NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening | NS Community
Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening



Toon eerste bericht

378 reacties

Badge +3

Je Traject Vrij loopt gewoon af per een maand datum, maar die had je van je werk dus geen probleem.

Flex 'overrulet' ongeveer alles, dus als je dat op je huidige kaart gaat bestellen komt dat ook goed (de resterende dagen van je Traject Vrij krijg je terug, denk ik).

Na ophalen bij een apparaat heb je Flex (Reizen op Rekening NS) en that's it!

Ik zou je Traject Vrij lekker laten verlopen (werkgever betaalt of heeft betaald)

Maar omdat je toch al (een paar) reserve kaarten hebt, gewoon proberen om Flex je Traject Vrij te laten overrulen, en dus een deel van je maandtraject terug te krijgen.

Ben benieuwd hoe dat verloopt. Ik zeg doen! (als test). Nieuwe kaart is té makkelijk eigenlijk... 🤣

Reputatie 7
Badge +3
Dank je Jouke.
En ook fijn dat ik die nieuwe kaart al zo snel binnen heb.

Wanneer je overstapt van Reizen op Saldo (of een Reizen op Saldo abonnement) naar NS Flex kan dat alleen per vandaag. De wijziging gaat in vanaf het moment dat jij de wijziging hebt geactiveerd bij de NS kaartautomaat. Omdat je al een abonnement hebt hoef je geen minimale periode te hebben al zou ik willen adviseren om het minimaal 6 weken vooraf te doen. Dan weet je zeker dat de nieuwe kaart ook je nieuwe product bevat.@Jouke NS Wat betreft issue hierboven besproken, kaartvernieuwing was afgelopen maandag automatisch gestart bij OV-chipkaart.nl en nieuwe kaart heb ik vandaag ontvangen. Kan ik nu, wanneer ik weet wat de laatste dag is dat ik naar werk ga, op elke willekeurige dag mijn Traject-Vrij wijzigen in NS Flex en de wijziging ophalen met deze nieuwe kaart?


Correct en tevens juist.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer je overstapt van Reizen op Saldo (of een Reizen op Saldo abonnement) naar NS Flex kan dat alleen per vandaag. De wijziging gaat in vanaf het moment dat jij de wijziging hebt geactiveerd bij de NS kaartautomaat. Omdat je al een abonnement hebt hoef je geen minimale periode te hebben al zou ik willen adviseren om het minimaal 6 weken vooraf te doen. Dan weet je zeker dat de nieuwe kaart ook je nieuwe product bevat.
@Jouke NS Wat betreft issue hierboven besproken, kaartvernieuwing was afgelopen maandag automatisch gestart bij OV-chipkaart.nl en nieuwe kaart heb ik vandaag ontvangen. Kan ik nu, wanneer ik weet wat de laatste dag is dat ik naar werk ga, op elke willekeurige dag mijn Traject-Vrij wijzigen in NS Flex en de wijziging ophalen met deze nieuwe kaart?
Of ik wil overstappen op flex ...

Badge +3
Dat is goed om te weten, dank.
Bij NS Flex werkt dat helaas niet, Tochjo. Doordat je eens een abonnement hebt gehad blijft de originele incassodatum gehandhaafd. We hebben hier wel melding van gemaakt maar er is vooralsnog geen oplossing hiervoor.
Dus als ik hem nu verwijder en opnieuw aanvraag kan ik dan nog wel reizen ?
Badge +3
Nee, de incassodatum is gekoppeld aan de ingangsdatum van NS Flex en kan niet gewijzigd worden. Alleen als u NS Flex geheel stopzet, dus het product Reizen op rekening ook van uw kaart verwijdert, en daarna opnieuw NS Flex aanvraagt met een andere ingangsdatum, dan wijzigt de incassodatum.
Kan je de datum van betalen veranderen door te bellen naar een nummer ?
Reputatie 7
Badge +3
Dank je Jouke. Zal ik doen wanneer het zo ver is.
Ah, dat snap ik. Stuur me t.z.t. even een privébericht, Momo. Kijk ik met je mee wat op dat moment het beste is voor je.
Reputatie 7
Badge +3
Maar dan kan ik neem ik mijn Traject Vrij alleen stopzetten per de datum van de maand dat het ooit is ingegaan (dat is de 25e, dus bv 25 mei of 25 juni) en 2 weken (of is het 10 dagen) van te voren?

Dat probeer ik juist te vermijden dmv het overstappen naar Flex, juist omdat ik nog niet weet vanaf welke datum ik mijn Traject Vrij niet meer nodig heb.
Dan zou ik je adviseren om NS Flex op een nieuwe kaart aan te vragen, zodra je weet dat je het wilt, en je traditionele Traject Vrij gewoon via onze Klantenservice stopzetten. Daarmee kun je een nieuwe foto aanleveren en tegelijkertijd voorkomen dat er iets fout gaat met het overzetten van je abonnement.
Reputatie 7
Badge +3
Dank je Jouke.
Punt is dat ik nu nog niet weet per wanneer ik dit zou willen wijzigen, maar waarschijnlijk korter dan 6 weken voor de kaart verloopt. Het hangt van de situatie hier op werk af, naar verwachting ergens tussen half/eind mei en 1 juli.
Wanneer je overstapt van Reizen op Saldo (of een Reizen op Saldo abonnement) naar NS Flex kan dat alleen per vandaag. De wijziging gaat in vanaf het moment dat jij de wijziging hebt geactiveerd bij de NS kaartautomaat. Omdat je al een abonnement hebt hoef je geen minimale periode te hebben al zou ik willen adviseren om het minimaal 6 weken vooraf te doen. Dan weet je zeker dat de nieuwe kaart ook je nieuwe product bevat.
Reputatie 7
Badge +3
@Jouke NS , geldt dat ook wanneer je overstapt van Traject Vrij naar NS Flex (met of zonder abonnement)?
Dus je reist overdag met Traject Vrij, daarna wijzig je dit in NS Flex (neem aan dan nog wel ophalen bij automaat) en de wijziging naar NS Flex is dan ook direct?

En moet een OV-chipkaart dan nog een bepaalde tijd geldig zijn bij het overstappen?
Mijn kaart verloopt 1 juli. Voor die tijd wil ik denk ik van mijn Traject Vrij overstappen naar NS Flex, maar ik weet nu alleen nog niet wanneer en of ik dan intussen al een nieuwe kaart heb.
Reputatie 5
Badge
Ah, bedankt! De reden dat ik deze vraag stelde is omdat het systeem na een wijziging vaak zegt even tijd nodig te hebben om een productswijziging te verwerken. (Bij opnieuw inloggen bij Mijn NS staat het oude product nog op de voorpagina van Mijn NS)
Een wijziging in je product is per direct. Dat betekent dat je, wanneer jij je abonnement aanpast, gaat reizen met je nieuwe product. Daarbij zullen de kosten op de meest gunstige manier voor jou worden berekend.
Reputatie 5
Badge
Hoe lang duurt het eigenlijk voor een NS Flex wijziging volledig verwerkt is en ik dus met het nieuwe product kan reizen?
Ik waardeer je aanbod dit uit te zoeken echter deel ik niet zomaar zoveel gegevens via social media. Vooralsnog is er voor mij niets aan de hand, ik reis zelden buiten mijn abonnement op de NS Flex en heb screenshots dat aanpassing niet mogelijk is, mocht ik deze ooit nodig hebben.
Mag ik van jou ook je gegevens, tridek_ok. In mijn reactie aan Tochjo heb ik aangegeven wat ik nodig heb en hoe je een privébericht stuurt.
Dit probleem is weer terug. Het komt op mij vrij knullig over dat eenzelfde probleem opnieuw kan optreden.

Bij mij inderdaad ook
Badge +3
Verstuurd, en als bonus ook nog mijn OV-chipkaartnummer gegeven.
Dit probleem is weer terug. Het komt op mij vrij knullig over dat eenzelfde probleem opnieuw kan optreden.

Kun je mij in een privébericht je naam, adres, woonplaats, geboortedatum en e-mailadres sturen? Dan ga ik kijken wat ik hierover kan achterhalen. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur Bericht".

Reageer