Nieuwe Sprinters op het spoor: testritten Sprinter Nieuwe Generatie



Toon eerste bericht

113 reacties

Reputatie 5
Ook ik heb gisteren mogen genieten van een ritje in de SNG en dit zijn mijn bevindingen:
Positief:
- de trein oogt naar mijn mening zeer modern en vind m qua kleurstelling beter ogen dan iedere voorgaande sprinter, minder wit en meer blauw.
- het interieur vind ik modern ogen en een frisse uitstaling hebben, een stuk frisser dan de SLT en net zo fijn als de FLIRT. De toegepast "kunst" in en op het WC "hok" vind ik er beter uitzien dan wat men nu in de SLT plaatst.
- de trein rijdt voor mijn gevoel goed, ik heb echter geen referenties aangezien ik voor het laatst in april dit jaar met een sprinter (FLIRT) heb gereden rond Tilburg.
- de grote open ruimte vind ik een overzichtelijke uitstraling hebben.
- de stoelen zitten naar mijn mening goed, al denk ik dat ik de stoelen in de FLIRT prefereer aangezien deze mij meer zijdelingse steun bieden .
- de aanwezigheid van stopcontacten in de gehele trein is zeer fijn, ook ondersteunt snel opladen bij mijn telefoon.

Minder positief:
- eigenlijk het grootste minpunt en enige minpunt dat ik kan bedenken zijn de toiletten, naar mijn mening heeft ns een kans gemist om in de SNG (alsook de FLIRT en SLT) naast een regulier toilet ook een urinoir in het "hok" te instslleren. Dit scheelt een hoop vuil op de wc en er direct naast. Daarnaasd had er ook pompje met alcohol en extra doekjes geplaatst kunnen worden om de WC bril mee schoon te kunnen maken. Op deze manier is het voor de mensen die op de wc zitten prettiger om dit te doen en zorgt dit er voor dat de bril nooit echt vies zal gaan zijn.
Reputatie 7
Badge +3
https://twitter.com/NS_online/status/1069851442779963394
Waar ik eigenlijk meer benieuwd naar ben is of er bij SNG tot nu toe kinderziektes aan het licht zijn gekomen. Anders gezegd, hoe betrouwbaar zijn ze.?
Ik schreef dat ze "dat" al mochten vanaf het begin van de commerciële validatieperiode. Met "dat" refereer ik uiteraard naar jouw bericht over het wegzetten in de sluimerstand met de stroomafnemers op en met "ze" naar de treinstellen 2711, 2315 en de 2303, die op reserve staat voor als er problemen zouden optreden.
Nieuws? dit komt van de website van de NS zelf. Er staat wel een heel stuk in het Noord Hollands Dagblad vandaag.
@Guillaume , sprinters hebben normaliter geen stilte coupe, de treinen welke voorheen op de sprinter serie richting Groningen reed was eigenlijk Intercity materieel welke gebruikt werd als sprinter.

De stoelen zijn getest/geselecteerd op Rotterdam Centraal door andere reizigers bij een aantal proefopstellingen met de mogelijke stoelen voor deze sprinter.
Nog steeds zorgt dit materieel voor veel vertragingen. Iedere keer is er wat..

Blijkbaar trekken ze niet snel genoeg op om de dienstregeling te halen of moeten ze leer op keer gereset worden..

Wanneer komt er een oplossing?

Ik hoor nog steeds regelmatig SNG's een hoop kabaal maken op het station. Is hier al een update over?

Net uit een sng gegooid, het treinpersoneel heeft er weer 1 "defect" gekregen. Nu is iedereen naar de andere trein gegaan... en vervolgens rijdt die "defecte" leeg weg.
Ja dat schrijf ik toch, niet goed bijgespijkerd. 2 andere NSers hebben die zwetende meneer op gang geholpen.
En die treinen zijn niet defect, ze gaan niet verder door een foute bediening. Dat ding kwam immers ook op tijd aan op het eindpunt. Als die defect is zou die trein er nu nog staan.
Nee, er wordt iedere keer beweerd dat het geweldige treinen zijn en er niets mis is, daar ga ik dan maar in mee.
Buiten dit forumpje wordt het er ook keer op keer geroepen dat het aan het personeel ligt en niet aan die geweldige SNG.
Ns en zijn personeel roepen maar wat, en daar moeten wij het als gewone klanten het mee doen...

In dit geval zag het eruit als ongelooflijke onwetendheid die door door collega's in een minuut verholpen werd.

Dus nee, natuurlijk weet ik het niet, mijn bericht was dan ook doorspekt met sarcasme en een vette knipoog.

Helaas niet VIRM. Excuses voor het late antwoord.

Ja, ze kunnen defect raken, maar het leek me hier duidelijk om een herstart procedure fout.
Normaal doen ze een reset (duurt gemiddeld een kwartier), maar de trein werd niet helemaal stilgelegd.
Dat het minder voorkomt heeft ook te maken met een software update is mij verteld.

Reageer