NS weekend Vrij 31 December Oudejaarsdag



Toon eerste bericht

158 reacties

Vroeger stapte in de trein. Bij controle sprak je met de conducteur. Of bij vragen sprak je een medewerker aan het loket. Of je pakte de telefoon en dan sprak je met een medewerker van de NS. ​

Helaas is personeel in Nederland heel erg duur geworden. 

Vroeger stapte in de trein. Bij controle sprak je met de conducteur. Of bij vragen sprak je een medewerker aan het loket. Of je pakte de telefoon en dan sprak je met een medewerker van de NS.

 

Nu…. :thinking:

NS is zo langzamerhand een bedrijf aan het worden dat zich boven de wet heeft gesteld. Het kondigt aan dat je met bepaalde kaarten vrij mag reizen op 31 december. Verwijdert dit ter elfder ure en brengt gewoon kosten in rekening.

 

Weigert vervolgens ook deze kosten actief te restitueren. Lijkt mij wel weer voer voor de OV Ombudsman. 

Reputatie 7
Badge +3

Echt weer niet te geloven. Álle gegevens zijn gewoon bij NS beschikbaar. Anonieme chipkaarten zijn in dit geval niet van toepassing. NS wéét dus dat ze een fout hebben gemaakt, ze hebben alle mogelijkheden om die te herstellen, maar doen het gewoon niet. 't Blijft bizar. :rage:

Naar mijn weten wordt dit niet actief naar de reiziger gecommuniceerd, maar mocht je hiermee te maken hebben gehad, dan kan je het beste contact opnemen met de Klantenservice.

Ben benieuwd hoe NS in dit topic weer gaat draaien om de vraag hoe klanten actief gecompenseerd/geïnformeerd gaan worden 😎

Reputatie 2

Ik heb de klacht allang gemeld bij de OV ombudsman ;)

Ik vermoedde dit dus al toen ik zag staan dat oudjaarsdag als feestdag was toegevoegd. 

Voor de mensen die hierdoor geld verloren hebben: dien een klacht in en zet het eventueel door naar de geschillencommissie. 

Reputatie 2

 

https://twitter.com/NS_online/status/1344429212929810432

 

“Geen zorgen” :joy::joy::joy: gepost op oudjaarsdag nota bene :joy::joy::joy::joy: (jaja vlak na 0:00)

Misschien is het maar het beste om überhaupt geen rekening meer te houden met feestdagen. Korting dus op ma-vr behalve van 6.30-9.00 en van 16.00-18.30 en korting op za-zo de gehele dag. Dat is wel zo duidelijk voor iedereen. NS is immers niet in staat om jaarlijks een logisch lijstje met feestdagen te publiceren en dat overeenkomstig in zijn systemen te implementeren.

Er zijn overigens meer landen, met name in Azië, waar qua tarieven geen rekening wordt gehouden met feestdagen. 

Een onderliggend probleem is dat het in veel landen niet duidelijk is wat nu wel een feestdag is en wat niet. Ook in Nederland is het begrip feestdag zeer vaag, goede vrijdag is bijv. volgens de wet een erkende feestdag maar dan is er vrijwel niemand vrij. De vrijdag na Hemelvaart is vrijwel iedereen vrij maar dat is dan wettelijk weer geen erkende feestdag. Voor 2021 zit er bij NS ook weer een adder onder het gras: bevrijdingsdag woensdag 5 mei is een wettelijk erkende feestdag maar geldt bij NS echter niet als feestdag, daar komen dus geheid weer misverstanden en klachten van. 

Spijtig dat je dat zo ervaart. Ik durf wel te zeggen dat in al die jaren dat ik hier werk dit nog niet heb meegemaakt. 

Volgens mij werkte je ook in 2015 al bij NS.

 

Zie dus dit topic over 2e paasdag.

Dit na 5 minuten zoeken in de database. Ik heb het idee dat als ik even verder zoek wel meer van dit soort topics tegenkom.

 

In ieder geval iedereen een voorspoedig 2021 en laten we met zijn allen hopen dat het een beter jaar wordt dan afgelopen jaar. 

Badge +3

“Meekijken” op zich lost natuurlijk niet veel op.

Even mee kiijken is natuurlijk wel een geste. 

Dat komt dus wel goed. Happy 2021!

Reputatie 7
Badge +3

“Meekijken” op zich lost natuurlijk niet veel op.

Badge +3

Oh wacht… nu gaat het ineens de goede kant op!

^AC zegt keihard nee maar ^SU kijkt een kwartiertje later graag mee… :rolling_eyes:

Badge +3

Goed zo, dus ook de mensen die vandaag 31 december na 10:07 (wijziging website, intrekken NS feestdag) gereisd hebben korting of vrij reizen terugbetalen/compenseren.

TLS/OV-chip kan dat immers ook gewoon bij eerdere ‘foutjes’ (studenten die ineens moesten betalen en zo, 16 augustus).

Liefst iedereen automatisch compenseren of even benaderen via mail. Maar ja die zullen wel één voor één contact moeten opnemen met NS, of komt men weer met de AVG dat zoiets niet zou mogen (waarom bij studenten wél dan?)

Zo hou je je eigen klantenservice wel bezig inderdaad… Beter 2021 gewenst alvast!

Ik kan dat niet bevestigen, maar als dat jou is verteld dan snap ik je gedachtegang. Mijn collega had de klacht gewoon moeten aannemen en doorzetten. Het is niet de bedoeling dat je daarvoor door wordt verwezen naar onze website. Excuses daarvoor!

Reputatie 2

Ik snap de link niet. Wij doen dit niet om andere zaken te verdoezelen. Ook je aanname dat wij geen compensatie bieden kan ik niet bevestigen. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice?

Uiteraard! Het argument was dat reizigers voor 10u geld terug krijgen na 10u niet.... Ik heb zelfs geprobeerd een klacht op naam in te doen en ze verwees me door naar de website. Uiterst onbeleefd vandaar mijn argument dat het erg op onwil lijkt en dat jullie het proberen te verdoezelen! Laat ik nuance aanbrengen dat het zo lijkt op die manier ;)

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap de link wel. Het is een jaarlijks terugkerende stompzinnige discussie. Ieder jaar is er wel iets mis met feestdagen. NS heeft inderdaad veel te ingewikkeld gemaakt waardoor er fouten gemaakt worden.


Voor 2021 is het in ieder geval wat dal uren betreft duidelijk. Deze week was de laatste week dat VDU'ers tussen kerst en nieuwjaar de hele dag met korting konden reizen. Ik heb er geen gebruik van gemaakt. VDU opgezegd.

Reputatie 7
Badge +3

Bij een van de 1e vragen op Twitter of het wel klopte dat de app oudejaarsdag als gewone doordeweekse dag aangaf en website als feestdag gaf ik aan dat oudejaarsdag nog nooit als feestdag werd gezien en mogelijk de info op de website niet klopte. NS_oline bleef volhouden dat de app niet juist was maar info op website klopte. Gisteren nogmaals gewezen op de info op de website omdat oudejaarsdag 2021 niet als feestdag wordt gezien volgens de nieuwe voorwaarden van VDU die ik per post kreeg (terwijl ik VDU opgezegd had en ook al van de kaart gehaald had). Gisteren werd nog steeds volgehouden dat info op website juist was.

Vond het vreemd dat men volhield dat info op website klopte, want heb minstens 2x de afgelopen tijd meegemaakt dat ik refereerde aan info op de website en dat men aangaf dat de info op de website onjuist was. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap de link wel. Het is een jaarlijks terugkerende stompzinnige discussie. Ieder jaar is er wel iets mis met feestdagen. NS heeft inderdaad veel te ingewikkeld gemaakt waardoor er fouten gemaakt worden.

Ik snap de link niet. Wij doen dit niet om andere zaken te verdoezelen. Ook je aanname dat wij geen compensatie bieden kan ik niet bevestigen. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice?

Reputatie 2

Het probleem is de versnippering aan abonnementen en dan met name alle uitzonderingen dat het geheid is dat dit nu in elk geval heeft geresulteerd in een fout en dat de NS dit heeft willen verdoezelen maar er zijn ook nog oplettende reizigers die zich niet laten besodemieteren...

Spijtig dat je dat zo ervaart. Ik durf wel te zeggen dat in al die jaren dat ik hier werk dit nog niet heb meegemaakt. 

Hallo Xander2111986 en welkom bij de NS Community,

 

Ik kan helaas niets anders dan aangeven dat wij dit verkeerd op onze website hadden staan. Wat we hiermee gaan doen is nog onbekend en hopelijk kan ik hier snel meer informatie over geven. Voor de duidelijkheid wil ik wel meegeven dat het klopt dat het vandaag geen officiële feestdag is en je niet de gehele dag met korting of vrij kan reizen met je abonnement.

NS en feestdagen is al zeker 10 jaar een puinhoop. Iedere keer weer verkeerde informatie, verkeerde dienstregelingen in de planners, verkeerd geprogrammeerde chippaaltjes, etc.

Reputatie 2

Ik kan bevestigen dat dat zo was. Het is zeker een week ervoor vermeld.

Reageer