Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening



Toon eerste bericht

382 reacties

Badge +3

Ik ben de eerste die zich aanmeld al het zover is! Dit is waar ik op heb zitten wachten.....echter heb ik nog geen OV chipkaart. Is het handig als ik die al aanvraag zodat dit straks gekoppeld kan worden? Ik lees nl ook dat dit straks gecombineerd kan worden: dus aanmelden voor flex incl een chipkaart. Alleen dan kost het 10,- ipv als ik nu alvast een chipkaart bestel 7,50

Wat is nu slim om te doen?


Alleen bij Flex Basis en Weekend Voordeel betaal je € 10,- aanmeldkosten. Bij andere abonnementen zijn die kosten er niet en krijg je de ov-chipkaart er gratis bij.

Als je al een ov-chipkaart hebt (zonder abonnementen er op) gaat Flex direct bij het bestellen in (zodra je het op je kaart zet als bestelling bij een automaat of supermarkt).

Bij een nieuwe kaart is dat na een week (of zelf te bepalen ingangsdatum tot 2 weken in de toekomst). Die week is wegens de levertijd van de (gratis) kaart.

Hello. I have been checked on my train trip by controller man and my ticket was ok. When i get out of train i have received an email that i will get a fine for my trip. I have found the guy which checked my ticket and went to ns informations on the station and anyone didnt know what happened and said a should contact customer service but i can find any mail or phone contact. 

Reputatie 4
Badge
Een vraag aan NS flex gebruikers.

  1. Zijn de reizen en kosten die bij andere trein vervoerders worden gemaakt zichtbaar in de reishistorie van mijn NS?
  2. Kloppen de kosten van treinreizen altijd die eerst bij vervoerder A zijn gemaakt en daarna verder bij NS?
Voorbeeld om uit te leggen wat ik bij vraag 2 bedoel:

Deel 1 vervoerder A, losse reis is 1,93 EUR
Deel 2 NS, losse reis is 13,10 EUR
De totale reis van deel 1 en deel 2 samen, inclusief lange afstand korting op deel 2 is 13,73 EUR

Op een traject vrij factuur wordt vermeld (als deze correct is):
Deel 1 vervoerder A: 1,93 EUR
Deel 2 NS: 11,80 (13,73 - 1,93) EUR

Nu blijkt de laatste tijd dat dit niet altijd goed gaat bij traject vrij. Soms wordt er 1,93 + 13,10 in rekening gebracht, soms het correcte bedrag. In het laatste half jaar is dit 4x bij mij niet goed gegaan. Als het goed is, krijg ik het verschil binnenkort terug, maar het is wel omslachtig.

Dus ik ben benieuwd naar ervaringen met NS flex op dit gebied.
Reputatie 7
Badge +1

Hello. I have been checked on my train trip by controller man and my ticket was ok. When i get out of train i have received an email that i will get a fine for my trip. I have found the guy which checked my ticket and went to ns informations on the station and anyone didnt know what happened and said a should contact customer service but i can find any mail or phone contact. 

NS have no public email anymore.

You can call them, use Facebook or X or chat:

https://www.ns.nl/en/customer-service/contact

Ik vroeg mij af hoe NS Flex werkt in combinatie met een studentenreisproduct.
@daniellew Eigenlijk (nog) niet. Aangezien het NS Flex abonnement werkt via Reizen op Rekening en het studentenreisproduct met Reizen op Saldo, zal dit ongetwijfeld conflicten op leveren wanneer je incheckt. In hoeverre het later mogelijk gemaakt wordt om beide abonnementen te combineren op dezelfde kaart (zoals je nu bijvoorbeeld een studenten weekabonnement kan combineren met een NS Weekend Vrij abonnement) durf ik niet te zeggen, maar voor nu is dat af te raden. Mocht je toch graag het NS Flex abonnement willen proberen, dan kun je deze het beste bestellen op een nieuwe OV-chipkaart.
Hmmm, dat schept natuurlijk enige verwarring. De prijs en ingangsdatum kloppen wel, dus dit moet goed gegaan zijn. Dunkt mij.

Reageer