beantwoord

OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice



Toon eerste bericht

114 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Topics die in het archief staan kun je niet meer inzien, alleen moderators en superusers kunnen die nog inzien. Je zou wel aan een moderator kunnen vragen om die topics weer uit het archief te plukken.

Even snel jouw topics doorgelopen en zie daar in ieder geval deze archief topics over gtbv.

 

Weet iemand trouwens hoe ik mijn oude topics over dit onderwerp kan raadplegen? Die zijn het archief in geknikkerd volgens mij.
 

Via de FG van de NS moet dat wel mogelijk zijn. Misschien kunnen ze je Superuser maken. ;)

Uit ervaring weet ik dat toegang tot het archief redelijk lastig is. Loop er zelf ook regelmatig tegenaan. Ondanks ….!

Het beste is als de NS afspraken nakomt. Dus ook ik wil graag toegang tot het archief. (Zonder de mogelijkheid om ook na een uur berichten aan te passen.)

En anders zelf zo af en toe even een back-up maken. @VIRM 

😉

 

Reputatie 6

Ik heb de topics uit het archief gehaald. Inhoudelijk heb ik helaas geen verdere informatie, hier komt Aurora nog op terug.

Ik heb de topics uit het archief gehaald. Inhoudelijk heb ik helaas geen verdere informatie, hier komt Aurora nog op terug.

@Daniël NS 

Kun je mij toegang verlenen tot het archief? Daar staan namelijk nog een aantal topics die relevant zijn. ;)

Bij voorbaat dank!

Het spijt me om te lezen dat het nog steeds niet is opgelost. Ik heb wederom Aurora gevraagd of zij hier achteraan kan gaan, dit zal op zijn vroegst maandag, anders dinsdag zijn.

Reputatie 6

Momo heeft het al aangegeven: alleen moderators en superusers kunnen het archief inzien. Ik kan je geen aparte toegang geven.

Tja, dat aanvinken in MijnNS kreeg ik van de medewerker te horen. *haalt schouders op*

Ben benieuwd waar jouw contactpersoon mee gaat komen. :) 
 

Momo heeft het al aangegeven: alleen moderators en superusers kunnen het archief inzien. Ik kan je geen aparte toegang geven.

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!

Badge +3

Van een klacht via telefoon, chat of social media krijg je géén terugkoppeling, hooguit een mailtje dat je klacht in goede orde ontvangen is.

Reputatie 6

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!

Met alle respect, nee. Hier ga ik ook niet verder op in, laten we het on topic houden.

Helaas, de AVR NS lijkt wat betreft mijn klacht gewoon de prullenbak in te zijn geknikkerd. Een simpele 'sorry, het is om reden X en Y de afgelopen vijf jaar misgegaan’ is kennelijk ook te moeilijk voor de klachtenafdeling.  
 

Kun je dat even verifiëren bij Udo Oelen? De voormalig FG van de NS. 

Bij voorbaat dank!

Met alle respect, nee. Hier ga ik ook niet verder op in, laten we het on topic houden.

Met alle respect @Daniël NS 

Misschien is het wel (h)eerlijk om het archief open te stellen voor iedereen? Een tijdlijn is altijd interessant. 

Misschien pak ik het zelf wel op. ;)

Reputatie 7
Badge

Van een klacht via telefoon, chat of social media krijg je géén terugkoppeling, hooguit een mailtje dat je klacht in goede orde ontvangen is.

Dat beweerde men in de chat ook tegen mij toen ik toevallig recent een klacht indiende. Dat is echter dus strijdig met de AVR-NS.

@VIRM Ik heb je bericht verplaatst naar het betreffende topic. Het is spijtig dat het nog steeds niet goed werkt, maar een nieuw topic starten zal niet helpen. Het is juist belangrijk om informatie op dezelfde plek te houden.

Wat betreft de situatie zelf, dit is gewoon ontzettend naar. @Aurora NS heeft dit topic nog steeds in haar beheer en hoop dat zij hier nogmaals achteraan kan gaan. Zij heeft de dienst morgenochtend.

Tien dagen later, en ik krijg te horen dat ik de reguliere klantenservice moet bellen. Wat nu?
 

Goedemorgen VIRM. Omdat Aurora NS dit destijds heeft bekeken en de nodige gegevens al van je heeft zal zij zich hier vanavond wederom over buigen.

Nou… Ik ben benieuwd of dit topic ook nog goed beantwoord zal worden!
 

Potdorie, en ik had zo gehoopt dat het inmiddels opgelost was. Ik stuur je wederom een privébericht.

Nog wel even een vraagje: is de combo OV Chip Plus met NS Flex nu goed geregeld wat betreft gtbv?
 

Reputatie 7

Waarschijnlijk is de volgende update OV chip plus afgeschaft en antwoord niet meer nodig of van toepassing.

Dit is geen verwijt aan de moderators ik neem aan dat die doen wat ze kunnen. Maar aan het management van de NS dat de diverse problemen maar niet oplost en laat voortduren.

En ook op het klanten pendel niet de juiste vragen stelt.

Alleen voorgekauwde vragen voorbijgaand aan de echte problemen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-beperking/kortingspercentages-ov-chip-plus.html staat verkeerde/verouderde informatie over het Voordeelurenabonnement.

Info is pas 5 jaar oud 😉 (6 mei 2016)

Reputatie 7
Badge +1

Helaas, de AVR NS lijkt wat betreft mijn klacht gewoon de prullenbak in te zijn geknikkerd. Een simpele 'sorry, het is om reden X en Y de afgelopen vijf jaar misgegaan’ is kennelijk ook te moeilijk voor de klachtenafdeling.  
 

Desgewenst beschrijft artikel 10 lid 3 van de AVR-NS wat u kunt doen als u de hele klachtenprocedure bij NS, zoals nu m.i. het geval is, heeft doorlopen en niet tevreden bent met de afhandeling.

Kort gezegd kunt u dan naar de geschillencommissie openbaar vervoer, de inspectie leefomgeving en transport (maar die mag niet altijd optreden in individuele gevallen en moet meer op de grote lijnen letten), de burgerlijke rechter, het ODR platform van de EU of "de OV ombudsman", die tegenwoordig eigenlijk het klachtenloket openbaar vervoer heet.

Toevallig ben ik vrij recent zelf bezig geweest via de geschillencommissie en kreeg ik toen (uiteraard vast geheel toevallig) opeens wel netjes reactie op mijn klacht, nog net vóór ik het klachtengeld daarvoor moest voldoen (dat de vervoerder moet vergoeden als je gelijk krijgt van de commissie) en dus net op tijd om die zaak nog zonder bijkomende kosten stil te kunnen leggen. Vervolgstappen lijkt NS dus wel gevoelig(er) voor.

 

Ik zou zeker het advies van Olav93 volgen en naar de geschillencommissie stappen. Ik voorspel dat NS net als bij Olav de procedure niet ingaat en dan opeens wel met een reactie komt. Wel treurig dat je bij NS zo ver moet gaan om je gelijk te halen.

Het is nu allemaal in orde, VIRM. Je zal geen kastje muur meer ondervinden bij een eventuele volgende claim!

En het blijft twee weken na het vorig telefoontje gewoon stil. Kan een moderator nog even de desbetreffende afdeling een onsubtiele por geven? Via het Klachtenloket Openbaar VErvoer heb ik aangegeven wanneer ik het best bereikbaar ben, en dat is natuurlijk niet op een sindag...

Komt er vanuit NS nog een reactie op de informatievoorziening die elkaar tegenspreekt? In dit topic staat iets anders dan op de site…
 

Reageer