Sticky

Omreizen met een gedwongen overstap



Toon eerste bericht

429 reacties

Reputatie 4

Reactie verwijderd door Moderator: in strijd met huisregels.

Reputatie 2
Het uitgangspunt vind ik prima, maar vind jij het eerlijk dat mensen nu teveel betalen door het sluiten van poortjes, niet alleen op Sloterdijk, maar ook bv in Hilversum en Den Haag CS ??
Heel strikt genomen vind ik het eerlijk ja. Je betaalt voor de afgelegde reisroute, die we kennen door in/uitchecken.

Ondertussen begrijp ik ook dat NS verschillende reisroutes voor dezelfde (lage) reisprijs wilt blijven aanbieden in de Reisplanner.

En omdat we het OVC systeem niet kunnen laten afrekenen zoals de Reisplanner roept, en omdat w de Reisplanner niet willen aanpassen (schrappen van om reisroutes, reisprijzen obv afgelegde afstand) is er een blijvend gat, dat we oplossen via coulance langs Klantenservice.
Het openen van de poortjes heeft geen invloed verder op het beeld van de reisroute, mensen kunnen gewoon uitchecken.

Als we de poortjes op Sloterdijk zouden openen (om die 100 reizen per dag te helpen), dan zullen mensen van/naar Sloterdijk nog steeds kunnen in/uitchecken ja. Maar de kans dat dat vergeten wordt, groeit. En daar wordt dan ook weer over geklaagd. Daarbij kunnen zwartrijders probleemloos Sloterdijk in/uit.
Jullie zijn ook pas mensen gaan informeren hierover deze maand, waarom zo laat ? En dan nog heel karig.

Omdat er eerst, opnieuw en heel diep, gekeken is of er niet tóch een oplossing in het OV chipkaart systeem mogelijk is. En ook om te bepalen of we vasthouden aan de huidige reisadviezen en reisprijzen. (antw: ja).

Tsja, alles kost tijd. Maar er is flink hard aan gewerkt, door meerdere mensen.
Badge +3
Ter info, vandaag geeft de app dit voor Ledn - Shl:


@NS_online ik ontdek een wat vreemde rode melding in de ns app. (Zie screenshot) Ik reis van Leiden naar Schiphol, via Sloterdijk, want geen treinverkeer tussen Leiden en Schiphol. Natuurlijk stap ik over via de stationshal (kan niet anders) maar extra kosten? #hoedan ?

Bron: https://twitter.com/yvertier/status/1042840717599690754
Badge +3
Blijft het hierbij?

Zijn er richtingaanwijzers (duidelijke omloopadviezen 2 trappen omhoog en omlaag of de lift?)

Of moet het dan maar voor iedereen duidelijk zijn en anders claimen bij de klantenservice achteraf?

Ik las al verhalen dat mensen door de klantenservice afgesnauwd werden "dan had je maar via Beverwijk en Haarlem moeten reizen, je betaalt voor je (via) reis en had de keuze" dus dat mag maar je reist dus wel een stuk om als je via Sloterdijk gaat.

De horror. Ja maar, de reisplanner zei.... Ik was er niet bij natuurlijk, en de NS staan in hun recht om de prijs te berekenen voor die (om)reis was de conclusie tot dusver.

Probeer alle poortjes te ontwijken vooral dus! Daar waren ze immers niet voor bedoeld... om jou op kosten te jagen (en moeite moeten doen om die kosten terug te krijgen).

Door wat sporten op Sloterdijk kán dat gewoon immers, dus wat is het probleem? Nou ja, slecht ter been of een kinderwagen of zo dus kortste weg graag, zonder posters, en misschien ergens NS mensen die helpen met poortjes en die kinderwagen of zo?

Voor wie wel dan? Zwartrijders hebben er maling aan, dat is al lang bekend! En reguliere reizigers kunnen 'gewoon' in de NS Reisplanner Xtra app (die heet al lang anders) ook gewoon extra overstaptijd inplannen voor een lift of zo, toch?

En mensen die van niets weten (uit de tijd van de strippenkaart en zo) moeten ineens een ov-chipkaart hebben mét €20 saldo om even iemand uit te zwaaien?

Ik kan daar best boos over worden.. soms..

Reageer