beantwoord

declaratie taxikosten



Toon eerste bericht

159 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ondertussen is wel weer een veelzeggende radiostilte bij NS inzake de vergoeding van de werkelijke taxikosten.

Gisteren kreeg ik nog binnen 3 uur reactie nu al meer dan 24 uur niet meer van mevrouw Bouma 

Ondertussen is wel weer een veelzeggende radiostilte bij NS inzake de vergoeding van de werkelijke taxikosten.

Gisteren kreeg ik nog binnen 3 uur reactie nu al meer dan 24 uur niet meer van mevrouw Bouma 

Je kan een klacht indienen via klachten@ovombudsman,nl.

Ik zou daarin ook zeker de reactie van mevrouw Bouwman in opnemen.

Reputatie 7

@mrfreeze

Ja dat is prima maar dan ook duidelijk gecommuniceerd naar personeel en via de website aan de reizigers.

Dan wordt tevens de klantenservice ontlast.

Reputatie 2

Ondertussen is wel weer een veelzeggende radiostilte bij NS inzake de vergoeding van de werkelijke taxikosten.

Gisteren kreeg ik nog binnen 3 uur reactie nu al meer dan 24 uur niet meer van mevrouw Bouma 

Reputatie 7
Badge +3

Maar of er nou per telefoon, informatiezuil of postduif contact opgenomen moet worden, in een geval zoals afgelopen zondag blijft het een onrealistische gang van zaken. Er zijn 's nachts een paar duizend mensen her en der gestrand. De klanteNService zal op zo'n tijdstip waarschijnlijk door een handjevol mensen bemand zijn. Die kunnen natuurlijk nooit duizenden verzoeken voor alternatief vervoer behandelen.

Misschien een idee om op de stations waar medewerkers aanwezig zijn, een soort formulieren te hebben liggen die uitgedeeld kunnen worden. Daarmee kunnen mensen dan zelf vervoer regelen en de kosten declareren. Zo'n formulier zou een uniek nummer kunnen hebben om kopiëren te voorkomen. Op zo'n formulier kun je ook duidelijk eventuele voorwaarden, zoals een maximum vergoeding, vermelden.
Nog steeds geen ideale situatie, maar wellicht beter dan de chaos die nu gecreëerd wordt.

Reputatie 7
Badge +1

Ondertussen is wel weer een veelzeggende radiostilte bij NS inzake de vergoeding van de werkelijke taxikosten.

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad.

 

Reputatie 7

En moet je dat alternatief ook melden aan je personeel en duidelijk op de website vermelden. Niet stiekem iets veranderen en er geen melding van maken. 

Ook de 125 Euro taxi vergoeding per persoon komt uit het niets

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt me typisch weer een voorbeeld van NS die weer eens niets heeft begrepen van de letter en de geest van de AVG.

Zelfs als het echt waar is dat NS deze dienstverlening heeft moeten stoppen vanwege AVG-gerelateerde veranderde voorschriften dan nog moet er natuurlijk wel een alternatief zijn uitgewerkt en operationeel zijn voordat je abrupt stopt met de dienstverlening. 

 

Ik weet ook niet waarom het in deze gevallen de AVG zou schenden. Daar ken ik de AVG niet goed genoeg voor. Ik vind het soms ook allemaal vrij overdreven.

Wat begin ik onderhand een hekel te krijgen aan de huidige AVG. Gewoon algemeen, goed dat er bescherming is, maar als jij er zelf vanaf wilt zien voor dat moment, zou dat moeten kunnen lijkt me. 

Dan mag ik als personeel dus ook bv geen taxi's en verloren goed regelen, schendt de AVG. Slaat toch nergens op.

Meneer of mevrouw, deze manier van communiceren, via de infopaal betekend dat de AVG geschonden wordt, omdat de lijn op luidspreker staat. Wilt u toch via dit kanaal persoonsgegevens doorgeven, gaat u dan akkoord dat de AVG nu niet van toepassing is, omdat u er nu vanaf ziet?

Zoiets? Als men toestemming geeft is het toch in orde? 

De AVG is dwingend recht en afspraken maken die in strijd zijn met de AVG zijn nietig (ongeldig).

Je kunt dus geen toestemming geven voor schending van de AVG. Dat komt in dit geval misschien ongelukkig uit, maar als dat wel zou kunnen dan geef je bedrijven/instanties de mogelijkheid om mensen (contractueel) afstand te laten doen van rechten die je met deze wet juist wilt beschermen 

Reputatie 7

Kijk en dat is het nou zelfs het personeel is niet op de hoogte van bepaale besluiten maar moet wel naar de reizigers toe het visitekaartje zijn van de NS. Het is dus niet alleen externe communicatie die ontbreekt maar ook interne communicatie. Dat ligt niet aan het personeel maar aan het management en het aansturen van een grote organisatie.

Ik ben ook niet op de hoogte dat de infopaal ivm avg geen taxi meer mag aanvragen. Ik denk dat dit zo op te lossen is met de volgende vraag:

Meneer of mevrouw, deze manier van communiceren, via de infopaal betekend dat de AVG geschonden wordt, omdat de lijn op luidspreker staat. Wilt u toch via dit kanaal persoonsgegevens doorgeven, gaat u dan akkoord dat de AVG nu niet van toepassing is, omdat u er nu vanaf ziet?

 

Zoiets? Als men toestemming geeft is het toch in orde? 

Reputatie 7

Zolang de NS en het management in de landelijke media net zo onzichtbaar is als nu en zich beperkt tot een vaag antwoord dan verwacht ik ook hier geen ontwikkelingen.

De NS zal er dan wel rekening mee moeten houden dat de ontevredenheid alleen maar groter wordt net als de verwarring.

Dit kan uiteindelijk leiden tot het verlies van het vertrouwen en uiteindelijk zelfs het kwijt raken van de concessie op het hoofdnet.

Ik zou dat zeer betreuren want de NS is een bekende naam maar je moet er wel wat voor doen om de goede naam te bewaren.

En daar zijn de laatste tijd toch enkele vraagtekens bij te zetten.

Reputatie 7
Badge +1

Als je ergens op tijd moet zijn en de trein die je wilt nemen valt uit, krijg je dan een taxi vergoed? Of alleen als de laatste verbinding niet meer rijdt?

Wanneer je door de schuld van NS de laatste aansluiting hebt gemist. Voor overdag geldt dit niet.

En zijn er ook vergoedingen als iemand jou komt ophalen?

Helaas niet.

Ik snap dat het niet jullie schuld is, maar ik ben nog steeds bijzonder boos over hoe NS nu vindt dat ze dit kunnen afhandelen. Ik vind ook dat degene die de brief hebben ontvangen als gepubliceerd op pagina 2 schriftelijke excuses dienen te ontvangen. 

 

De klagers worden op een manier weggezet die echt niet kan!! Voorts kan NS niet terugkomen op eerder gedane toezeggingen van het personeel. 

 

Graag op korte termijn een reactie. Het is deze eigenlijk gewoon tijd dat mevrouw Bouma dit persoonlijk afhandelt, zij heeft immers ook de brief ondertekent.

Reputatie 6
Badge +2

Als je ergens op tijd moet zijn en de trein die je wilt nemen valt uit, krijg je dan een taxi vergoed? Of alleen als de laatste verbinding niet meer rijdt?

Wanneer je door de schuld van NS de laatste aansluiting hebt gemist. Voor overdag geldt dit niet.

En zijn er ook vergoedingen als iemand jou komt ophalen?

Helaas niet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik moet nog 1 ding toevoegen, misschien wel heel belangrijk. De vergoeding van € 125,00 is per persoon.

Wat zijn de regels hiervoor? Als je ergens op tijd moet zijn en de trein die je wilt nemen valt uit, krijg je dan een taxi vergoed? Of alleen als de laatste verbinding niet meer rijdt? En zijn er ook vergoedingen als iemand jou komt ophalen?

Reputatie 7
Badge +3

We kunnen natuurlijk met z'n allen commentaar leveren op de NS, maar er zit toch echt verbetering in. Onvoldoende, maar wel verbetering. Reizigers krijgen eindelijk zelf geregelde taxi's vergoed. In de meeste gevallen zal € 125 voldoende zijn of kunnen reizigers een taxi delen. Zelf zou ik op de bon laten zetten dat het om x personen ging. Dan heb je duidelijk bewijs.

Dat vraag ik mij af of iedereen €125 vergoeding krijgt voor een zelfgeregelde taxi,of alleen in bepaalde omstandigheden, zoals personeel die zegt zelf te regelen. Anders gaat niemand meer op vervangend vervoer wachten en claimt direct een taxi. Zou fijn zijn als daar duidelijke regels voor op de website komen en dan niet verborgen.

Reputatie 4

Dankjewel Robert. En wat die AVG-vraag betreft, ik ga ervan uit dat we daar heel snel meer informatie over krijgen. Het is nog net iets te nieuw om meer over te zeggen momenteel. Ik houd dit topic wel even op naam en update hem wanneer ik er meer over weet.

AVG. Ik geloof er geen snars van. Alleen maar gedaan om het voor reizigers nog moeilijker te maken en ze nog verder het bos in te sturen.

Het staat hip om AVG als reden aan te geven.

Reputatie 7
Badge +1

We kunnen natuurlijk met z'n allen commentaar leveren op de NS, maar er zit toch echt verbetering in. Onvoldoende, maar wel verbetering. Reizigers krijgen eindelijk zelf geregelde taxi's vergoed. In de meeste gevallen zal € 125 voldoende zijn of kunnen reizigers een taxi delen. Zelf zou ik op de bon laten zetten dat het om x personen ging. Dan heb je duidelijk bewijs.

Nee sorry niet eens. NS moet gewoon de reizigers bij een calamiteit correct informeren. Het bedrijf is daartoe ook opgeroepen door Voorbeterov alias R. Spithorst. Toch heeft het bedrijf dit geweigerd.

De storing had alle kenmerken van 3 april. NS is ook vroegtijdig opgeroepen om te handelen alsof de storing die avond niet meer zou worden opgelost (hetgeen uiteindelijk ook het geval was). Ook dat heeft het bedrijf geweigerd en men heeft alleen apathisch toegekeken.

 

Het was gewoon in de vroege avond mogelijk geweest om bijvoorbeeld met reguliere bussen mensen naar plekken te krijgen waarvan nog wel treinen reden. NS weigerde de kosten daarvoor te vergoeden. 

 

Medewerkers hebben toegezegd dat NS de kosten zou vergoeden dan moet het bedrijf dat ook doen.

 

Maar het allerergste vind ik de brief van NS waarin gewoon klip en klaar wordt gesteld dat EneruNL liegt. Ze heeft daar geen enig bewijs voor 

 

 

We kunnen natuurlijk met z'n allen commentaar leveren op de NS, maar er zit toch echt verbetering in. Onvoldoende, maar wel verbetering. Reizigers krijgen eindelijk zelf geregelde taxi's vergoed. In de meeste gevallen zal € 125 voldoende zijn of kunnen reizigers een taxi delen. Zelf zou ik op de bon laten zetten dat het om x personen ging. Dan heb je duidelijk bewijs.

Er wordt rekening gehouden met vervoerbewijzen die eraan te linken zijn. Er is helaas niet 1 aangewezen persoon voor, maar ik adviseer de claim in te dienen per chat of social media. Dat is momenteel wel het snelste.

Ik kijk nog gauw even naar je foto op pagina 2.

Reputatie 2

Dat je het bedrag zelf in zijn geheel hebt betaald voor 2 personen is niet erg. Laat die 2e persoon contact opnemen en deel de bon (alleen met de persoon waarmee de taxi is gedeeld). Deze zal aan het klantenbestand worden toegevoegd. Diegene die de taxi met je deelde dient hier wel zelf contact over op te nemen want het bedrag moet naar diegene worden overgemaakt. Daarna kan/mag diegene het natuurlijk naar jou overmaken, maar dat dienen jullie onderling te regelen. Het komt erop neer dat je het totaalbedrag deelt, d.m.v. de bon en aangeeft met hoeveel personen je hebt gereisd. Is de bon € 400,00 en was je met 2 personen, dan wordt er € 250,00 vergoed totaal/€ 125,00 p.p. Was de bon € 110,00 en was je met 2 personen, zal de vergoeding € 55,00 p.p. zijn.

En eens, eens, eens. Het had absoluut niet zo moeten gaan en móet beter in het vervolg.

De oplossing van Laura is geen oplossing. 

Ik bood ook geen oplossing. Ik informeer.

Maar heel eerlijk dit is toch mega krom want mocht ik het nou naar een 3de persoon sturen wie zou dat kunnen controleren of het er 2,3 of 4 waren? Dan zou ik wel al heel m'n bedrag terugkrijgen als ik met 3 zou hebben gereisd. Is er dan ook een makkelijkere weg of email adres om dat te doen ipv de klantenservice een wat directe manier/persoon die dat bij elkaar zou kunnen linken 

Reputatie 7
Badge +1

Dat je het bedrag zelf in zijn geheel hebt betaald voor 2 personen is niet erg. Laat die 2e persoon contact opnemen en deel de bon (alleen met de persoon waarmee de taxi is gedeeld). Deze zal aan het klantenbestand worden toegevoegd. Diegene die de taxi met je deelde dient hier wel zelf contact over op te nemen want het bedrag moet naar diegene worden overgemaakt. Daarna kan/mag diegene het natuurlijk naar jou overmaken, maar dat dienen jullie onderling te regelen. Het komt erop neer dat je het totaalbedrag deelt, d.m.v. de bon en aangeeft met hoeveel personen je hebt gereisd. Is de bon € 400,00 en was je met 2 personen, dan wordt er € 250,00 vergoed totaal/€ 125,00 p.p. Was de bon € 110,00 en was je met 2 personen, zal de vergoeding € 55,00 p.p. zijn.

En eens, eens, eens. Het had absoluut niet zo moeten gaan en móet beter in het vervolg.

De oplossing van Laura is geen oplossing. 

Ik bood ook geen oplossing. Ik informeer.

En ik stel dat niemand dit moet accepteren omdat jullie je niet aan de spelregels houden. Bij de geschillencommissie zullen alle claims gewoon worden toegewezen.

Reputatie 2

Dan moet je die reactie van mij ook even weghalen want die krijg ik zelf niet weg. De lange tekst onder de foto op pagina 2

Voor een ieder; ik heb alle foto's van bonnen in dit topic even verwijderd.

 

 

Reageer