beantwoord

Harderwijk Intercity



Toon eerste bericht

107 reacties

Ik ben twee argumenten vergeten, deze wil ik nog even hier posten.

1) Harderwijk heeft een zandverstuiving (militair terrein).
Slechts heel weinig plaatsen in Nederland hebben zoiets.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zandverstuiving

2) Lelystad Airport gaat uitbreiden.
https://www.uitbreidinglelystadairport.nl

Hiermee beƫindig ik de discussie :D
Het is nu aan de NS om te beslissen of Harderwijk wel of geen IC Status krijgt.
Reputatie 6
Badge
Dan wil ik graag dat in Rotterdam Lombardijen de IC's gaan stoppen, want Zuidplein is na Utrecht CS het grootste busstation van Nederland, met bussen naar Bergen op Zoom, Zierikzee, Oude-Tonge, Numansdorp, Dirksland, Bruinisse en nog veel meer. Is toch ook niet boeiend voor NS?
Ik vind jou grappig 😃 :D
Eerst die opmerking over de DDZ en nu deze opmerking xD

Rotterdam Lombardijen is onderdeel van de stad Rotterdam.
Rotterdam Centraal heeft een IC Status.
Van Rotterdam Lombardijen naar Rotterdam Centraal is slechts 10 minuten met de Sprinter.
Van Rotterdam Lombardijen naar Dordrecht is slechts 14 minuten met de Sprinter.
Een kwartier in de Sprinter zitten is niet vermoeiend :D
Bovendien als je in Rotterdam Centraal / Dordrecht bent aangekomen, dan heb je de beschikking over Intercity's.

Maar als ik van Harderwijk naar Utrecht ga, dan moet ik 9 stations passeren. Ik weet dat reizigers uit Nunspeet, 't Harde en Wezep nog langer erover doen om in Utrecht te komen dan reizigers uit Harderwijk, maar van deze plaatsen maakt alleen Harderwijk kans om een IC Status te krijgen. En aangezien Harderwijk een goede kans maakt op een IC Status, probeer ik hier zoveel mogelijke argumenten te leveren 😃
Hoezo maakt Harderwijk een goede kans op een IC status? Daar is helemaal geen sprake van.
Reputatie 6
Badge
Sorry, maar zelfs Zoetermeer maakt een betere kans ondanks alle tramlijnen, 4 sprinters per uur naar Den Haag en krappe dienstregeling.
Harderwijk is de poort naar Flevoland. Als je op Google Maps kijkt, dan zie je dat Harderwijk toegang geeft tot het midden van Flevoland.

Weliswaar is Elburg is ook een poort naar Flevoland, maar Elburg heeft geen station.
Weliswaar is Kampen is ook een poort naar Flevoland en weliswaar heeft Kampen geen Intercity's, maar van Kampen naar Zwolle met de Sprinter is slechts 10 minuten. En vanaf Zwolle heb je IC mogelijkheden.

Weliswaar is Emmeloord ook een poort naar Flevoland, maar Emmeloord heeft geen station.
Weliswaar is Nijkerk ook een poort naar Flevoland en weliswaar heeft Nijkerk ook geen IC Status, maar Nijkerk ligt vlakbij Amersfoort en Amersfoort Vathorst heeft ook geen IC Status. Omdat ze beiden dus vlakbij Amersfoort liggen, is het niet noodzakelijk dat deze twee stations een IC Status heeft, hoewel ik Amersfoort Vathorst en Nijkerk wel een IC Status gun.

Harderwijk geeft dus toegang tot het midden van Flevoland. Vanaf het midden kun je alle kanten / windrichtingen op. Terwijl bijvoorbeeld bij Elburg en Kampen je al in het Noorden / Oosten van Flevoland zit. Van zojuist genoemde plaatsen is Harderwijk de neutrale positie richting Flevoland.

Hoe dan ook, ik heb geen argumenten meer :P
Ik hoop dat NS Harderwijk in de toekomst een IC Status geeft :D

@landrsthrn: het klopt dat Zoetermeer een betere kans maakt, maar Harderwijk maakt dus wel kans xD
Deze discussie hebben we vrees ik wel gehad. Nee, er gaan geen intercity's in Harderwijk stoppen.

Reageer