beantwoord

Wanneer gaan de conducteurs/conductrices weer controleren?



Toon eerste bericht

116 reacties

 vraag ik me toch af hoe vaak dit nou voorkomt.

Regelmatig, al meegemaakt te oa Woerden, Tiel, Tiel Passewaaij, Lelystad en Den Haag Centraal.

Reputatie 7
Badge +3

.....Maar in het artikel lees ik dat de trein op station Veenendaal-De Klomp werd stilgezet, wat mij doet denken dat het misschien een trein betreft die normaal niet daar zou stoppen. Dat maakt het dan wellicht opmerkelijker.....

Het was een trein naar Veenendaal, volgens mij komt deze helemaal niet langs station Veenendaal-de Klomp 😀 Ga nooit uit van krantenberichtjes, deze kloppen zelden @Momo .

Dan klopt het zeker ook niet dat een reiziger uit de trein is gezet? 

Reputatie 7
Badge

Was ook op RTV Utrecht. Ik neem aan dat het klopt.

Ik ben geen Carola inderdaad. @Pingpong Vandaag de 4827 onveilig gemaakt, gecontroleerd tussen Haarlem en was ruim voor Beverwijk klaar. Had genoeg te doen iig.

Ah de sprinter naar Hoorn van 08.01 uur. Helaas ga ik als ik naar kantoor ga de andere kant op richting Sloterdijk.

Ik hoop je in ieder geval eens aan te treffen. Vandaag werk ik weer thuis. Vrijdag weer naar kantoor.

 Ik neem aan dat het klopt.

Ik denk ook @Vareo dat de trein Utrecht naar Veenendaal dit keer is gestopt op Veenendaal- De Klomp om een reiziger er uit te zetten.....…

Zou het personeel toestemming hebben gehad om om te rijden ?

Vandaag de 4827 onveilig gemaakt, gecontroleerd tussen Haarlem en was ruim voor Beverwijk klaar. Had genoeg te doen

Lijkt me qua privacy en veiligheid nooit verstandig @Loes dit soort gegevens openbaar te zetten. Iedereen kan nu zien waar je nog meer opduikt, en zelfs wanneer je naar huis gaat....

Reputatie 7
Badge +3

Je zegt zelf dat krantenartikelen zelden kloppen. Waarom ga je er dan vanuit dat het klopt dat de trein richting Veenendaal ging?

Is het geloofwaardiger dat een journalist een foutje maakt over de bestemming of dat de hele strekking van het artikel verzonnen is?

@mrfreeze : waarom reageer je nog je weet toch dat die van de koekjesstad een hele grote duim heeft. 

Ik kan 3 stations vinden die Veenendaal in de naam hebben, echter alle 3 hebben een toevoeging. Centrum, West en De Klomp. De schrijver bedoelt wellicht dat de trein in de richting van de plaats Veenendaal reed, en bedoelde niet een specifiek station.

Badge +3

Denk dat het om een 3100 ging die extra gestopt is op Klp? 

Deze bijvoorbeeld? Maar dan hebben ze die persoon al rijdend met 30+ km/u op het perron gegooid… :joy:

Tsja @Jeroen het is maar net hoe je tegen je eigen privecy en veiligheid aankijkt. Leuk dat je naar haar kon zwaaien, maar dat een buitenstaander precies kan zien waar je bent, lijkt mij persoonlijk toch wat minder geslaagd.

Zelf haal je toch ook, verstandig trouwens,  je traceerbare (prive) gegevens zo veel mogelijk weg van het Net ?

Reputatie 7
Badge +1

Ik dacht eerst ook de 3063, maar dat lijkt mij uiteindelijk toch onwaarschijnlijk. Die is volgens de snelheidsverloop om 18:16 Veenendaal-De Klomp binnengereden en heeft amper een minuut stilgestaan op dat station.

De snelheid was tussen Utrecht Centraal en Veenendaal-De Klomp wel 2 keer verminderd naar van 40 km/h. Grote kans dat de vertraging hierdoor is ontstaan. Ik zou niet weten waarom je de snelheid zo abrupt zou moeten verminderen voor een incident wat zich in de trein afspeelt. 

Badge +3

Misschien de 3063? Met +5:59 vertrokken uit Veenendaal De Klomp

Zeer waarschijnlijk, maar die moest daar sowieso al stoppen (wat langer dus wegens die mondkapkjesweigeraar of zo). 

Dat die dan met +5 in Arnhem opgeheven wordt? Aah het snelheidsverloop te zien was er meer aan de hand dan een ingreep wegens mondkapje en reiziger er uit gezet woden op Klp (normale stop en binnen een minuut en om 18:18 keurig weer door)

Edit: wat @loklok8 al zei

Ik dacht eerst ook de 3063, maar dat lijkt mij uiteindelijk toch onwaarschijnlijk. Die is volgens de snelheidsverloop om 18:16 Veenendaal-De Klomp binnengereden en heeft amper een minuut stilgestaan op dat station.

De snelheid was tussen Utrecht Centraal en Veenendaal-De Klomp wel 2 keer verminderd naar van 40 km/h. Grote kans dat de vertraging hierdoor is ontstaan. Ik zou niet weten waarom je de snelheid zo abrupt zou moeten verminderen voor een incident wat zich in de trein afspeelt. 

Goed punt, zie dat ik een eerder bericht van je daarover het hoofd heb gezien.

Reputatie 6

Deze week gereisd van Helmond naar Apeldoorn (via Eindhoven-Utrecht-Amersfoort) en later in de week weer terug. Op beide ritten geen conducteur gezien. Terwijl je toch zo'n dikke 2 uur in de trein zit, regelmatig overstapt, maar conducteurs? Niks van gezien in de trein. Zullen wel ergens anders druk mee zijn geweest, maar in elk geval niet met de passagiers.

In elk geval was VenS weer goed bezig te Deventer, de hele trein 1672 werd vanaf perron gecontroleerd op de mondneuskapje verplichting.

Reageer