Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening



Toon eerste bericht

382 reacties

Mag ik van jou ook je gegevens, tridek_ok. In mijn reactie aan Tochjo heb ik aangegeven wat ik nodig heb en hoe je een privébericht stuurt.
Dit probleem is weer terug. Het komt op mij vrij knullig over dat eenzelfde probleem opnieuw kan optreden.

Bij mij inderdaad ook
Badge +3
Verstuurd, en als bonus ook nog mijn OV-chipkaartnummer gegeven.
Dit probleem is weer terug. Het komt op mij vrij knullig over dat eenzelfde probleem opnieuw kan optreden.

Kun je mij in een privébericht je naam, adres, woonplaats, geboortedatum en e-mailadres sturen? Dan ga ik kijken wat ik hierover kan achterhalen. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur Bericht".
Badge +3
Dit probleem is weer terug. Het komt op mij vrij knullig over dat eenzelfde probleem opnieuw kan optreden.
Badge +3
Even een crosslinkje naar ander relevant topic over reizen op rekening.... hier
Badge +3
Ja, u kunt instellen dat u met Weekend Vrij 1e klas buiten het weekend 2e klas wil reizen, en een klassewissel uitvoeren tot 15 minuten na inchecken. In het laatste geval betaalt u 67 procent meer dan de prijs voor de 2e klas. Vanzelfsprekend krijgt u alleen korting buiten de spitsuren.
Reputatie 3
Klopt het dat je met NS Flex weekend vrij in het weekend 1e klas kunt reizen en door de week 2e klas tegen 2e klas met 40% korting en als het vol is kan upgraden naar 1e klas tegen 1e klas met kortingn.
Reputatie 2

Is er duidelijk hoe lang dit nog gaat duren? Waarom niet de wijziging terugdraaien of op zijn minst een korte melding dat de weergave onjuist is, maar dat de juiste prijzen in rekening gebracht worden? Ik vind dit nogal klantonvriendelijk.Het is nog niet duidelijk wanneer dit is opgelost Tochjo. Ik zal dit nogmaals aankaarten.

Ik heb dus hetzelfde probleem en afgelopen vrijdag bij een rit in de spits is er 2e klas vol tarief gerekend, dus dat klopt gelukkig. Ik hoop ook dat de fout snel opgelost kan worden, zodat een eventuele klassewissel na het inchecken weer mogelijk is.
Is er duidelijk hoe lang dit nog gaat duren? Waarom niet de wijziging terugdraaien of op zijn minst een korte melding dat de weergave onjuist is, maar dat de juiste prijzen in rekening gebracht worden? Ik vind dit nogal klantonvriendelijk.

Het is nog niet duidelijk wanneer dit is opgelost Tochjo. Ik zal dit nogmaals aankaarten.
Badge +3
Back on topic, vanochtend nog dit bedankje en dat geldt minstens ook voor @Tochjo want anders had ik het nooit geweten!

Badge +3
Doorgegeven dus dank @Tochjo

Zo helpen we elkaar, en als dat (community/forum) NS anderhalf miljoen per jaar aan klantenservice bespaart geef ik zulke tips graag, al is het via Twitter :)


Overigens zijn de ^dakjes (dank Chris) ook wel toegeeflijk dus ik heb mijn scouting-daad gedaan in ieder geval (volkomen off-topic maar wel geinig). Waar ik 3069 zei bedoelde ik 3068 maar dat heb ik later aangepast (want een tweet eenmaal getikt kan je niet wijzigen binnen afzienbare tijd) :(

Badge +3
Dat vat het wel goed samen. Je schaft een NS Flex Weekend Vrij 1e klas aan (bij de bestelling meteen eerste klas kiezen, anders moet je een maand wachten) en zet vervolgens in Mijn NS de klasse voor reizen buiten de afgekochte uren op tweede klas. Of dat momenteel ook zo kan weet ik niet, want zoals je gezien hebt heb ik zelf wat problemen daarmee in het dashboard. Merk op dat je bij NS Flex Weekend Vrij standaard geen korting krijgt in de daluren buiten het weekend, dat is een optie van drie euro per maand die je bij de bestelling moet kiezen.
Badge +3
Vraagje aan @Tochjo (of iemand anders met ervaring) kan jij aangeven wat de stappen zijn die nodig zijn voor het volgende?

Ik heb een weekend vrij 1e klas. Nu ga ik door de week ook reizen maar dan graag 2e klas. Kan ik dat ook instellen? Zodat ik doordeweeks niet elke dag een klassewissel hoef te doen??

Ik heb verwezen naar hier (dus gezegd "volgens mij kan dat met NS Flex") met de opmerking dat het puzzelen is (en soms dus niet helemaal juist weergegeven wordt in je 'dashboard' maar wel werkt?)
Badge +3
Is er duidelijk hoe lang dit nog gaat duren? Waarom niet de wijziging terugdraaien of op zijn minst een korte melding dat de weergave onjuist is, maar dat de juiste prijzen in rekening gebracht worden? Ik vind dit nogal klantonvriendelijk.
Update: Ik heb dit ook nog even gecheckt voor F1RPM en ook hier gaat het om een foutieve weergave.
Badge +3
Denice heeft dit voor mij uitgezocht en het blijkt een foute weergave in Mijn NS te zijn. Mij zou wel het tarief voor de 2e klas in rekening gebracht moeten worden.

En voor wie nog nieuwsgierig was: Stijn heeft mij naar aanleiding van de niet verzonden e-mail over de factuur laten weten dat deze vermoedelijk door een kleine storing nog niet verzonden was.
Badge +3
Zojuist kijk ik toevallig even in Mijn NS en ik zie daar nu het volgende:


Ter vergelijking, voorheen stond er het volgende:


Mijn reisklasse (buiten de afgekochte periode) is dus gewijzigd in 1e klas. Dat heb ik niet zelf gedaan. Hoe kan dit opeens aangepast zijn? Nog interessanter: ik kan mijn klasse niet wijzigen naar 2e klas, want dan verschijnt de veelzeggende foutmelding "Het is niet gelukt om uw klasse te wijzigen." Wat is hier aan de hand? Het spreekt voor zich dat ik niet van plan ben het 1e klas-tarief te gaan betalen voor reizen in de spitsuren.
Dat is vreemd, Tochjo! Ik kijk graag even met je mee, als je dat wilt. Stuur me daarvoor even een privébericht met je gegevens! Volgens mij weet jij zo onderhand wel wat we nodig hebben. 🙂
Badge +3
Ik heb geen mail ontvangen over de factuur die op 6 augustus in Mijn NS verscheen, en waarvan het bedrag inmiddels is geïncasseerd. Van de factuur daarvoor ontving ik op 6 juli wel een mail. In Mijn NS staat aangegeven dat ik "Service berichten" (sic) van NS per e-mail wil ontvangen.
Badge +3
De vraag van @dennisg kwam uit een ander topic. Je mag met Flex anderen mee laten reizen (behalve met Basic, maar dat is niet te controleren) dus dat is geen probleem.

Het ging er dus om dat je met een Flex (Basic of welk vorm dan ook) abonnement geen Samenreiskorting voor jezelf kunt laden. Bij andere abonnementen is dat normaal geen probleem (je reist toch meestal al met korting) maar bij Basic of Weekend Voordeel en geen korting doordeweeks is dus een tweede chipkaart nodig voorlopig.
Badge +3

En is er al iets meer bekend over het beschikbaar maken van samenreiskorting i.c.m. ns flex basis als je dus met iemand gaat samen reizen die een abonnement heeft.


Nee, en dat zal ook niet snel gebeuren want het 'product' Reizen op Rekening (voor heel het OV dus ook bus/tram/metro, wat Flex eigenlijk is) heeft voorrang op alle andere producten op de kaart, en handelt in feite alles af wat je met de kaart doet.

Er kan dus (technisch verhaal) eigenlijk nooit meer aanspraak gemaakt worden op het saldo van een kaart, wat dus wel nodig is voor Samenreiskorting want dan reis je op saldo namelijk (in de huidige vorm/implementatie).

Wellicht komt er een Flex-variant van Samenreiskorting ("ik reis met iemand mee dus 40% korting graag") maar dat is erg lastig te controleren/registreren. Kaartjes met korting uit een automaat zijn er ook al jarenlang niet meer. Afwachten dus.

Edit: Is inmiddels allemaal opgelost, via Mijn NS of de app kan je gewoon aangeven dat je met iemand meereist (en dus dalkorting 40% krijgt).

Ik vermoed dat het laden van een ICd toeslag ook op een andere manier geregistreerd wordt, maar dat is een vast bedrag dus zal minder lastig zijn.

Zakelijk doet men dat al een tijdje. Het werkt "wel oke".


https://www.ns.nl/zakelijk/meer/vergeten-check-uit-service.html

"staat de Vergeten Check-uit Service standaard op uw NS-Business Card"

Feitelijk is het natuurlijk gewoon een actie in de backoffice.
Badge +3
hoe werkt "Vergeet je een keer uit te checken, dan corrigeren we dat automatisch" ?
Zie artikel 15 van de productvoorwaarden.
Reputatie 7
Badge +4
Dat kan het beste bij de vervoerder die het heeft ingehouden, Connexxion dus.

Reageer