Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12919 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Henk komt in de buurt van huis dus gaat zo eerst rustig eten koken. Het ligt aan het soort bugs, er is best een stuk over te schrijven, maar voor nu een eenvoudige vergelijking. Vergelijk het met fouten in berekeningen die je maakt bij wiskundige vraagstukken.

Softwareontwikkeling staat niet stil. In het geval van inSided zal er geupdate moeten worden om bij te blijven in de ontwikkelingen, o.a. van andere software waar het mee werkt. Daarnaast hebben je klanten wensen voor nieuwe functionaliteit, aanpassingen, kent deze forumsoftware een achterkant met allerlei managementrapportages die je als gebruiker niet ziet, en bla bla bla.

Verder moet je heden ten dage op zijn minst om het half jaar switchen van 'framework', laten we zeggen de fundering van je software. Anders ben je niet hip. Inclusief Engelse functietitel voor je personeel.

@KlaasJan: Het is een PHP codebase afaik, dus idd, laten we dat maar niet doen. Ja, of je moet iemand sturen voor mentale steun. De kat zeurt enkel om eten. Leuk gezelschap is altijd welkom 🆒
Reputatie 6
Badge
Goede vraag, ik denk dat Henk ons daar wel een spreekbeurt over kan geven.
Reputatie 7
Badge
Hoe ontstaan zulke bugs eigenlijk? Je zou toch zeggen dat als een forum eenmaal goed loopt dat dat dan ook gewoon zo blijft??
Misschien een idee als alle vaste forumleden geen berichten meer plaatsen zolang de bugs niet opgelost zijn. 🆒 Waarschijnlijk is het dan binnen een dag verholpen.
Reputatie 6
Badge
Volgens mij is de bug nu wel weer opgelost hoor.

Helaas. ''Vraag: omroepbericht in trein niet te verstaan'' Bijvoorbeeld geeft bij mij 1 reactie en 0 weergaven. Dat zou verdomd knap (lees: onmogelijk) zijn als het geen bug is.
Klopt Henk. Wil je niet weten.
Ik denk dat we niet willen weten wat er allemaal nog op backlog staat 😉
Reputatie 7
Badge
Volgens mij is de bug nu wel weer opgelost hoor.
Da's niet zo moeilijk als je alles in eigen huis wil ontwikkelen op basis van allerlei hippe maar gare technologie 🙂
Reputatie 6
Badge
Nou vraag ik me af hoe de beheerders een simpel forum niet eens foutloos draaiend krijgen.

Badge +3
Aha, recente topics is inderdaad behoorlijk random maar deze heeft het toch maar weer gehaald als 300e reactie :D

Maar klik ik weer op recent, staat er gewoon nog 299 natuurlijk 😛
De IT'ers moeten natuurlijk eerst even de SLA doornemen.

Is precies wat in de voorgaande reacties is beschreven. Er blijven wat processen hangen aan de kant van het platform. Lijkt globaal te zijn, kreeg van een andere inSided-klant daarstraks mailtjes over een nieuw privebericht. Een privebericht wat 7 uren geleden al verzonden bleek.
Reputatie 6
Badge
Inmiddels heb ik ook al een bug gezien dat er bij sommige sub-fora ''In de trein, op het station enz.'' geen laatste topic staat. Maar tegelijkertijd draait Youtube rustig op 4K (ligt dus niet aan mij/mijn verbinding). Iemand die hier ook last van heeft?
Het lijkt maandag al begonnen te zijn met de timestamps 0 op de profielpagina's (alle berichten zijn van 'zojuist'), mogen ze nu toch wel een beetje doorwerken daar... 😃
Reputatie 6
Badge
Kan die bug a.u.b. zo snel mogelijk opgelost worden? Erg hinderlijk om een topic te zien dat ik al had gelezen maar toch blijkt dat ik het niet heb volgens het overzicht....
Ja, er lijkt een hele serie updates ergens in een queue te blijven hangen of zoiets. Is al sinds maandag dat er stukje bij beetje dingen kapot gaan.
Badge
Momenteel zie ik onder 'Recente topics' verschillende topics met zogenaamd 0 reacties en 0 bekeken, terwijl er al minstens éénmaal op gereageerd is (zo blijkt bij het openen van het topic).
Iets verder naar beneden zie ik ook topics met X reacties (met X tussen 1 en 23) en 0 bekeken. Hoe kan dat? :?

Hebben meer mensen hier last van?

Edit: inmiddels verdwijnen ook mijn reacties in de 'getroffen' topics zodra ik ze post.
Krijg de indruk dat er steeds meer stuk gaat. Nog iets gehoord, Thomas? Op deze manier kunnen we niet blijven ontkennen dat ik een bot ben. Ownee, AI heet het dan tegenwoordig.
Vast wel een relatiemanager die even kan reageren op je Thomas! 😃 Denise, bijvoorbeeld.
Reputatie 7
Ik heb dit inmiddels kenbaar gemaakt, maar ik wacht nog (steeds) op reactie. Waarschijnlijk is er inderdaad een storing en zijn ze druk bezig. Zo druk, dat een reactie op mij ook op zich laat wachten vrees ik.
Het lijkt wel alsof er een queue volloopt ofzo;

Volgens mij lezen andere moderators hier niet, maar mocht er toch iemand kijken: https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/in-de-trein-met-de-app-upgraden-naar-1e-klas-41371/index1.html#post273942



Dat is niet alleen bij NS zo overigens, het hele platform lijkt kuren te hebben.

Reageer