beantwoord

Inchecken met Dal Voordeel

  • 21 December 2015
  • 55 reacties
  • 91779 Bekeken

Beste mensen,



Op de site van de NS staat het volgende bij informatie over het Dal Voordeel abonnement:

"Checkt u 5 minuten voor of tijdens daluren in maar in de spitsuren uit? Dan reist u gewoon met 40% korting"



Ik vind dit een bizarre verwoording.

Er staat dus alvast dat je tijdens de daluren mag inchecken en tijdens de spitsuren uitchecken.

Ik mag dus bijvoorbeeld om 15u30 inchecken en om 18u uitchecken.



Daarnaast staat er (hoe ik het lees) dat je 5 minuten vóór de daluren (dus tijdens de spitsuren) mag inchecken en tijdens de spitsuren uitchecken. Dit zou dus betekenen dat je om 08u55 's ochtends (want dat is 5 minuten vóór de daluren) mag inchecken en dan zou reizen tot 18u 's avonds en dan reis je met korting. Maar dit is toch een volledig onrealistisch scenario?



Een andere mogelijke interpretatie is dat je om 15u55 mag inchecken en om 18u uitchecken, wat logischer is. Maar dan zie ik niet goed hoe het nuttig is om dat zo expliciet te vermelden.



Of betekent dit dat je bij inchecken om 15u58 en uitchecken om 18u niet met korting reist?



Kan iemand dit verduidelijken?



Met dank
icon

Beste antwoord door Tochjo 21 December 2015, 23:49

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Omdat ik weet dat de kaart onthoudt dat ik in de spits ben ingecheckt, heb ik twee kaarten. De ene gebruik ik om koffie te halen en weer uit te checken (0 euro) en daarna de andere om te reizen buiten de spits.

 

Dit hoeft niet (meer). Als je na een incheck binnen 60 minuten op hetzelfde station uitcheckt, wordt de incheck ‘geannuleerd'. Als je daarna weer opnieuw incheckt, wordt opnieuw bekeken of het spits of dal is.

Voor het reizen net voor de daluren, kan het inderdaad wel handig en voordelig zijn om twee kaarten te gebruiken.

Reputatie 1

Hello all,

 

Last week I forgot to check in/out for a train trip of mine and now NS has sent me the e-mail about the charged fair for these cases : “Due to the lack of a check-out with a trip made by you, we have not been able to determine the fare with certainty. For that reason, we will invoice you the correction rate below.”

This fair is 12 euros, but I see that I can not apply for refund via “My NS” or in my travel history list and there is this note for my trip : “You cannot yet claim a forgotten check in or check out for a journey with an NS Flex product.”

How can I settle this ? By calling 030 – 751 51 55 or there is another way ?

 

Thank you in advance

Badge +3

How can I settle this ? By calling 030 – 751 51 55 or there is another way ?

See https://www.ns.nl/en/customer-service/contact but chat and social media can have long waiting times, so calling +31 30 751 5155 is usually faster.

Apparently you have a 40% off-peak discount subscription. From and to where was your trip? If it was a long trip (108 km or more), just leave the € 12,00 correction as it is.

Vraag :  ik heb zojuist ingecheckt om 15.58 uur. Is dat nog IN de daluren? Of juist net niet meer vanwege een 5 minuten marge? Ik hoor graag, het scheelt me een tientje reiskosten.…

Groet, E 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is nog in de daluren. De marge is juist in het voordeel van de reiziger, dus tot 16.05 uur. (= t/m 16.04.59)

Reageer