouw dossiernummer bij Qbuzz? Ik wil graag daarnaar verwijzen bij het indienen van een klacht.

Update: Ik heb helaas nog steeds geen verdere informatie gekregen van onze NS Flex afdeling over het wel of niet succesvol zijn van de oplossing. Ik heb nogmaals om een terugkoppeling gevraagd.

Reputatie 5

Vooralsnog hebben we helaas niet zelf een test kunnen uitvoeren of de oplossing werkt. Na de vakantieperiode zullen we er verder onderzoek naar verrichten (komende week). Mocht iemand voor die tijd alweer gereisd hebben over de MerwedeLinge lijn en merken dat het nu wel werkt, dan lees ik het graag!

 

Op 24 december is er bij mij in ieder geval nog een bedrag in rekening gebracht, zie hier.

 

Dat is een beetje teleurstellend. Maar met een positieve (wellicht naïeve) instelling zou het kunnen zijn dat er vertraging is geweest bij het bijwerken van de paaltjes en poortjes.

Ben benieuwd of iemand al ervaring heeft opgedaan in 2020 m.b.t. dit overstap-issue op deze lijn. Zelf kan ik dit momenteel niet testen, omdat ik mijn NS Flex abonnement heb omgezet naar NS Flex Basis.

Voorlopig gebruik ik weer de auto om op en neer te reizen van Gorinchem naar Den Haag. Dat heeft voor- en nadelen. Een voordeel is dat de auto over het algemeen veel sneller is (vooral 's ochtends vroeg, tijdwinst van-deur-tot-deur is 45 minuten). In de middag is de reistijd, vanwege files, ongeveer gelijk aan reizen met de trein (1,5 uur reistijd, van-deur-tot-deur). Het gaat om een afstand (over de weg) van 67 km.

Daarentegen is de trein echt veel goedkoper. Voor het bedrag van het NS Flex Dalvrij abonnement (EUR. 105 per maand) kan ik echt niet een maand lang mijn auto op en neer laten rijden. In m'n auto heb ik dan echter wel gegarandeerd een zitplaats.  :)

Ik heb 7 weken met de trein gereisd en heb daar gemende gevoelens over. Ik weet nu nog niet of ik straks weer ga kiezen voor NS Flex Dalvrij of ik dat ik blijf reizen met de auto. Of wellicht blijf ik wel gewoon afwisselen. Dat is tenslotte een belangrijk pluspunt van een NS Flex abonnement.

In ieder geval zou het fijn zijn als het overstap-issue bij Qbuzz daadwerkelijk verholpen zou zijn. Ik hoop dat iemand dit hier kan bevestigen. Mocht dat niet zo zijn, dan wil ik die persoon aanmoedigen om dit bij Qbuzz te melden. Eventueel met referentie naar mijn dossiernummer bij Qbuzz.

Reputatie 2

Vooralsnog hebben we helaas niet zelf een test kunnen uitvoeren of de oplossing werkt. Na de vakantieperiode zullen we er verder onderzoek naar verrichten (komende week). Mocht iemand voor die tijd alweer gereisd hebben over de MerwedeLinge lijn en merken dat het nu wel werkt, dan lees ik het graag!

 

Op 24 december is er bij mij in ieder geval nog een bedrag in rekening gebracht, zie hier.

Vooralsnog hebben we helaas niet zelf een test kunnen uitvoeren of de oplossing werkt. Na de vakantieperiode zullen we er verder onderzoek naar verrichten (komende week). Mocht iemand voor die tijd alweer gereisd hebben over de MerwedeLinge lijn en merken dat het nu wel werkt, dan lees ik het graag!

Ik vind het fijn om te lezen dat QBuzz zo snel met concrete antwoorden komt en ook veelbelovend dat het morgen al opgelost zou zijn! Ik zou het graag ook zelf willen bevestigen vanuit onze zijde, maar helaas heb ik nog steeds geen inhoudelijke reactie. :/

Reageer