Per 7 september geen aansluiting meer van 2900 op 3600 in Den Bosch?

  • 1 September 2020
  • 82 reacties
  • 4859 Bekeken


Toon eerste bericht

82 reacties

@Jeroen ik zal er de komende dagen ff opletten. Ik durf het nu niet uit mijn hoofd te zeggen.


Even voor de correctheid, in het handboek staat nergens vermeld dat een machinist een trein halverwege 2 perronfases neer moet neerzetten.  De trein wordt stilgezet voor het sein of ter hoogte van het juiste treinlengtebord welke overeenkomt met de lengte van de trein.

Nu kom ik niet heel vaak op 's Hertogenbosch maar op spoor 3 is er een sein halverwege welke het perron opdeelt vanuit het zuiden in het a en b gedeelte. Hierdoor staan de treinlengteborden op spoor 3a dusdanig dat als de trein daar aankomt deze volledig vrij zal komen te staan van het wissel en dus niet halverwege zal komen te staan zoals je hier aangeeft.

Het lijkt mij hier meer een foutje dat het perron als 3 staat aangegeven in de reisplanner en niet als 3a of 3b.

Treinen stoppen in Den Bosch als er spoor 3, 4,6 of 7 in de planner is aangegeven in het midden van het perron. Als er in de planner een a- of b-zijde is aangegeven stoppen ze op betreffende deel. De stopborden hebben ook allemaal twee getallen voor beide situaties. 

Nog even gezocht maar wat ik tegen kom zouden er borden staan met maar 1 getal in de richting van Utrecht en geen treinlengteborden met 2 cijfers.  Anders is die info dus achterhaald.

Gezien hoe de wissel is gesitueerd lijkt het me dat hier ook alleen blauwe treinlengteborden staan.

@Loes   jij komt hier vaker dan dat ik er kom, zou jij eens willen kijken hoe dat op perron 3 zit met de treinlengteborden in de richting van Utrecht.

Het is in Den Bosch niet mogelijk om vanuit het zuiden een aankomst op spoor 3a te plannen, wegens het ontbreken van wissels loopt deze rijweg altijd over 3b en de machinist moet in zo'n geval volgens handboek de trein in het midden van beide perronfasen plaatsen. In de praktijk zal er tussen de voorkant van de 3600 en de achterkant van de 2900 alsnog weinig extra afstand zitten.


Even voor de correctheid, in het handboek staat nergens vermeld dat een machinist een trein halverwege 2 perronfases neer moet neerzetten.  De trein wordt stilgezet voor het sein of ter hoogte van het juiste treinlengtebord welke overeenkomt met de lengte van de trein.

Nu kom ik niet heel vaak op 's Hertogenbosch maar op spoor 3 is er een sein halverwege welke het perron opdeelt vanuit het zuiden in het a en b gedeelte. Hierdoor staan de treinlengteborden op spoor 3a dusdanig dat als de trein daar aankomt deze volledig vrij zal komen te staan van het wissel en dus niet halverwege zal komen te staan zoals je hier aangeeft.

Het lijkt mij hier meer een foutje dat het perron als 3 staat aangegeven in de reisplanner en niet als 3a of 3b.

Treinen stoppen in Den Bosch als er spoor 3, 4,6 of 7 in de planner is aangegeven in het midden van het perron. Als er in de planner een a- of b-zijde is aangegeven stoppen ze op betreffende deel. De stopborden hebben ook allemaal twee getallen voor beide situaties. 

Het is in Den Bosch niet mogelijk om vanuit het zuiden een aankomst op spoor 3a te plannen, wegens het ontbreken van wissels loopt deze rijweg altijd over 3b en de machinist moet in zo'n geval volgens handboek de trein in het midden van beide perronfasen plaatsen. In de praktijk zal er tussen de voorkant van de 3600 en de achterkant van de 2900 alsnog weinig extra afstand zitten.


Even voor de correctheid, in het handboek staat nergens vermeld dat een machinist een trein halverwege 2 perronfases neer moet neerzetten.  De trein wordt stilgezet voor het sein of ter hoogte van het juiste treinlengtebord welke overeenkomt met de lengte van de trein.

Nu kom ik niet heel vaak op 's Hertogenbosch maar op spoor 3 is er een sein halverwege welke het perron opdeelt vanuit het zuiden in het a en b gedeelte. Hierdoor staan de treinlengteborden op spoor 3a dusdanig dat als de trein daar aankomt deze volledig vrij zal komen te staan van het wissel en dus niet halverwege zal komen te staan zoals je hier aangeeft.

Het lijkt mij hier meer een foutje dat het perron als 3 staat aangegeven in de reisplanner en niet als 3a of 3b.

Reputatie 1

Duidelijk! Maar hiermee is dit dus geen officiële overstap meer volgens de reisplanner dus ook geen GTBV of 1/2 minuten wachten waar vroeger sprake van was.

En de 2900 op 4b en 3600 op 3b (zoals nu ook het geval is)?

 

Reputatie 4

Het is in Den Bosch niet mogelijk om vanuit het zuiden een aankomst op spoor 3a te plannen, wegens het ontbreken van wissels loopt deze rijweg altijd over 3b en de machinist moet in zo'n geval volgens handboek de trein in het midden van beide perronfasen plaatsen. In de praktijk zal er tussen de voorkant van de 3600 en de achterkant van de 2900 alsnog weinig extra afstand zitten.

Hoi rubennn, 

Goed dat je nog weer eens aan de bel trekt bij ons. Helaas heb ik op dit moment geen antwoord voor je, maar ik ga het wel voor je uitzoeken! Ik kom hopelijk zo spoedig mogelijk bij je terug met een antwoord! 

Reageer