Doordat op een aantal stations de poortjes zijn gesloten, zijn er situaties ontstaan waarbij jij als overstappende reiziger noodgedwongen moet uit- en inchecken. Voorheen was het zo dat bij een overstap opnieuw werd gekeken of het spits of dal was, waardoor eer na de overstap een ander tarief kon gelden. Dit hebben we in 2016 opgelost. Daarnaast is het zo dat door het tussentijds uit- en inchecken een reis in twee ritten wordt opgeknipt, die los worden afgerekend. Voor veruit de meeste reizigers heeft dit geen prijseffect: voor de totale reis betalen zij de juiste prijs. Maar op een specifiek aantal reisroutes werkt het uit- en inchecken helaas prijsverhogend. Je betaalt dan meer voor jouw reis dan eigenlijk de bedoeling is.
Meerdere geadviseerde reisroutes van A naar B
Wanneer je een reis wilt maken, kan je de Reisplanner raadplegen. Die geeft vervolgens de meest comfortabele reisopties; soms ook langere maar snellere reizen. Bij elke optie wordt dezelfde ritprijs getoond behorend bij de kortst mogelijke reisroute.
Wanneer je een geadviseerde reisroute aflegt die niet de kortst mogelijke reisroute is en je bij een overstap uit- en incheckt op een van de hieronder genoemde 7 stations, dan wordt er afgerekend volgens de werkelijk afgelegde afstand. Je betaalt dan dus meer dan wat er in de Reisplanner staat, maar wat je betaalt is wel volgens de productvoorwaarden. Dit probleem is het grootst op Sloterdijk; veel mensen over het lijndeel Leiden – Castricum reizen via Sloterdijk omdat dat sneller is, terwijl reizen over Haarlem qua afstand korter is.
Welke stations?
Almere Centrum
Amsterdam Zuid
Amsterdam Bijlmer Arena
Amsterdam Muiderpoort
Amsterdam Sloterdijk
Den Haag Centraal (later in 2018)
Hilversum
Niet opgelost, wel helpen
We hebben onderzocht of we het OV-chipkaart systeem aan konden passen. Dit bleek echter niet mogelijk, omdat het systeem niet weet of jij als reiziger een geadviseerde of niet-geadviseerde reisroute aflegt. Hierdoor kan de meerprijs niet worden voorkomen.
Ook wij willen natuurlijk dat onze reizigers geen meerprijs betalen; dat is onprettig voor jou én voor ons. Gelukkig is veruit het grootste deel van deze gevallen te voorkomen. Overstappers lopen vaak via poortjes, terwijl er een looproute zonder poortjes bestaat. We gaan overstappers hierop wijzen door middel van communicatie op stations en via Klantenservice. Ongeveer 2/3e van alle gevallen is voorkombaar, en op Almere en Amsterdam Zuid is het zelfs volledig voorkombaar. Op Sloterdijk kun je via perron 11/12 poortvrij overstappen. Je hebt dan alsnog 11 minuten om over te stappen.
Terugbetaling
Natuurlijk willen we deze klanten alsnog tegemoet komen in deze kosten. Wanneer je door deze situatie te veel hebt betaald voor je reis, kun je via Klantenservice een verzoek om terugbetaling indienen. Dit kan via ieder kanaal. Telefonisch en via Twitter en Facebook gaat dat het snelst. Voor een snelle afhandeling vragen wij om een overzicht van data en trajecten waarop dit is voorgevallen. Omdat wij wettelijk verplicht zijn de reistransactiegegevens na 18 maanden te verwijderen, is het niet mogelijk om geld terug te vragen voor reizen die meer dan 18 maanden geleden zijn gemaakt.
Bladzijde 16 / 18
Wat vind je precies niet transparant, Anonymous?
Ik doelde met 'natuurlijk' dat dit dusdanig veel nadelen (en aanpassingen) kent dat het niet opweegt tegen dit probleem. Ik snap inderdaad dat de vanzelfsprekendheid achter 'natuurlijk' niet voor jullie opgaat, en zo was het ook niet bedoeld.
Ik doelde met 'natuurlijk' dat dit dusdanig veel nadelen (en aanpassingen) kent dat het niet opweegt tegen dit probleem. Ik snap inderdaad dat de vanzelfsprekendheid achter 'natuurlijk' niet voor jullie opgaat, en zo was het ook niet bedoeld.
Ik kan me niet herinneren eerder een dergelijk idee te hebben gelezen en anders zeker geen serieuze reactie daarop zoals op het eerdere serieuze voorstel sinds Henkwim meelees, @Anonymous , maar dat kan aan mij liggen.
Hoewel ik het volkomen met je eens ben dat verdere uitrol van een systeem wat nog een serieus probleem bevat niet kan, snap ik ook het nut dat NS in de poortjes ziet en begrijp ik dat ze bij deze keuze willen blijven. Uiteraard moet dat dan wel kunnen en ik ben het met je eens dat die keuze niet gemaakt kan worden zonder dat dit probleem eerst is opgelost. Ik ben er echter nog niet van overtuigd dat er geen haalbare oplossing bestaat die gebruik van poortjes in combinatie het huidige tariefsysteem en een correcte prijsberekening mogelijk maakt. Vandaar deze suggestie waarvan ik denk dat deze naar zo'n oplossing zou kunnen leiden.
Je beeld dat NS en zeker de moderators op dit forum dit niet op zouden willen lossen, deel ik niet. Wel zou het in mijn ogen kunnen dat iemand hoog in de boom bij de NS andere prioriteiten stelt. Daar ben ik het ook niet mee eens, maar áls we op dit punt iets kunnen bereiken op dit forum, denk ik dat we het moeten hebben van dit soort concrete oplossingen waar ook de NS mogelijk iets in zit.
Natuurlijk is een oplossing al veel te laat en hadden de poortjes op deze stations nooit dicht gemogen voordat dit is opgelost en natuurlijk zou het kunnen dat ook dit idee strandt of wordt afgeschoten. Als je er (begrijpelijk) geen vertrouwen meer in hebt dat er een oplossing komt en net als ik denkt dat het verboden is dat NS op deze manier meer geld berekent voor reizen dan vooraf aangekondigd, vrees ik echter dat je op dit forum weinig gaat bereiken. Misschien is dat meer een punt om aan te kaarten bij een klachtencommissie, de overheid (als concessieverlener) of een rechtbank. Ik verwacht echt niet dat NS op basis van klachten op een forum zal besluiten haar beleid radicaal om te gooien en te stoppen met het gebruik van poortjes. Als er geen andere oplossing komt, denk ik niet dat er iets gaat veranderen tenzij bijvoorbeeld een van de voornoemde instanties NS daartoe zou verplichten.
Hoewel ik het volkomen met je eens ben dat verdere uitrol van een systeem wat nog een serieus probleem bevat niet kan, snap ik ook het nut dat NS in de poortjes ziet en begrijp ik dat ze bij deze keuze willen blijven. Uiteraard moet dat dan wel kunnen en ik ben het met je eens dat die keuze niet gemaakt kan worden zonder dat dit probleem eerst is opgelost. Ik ben er echter nog niet van overtuigd dat er geen haalbare oplossing bestaat die gebruik van poortjes in combinatie het huidige tariefsysteem en een correcte prijsberekening mogelijk maakt. Vandaar deze suggestie waarvan ik denk dat deze naar zo'n oplossing zou kunnen leiden.
Je beeld dat NS en zeker de moderators op dit forum dit niet op zouden willen lossen, deel ik niet. Wel zou het in mijn ogen kunnen dat iemand hoog in de boom bij de NS andere prioriteiten stelt. Daar ben ik het ook niet mee eens, maar áls we op dit punt iets kunnen bereiken op dit forum, denk ik dat we het moeten hebben van dit soort concrete oplossingen waar ook de NS mogelijk iets in zit.
Natuurlijk is een oplossing al veel te laat en hadden de poortjes op deze stations nooit dicht gemogen voordat dit is opgelost en natuurlijk zou het kunnen dat ook dit idee strandt of wordt afgeschoten. Als je er (begrijpelijk) geen vertrouwen meer in hebt dat er een oplossing komt en net als ik denkt dat het verboden is dat NS op deze manier meer geld berekent voor reizen dan vooraf aangekondigd, vrees ik echter dat je op dit forum weinig gaat bereiken. Misschien is dat meer een punt om aan te kaarten bij een klachtencommissie, de overheid (als concessieverlener) of een rechtbank. Ik verwacht echt niet dat NS op basis van klachten op een forum zal besluiten haar beleid radicaal om te gooien en te stoppen met het gebruik van poortjes. Als er geen andere oplossing komt, denk ik niet dat er iets gaat veranderen tenzij bijvoorbeeld een van de voornoemde instanties NS daartoe zou verplichten.
Dat ben ik met je eens, de enige hoop is druk van buitenaf.
De overheid zou NS moeten verplichten de poortjes open te houden (of te zetten) zolang dit probleem speelt, zeker omdat bepaalde groepen (slechtzienden en minder validen) verplicht worden meer te betalen.
Bij Den Haag CS is er ook nog geen alternatieve route.
Ik deel wel de mening dat NS het niet op wil lossen, ja als het geen geld zou kosten, maar ik denk dat de mogelijke oplossingen simpelweg teveel geld kosten voor NS (software aanpassen, overstappaaltjes bv).
De overheid zou NS moeten verplichten de poortjes open te houden (of te zetten) zolang dit probleem speelt, zeker omdat bepaalde groepen (slechtzienden en minder validen) verplicht worden meer te betalen.
Bij Den Haag CS is er ook nog geen alternatieve route.
Ik deel wel de mening dat NS het niet op wil lossen, ja als het geen geld zou kosten, maar ik denk dat de mogelijke oplossingen simpelweg teveel geld kosten voor NS (software aanpassen, overstappaaltjes bv).
Alles is al gezegd (en gezwegen) maar @Anonymous zegt (democratisch verantwoorde vraag) 'wat het volk wenst' (ook al is het nooit aan hen gevraagd wat de meest wenselijke optie is)
En dan zegt/vraagt 'het volk/publiek' iets waar de politiek (NS/ProRail/Gemeenten) dus geen gehoor aan wensen te geven.. omdat 'omdenken' blijkbaar te veel gevraagd is, en bij voorbaat al geen oplossing (die poortjes gaan/blijven dus gewoon open totdat er een oplossing is... NEE, ze gaan op last van.. de gemeente of NS of zo (het overleg schijnt super geheim te zijn?) gewoon dicht! 🤔
Ik ken geen bedrijf dat op deze manier hun klanten behandelt, en zelfs geen telecom provider of zorgverzekeraar waar je dat zelf maar moet uitzoeken allemaal...
Off topic, die vervangende chipkaart als die van jou kapot/verloren/gestolen is hoeft ook geen € 11,- te kosten... Maar toch mag je zelf van alles gaan regelen.
Als ik mijn bank bel omdat mijn pas kapot is komt er morgen een koerier langs met een nieuwe pas en klaar! Een SMS 'zorg dat je op uur × op adres Y bent voor de bezorging (want je moet je even legitimeren natuurlijk)'.. Dat dus!
En dan zegt/vraagt 'het volk/publiek' iets waar de politiek (NS/ProRail/Gemeenten) dus geen gehoor aan wensen te geven.. omdat 'omdenken' blijkbaar te veel gevraagd is, en bij voorbaat al geen oplossing (die poortjes gaan/blijven dus gewoon open totdat er een oplossing is... NEE, ze gaan op last van.. de gemeente of NS of zo (het overleg schijnt super geheim te zijn?) gewoon dicht! 🤔
Ik ken geen bedrijf dat op deze manier hun klanten behandelt, en zelfs geen telecom provider of zorgverzekeraar waar je dat zelf maar moet uitzoeken allemaal...
Off topic, die vervangende chipkaart als die van jou kapot/verloren/gestolen is hoeft ook geen € 11,- te kosten... Maar toch mag je zelf van alles gaan regelen.
Als ik mijn bank bel omdat mijn pas kapot is komt er morgen een koerier langs met een nieuwe pas en klaar! Een SMS 'zorg dat je op uur × op adres Y bent voor de bezorging (want je moet je even legitimeren natuurlijk)'.. Dat dus!
Bij dat overleg is er nooit gepraat over de extra kosten die mensen moeten betalen, het overleg zou dus overnieuw moeten worden gepleegd, dan kunnen we zien of de andere partijen er nu anders over denken.
Nu verschuilt NS zich daarachter.
Welke partijen er bij het laatste overleg (over de situatie bij Sloterdijk dus, binnen NS ??) hebben gezeten weten we ook niet.
Tot zover openheid en transparantie.
Nu verschuilt NS zich daarachter.
Welke partijen er bij het laatste overleg (over de situatie bij Sloterdijk dus, binnen NS ??) hebben gezeten weten we ook niet.
Tot zover openheid en transparantie.
A
Misschien kan NS nu "eindelijk" eens met een antwoord en conclusie komen. Er is nu wel genoeg gediscussieerd. Mogelijke oplossingen zijn volgens mij creëren van speciale overstappoortjes danwel poortjes open of herinrichten van Sloterdijk. Als laatste natuurlijk de optie van NS: helemaal niks doen en reizigers uitsluitend waarschuwen middels posters.
ge(mis)bruik van werd gemaakt.
Nu is er een topic waarbij NS misbruik maakt van de poortjes en nu doet NS al 2 jaar of haar neus bloedt. Ik kan hier echt heel erg boos om worden. Ook bovenstaande waarin de bal weer neergelegd wordt bij een collega wat moet ik ermee.
Wat gij niet wil dat u geschiedt doet dat ook een ander niet.
Heel typerend ja.
Even helemaal terug naar de openings-post van @Sivan NS
Voorheen was het zo dat bij een overstap opnieuw werd gekeken of het spits of dal was, waardoor eer na de overstap een ander tarief kon gelden. Dit hebben we in 2016 opgelost.
Voorheen was het zo dat bij een overstap opnieuw werd gekeken of het spits of dal was, waardoor eer na de overstap een ander tarief kon gelden. Dit hebben we in 2016 opgelost.
Eer is [/i] helemaal niets 'opgelost' lieve Sivan 😥
Een eerder 'opgelost' probleem benoemen (als 'veer in je....') mag en kan je niet gebruiken als opening!
Het rit-naar-reis principe (het kan in je voordeel zijn, maar vaak ook niet, geld terug zal je er in ieder geval niet voor krijgen) vind ik acceptabel.
Maar om dát te meteen al te betrekken bij een heel ander probleem (omreizen via Sloterdijk omdat de reisplanner dat zegt)....
Je zin in de openingspost heeft dus helemaal niets met het probleem te maken eigenlijk, maar lijkt op "dat hebben we opgelost!" en dit is (dus) de volgende uitdaging..
De oplossing is nu dus dat mensen geld mogen/kunnen terug vragen, als ze weten hoe?
Laten we Thom hier even buiten houden.
Ik hoop verder dat jullie begrijpen dat het wijzigen van een product als het Groepsretour niet hetzelfde is als het openzetten of verplaatsen van de poortjes.
Op dit moment acht ik het nodig of efficiënt om te reageren op verdere kritiek omtrent dit onderwerp, hoe begrijpelijk de kritiek zelf ook is. Ik kan jullie namelijk geen beter nieuws aanbieden. Heb je een specifieke vraag over een situatie, dan beantwoorden wij die natuurlijk graag.
Ik hoop verder dat jullie begrijpen dat het wijzigen van een product als het Groepsretour niet hetzelfde is als het openzetten of verplaatsen van de poortjes.
Op dit moment acht ik het nodig of efficiënt om te reageren op verdere kritiek omtrent dit onderwerp, hoe begrijpelijk de kritiek zelf ook is. Ik kan jullie namelijk geen beter nieuws aanbieden. Heb je een specifieke vraag over een situatie, dan beantwoorden wij die natuurlijk graag.
Ik doelde met 'natuurlijk' dat dit dusdanig veel nadelen (en aanpassingen) kent dat het niet opweegt tegen dit probleem. Ik snap inderdaad dat de vanzelfsprekendheid achter 'natuurlijk' niet voor jullie opgaat, en zo was het ook niet bedoeld.
Posters ophangen waarop het probleem niet wordt uitgelegd bv ? Vonden jullie die posters echt transparant ?
Het niet vermelden op de website, het niet vermelden in de reisplanner.
Dus nu gaan jullie expliciet aangeven dat mensen teveel kunnen betalen en dat mensen dat geld kunnen terugvragen. Dit alleen m.b.t. Sloterdijk, de andere stations worden maar overgeslagen ?
En dit topic openen is ook niet echt transparant, het is een herhaling van zetten, klanten hebben zelf topics moeten openen hierover 2 jaar lang. Transparant en pro-actief handelen houdt in dat jullie dit soort problemen zelf aangeven op dit forum en op de website.
Er[/i] is [/i] helemaal niets 'opgelost' lieve Sivan 😥
Ik snap je teleurstelling volledig. En ik had ook graag anders nieuws gebracht. Maar dit is de huidige situatie en hoewel wij erg blij zijn met alle feedback, zal de situatie voorlopig blijven zoals deze is. Dit topic blijft uiteraard open voor discussie en feedback, maar Henkwim gaat zich weer richten op zijn eigen werkzaamheden (waaronder dit onderwerp) en ook wij als moderator gaan verder met de community.
Ik praat hier namens het bedrijf, maar ben niet de persoon die de posters heeft gemaakt of die betrokken is geweest bij dit proces. Daar wil ik wel duidelijk over zijn. Ik zet graag feedback door, wat ik ook heb gedaan en altijd doe, maar ik ben niet de persoon die je moet overtuigen. Ik snap jullie frustratie namelijk echt wel.
Als ik jou goed begrijp, bedoel je vooral dat je het graag had gezien dat NS hier eerder transparant(er) over was geweest? Ik vermoed dat dit nu pas gebeurt, omdat het onderzoek nu is afgerond en daaruit is gekomen dat het probleem niet opgelost kan worden.
Dit topic heb ik geopend om te melden dat de situatie ongewijzigd blijft, maar ook dat men wat dingen gepland heeft staan. Juist omdat het onderwerp hier zo leeft.
Als ik jou goed begrijp, bedoel je vooral dat je het graag had gezien dat NS hier eerder transparant(er) over was geweest? Ik vermoed dat dit nu pas gebeurt, omdat het onderzoek nu is afgerond en daaruit is gekomen dat het probleem niet opgelost kan worden.
Dit topic heb ik geopend om te melden dat de situatie ongewijzigd blijft, maar ook dat men wat dingen gepland heeft staan. Juist omdat het onderwerp hier zo leeft.
Jammer want er zijn waardevolle suggesties geopperd.
Wat de grotere problemen nu zijn als de poortjes zouden worden geopend zullen we dus nooit te weten komen.....
Wat de grotere problemen nu zijn als de poortjes zouden worden geopend zullen we dus nooit te weten komen.....
Ik begrijp zeker dat je namens NS praat, maar het bedrijf zegt niets.
Posters komen of hangen er al, de tekst is dus bekend, maar het zou handiger zijn om dat hier te delen in het kader van transparant zijn.
Laten jullie dan transparant zijn wanneer deze posters er concreet komen te hangen en waarom andere stations worden overgeslagen waar het probleem ook speelt.
Dat NS hier pas open over is nadat het onderzoek is afgerond betekent dus precies dat jullie niet transparant zijn. Jullie kunnen dat woord beter vermijden in toekomstige posts over dit onderwerp.
Posters komen of hangen er al, de tekst is dus bekend, maar het zou handiger zijn om dat hier te delen in het kader van transparant zijn.
Laten jullie dan transparant zijn wanneer deze posters er concreet komen te hangen en waarom andere stations worden overgeslagen waar het probleem ook speelt.
Dat NS hier pas open over is nadat het onderzoek is afgerond betekent dus precies dat jullie niet transparant zijn. Jullie kunnen dat woord beter vermijden in toekomstige posts over dit onderwerp.
Het grootste probleem met het openzetten van poortjes is het gezichtsverlies van verschillende afdelingen van NS. Men weet dat men ongelijk heeft maar zal dat nooit toegeven.
Het is te bizar voor woorden dat NS zo weinig doet.
En inderdaad nooit eens ongelijk toegeven. Of gewoon cashen natuurlijk.
En inderdaad nooit eens ongelijk toegeven. Of gewoon cashen natuurlijk.
A
Als ik jou goed begrijp, bedoel je vooral dat je het graag had gezien dat NS hier eerder transparant(er) over was geweest? Ik vermoed dat dit nu pas gebeurt, omdat het onderzoek nu is afgerond en daaruit is gekomen dat het probleem niet opgelost kan worden.
Dit topic heb ik geopend om te melden dat de situatie ongewijzigd blijft, maar ook dat men wat dingen gepland heeft staan. Juist omdat het onderwerp hier zo leeft.
Sivan: het probleem is pas 3 jaar bekend (Hilversum) jullie zijn bijna een jaar voor het plaatsen van de poortjes gewaarschuwd door diverse forumleden. Jullie hebben de afgelopen maanden lui achterover in de stoel gehangen en jullie vinden jezelf transparant? Ik zal het straks zeggen tegen de opa van 80 die de trap op en af gejaagd wordt en ook tegen de moeder met kinderwagen. Wat verwacht je nu van ons applaus????
Als dit in de tweede kamer gebeurd was had dit geleid tot een motie van treurnis, een motie van afkeuring en een motie van wantrouwen in deze volgorde.
Ik kan dit forum helaas niet meer serieus nemen. Ik zal mijn bijdragen dan ook gaan beperken.
A
Off topic, die vervangende chipkaart als die van jou kapot/verloren/gestolen is hoeft ook geen € 11,- te kosten... Maar toch mag je zelf van alles gaan regelen.
Als ik mijn bank bel omdat mijn pas kapot is komt er morgen een koerier langs met een nieuwe pas en klaar! Een SMS 'zorg dat je op uur × op adres Y bent voor de bezorging (want je moet je even legitimeren natuurlijk)'.. Dat dus!
Alleen betaal je voor die pas elke maand een bepaalt bedrag genaamd bankkosten.
Ik doelde met 'natuurlijk' dat dit dusdanig veel nadelen (en aanpassingen) kent dat het niet opweegt tegen dit probleem. Ik snap inderdaad dat de vanzelfsprekendheid achter 'natuurlijk' niet voor jullie opgaat, en zo was het ook niet bedoeld.
Je zegt er direct bij "De nadelen van het (her)openen van de poortjes zijn veel groter dan dit probleem".
Dan wil ik wel eens weten wát die nadelen zijn en waarom (juist omdat het een directe totale oplossing van het probleem is!) die nadelen dan zo veel groter zijn dan die van het probleem zelf (plus alle kosten en moeite voor reizigers danwel de klantenservice)?
Mensen (als ze het al weten dat ze teveel betalen op sommige trajecten, en hoe veel zijn dat er?) gaan natuurlijk bellen voor geld terug (wachttijd aan de telefoon zal stijgen) en elke claim zal apart behandeld moeten worden. Vervolgens mogen reizigers enkele weken (ik zeg het voorzichtig) op hun geld wachten.
Of komt er een website waar mensen kunnen aangeven via een gedwongen overstap gestuurd te zijn, en dan meteen het teveel betaalde bedrag terug kunnen halen bij een automaat? Jullie leggen het probleem en de bewijslast bij de reiziger neer, terwijl NS het probleem gecreëerd heeft én de oplossing zo ontzettend simpel is maar blijkbaar alleen maar meer onoverkomelijke nadelen/hindernissen oplevert.
Nogmaals, WELKE zijn dat dan? En kom niet aan met een handjevol zwartrijders want die hebben toch totale maling aan poortjes. In grote steden ontmoedigt het ze amper en houdt ze al helemaal niet tegen als ze er toch door willen! Ook het aantal 'oschuldige' reizigers dat spontaan in/uitchecks gaat vergeten als ze een rij poortjes tegen komen waarvan er toevallig eentje open staat zal minimaal zijn. Je kunt daar namelijk nog altijd gewoon je chipkaart aanbieden.
Controleer anders desnoods meer op de perrons (zoals al jaren in Eindhoven gebeurt met 25% open poortjes) of anders in de treinen rond bijv. Sloterdijk en laat het probleem niet bij reizigers liggen zoals nu. Ja, dat kost extra maar dat is jullie eigen schuld door (tegen beter weten in) poortjes te plaatsen en ze allemaal te sluiten.
Zo, dat moest er even uit. Ik praat tegen een muur gezien de reactie van Sivan NS een paar uur geleden. Het kán niet, we gaan het niet doen en zo blijft het (totdat we een eigen oplossing bedenken).
Wat weer een typisch Nederlands iets is. Ik betaal bij mijn Duitse bank geen bankkosten voor het hebben van een rekening.
Indirect betalen we al voor de kaart via de transactiekosten die TLS aan de vervoerders berekent, en de prijs is ook erg hoog doordat men aanloopverliezen uit het verleden wil dekken.
Indirect betalen we al voor de kaart via de transactiekosten die TLS aan de vervoerders berekent, en de prijs is ook erg hoog doordat men aanloopverliezen uit het verleden wil dekken.
A
Alsof de bank je niet indirect ook laat betalen door gewoon nagenoeg geen rente te geven over je saldo terwijl zij er wel meer rendement mee maken.
Het heropenen van de poortjes is in mijn ogen nu de enige optie, aangezien NS niet wil investeren in een softwarematige oplossing (wat best mogelijk moet zijn maar veel geld gaat kosten)
Ik ben ook benieuwd welke reden NS heeft om de poortjes dicht te laten.
Met "dat laaste" bedoel je denk ik een selfservice website (gelijk aan uitcheckgemist.nl) waar gedupeerden zónder tussenkomst van de klantenservice het teveel betaalde bedrag direct terug kunnen claimen?
Dus zonder persoonsgegevens, bankgegevens of andere bewijzen behalve de overstap aan te kunnen tonen (die staat in het systeem, dus dat er teveel betaald is, is direct duidelijk). Dus alleen een chipkaartnummer en reisdatum/tijd invullen en klaar, je 'bestelling' staat vervolgens binnen een uur klaar bij een automaat of de supermarkt als saldo. Bij bus/tram/metro werkt dat erg soepel, en die vergoeden ook gewoon als het terug te claimen bedrag minder dan € 2,30 is. Logisch, want waarom zou je dat niet doen?
Ik had mijn reactie namelijk daarna nog wat aangevuld... 😃
A
@ Sivan
Ik wil naar aanleiding van de "afhandeling" van dit topic graag een officiële klacht indienen bij de Directie cq Raad van Bestuur van de NS . Graag ontvang ik het adres aangezien ik dit niet op de site kan vinden.
Ik wil naar aanleiding van de "afhandeling" van dit topic graag een officiële klacht indienen bij de Directie cq Raad van Bestuur van de NS . Graag ontvang ik het adres aangezien ik dit niet op de site kan vinden.
A
Met dat laatste bedoel ik dat ik dit forum voor lange tijd voor gezien ga houden gezien het niveau van de antwoorden van de NS.
Bladzijde 16 / 18
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.