Mijn dagelijkse frustraties met de NS wanprestaties

  • 29 January 2024
  • 184 reacties
  • 6325 Bekeken


Toon eerste bericht

184 reacties

Reputatie 1

Ik dacht altijd dat de HSL het paradepaardje van de NS was, maar volgensmij zijn er elke dag wel problemen. Altijd wel een melding in de NS app. Net zoals traject Maastricht - Aachen, altijd personeelstekort.

Reputatie 7
Badge +1

Ik dacht altijd dat de HSL het paradepaardje van de NS was, maar volgensmij zijn er elke dag wel problemen. Altijd wel een melding in de NS app. Net zoals traject Maastricht - Aachen, altijd personeelstekort.

Maastricht-Aachen wordt niet door NS gereden. Beetje appels met peren vergelijking want de HSL is natuurlijk ook geen personeelsprobleem, meer een materiaalprobleem en een spooraanlegprobleem.

 

De HSL is geen paradepaardje meer een hoofdpijndossier.

Reputatie 1

Het is zelfs zo erg dat als je op Maastricht - Aachen zoekt, de NS app veel bussen laat zien, ook als je alleen om treinen vraagt 😂

 

Maarja, met de hoeveelheid buitendienststellingen van Prorail snap ik wel dat ze bij NS het verschil haast niet meer zien😜

Dat komt natuurlijk omdat die trein om de haverklap niet rijd door personeelstekort. Ik geloof ook dat Arriva dat traject bediend.

Reputatie 1

Ik dacht altijd dat de HSL het paradepaardje van de NS was, maar volgensmij zijn er elke dag wel problemen. Altijd wel een melding in de NS app. Net zoals traject Maastricht - Aachen, altijd personeelstekort.

Maastricht-Aachen wordt niet door NS gereden. Beetje appels met peren vergelijking want de HSL is natuurlijk ook geen personeelsprobleem, meer een materiaalprobleem en een spooraanlegprobleem.

 

De HSL is geen paradepaardje meer een hoofdpijndossier.

Ik weet dat het niet door NS word gereden haha. Ik bedoelde meer dat er vaak wel een melding of een storing van dat traject in staat. Ben het wel met je eens, meer een hoofdpijndossier dus.

Reputatie 7

Het zijn heel vaak dezelfde trajecten waar iets mee is, wie het dan ook rijdt. De HSL is de “topper”, maar ook de Zeeuwse lijn, Rotterdam - Den Haag, Breda-Tilburg, Den Bosch - Nijmegen, Eindhoven - Weert, Hengelo - Bielefeld, en alle lijnen in Zuid-Limburg zijn heel vaak rood te zien in de app. Relatief veel Zuid-Nederland eigenlijk.

Reputatie 4

En nu zit ik in de internationale trein uit Antwerpen, bijna in Breda en WEDEROM stoppen we. De overstap in Breda richting Den Haag mis ik zeer regelmatig. Frustrerend ten top en het levert me een vertraging van minimaal 15 minuten op! NS of ProRail, het kan me als klant niet schelen en dan druk ik mij zeer correct uit. Het is waardeloos!!!

Reputatie 5

........ Effectief heb ik 60 minuten op die dag gewonnen.........

Effectief nog meer tijd winnen is om een baan te zoeken in je directe woonomgeving. De meeste mensen vinden 30 tot 50 minuten reizen voor werk al het maximale. Bijzonder veel nuttige (vrije) tijd gaat verloren om telkens naar Eindhoven en Antwerpen te moeten.

Het scheelt bijzonder veel geld en ergenis, of je nu per auto of OV reist. Al gaat het op de seconde op tijd, zou er niet aan moeten denken....

Reputatie 7
Badge

Dat is inderdaad een ICR, geleverd ergens in de periode 1980-1988 en daarmee behorend tot de oudste reizigerstreinen die nog bij NS in dienst zijn. Er rijden ook nog ICM gebouwd vanaf 1987 maar verder is alles sowieso nieuwer.

Reputatie 5

Wat mij trouwens opvalt is het tijdstip van vertrek van de internationale intercity richting Amsterdam.

Volgens de reisplanner vertrekt de internationale trein om x:26 uur. Volgens mij klopt dit niet, aangezien de trein van Eindhoven naar Den Haag om x:23 uur en 3 minuten verschil tussen 2 treinen op hetzelfde traject lijkt mij aan de korte kant. Ik heb de internationale trein nog nooit eerder dan x:31 uur zien vertrekken.

Drie minuten onderlinge afstand is het minimum wat kan.

Ja, dat is meteen ook erg makkelijk vertraging berekenen, als een andere trein vertraging heeft. Weet je meteen wat voor vertraging er echt is!

Reputatie 5

Vandaag was het weer eens raak, vertragingen bij de vleet… De trein van Rotterdam Centraal richting Antwerpen Centraal, vertrektijd 7:11 +5 uur (sinds vele weken standaard 5 minuten vertraging, die tot 15 a 20 minuten vertraging in Antwerpen leidt), sprong van 5 minuten naar +15 minuten en niet veel later naar +20 minuten vertraging. Nog altijd beter dan de intercity direct naar Breda, waar de vertraging in stappen opliep naar +40 minuten vertraging. Mijn colleges die naar Eindhoven vertrok vanuit Rotterdam had geen vertraging, zijn trein kwam keurig binnen om 7:12 uur met een geplande vertrektijd om 7:14 uur. Echter, ook hij werd op 10 minuten vertraging getrakteerd, de trein bleef tot 7:24 uur op Rotterdam Centraal staan. Wederom een kapotte trein die tussen Amsterdam en Rotterdam de NS organisatie tot chaos liet verleiden en talloze reizigers op tochtige stations in de kou liet staan.

Wij staan inmiddels vlak voor Breda al enkele minuten op een rood sein te wachten, thank you for your patience werd omgeroepen. Patience voor de NS?Mijn geduld met de NS is al tijden geleden zoek geraakt. Organisaties die door weggepromoveerde politici worden geleid zonder enige zakenkennis zijn vaak een drama voor klanten. Wouter Koolmees zou zich diep moeten schamen, hoe vaak hoor je hem verontschuldigingen aanbieden aan reizigers voor alle ellende die de NS veroorzaakt? 

 

Het zou slimmer zijn geweest om die +40 minuten trein er uit te halen, denk ik. Anders ontstaan er alleen maar nog meer opstoppingen. Het wordt tijd om te investeren in meer spoorlijnen. Dan krijg je al snel minder "files" op het spoor.

Reputatie 7

Het is zelfs zo erg dat als je op Maastricht - Aachen zoekt, de NS app veel bussen laat zien, ook als je alleen om treinen vraagt 😂

 

Maarja, met de hoeveelheid buitendienststellingen van Prorail snap ik wel dat ze bij NS het verschil haast niet meer zien😜

Dat komt natuurlijk omdat die trein om de haverklap niet rijd door personeelstekort. Ik geloof ook dat Arriva dat traject bediend.

Klopt, maar om dan een lijnbus weer te geven...? 😅

Er was een storing gaande waardoor verouderde informatie werd getoond in de Reisplanner. Echter verscheen de juiste informatie wel op de borden op het station en in de trein. Mijn collega's hebben waarschijnlijk voordat dit duidelijk was gereageerd op dit bericht.

Daar worden we niet veel wijzer van @Erryt NS Is het nou de bedoeling om de info in de reisplanner te volgen of die in de trein en op de borden van het station? 

Reputatie 7

en een pdf maken is alweer meerdere jaren te moeilijk om nog te kunnen doen 🤣. NS komt echt met alles weg. 

Er was een storing. Ik zie nu wel de disclaimer als ik op desbetreffende reis zoek. Je kan nu zowel de Reisplanner als de borden op station en in de trein raadplegen.

Reputatie 7

Neemt niet weg dat op elk willekeurig moment welke informatie van NS dan ook, misschien wel niet juist is. Het is dus beter om niks meer te vertrouwen. Zeker als het om plannen in de toekomst gaat. Dus als je van NS afhankelijk bent, past alleen een caribische levensstijl, waar vooruit plannen geen ding is. 

Reputatie 4

Beste Erryt, je hebt mijn boodschap niet begrepen. Het is geen oproep tot zwartrijden, het is een oproep om als reizigers in actie te komen tegen de wanprestaties van de NS, dus eerder stakingsactie zoals de NS ook heeft gedaan en hier massaal reizigers de dupe van heeft laten zijn. 
Het is schering en inslag, aansluitingen die ik telkens mis, omdat treinen naast de vele vertragingen, vlak voor het binnenrijden van stations voor een rood sein staan, omdat er nog een trein op het spoor staat. Wat is er toch met de NS aan de hand??? Nu lees ik dat er ingrijpende aanpassing van de dienstregeling in 2025 staat gepland. Nog mee treinen per week, wat goed zou moeten zijn, maar jullie kunnen het nu al niet meer aan. 
Voorlopig zal ik doorgaan met het uiten van mijn frustraties over de NS. Vriendelijke groet

Reputatie 7

het zijn niet alleen storingen, ook gewoon dingen die vergeten worden. Of wijzingen elders terwijl de werkzaamheden op een ander (deel)traject genoemd worden. Het is een jaarlijks fenomeen. 

Dan heb ik het verkeerd begrepen. Je frustratie uiten mag uiteraard. Mocht je vragen over specifieke verbindingen hebben dan mag je deze ook altijd hier stellen.

Reputatie 4

https://www.ad.nl/binnenland/ns-duikt-diep-rood-in-koolmees-kondigt-aan-treinkaartjes-gaan-fors-duurder-worden-in-2025~a6295b07/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

Wouter Koolmees, regelmatig het leidend of beter gezegd lijdend voorwerp van mijn dagelijkse NS frustraties. De keren dat Koolmees de media opzoekt, dan gaat het om de prijsverhoging van de treinkaartjes. Niet de NS maar die incompetente ex-politicus Wouter Koolmees zou diep rood moeten kleuren van schaamte. Hoe durft hij na jaren van wanprestaties dit te roepen? Het moet beter voor de reiziger… Die man heeft geen idee wat zijn organisatie aan ellende voor reizigers heeft veroorzaakt. Dit volledig aan het conto van de NS toeschrijven is niet fair, want de overheid heeft volledig verzaakt in het opstellen en executeren van een openbaar vervoer strategie, die het openbaar vervoer naar een sustainable toekomst leidt en mensen laat overstappen van de auto naar het OV. Schaamteloze actie, tekenend voor de man in kwestie, Woutertje Koolmees… Misschien zou deze president-directeur de geldverslindende overhead van zijn organisatie moeten terugbrengen of eindelijk iets doen aan de grote hoeveelheid zwartrijders of personen die onterecht in de 1e klas zitten en ALTIJD met een waarschuwing wegkomen. In al die jaren heb ik slechts 1x meegemaakt, dat er een boete werd uitgeschreven. Reizigers zouden een petitie moeten indienen waarin het vertrek van incompetentie (lees Wouter Koolsmees en diverse (mis)management lagen). De Fira en HSL debacles hebben de samenleving veel gekost, de vertraging van de ICNG leveringen idem dito. Nee, laat de reiziger deze wantoestanden betalen, ze hebben immers weinig keuze….

Reputatie 7

Prijsstijgingen zijn de afgelopen jaren toch geen nieuwswaarde meer, binnen geen enkele sector. Je betaalt meer en doorgaans krijg je minder. Zie als voorbeeld ook de huursector, de zorg, supermarkten, energie, water, belastingen, verzekeringen etc

Reputatie 4

........ Effectief heb ik 60 minuten op die dag gewonnen.........

Effectief nog meer tijd winnen is om een baan te zoeken in je directe woonomgeving. De meeste mensen vinden 30 tot 50 minuten reizen voor werk al het maximale. Bijzonder veel nuttige (vrije) tijd gaat verloren om telkens naar Eindhoven en Antwerpen te moeten.

Het scheelt bijzonder veel geld en ergenis, of je nu per auto of OV reist. Al gaat het op de seconde op tijd, zou er niet aan moeten denken....

Nog effectiever is de Lotto winnen en stoppen met werken 😄 Nee, dat zit niet in mijn aard. Het reizen met het OV biedt juist de gelegenheid om de reistijd nuttig te besteden, maar het moet natuurlijk in verhouding staan tot de afstand die wordt afgelegd en daar spelen vertragingen en slechte aansluitingen een grote rol. Veel mensen zijn minstens een uur onderweg met reizen. Vandaar mijn pleidooi voor strategische keuzes die het verplaatsen in ons kleine land verbeteren. 

Reputatie 7

Beste @ThomasReichel 

Met zoveel frustratie zit er maar 1 ding op: stop met treinreizen.

 

 

Of deze frustraties te uiten in de hoop dat veel mensen dit doen en maatregelen worden getroffen 😉

 

Enige echte oplossing om vertragingen zoals je die vaak beschrijft te voorkomen is minder treinen. Je hebt het vaak over X minuten ergens wachten om een andere trein voor te laten. Die problemen zijn (meestal) inherent aan de enorme hoeveelheid treinen die we in Nederland hebben. Zit er 1 trein met vertraging tussen dan moeten er prioriteiten gesteld worden en dat kost soms aan meerdere andere treinen hun punctualiteit en overstapmogelijkheden. 

Gaat om een gestrande trein volgens het bericht dat u laat zien. ICNG?

Dat Koolmees weinig affiniteit met klanten heeft klopt maar bij een oud-minister van sociale zaken weet je van te voren dat zijn hart primair bij de vakbeweging zal liggen. Hij heeft nu eenmaal geen achtergrond als ondernemer.

Reputatie 7

De HSL en de treinen daarop blijven de brekebeentjes van het spoornet. Laatst reed de ICNG weer om via Dordrecht, de route die de verbinding Eindhoven - Den Haag altijd had. Toen zelden problemen, veel betrouwbaarder. En maar een paar minuten langer onderweg.

Eergisterochtend zag ik op station Breda dat de trein naar Brussel weer 40 minuten te laat kwam. Geen idee waarom, maar wel triest voor zo'n belangrijke uurlijkse internationale IC- verbinding. 

 

Ja, je zou gewoon een uurlijkse normale intercity tussen Den Haag, Rotterdam, Roosendaal, Antwerpen willen/verwachten. En Eindhoven - Breda - Antwerpen. Betaalbaar en zo in te stappen zonder allerlei tarieven. Antwerpen is eigenlijk zo verweven met ons. Maar het mag niet zo zijn.

Antwerpen blijft natuurlijk wel buitenland, procentueel weinig mensen werken of studeren over de grens. Zo verweven is het dus nu ook weer niet.

Daarom is een uurlijkse Intercity voldoende en hoeft die niet elk kwartier te rijden.

Reageer