beantwoord

declaratie taxikosten



Toon eerste bericht

159 reacties

Dat van het maximum van €125 is nieuw voor mij. Misschien wel een intern iets, maar die had ik nog niet eerder gehoord.

Dat is logisch want als het meer wordt kun je beter een hotel nemen.

Mensen kunnen we in het wilde weg maar raak gaan claimen maar die vlieger gaat niet op.

Reputatie 7
Badge +3

Op twitter nu dus ook één met een taxibonnetje van € 450,00 voor een ritje Rotterdam-Venlo. Wat ik niet snap is dat NS zondagavond niet naarstig op zoek is gegaan naar bussen. Met de ervaring van 3 april in het achterhoofd had men toch wel kunnen bedenken dat deze storing niet snel opgelost zou worden en waarschijnlijk die dag helemaal niet meer.

 

De kosten van deze taxi's zijn natuurlijk zeer pittig en ik kan mij al niet voorstellen dat NS nog zwarte cijfers gaat schrijven dit jaar. Lijkt mij toch dat zondag weer een vrij apathische houding is aangehouden en dat de paniek pas echt uitbrak toen bleek dat er die avond geen treinen meer zouden rijden.

Bussen vinden is niet zo'n probleem, buschauffeurs wel. Weet van chauffeurs dat er een tekort is aan chauffeurs.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat over Geldermalsen kwam ik ook tegen. Eén van de omreisroutes om Geldermalsen - Utrecht te mijden was via Breda/Rotterdam dus met Rotterdam gestremd was dat niet mogelijk. Daardoor zullen degenen die Geldermalsen - Utrecht wilden mijden wel hebben moeten reizen met de bussen, plus zullen ook extra reizigers via Geldermalsen zijn omgereisd. Wat me gisteravond ook opviel was dat iemand vroeg of de RET van Den Haag naar Rotterdam werd vergoed door NS, nee was het antwoord, blijkbaar kun je wel maximaal €125 aan taxikosten declareren maar een paar euro voor de metro weer niet. 

Reputatie 7
Badge +1

Ja klopt het verschil was € 350,00, ik wilde de tweet knippen maar het knipprogramma wat ik gebruik wilde niet wat ik wilde. Las overigens ook op twitter dat er veel reizigers zondagavond op Geldermalsen gestrand waren.  

Reputatie 7
Badge +3

Als we het over dezelfde tweet hebben dan had die persoon een taxibon van €475 en kreeg nu te horen dat het maximum hiervoor €125 en kwam nu klagen over het bedrag van €350 wat niet vergoed zou worden. Die persoon kreeg toen die gestrand was op Rotterdam ook te horen dat hij maar een taxi moest nemen en de kosten bij NS terug vragen, zonder melding van dat maximum bedrag. Dat van het maximum van €125 is nieuw voor mij. Misschien wel een intern iets, maar die had ik nog niet eerder gehoord.

Reputatie 7
Badge +1

Op twitter nu dus ook één met een taxibonnetje van € 450,00 voor een ritje Rotterdam-Venlo. Wat ik niet snap is dat NS zondagavond niet naarstig op zoek is gegaan naar bussen. Met de ervaring van 3 april in het achterhoofd had men toch wel kunnen bedenken dat deze storing niet snel opgelost zou worden en waarschijnlijk die dag helemaal niet meer.

 

De kosten van deze taxi's zijn natuurlijk zeer pittig en ik kan mij al niet voorstellen dat NS nog zwarte cijfers gaat schrijven dit jaar. Lijkt mij toch dat zondag weer een vrij apathische houding is aangehouden en dat de paniek pas echt uitbrak toen bleek dat er die avond geen treinen meer zouden rijden.

Badge +3

Welke NS medewerker heeft taxi aangeraden en deze te declareren? Zelfgeregelde taxi's worden niet vergoed door NS. NS klantenservice regelt voor gestrande reizigers vervoer als zij contact opnemen.

Sinds de situatie op 3 april lijkt men een stuk toeschietelijker te zijn met vergoeding van kosten als NS personeel op dat moment niets voor je kan/wil regelen, terwijl je er (wegens thuisbrengplicht) toch recht op zou hebben.

Met het getoonde bonnetje ga je niet ver komen, want dat zou een BCT (boordcomputer taxi) bon moeten zijn met kwitantienummer, begin- en eindtijd, de afstand (GPS locaties), ritprijs (of eventueel afgesproken prijs), naam chauffeur (of voertuignummer/kenteken), ritpodrachtnummer (of eventueel instap straattaxi), naam passagier(s), betaalwijze (laatste cijfers van je bankrekening of creditcard of contant) etc.

Als jij met dit bonnetje een rit van Tilburg naar Nijmegen weet te declareren (pakweg 65 km, de prijs daarvoor zou hoger zijn, of was het een afgesproken prijs voor die rit?) kan ik er ook een rit van Rotterdam Centraal naar Utrecht Centraal mee gaan declareren (als ik aantoonbaar in Rotterdam was).

Spijt me zeer voor je, maar ik zie het niet gebeuren.

Reputatie 7
Badge +3

Welke NS medewerker heeft taxi aangeraden en deze te declareren? Zelfgeregelde taxi's worden niet vergoed door NS. NS klantenservice regelt voor gestrande reizigers vervoer als zij contact opnemen. Soms kan het even duren voor een bus of (deel)taxi beschikbaar. Gezien de tijd op de bon heb je niet lang willen wachten tot NS iets regelde en heb je gezien wat je betaald hebt een vaste prijs afgesproken. Je kunt een poging tot declareren doen met jouw verhaal, maar of deze bon (zonder handtekening, afgeronde prijs, tijd vlak na stranden) terugbetaald wordt is afwachten. Geef op het formulier zoveel.mogelijk details. Tijd stranden, tijd contact klantenservice, naam NS medewerker, vertrektijd met taxi, aantal personen die in de taxi zaten, welke adressen.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Jay_b,

Dit is geen communicatiekanaal van de klanteNService.

U kunt voor declaraties dit declaratieformulier gebruiken.

Als u toch contact wil met de klanteNService, kan dit per telefoon (030-7515155), per chat of via een bericht op Facebook of Twitter.

Reageer