Groepsretour wordt Groepsticket



Toon eerste bericht

270 reacties

Bij de aanschaf van een fietskaartje zie je direct wanneer je fiets mee mag:
https://www.ns.nl/producten/alleen-te-koop-via-station-of-kaartautomaat/p/dagkaart-fiets




Bij de aanschaf van een NS Groepsticket is dat veel slechter te zien:
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/groepsticket-daluren

Die aanvulling zou zeker moeten worden gedaan. Iedereen is er nu aan gewend dat je door mag reizen met alle dalurenkaartjes (op 1 probeersel na) en dalurenabonnementen.


Maar ja dat is verwarrend voor de klant en ook een reden minder om het wellicht te kopen 😃
Ik vind het wel een misser dat op de site niets staat dat erop wijst dat je met dit kaartje niet in de trein mag reizen en met veel uitroeptekens erbij dat dit anders is dan allen andere daluren kaartjes en abonnementen.
Hc "Vervoersbewijzen a.u.b."
Klant "A.u.b. conducteur."
Hc "De hoofdboeker is niet aanwezig? Grom grom."
Klant "Nee, conducteur helaas werd hij ziek en kon hij niet mee. Maar hier is zijn e-ticket. Er is voor betaald en hij neemt geen plek in. Kan een andere reiziger mooi zitten. :$"
Hc "Dat mag niet en u allen bent in overtreding. Dat is dan 6 maal een uvb plus de kosten vol tarief van uw enkele reis."
Klanten "#$@%# ????☻?"
Daar staats niks over. Wel kan ik me voorstellen dat als je een uur vertraging hebt en daardoor in de spits terecht komt en een conducteur een uvb schrijft, je humeur die dag wat minder is.
Bij vertraging mag je dus helemaal niet meer reizen of kijk ik verkeerd ?

(en ja dat hoofdboeken is wel mega slordig natuurlijk, even nalezen voordat je iets op het internet gooit...)
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/groepsticket-daluren

'hoofdboeken' moet natuurlijk 'hoofdboeker' zijn, maar afgezien van dat. Discussies zie ik in de trein nog wel ontstaan. Zeker bij vertraging door bijvoorbeeld te vroeg vertrekkende treinen. De 'veelgestelde vragen' mag men wel wat uitbreiden.
Bedankt Slidestops! Was op het verkeerde been gezet door de oude voorwaarden.
iedereen bij geboorte een OV chip in de rechter oorlel?
Actieve koppeling met een backend en paaltjes die barcodes kunnen scannen. Arriva heeft de eerste lading daarmee al staan 🙂
Reputatie 7
De oude voorwaarden wel ja, de nieuwe niet. In de nieuwe voorwaarden moet je samenreizen. Iemand mag wel later instappen. In dit gevall zal dus de hoofdboeker in ieder geval het hele traject af moeten leggen en de mede reizigers, kunnen later instappen om zich aan te sluiten. Is er een medereiziger aanwezig zonder hoofdboeker, dan volgt een bekeuring.
Het gaat niet om een virtuele groep, want de voorwaarde is SAMEN te reizen.

Waar staat dat dan?

In de voorwaarden lees ik enkel dat je een gezamenlijk reisdoel moet hebben en met elkaar een activiteit gaat uitoefenen op de plek van bestemming.
Reputatie 7
Badge
De NS wil zoveel, hoe kan je automaten uitrangeren als je Samenreiskorting bv moet activeren via die automaten
(ja samenreiskorting afschaffen)
Het lijkt wel of er alleen maar luchtfietsers werken in de top daar.

iedereen bij geboorte een OV chip in de rechter oorlel?
De NS wil zoveel, hoe kan je automaten uitrangeren als je Samenreiskorting bv moet activeren via die automaten
(ja samenreiskorting afschaffen)

Het lijkt wel of er alleen maar luchtfietsers werken in de top daar.
Reputatie 7
Badge
Geef mij idd maar een eenmalige chipkaart erbij en er is idd weinig ruimte tot discussie. Dan weet je idd wanneer men is gaan reizen. Dat zou helemaal top zijn.zo'n soort voorstel met uitcheck op eindbestemming hebben Henk_NL en ik via Thomas ingebracht, maar de productmanager heeft eigen ideeen.Ws wil hij dit product aanbieden via internet, maar een eenmalige chipkaart had discussies vermeden.

Het voorstel was met internet aanbod, maar not invented by NS, en zou de kaartautomaat op het station weer in beeld brengen, die NS stilletjes wil uitrangeren (hoorde ik via via in NS).
Zo raar is het niet als een groep van 15-20 bv zich in verschillende coupe's bevindt bij grote drukte, groep voor groepsticket heeft max 7 personen... Dus kan op 2 m2 samenstaan.

Ja daar heb je gelijk in, het is nu max 7 personen.
Geef mij idd maar een eenmalige chipkaart erbij en er is idd weinig ruimte tot discussie. Dan weet je idd wanneer men is gaan reizen. Dat zou helemaal top zijn.zo'n soort voorstel met uitcheck op eindbestemming hebben Henk_NL en ik via Thomas ingebracht, maar de productmanager heeft eigen ideeen.

Ws wil hij dit product aanbieden via internet, maar een eenmalige chipkaart had discussies vermeden.

Nu kan je weliswaar de poortjes niet openen en had je de voorwaarde kunnen hebben dat je alleen mag doorreizen als je ingecheckt bent, maar dat kan weer niet omdat niet elk station poortjes heeft.
Reputatie 7
Badge
Zo raar is het niet als een groep van 15-20 bv zich in verschillende coupe's bevindt bij grote drukte, groep voor groepsticket heeft max 7 personen... Dus kan op 2 m2 samenstaan.
Zo raar is het niet als een groep van 15-20 bv zich in verschillende coupe's bevindt bij grote drukte,
Reputatie 7
Badge
Er staat enkel dat je als groep de reis moet maken.
Strikt genomen van punt a naar punt b waar iedereen op een tussenliggende station mag opstappen.
Nogmaals nergens staat dat je bij elkaar moet zitten en als de voorwaarden ruimte laat dan krijg je juist meer discussies.

hmm. Denk ik anders over.
Het gaat niet om een virtuele groep, want de voorwaarde is SAMEN te reizen. Samen reizen door de tijd kan virtueel, maar als groep samen reizen in de trein kan alleen fysiek.
Een groep is alleen een groep, als het een verzameling mensen is. Dan zal je je ook moeten verzamelen, in plaats van kinderachtig verstoppertje spelen in de trein :P

Los daarvan zou ik als groepsticketlid ook bij 'mijn' groepsticketleider willen zitten of staan, want als Loes komt controleren, is mijn ticket niks waard als Loes de leider niet kan scannen..
@klant_Jac

Jammer. Zou het qua controle een stuk makkelijker maken. Zeker wat betreft de discussies. Ben benieuwd hoe ik het ga ervaren ?
Reputatie 7
Badge
Geef mij idd maar een eenmalige chipkaart erbij en er is idd weinig ruimte tot discussie. Dan weet je idd wanneer men is gaan reizen. Dat zou helemaal top zijn.zo'n soort voorstel met uitcheck op eindbestemming hebben Henk_NL en ik via Thomas ingebracht, maar de productmanager heeft eigen ideeen.
Ik schrijf het goed op. Een samenvatting:

Een groep reizigers moeten samen tegelijk reizen op een groepsticket. De hoofdboeker reist het volledige traject en anderen mogen onderweg op dat traject instappen. Tijdens controle dienen ze bij elkaar in de buurt te zitten, dat ik geen zoektocht krijg door de trein. Ik scan de code en zie exact dezelfde gegevens als op het e-ticket. Ik registreer alleen de tijd en datum van de controle. Als ik zie dat het niet de hoofdboeker van de groep is, wil ik die erna zien. Ik vergelijk de nummers. Dit wordt voor mij dus niet geregistreerd en moet ikzelf doen.
Verder kijk ik naar de tijd. Als hier allemaal aan voldaan is, is het in orde. Als onbekende reizigers een groep willen vormen en voldoen aan de voorwaarden is het goed. Ik kan moeilijk eisen dat iedereen elkaar kent. Ik controleer enkel op geldigheid.
De Facebook gebruiker kan niets als er geen hoofdboeker aanwezig is en als deze elkaar niet kennen of weten wie ze moeten hebben. Waar een ander op de rit instapt, boeit me weinig, zolang ie maar op het juiste traject zit en de juiste tijden.

Als men gewoon als groep reizigers (verzameling) op pad gaan en aan de voorwaarden voldoet. Top. Mij hoor je niet.


Dus nu zeg je wel dat je als groep niet bij elkaar hoeft te zitten?
En dat is het punt alleen het traject en tijd moet kloppen.

Voor de rest gaat het enkel hoe het scannen wordt geregistreerd.
Want de reiziger met de meereiskaart hoeft niet bij de hoofd passagier te zitten enkel in dezelfde trein.
Ik weet niet als je bij een controle al kan zien als de hoofdboeker aanwezig is.
Volgens het werkconcept wel maar uit je woorden blijkt van niet. Anders kan ik niet plaatsen dat je niet opzoek wilt gaan wie nu bij elkaar horen.
De Facebook gebruiker kan niets als er geen hoofdboeker aanwezig is en als deze elkaar niet kennen of weten wie ze moeten hebben. Waar een ander op de rit instapt, boeit me weinig, zolang ie maar op het juiste traject zit en de juiste tijden.

Als men gewoon als groep reizigers (verzameling) op pad gaan en aan de voorwaarden voldoet. Top. Mij hoor je niet.
Dat vraag ik mij af MvanGelder. Er staat dat de groep samen moet reizen. Dezelfde trein is een groot begrip. Je kan het probleem oplossen door de hoofdboeker mee te laten lopen naar de rest van de groep. De grote vraag is, wie is waar verantwoordelijk voor. Is de reiziger verantwoordelijk om aan te tonen dat hij of zij een geldig vervoersbewijs heeft in een groep of is een HC dat. Het is vergelijkbaar met de samenreiskorting. Zit je met samenreiskorting niet in de buurt van de abonnementhouder, ben je niet aan het samenreizen. Ik als HC constateer het. Als men verspreidt zit in dezelfde coupe is het nog te overzien. Niet als er 2 bovenin zitten, 2 in het andere treinstel en nog wat verspreidt.

Lijkt mij een leuk proefproces.



Er staat enkel dat je als groep de reis moet maken.
Strikt genomen van punt a naar punt b waar iedereen op een tussenliggende station mag opstappen.
Nogmaals nergens staat dat je bij elkaar moet zitten en als de voorwaarden ruimte laat dan krijg je juist meer discussies.
Blijf ik erbij dat ik ook niet geloof dat er meerdere controles gaat plaatsvinden op de trein.
Als je als facebook gebruiker het slim wil aanpakken dan stap je bij elke station uit om dan weer in een ander coupe plaats te nemen.
Veel succes bij het controleren waar iemand is opgestapt. Want ik heb nergens gelezen dat je van het scannen kan aflezen waar iemand opstapt.

Reageer