Sticky

NS Flex: Flexibel Reizen op Rekening



Toon eerste bericht

386 reacties

Badge +3
Goede vraag Robert!

Na een bestelling of wijziging kan je de komende 30 dagen niet meer wijzigen. Na een beëindiging zou je een paar dagen later alweer een nieuw abonnement kunnen kiezen.

Dank @Chiel NS dat is erg handig. Het wordt steeds aantrekkelijker voor die € 1,- extra per maand!
Badge +3
Hoppa het is zover.. :D
https://nieuws.ns.nl/niet-verder-vertellen-je-kan-nu-reizen-zonder-saldo-te-laden

Meteen bestellen (ook zonder NS abonnement, dan kost Basis eenmalig € 10,- en voor Flex i.c.m. Weekend Voordeel ook) www.ns.nl/nsflex/webshop

Uitgesloten zijn (uiteraard) Voordeeluren en Traject Vrij, en ik lees dat bestaande abonnementshouders als ze die link volgen ineens twee abonnementen hebben?
Reputatie 7
Badge +3
Ik wacht nog steeds op de aanbieding waarmee NS mij gaat verleiden om mijn ouderwetse Voordeelurenabonnement in te ruilen voor een andere abonnementsvorm.

Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel van NS Flex is ten opzichte van automatisch opladen? Afgezien van (bijvoorbeeld) €20 die als dood geld op de OV-chipkaart staat?
Reputatie 7
Badge +4
Dat tientje wordt weer verrekend als je een abonnement neemt. De prijzen zijn wel aangepast, ongeveer een euro meer.
Badge +3
Ik ben inmiddels overgestapt op NS Flex Dal Vrij. Dat ging niet geheel zoals ik het had gewild. Tijdens de overstap kon ik als extra optie voor 27 euro extra "standaard 1e klas reizen". Ik wil graag in de daluren eerste klas reizen en daarbuiten tweede klas. Omdat ik weet dat ik bij een regulier Dal Vrij-abonnement op elk tijdstip eerste klas reis als ik een abonnement voor de eerste klas neem, ook in de spits, koos ik er niet voor om deze optie toe te voegen. Ik dacht dat ik later in Mijn NS wel de optie om alleen in de daluren eerste klas te reizen, zou kunnen aanzetten.

In Mijn NS zie ik nu het volgende:


Duidelijk; ik moest dus kennelijk wel kiezen voor de optie eerste klas voor 27 euro extra en dat betekent dan niet dat ik in de spitsuren ook eerste klas reis. Als ik die optie nu echter wil toevoegen, dan kan dat niet; ik kan mijn NS Flex-abonnement namelijk pas weer wijzigen vanaf 06-07-2018, staat er.

Prima verder, ik kan best een maand wachten, maar ik zou willen voorstellen om de tekst zo te herformuleren dat duidelijk is dat het bij de optie alleen gaat om eerste klas reizen in de afgekochte periode.

Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel van NS Flex is ten opzichte van automatisch opladen? Afgezien van (bijvoorbeeld) €20 die als dood geld op de OV-chipkaart staat?
Voor incidentele reizigers die korte reizen maken, scheelt het inderdaad het op de kaart moeten hebben staan van het instaptarief. Mijn voordeel zit vooral in het kunnen hebben van een NS Flex Dal Vrij-abonnement waarmee ik standaard eerste klas reis als ik incheck in de daluren en tweede klas als ik incheck in de spitsuren.

De prijzen zijn wel aangepast, ongeveer een euro meer.
Wat prijzen betreft verschilt het nogal voor welk abonnement je ernaar kijkt. Een maandabonnement Altijd Vrij is nu effectief 76 euro goedkoper geworden.
Reputatie 7
Badge +3
@Tochjo
Een interessante toelichting. Vooral jouw voorbeeld met eerste klas reizen is een interessante mogelijkheid die op geen enkele andere manier geboden wordt.

De meeste van mijn reizen zijn op het moment in de middagspits. Ik zou wel gek zijn om mijn Voordeelurenabonnement op te geven waarmee ik die reizen met 40% korting kan maken.

Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.

Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.

Goedeavond .Ik wil graag dat u: NS-klantenservice mij uitlegt waarom u mij twee facturen stuurt voor de maand november.De eerste factuur kwam binnen:Factuurdatum 5 november 2023 Totaalbedrag € 379,03 Pagina 1 / 5.NS Transporten ontvangt via mijn bankrekening dit geldbedrag.De tweede arriveerde:Factuurdatum 8 november 2023 Totaalbedrag € 316,18 Pagina 1 / 2.Uiteindelijk begrijp ik niet wat er gebeurt.
Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.

Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.

Lijkt er op dat je niet had ingecheckt.

Badge +3
NS Flex is niet op één kaart te combineren met een kortingsproduct voor bus, tram en metro. Reizen met twee kaarten dus, of nog niet overstappen op NS Flex.
Fijn, en voorspelbaar dus voor de bus, zoals ik al dacht.

Maar zet dat er dan niet zo neer op de site.. Nooit meer saldo nodig!

Of zet er gewoon bij "Als u met bus/tram/metro reist (GVB/RET/HTM etc) met uw huidige ov-chipkaart en een abonnement heeft, dan kunt/moet u een nieuwe ov-chipkaart erbij kopen".

Voor Basis of Weekend Vrij of een streekvervoerders-abonnement is dit helaas niet gratis...
Badge +3

Ik kreeg een mail met het bericht dat ik een treinreis gemaakt zou hebben zonder geldig reisrecht.

Ik heb op 18-52023 inderdaad gereisd van Vugt naar Dordrecht en terug. De conducteur heeft op de terugreis mijn ov chipkaart gecontroleerd en niets opgemerkt. Hoe kan dat? Ik heb een flex korting voor het weekend en feestdagen. De melding zegt dat ik 50 EURO moet betalen.

Lijkt er op dat je niet had ingecheckt.

Misschien per ongeluk in Dodrecht bij Qbuzz/R-net ingecheckt voor de terugreis? Dan zie www.uitcheckgemist.nl om dat te corrigeren (vul Dordrecht - Dordrecht in).

Voor de 50 euro, neem contact op met NS Klantenservice. Je krijgt dan € 40,34 terug als het je nog niet eerder overkomen is (of die hele 50 euro komt niet op je factuur).

Dat conducteurs er niets over zeggen is omdat ze ‘niet weten’ dat een controle je die 50 euro oplevert. Ze registreren de afwijking en daarmee klaar, het systeem zoekt wel uit of je Weekend Vrij of Weekend Voordeel had.

Hello! I've been trying to reach customer service for more than an hour now because of mistakes I found in my invoice. You have been unreachable, who can I contact so they fix this? I cannot be charged this insane amount of money for something that is not true.

Waar kan ik betalen als ns besluit mijn abo te beeindigen? 

Reputatie 7
Badge +3
The NS webpage is correct as your first link refers to Flex subscriptions and your second link to the classical (non-Flex) subscriptions. These are 2 different kind of subscriptions.
Bij het inchecken van mijn NS Flex Dal Vrij mis ik het tarief waarop ik reis heel erg. In plaats van ‘Reizen op rekening’ zou ik willen weten of ik met 100% korting of op vol tarief reis. Zou dit als tekst neergezet kunnen worden?
Bedankt, duidelijk. Vind het persoonlijk onhandig richting de reiziger.

Verder kan ook de weergave van het correctietarief op de kaartautomaat bij transacties voor onduidelijkheid zorgen. Het lijkt net alsof er twintig euro wordt afgerekend. Is het een optie om de vermelding van deze twintig euro weg te laten als blijkt dat er correct in en uit is gecheckt?

Ik begrijp dat dit voor onduidelijkheid kan zorgen, maar weet niet wat de mogelijkheden zijn om dit aan te passen. Hoe zou je dit graag aangepast zien? Naar €0,00?
Het feitelijke instaptarief wat van het saldo wordt ingehouden is 0, dus ja, 0.
Inderdaad precies wat Henk zegt ☺️
ik heb bij het correct in- en uitchecken niks te maken met het correctietarief dus dat correctietarief hoeft ook niet tussen haakjes te worden getoond. Schept alleen maar verwarring. Ik moest erover nadenken wat het betekent. De gemiddelde treinreiziger zal denken dat er twintig euro wordt gefactureerd. Lijkt me niet de bedoeling.

Hallo,

Ik heb een betaling factuur van ns ontvangen. Ik wilde graag deze NS betaling verzoek afronden en overmaken maar het bedrag die moest ik betalen is niet klopt.

Op 14 juni heb ik 20 euro saldo in mijn Ns kaart via mijn u pass opladen. Maar dit bedraag  is niet berekend.

Ik heb een  foto van NS kaart automaat voor mijn reizen gemakt en wil ik graag voor u toesturen.

Vorige manden ns 20 euro voor Correctietarief in mijn factuur gerekend voor reizen zonder check-in en Chek uit en deze maand moet ik 12 euro voor die kosten betalen maar dit is niet klopt.

Als iemand de Chek in en Chek uit heeft niet gedaan dan de deur gaat niet open en het is niet mogelijk voor hem in of uit het treinstation te gaan.

Ik was deze maand erg voorzichtig vanwege mijn ervaring van vorige maand over het uit Chek en in Chek. Waarom moet ik elke manden extra betalen? vanwege mijn gekozen voordeel abonnement ( NS FLEIX) voor mijn reizen

Ik wacht op uw reactie!

Met vriendelijke groet,

 

R.Bastani

Hello! I have ordered two Ov Chipkaart cards with a subscription of 31.60 each and they have not arrived at my address. The payments have already been made to our account and we should use the cards. We called but got no answer. How can we request a new card or a refund as we cannot use the service? Thank you. Greetings!

Badge +3
Bij een voordeelabonnement (of vrij reizen abonnement met incheck op saldo buiten de spits) zou het instaptarief overigens € 10,00 moeten zijn. Of reis je (Flex Basis) altijd voltarief? Dan zou het vergelijkbaar zijn met een anonieme kaart of persoonlijke kaart zonder abonnement, waarbij het inderdaad € 20,00 is.

Maar goed, het staat natuurlijk raar zoals nu, want er wordt niets ingehouden omdat je reist op rekening i.p.v. op saldo. Lijkt me redelijk eenvoudig aan te passen.

Zo te lezen heb je Dal Vrij, omdat je zegt "100% korting of voltarief". Dat kun je dan zelf natuurlijk wel zien aan het tijdstip van inchecken of je betaalt of vrij reist, toch?

Ik heb de rekening betaald en er is geen betalingsmail verzonden

Reputatie 7
Badge +3

The same answer as I gave a week ago to Amir applies, contact NS customer service.

Goedemiddag! 

 Ik stapte in de trein op het centraal station van de stad Enschede, ging door de tourniquets en stapte uit op het centraal station van Utrecht. Aangezien beide stations zijn uitgerust met tourniquets die werkten om te openen, kon ik er niet doorheen zonder kaartje, er was duidelijk een storing in uw systeem. Gelieve deze situatie te verduidelijken, aangezien het mijn ontevredenheid over de NS-diensten veroorzaakt. station Enschede Centraal is voorzien van videobewaking, zodat u alle informatie in de database heeft opgeslagen. Laat het me weten over uw beslissing. 

 

Met vriendelijke groet, 

Nikolay Tryfonov

Reageer