beantwoord

declaratie taxikosten



Toon eerste bericht

159 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De reactie van NS is wel tekenend voor de houding van de directie en het management van NS. De theorie hoe het zou moeten en hoe het in de praktijk gaat lopen mijlenver uit elkaar. Dat blijkt wel uit de reactie van NS waarin gezegd wordt dat er nooit toezeggingen worden gedaan over een eventuele vergoeding van taxikosten en dat hieover afspraken zouden zijn gemaakt met conducteurs en overige medewerkers op het station en in de trein. Er zijn niet alleen afgelopen weekend, maar ook al eerder diverse meldingen van reizigers geweest dat dit wel gebeurt. Dat zal ook deels komen doordat het personeel, zoals de FNV aangeeft, is uitgeperst. Zie bv ook https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/vervoer/2022/08/medewerkers-ns-worden-steeds-meer-in-de-kou-gezet

De situatie waarin jullie nu het werk moeten doen komt door het rendementsdenken door NS. De operationele afdelingen van NS zijn tot op de schil uitgeperst. De rek is er meer dan uit en dit is precies waar FNV Spoor al jaren voor waarschuwt, maar nog steeds geeft de NS directie niet thuis. Sterker nog: NS zet medewerkers voor een opdracht in en zodra er dringend om ondersteuning wordt gevraagd, laat NS haar medewerkers en ook de reizigers keihard in de kou staan!

Reputatie 7
Badge +1

Triest dat je zo'n reactie van NS ontvangt. Ik ben overigens wel hogelijk verbaasd dat je al zo snel een reactie hebt gekregen. De normale klachtenmafhandeling duurt maanden.

Reputatie 2

 

Dit is het bericht die ik heb gestuurd voorafgaande van deze reactie! 

Goedemorgen ik heb al eens een bericht gestuurd over de situatie die is ontstaan op zondag/maandag 31-7 / 1-8 op Rotterdam centraal. In mijn Google drive staan foto's van mijn OV waar overigens 2x €12 is afgehaald terwijl ik vast zat op Rotterdam en een foto van het bonnetje wat ik kreeg nadat we een taxi zelf hebben moeten regelen op verzoek van het personeel dat daar die avond/nacht aanwezig was. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen te vertellen. Ik en een vriendin van me vertrekken om 11:57 vanuit Helmond richting Rotterdam verder geen problemen. Dat begint zodra we savonds terug naar huis willen. We zouden de trein van 20:44 in Rotterdam pakken om naar huis te gaan. Vervolgens word terwijl we het station oplopen om 20:42 omgeroepen dat er geen treinverkeer mogelijk is door een storing toch zien wij nog 1 trein aangegeven staan die wel zou komen de intercity direct naar Breda van 21:11 deze komt aan, maar nadat we daarin zitten worden verzocht deze te verlaten aangezien die niet kan rijden. Hierop volgt de chaos die er was op Rotterdam centraal niemand van het personeel kon vertellen wanneer het verholpen zou zijn en zelf heeft de NS aangegeven dat dat 23:00 zou zijn en vervolgens werd dat 23:30 en daarna vrijwel niet meer op 2 treinen na (voor ons de verkeerde richting in) na het lange wachten op informatie en het een beetje in de buurt blijvende van het personeel om iets van info mee te krijgen horen we dat het vrijwel niet meer geregeld kan gaan worden en dat ze op zoek zullen gaan naar anders vervoer dit zal rond 00:00 zijn geweest. Er word de mensen die er nog zijn verzocht om een briefje in te vullen die daar word uitgedeeld door het personeel om je naam/geboortedatum/station waar je heen moest op te schrijven deze zouden worden bewaard zodat ze de namen weten van de mensen die daar zijn. 00:45 ongeveer hebben ze een bus kunnen regelen, maar alleen voor de mensen die naar station Breda moesten verder niemand. Daarna om 01:00 ongeveer is er nog een trein die naar Dordrecht gaat en een die naar Utrecht voor de mensen die die zouden moeten pakken. Vervolgens blijft er dus nog een deel mensen over waar eigenlijk niks voor is geregeld tot op dat moment daarna om 01:30 gaat er een medewerker op een bankje staan en verteld ons dat we kunnen kiezen uit 3 dingen: 1 is dat wel een hotel kunnen regelen die we dan wel zelf zouden moeten regelen voor max €150p.p. Het 2de ding is dat we ZELF een taxi kunnen regelen mocht je echt naar huis moeten wat wij ook moesten want we moeten gewoon werken. Hier heb ik meerdere keren gevraagd aan verschillend personeel of dat dit volledig vergoed zou worden waarop hun hebben gezegd dat dat 100% vergoed word en voor word geregeld indien je het bonnetje hebt van het hotel of de taxi! Het 3de punt was om in een stilstaande trein die op dat perron stond (#2) te gaan zitten en wachten tot morgenvroeg op de eerste trein. Wij hebben er dus voor gekozen om een taxi te regelen om 01:52 deze was uiteindelijk €329 en nu kan dus niemand ons helpen. Er word niet gereageerd om DM's via de telefoon kan ook niemand helpen. Wie kan er dan wel helpen?? Ik voelde me best wel in de steek gelaten nadat wij alleen maar hebben opgevolgd wat er ons is verteld door het NS personeel. Heb overigens 1 DM ontvangen daarin werd gezegd dat ik maar €125 vergoed zou krijgen hier ga ik niet mee akkoord! Ik wil alles vergoed hebben wat ik aan kosten heb moeten maken na een verschrikkelijke avond op het station. Hopelijk heb ik u hierbij genoeg geïnformeerd. M.v.g. Anthony Trepels

Reputatie 7
Badge +1

Mevrouw Bouma geeft hier het officiele standpunt van NS en hoe het in theorie zou moeten werken. Mevrouw Bouma kent blijkbaar niet de praktijk waarin de dingen niet zo gaan zoals ze op papier staan. 

Allemaal leuk lief en aardig maar deze brief kan echt niet door de beugel.

Reputatie 7
Badge +3

Mevrouw Bouma geeft hier het officiele standpunt van NS en hoe het in theorie zou moeten werken. Mevrouw Bouma kent blijkbaar niet de praktijk waarin de dingen niet zo gaan zoals ze op papier staan. 

Schrijft mevrouw Bouma hier nu dat EneruNL liegt?

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +1

Een maximumvergoeding kan natuurlijk alleen maar als dat van tevoren wordt aangegeven. Als een NS-medewerker zegt "zoek maar een taxi want ik vind er geen” dan moet hij het er wel bij zeggen als daar beperkingen aan zijn. En er dan meteen bij zeggen wat het alternatief is als de taxi te duur blijkt. NS is immers wel verplicht om iets te regelen en wel zonder extra kosten.

Dit lijkt me een geval voor de geschillencommissie.

Reputatie 7
Badge +1

Er zijn inmiddels ook kamervragen over dit topic gesteld, enigszins verrassend door iemand van de coalitie. Het antwoorden zal nog wel enige tijd in beslag nemen ondermeer omdat de 2e kamer met reces is natuurlijk.

 

https://twitter.com/minhas_fahid/status/1554530212720906242/photo/1  

Reputatie 7
Badge +3

Ik had destijds (denk 2016 ofzo?) altijd de laatste verbinding van Utrecht Zuilen naar Amersfoort. Er was op Utrecht Centraal dan een overstap van 3 minuten. Maar die sprinter uit Breukelen kwam regelmatig (veel) te laat in Zuilen, waardoor de overstap niet meer haalbaar was. Heb toen een aantal keer in Zuilen al contact opgenomen en werd daar opgehaald door een taxi. Ook een paar keer op Centraal een medewerker aangesproken die een taxi regelde, soms ook gedeeld met andere reizigers. Was destijds in elk geval prima geregeld.

In 2018 werkte ik 2 maanden meestal 's middags en 's avonds in de buurt van Amsterdam Zuid. Treinen reden regelmatig niet of hadden vertraging. Ik kreeg geen taxi als ik aansluiting op Utrecht centraal naar Lunetten miste. Dus na 2x het zelf moeten uit zoeken fiets op Utrecht centraal. Met fiets op centraal kwam ik onder minimum van €3,40 met half uur vertraging. Vaker had ik nog net geen half uur vertraging. Denk dat zij er van uitgingen dat je met laatste bus wel naar huis kon. Die laatste bus was dan net weg...

Reputatie 2

Verder krijg ik ook totaal geen gehoor. Via de telefoon krijg ik hetzelfde antwoord te horen

Reputatie 7
Badge +1

Topstukje @Momo hierboven. Klopt helemaal en eigenlijk niets aan toe te voegen. Als men inderdaad eerder met taxi's of taxibusjes aan de gang was gegaan had dat heel veel kosten bespaard. Met in het achterhoofd de gang van zaken op 3 april jl. vind ik het onbegrijpelijk dat NS zo heeft gehandeld als het nu heeft gehandeld.

 

NS reageert zelf ook helemaal niet.

Reputatie 7
Badge +3

Voor vervolgschade omdat je de dag er na niet kunt werken (je kunt overigens de dag er na om 7.28 in Venlo zijn, weinig mensen beginnen vroeger) hoeft NS sowieso niet te betalen en dus ook geen rekening mee te houden in de afweging.

Wel mee eens dat aantal en omvang van dit soort storingen niet langer acceptabel is en dat NS duidelijker aan moet geven hoe de reizigers in dit soort gevallen dienen te handelen.

Klopt, vervolgschade kun je niet verhalen op NS. En leuk dat dat je de volgende dag om 7:28 al in Venlo kunt zijn, maar dan ben je pas op het station in Venlo. Dan moet je nog van station naar huis om je om te kleden, misschien nog de laptop ophalen die je op werk nodig hebt en eer je thuis bent kan het misschien nog wel een half uur later zijn, dan nog naar werk wat misschien ook nog een half uur of een uur rijden is. Voor je dan op werk bent is de ochtend al een stuk verder gevorderd. Plus er kunnen ook diverse andere redenen zijn dat iemand echt die avond nog naar huis moet. 

Wat misschien wel had gekund is een taxi nemen naar het eerstvolgende station vanwaar nog wel treinen reden en dan per trein verder naar Venlo. Een taxi Rotterdam - Breda zou al een stuk goedkoper zijn geweest, maar dan moet je die wel op tijd regelen dus niet wachten tot 23:00 uur of tegen middernacht. Om 21:10 was de prognose al 23:30 en dan ga je Venlo niet meer halen vanaf Rotterdam.  Zelfs als volgens een eerdere prognose de storing rond 23:00 opgelost zou zijn, gaan niet direct alle treinen weer rijden, en de treinen die dan wel gaan rijden zullen bomvol zitten zodat je ook nog kans hebt niet mee te kunnen. Moet je dan nog naar een verre bestemming als Venlo of misschien Groningen dan redt je niet als je pas rond 23:30 een trein vanaf Rotterdam kan nemen. Wat dat betreft vind ik ook wel wat van de afwachtende houding van NS, met vage adviezen om te wachten en de reisplanner te checken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik had destijds (denk 2016 ofzo?) altijd de laatste verbinding van Utrecht Zuilen naar Amersfoort. Er was op Utrecht Centraal dan een overstap van 3 minuten. Maar die sprinter uit Breukelen kwam regelmatig (veel) te laat in Zuilen, waardoor de overstap niet meer haalbaar was. Heb toen een aantal keer in Zuilen al contact opgenomen en werd daar opgehaald door een taxi. Ook een paar keer op Centraal een medewerker aangesproken die een taxi regelde, soms ook gedeeld met andere reizigers. Was destijds in elk geval prima geregeld.

Reputatie 7
Badge +3

Voor het eerst hoorde ik dat het ivm privacy niet mogelijk is om vervoer te regelen via de SOSzuil. Dat is mij nooit verteld in de keren dat ik contact had via de zuil vanwege stranden. Laatste keer was dat mei 2022. Kreeg alleen te horen dat ik maar moest wachten… 

Die is ook nieuw voor me. Ben benieuwd welk artikel NS nu weer in de AVG heeft gevonden … Ik ben een paar jaar geleden een keer of vijf binnen een paar maanden gestrand. Er werden toen gewoon taxi's geregeld na contact via de zuil. Dat was overigens wel de informatiezuil, niet de SOS-zuil.

De blauwe knop van de SOS-zuil is informatieknop. De rode SOS. Ik gebruik altijd de blauwe, ik heb nog nooit een taxi aangeboden gekregen. 1x bijna 5 uur staan wachten op bussen nadat laatste trein uitviel. Andere keren werd of het contact verbroken, of moest ik het zelf uitzoeken of wachten tot er echt niets meer reed terwijl alles tot met laatste rit al geannuleerd was of werd er niets gedaan omdat ik op cs was gestrand en ik in dezelfde stad woonde (maar eindbestemming was niet cs maar ander station in dezelfde stad). Nu zet ik fiets op CS als ik verwacht laat terug te moeten reizen. Soms mis ik daardoor GTbV omdat ik onder minimum kom.

Dat van het maximum van €125 is nieuw voor mij. Misschien wel een intern iets, maar die had ik nog niet eerder gehoord.

Dat is logisch want als het meer wordt kun je beter een hotel nemen.

Mensen kunnen we in het wilde weg maar raak gaan claimen maar die vlieger gaat niet op.

Ik denk dat een hotel regelen in Rotterdam ook nog wel eens lastig kan worden in deze periode. En de prijzen voor een hotelovernachting zijn ook behoorlijk fors. En hoe zit het met die snipperdag voor 2 personen de volgende dag dan? Wat mij bij al die taxi topics opvalt is dat er altijd wel een NS medewerker is die blijkbaar zegt: "neem maar een taxi en wij vergoeden het wel”. Tijd om hiervoor een sluitend protocol te ontwikkelen en zeker ook de klanten beter te informeren. (Rechten staan nergens vermeld en worden bij dit soort storingen volgens mij ook niet actief omgeroepen).

Voor vervolgschade omdat je de dag er na niet kunt werken (je kunt overigens de dag er na om 7.28 in Venlo zijn, weinig mensen beginnen vroeger) hoeft NS sowieso niet te betalen en dus ook geen rekening mee te houden in de afweging.

Wel mee eens dat aantal en omvang van dit soort storingen niet langer acceptabel is en dat NS duidelijker aan moet geven hoe de reizigers in dit soort gevallen dienen te handelen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat je geen vervoer kan regelen via de informatiezuil had ik ook nog nooit gehoord, terwijl er wel regelmatig op Twitter door webcare wordt verwezen naar deze zuil. Zoals in deze 2 tweets al wat eerder.

Wat als er geen personeel op een station is of je telefoon leeg is of je niet genoeg beltegoed hebt omdat je ik weet niet hoe lang in de wacht moet hangen, of wel personeel op het station maar dat zegt dat je maar zelf een taxi moet regelen en de kosten terugvragen?

Zoals zoveel dingen bij NS is het op papier misschien goed geregeld maar in de praktijk is een grote rotzooi. Zoals nu ook weer gebleken is. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Voor het eerst hoorde ik dat het ivm privacy niet mogelijk is om vervoer te regelen via de SOSzuil. Dat is mij nooit verteld in de keren dat ik contact had via de zuil vanwege stranden. Laatste keer was dat mei 2022. Kreeg alleen te horen dat ik maar moest wachten… 

Die is ook nieuw voor me. Ben benieuwd welk artikel NS nu weer in de AVG heeft gevonden … Ik ben een paar jaar geleden een keer of vijf binnen een paar maanden gestrand. Er werden toen gewoon taxi's geregeld na contact via de zuil. Dat was overigens wel de informatiezuil, niet de SOS-zuil.

Reputatie 7
Badge +3

Er lijken wat wijzigingen te zijn in het taxibeleid. NS personeel kan als het regelen van een taxi via NS niet lukt als men gestrand is ook mensen vragen om zelf een taxi te zoeken en dit te declareren. Als de medewerker dit vraagt, dan zou er een aantekening hiervan gemaakt worden. Wat men terug krijgt van die declaratie is aan een maximum gebonden: €125. 

Voor het eerst hoorde ik dat het ivm privacy niet mogelijk is om vervoer te regelen via de SOSzuil. Dat is mij nooit verteld in de keren dat ik contact had via de zuil vanwege stranden. Laatste keer was dat mei 2022. Kreeg alleen te horen dat ik maar moest wachten… 

Reputatie 7
Badge +1

En de volgende. Volkomen logisch natuurlijk dat de klantenservice het zo druk heeft als e.e.a. zo armetierig geregeld is.

 

 

Meneer Spithorst had zondagavond ook al een aantal keren getweet met de vraag wat NS ging doen. Hij heeft er gisteren een mooie column aan gewijd.

 

WERELDKAMPIOENSCHAPPEN KLANTENSCHOFFERING

In eerste instantie was ik van plan om het vandaag uitgebreid te hebben over het falen van Thalys. De ene na de andere trein valt uit, passagiers zitten uren opgesloten in snikhete treinen zonder airco, staan urenlang zonder enige reisinformatie op stations. En als klap op de vuurpijl presteerde Thalys het om op Brussel Zuid midden in de nacht de reizigers zonder pardon de straat op te sturen, met in hun handen een lullige kortingsbon voor een hotel gedrukt. Onder het motto “zoek het zelf maar uit” werden die passagiers dus letterlijk op straat gezet, midden in de nacht in een Brusselse achterstandswijk die berucht is door zijn grote hoeveelheden bagagedieven en straatrovers. Iedereen met ook maar een béétje gezond verstand mijdt de Thalys, en kiest voor de Flixbus, de auto of het vliegtuig.

Maar nee, ik moet het vandaag met u hebben over een andere kwestie. De schandalige puinhoop gisteravond, die werd veroorzaakt door ProRail en NS. Door de zoveelste computerblunder van ProRail viel rond 20:30 uur het treinverkeer stil op deze waslijst van trajecten:

Geen Intercity’s tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal
Intercity Direct over de volle lengte (Amsterdam - Breda/Noorderkempen) allemaal opgeheven.
Geen Intercity’s tussen Den Haag Centraal en Breda
Geen Intercity’s tussen Dordrecht en Breda
Geen Intercity’s tussen Delft en Roosendaal
Geen Sprinters tussen Breukelen, Gouda en Rotterdam Centraal
Geen Sprinters tussen Den Haag HS en Lage Zwaluwe
Geen Stoptreinen tussen Geldermalsen en Dordrecht
Ook de Thalys reed niet


Excuses voor deze opsomming, die in een column niet zo fijn weg leest. Maar goed, wat was er aan de hand? Een computer op het seinhuis (in potjeslatijn: verkeersleidingpost) in Rotterdam ging stuk. Kan gebeuren, soms begeeft een apparaat het. Maar gelukkig heeft ProRail alle belangrijke systemen dubbel (in potjeslatijn: redundant) uitgevoerd. Dus neemt een andere computer fluks de taken over. Maar nee hoor. Door gepruts (in potjeslatijn: incompetentie) startte de vervangende computer niet op en viel het treinverkeer dus in een groot deel van het land stil. Overigens is dit bepaald niet voor het eerst, dat het reservesysteem niet lijkt te functioneren.

ProRail publiceerde de wilde gok (in potjeslatijn: prognose) dat de storing rond 23 uur verholpen zou zijn. Dat was vervolgens voor de NS reden om achterover te gaan zitten en niets te doen. Er werd, ook toen wij vroegen welke acte de NS ondernam om de gestrande reizigers alsnog op hun bestemming te krijgen, slechts verwezen naar een werkelijk hilarische pagina op de NS-website, met als strekking “Wij hebben geen flauw idee en houden ons dus op de vlakte”.

Geheel volgens mijn verwachting werd de prognose dat de storing tegen het einde van de avond zou zijn verholpen door ProRail niet bewaarheid. Maar ook toen dat door ProRail bekend werd gemaakt, bleef de NS hardnekkig doorverwijzen naar die geen-flauw-idee-pagina op hun website.

Ontelbare reizigers zijn gisteravond gestrand. Hebben zich door vrienden of familieleden moeten laten ophalen met een auto. Of hebben in een hotel moeten overnachten. Of hebben een taxi moeten nemen om hun bestemming te bereiken. Dat werd extra in de hand gewerkt doordat de getroffen trajecten ook als omreisroute dienden voor de werkzaamheden tussen Geldermalsen en Utrecht. Midden in de nacht stonden op het station van Geldermalsen volgens ooggetuigen nog zo’n 800 reizigers te wachten op de schaarse treinvervangende bussen. U raadt het al, lang niet al deze mensen zijn vannacht thuisgekomen. Ondanks een sommatie van onze kant heeft de NS geweigerd, de reizigersrechten (zoals op vergoeding van gemaakte kosten) goed vindbaar te publiceren op zijn website, zoals op die geen-flauw-idee-pagina, via Twitter, de app en ook door omroepberichten. De NS heeft aan die sommatie geen gehoor gegeven.

Hilarisch waren ook de reacties van de NS-twitterafdeling. Een waslijst van reacties die allemaal begonnen met zinsneden als “Wat ontzettend balen dat ik vanwege de drukte jouw bericht nu pas lees” of “Oh nee dat spijt mij te lezen”, opgesierd met standaardzinnetjes als “Is het nog gelukt met jouw reis?”… En misschien is het woord “hilarisch” dat ik gebruikte wat ongepast: hier vanachter mijn bureau kan ik dat makkelijk schrijven, maar je zal maar uren voor Piet Snot in totale onwetendheid van wat er staat te gebeuren op een perron staan. Maar erger nog, is deze regelrechte leugen: “Helaas worden extra kosten niet vergoed maar je kan vanaf morgen een verzoek voor compensatie indienen voor het ticket.” Reizigers hebben weldegelijk recht op vergoeding!

Maar goed, ik leg het nog één keer uit. Jongens en meisjes van ProRail: de bedoeling van een redundant systeem (dat door de belastingbetaler en de reiziger voor jullie is betaald) is dat dat in werking treedt als het primaire systeem het begeeft. Ingewikkelder is het niet. Jongens en meisjes van de NS: als er een storing is, dienen jullie goed voor de reiziger te zorgen. Een webpagina waar de reiziger niets wijzer van wordt en het verzwijgen van de reizigersrechten zijn dus niet in de haak. Overigens houdt de Autoriteit Consument en Markt er niet zo van wanneer consumentenrechten worden weggemoffeld, dus die heb ik maar weer even ingeseind. Ook zal op mijn verzoek de Inspectie Leefomgeving en Transport de zaak weer eens goed bekijken.

Op Twitter werd een grap gemaakt over het huren van een auto. Huren? Nee. De reiziger die zichzelf ook maar een béétje serieus neemt, raad ik aan om de aanschaf van een auto ernstig in overweging te nemen.
 

Reputatie 7
Badge +1

Dat van het maximum van €125 is nieuw voor mij. Misschien wel een intern iets, maar die had ik nog niet eerder gehoord.

Dat is logisch want als het meer wordt kun je beter een hotel nemen.

Mensen kunnen we in het wilde weg maar raak gaan claimen maar die vlieger gaat niet op.

Ik denk dat een hotel regelen in Rotterdam ook nog wel eens lastig kan worden in deze periode. En de prijzen voor een hotelovernachting zijn ook behoorlijk fors. En hoe zit het met die snipperdag voor 2 personen de volgende dag dan? Wat mij bij al die taxi topics opvalt is dat er altijd wel een NS medewerker is die blijkbaar zegt: "neem maar een taxi en wij vergoeden het wel”. Tijd om hiervoor een sluitend protocol te ontwikkelen en zeker ook de klanten beter te informeren. (Rechten staan nergens vermeld en worden bij dit soort storingen volgens mij ook niet actief omgeroepen).

Reputatie 7
Badge +3

Ja klopt het verschil was € 350,00, ik wilde de tweet knippen maar het knipprogramma wat ik gebruik wilde niet wat ik wilde. Las overigens ook op twitter dat er veel reizigers zondagavond op Geldermalsen gestrand waren.  

Deze bedoel je:

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat van het maximum van €125 is nieuw voor mij. Misschien wel een intern iets, maar die had ik nog niet eerder gehoord.

Dat is logisch want als het meer wordt kun je beter een hotel nemen.

Mensen kunnen we in het wilde weg maar raak gaan claimen maar die vlieger gaat niet op.

Dat had ik ook al bedacht, dat je bij hoge taxikosten beter een overnachting kunt zoeken.

Als je het puur financieel bekijkt wel, maar als je gestrand ben in Rotterdam, in Venlo woont en de volgende dag weer vroeg op werk moet zijn is een overnachting in Rotterdam niet zo handig. En er kunnen ook andere redenen zijn waarvoor je echt naar huis moet, bv een huisdier waarvoor je naar huis moet, medicijnen die thuisliggen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat van het maximum van €125 is nieuw voor mij. Misschien wel een intern iets, maar die had ik nog niet eerder gehoord.

Dat is logisch want als het meer wordt kun je beter een hotel nemen.

Mensen kunnen we in het wilde weg maar raak gaan claimen maar die vlieger gaat niet op.

Het ging mij er even om dat dat maximum bedrag zo ver ik weet niet eerder gecommuniceerd was. Eerder werd altijd gezegd dat een zelf geregelde taxi niet vergoed werd, wat ook gisteravond geregeld werd gezegd. Maar na 3 april zie ik ook vaker dat reizigers voor taxikosten de link krijgen van het declaratieformulier. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat van het maximum van €125 is nieuw voor mij. Misschien wel een intern iets, maar die had ik nog niet eerder gehoord.

Dat is logisch want als het meer wordt kun je beter een hotel nemen.

Mensen kunnen we in het wilde weg maar raak gaan claimen maar die vlieger gaat niet op.

Dat had ik ook al bedacht, dat je bij hoge taxikosten beter een overnachting kunt zoeken.

Reageer